Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- قارچ
سلام برای قارچ لوله ی رحم از چه دارویی باید استفاده کرد ترکیب ضدقارچ و التهاب موضعی استفاده کردم خارش گرفتم دیگه نزدم
- هایپرپلازی ساده
سلام خسته نباشین ۳۰سالمه مبتلا ب هایپرپلازی ساده بدون آتیپی؛ بعد از مصرف ۳ماه مجسترول؛ آزمایش دادم و سونوگرافی شدم همه چی طبیعی بود و ضخامت از ۱۴ ب ۸ رسیده حالا هم ۱۵روز از تموم شدن قرصا میگذره اما هنوز کمی خون پریودی هس یعنی قطع نشدم بعد متخصص دیگه ای باتوجه ب آزمایش و سونو بهم گفتم ک فقط یه آمپول هس بزن ک قطع بشی بعد اقدام کن برای بارداری و گفتن ک رحم طبیعی شده اما دکتر خودم اصرار دارن ک حتما کورتاژ کنم چون بچه ندارم واقعا نمیدونم حرف کدوم دکتر رو باید گوش کنم؟! سوالم اینه اگه کورتاژ نکنم وبا همین وضعیت اقدام ب بارداری کنم ب نظر شما یعنی بچه سالم بدنیا نمیاد؟ چ مشکلات احتمالی ممکنه پیش بیاد؟ تشکر ❤️🌹
- عفونت وازینال
من یه سال پیش سقط کردم. اولش با قرص که ساک حاملگیم سقط نشد بعد هم با ساکشن. که ظاهرا جفت حدود یک ماهی داخل رحمم مونده بود و عفونت خیلی زیادی داشتم. شش تا سرم زدم همراه با سفتریاکسون و سرم مترونیدازول. وسط ساکشنم بخاطر درد زیاد تشخیص دادن که زخم دهانه رحم دارم. تست hpv دادم و سالم بود. تا حدود دو ماه درد داشتم ولی دکترم میگفت سالمی و زخمت خودش داره بهبود پیدا میکنه. هر بار سونوگرافی هم کاملا سالم بود. تو این مدت چند باری احساس کردم کمرم و دنبالچم تیر میکشه ولی اهمیت ندادم چون کارمندم و گفتم شاید بخاطر زیاد نشستنه. تا اینکه یک ماه پیش درد شدیدی تو رحم احساس کردم تا جایی که اصلا نمیتونستم خم شم. رفتم دکتر گفت زخمت کاملا درست شده و الان زخمی وجود نداره. ولی عفونت شدید گرفتی. پاپ اسمیر دادم نشون داد علایم قارچ دارم ولی سونو یه فولیکول ۱۵ میلیمتری نشون داد و مایع ازاد مشهود بود. دکتر سونوگرافی گفت تخمدانت پاره شده که اینقدر درد داری. دکتر گفت باید dbd تراپی انجام بدی و سه تا امپول جنتامایسین داد و سری بعدش پریود شدم و نتونستم برم برای تراپی. بهم سه تا سرم داد و انتی بیوتیک تزریقی داخلش. همچنان به شدت درد دارم و دردم میزنه به سمت دنبالچه. تپش قلب میگیرم شب ها و غدد لنفاوی زیر بغلم و زیر گلوم اندکی متورم شدن و درد دارن و تیر میکشن. وزن کم کردم و شبا تب میکنم. به نظرتون چیکار کنم؟
- غده سالید هیپواکو
سلام همسرم 36سال داره الان دو ماه غده سالید هیپواکو حدود شش سانتی داره به نظر شما خطر داره
- زایمان
سلام خسته نباشیدتوروخداکمکم کنیدمن شهرستان میشینم ویه ماهه سزارین شدم بیشتروقت هابخیه هام میسوزه دکترم رفتم قرص دادولی فرقی نکرده چیکارکنم
- پرده بکارت
سلام من دختر ۱۷ ساله ای هستم تا حالا ۳ بار پرده بکارتمو چک کردم و مشکلی نداشتم وحلقوی هستم من فیلم های سوپر نگاه میکنم دست خودم نیست وبدش ترشحاتی ازم خارجی میشه میخاستم ببینم پاره شد پردم
- پولیپ قسمت فوقانی رحم
سلام ، پولیپ داشتم در قسمت فوقانی رحم بعد رفتم هیستروسکوپی اما احساس میکنم هنوز جاش مونده و احساس میکنم در دهانه رحمم هست برنداشتن
- عفونت
سلام. اگه عفونت وارد رحم و لوله های رحم شده باشد با چه ازمایشی معلوم میشود؟ ایا ترشح سبز کمرنگ در پریودی نشانه ی عفونت لوله هاس؟نشانه چیست؟
- توده اکوژن به ۱۶ ملیمتر در کلیه یعنی چه
- کیست اکو فری ؟
کیست اکو فری در یائسگی ماهیت سرطانی داره؟ راه درمان چیست؟ درمان دارویی؟ یا جراحی؟
- سندرم راکی تانسکی
من سال ۸۳سپتوم طولی وعرضی واژن داشتم وجراحی شده ام وسال ۹۲آژنزی واژن وآژنزی سرویکس داشتم وجراحی شده ام ورحم وتخمدان هم دارم ودرسونوگرافی من نوشته شده که رحم partialbicornate وسپتوم بلند وپرید وعادت ماهانه هم میشوم خواستم بپرسم من الان جز افرادی که سندرم راکی تانسکی دارند محسوب میشوم درسته ؟
- پریود
سلام الان دوازده روز پریود هستم قرص ضدبارداری از اولین روز پریودیم خوردم قرص ترکیبی سه رنگ ولی بازم قطع نشد نسبت به اوایل کمتتر شده ولی بازم خونریزی دارم خانم دکتر قرص کلرفنیرامین بخاطره حساسیت دکتر واسم نوشته امکانش هست از خوردن قرص حساسیت باشه پریودم تموم نشده؟
- چسبندگی
سلام وقت بخیر من سرکلاژ شکمی هستم و حدود۱۰روز هست که سزارین شدم میخواستم بدونم اگر گن یا کمربند محکم ببندم برای کمرم و جمع شدن شکمم مشکلی پیش میاد؟ایا چون کمربند سفت هست دچار چسبندگی داخلی میشم؟
- سونوگرافی
با سلام در سونو لگن و شکم در تخمدان چپ و راست فولیکول ۲۲و۱۸ میلی و در تخمدان چپ کیست ۲۵ میلی مشهود شده است نشانه چیست؟
- ماستیت گرانولوماتوز
سلام من ماستیت پستان داشتم و خوب شدم هر چند ماه یک بار هم سونو میدم. این سری توی سونوی من نوشته بود یک توده هیپواکوی لوبونی به اندازه ۷۵ میلی متر که اکنون امتیاز ۳ تا ۴ الاستوگرام دارد. و جای دیگه نوشته ضخیم شدن دو طرفه پری داکتال دیده میشود لطفا راهنمایی کنید منظورش چیه خطرناکه یا نه.
- حاملگی در محل اسکار سزارین
ساک حاملگی ۶ هفته بدون فتال پل در محل اسکار سزارین تشخیص دادن،روش درمان به چه صورت است،دوباره قصد بارداری دارم
- ترشحات زرد رنگ بعد سزارین
سلام وقت جناب دکتر بخیر باشه من ۱۲ روزه ک سزارین کردم ولی خونریزیم یباره قطع شده و ترشح زرد رنگ دارم و لکه زرد رنگ خارج میشه ک یبوست هم دارم در ضمن مثانم درد داره و ب سختی ادرار میکنم لطف میکنید جواب بدید
- (تنبلی تخمدان)
باسلام من 29سالمه وپریودیم تقریبا15روزعقب افتاده باردار نیسم مجردم.دکتر رفتم تشخیص تنبلی تخمدان بود این اولین بار من پریودیم عقب افتاده همیشه7روز جلو مینداختم.اما الان دکتر رفتم امپول پروژسترون دادن زدم 10روز رد شد پریود نشدم... خیلی نگرانم بایدچیکاکنم میترسم. لطفا راهنماییم کنید تنبلی تخمدان ازچی بوجود میاداصن. ممنون
- جلوگیری
سلام خسته نباشید خانم دکتر کاندوم روش مطمنی هست واس جلوگیری ؟
- ضایعه اکوژن۱۳×۸mm
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت دکتر سرکار خانم بهناز شرف الدین بنده خانومی چهل و نه ساله هستم که دو بار زایمان طبیعی و دو بار زایمان سزارین داشتم وله به مدت شش ماهIUD گذاشتم و خون ریزی های نامنظم و شدید بین دو پریود و حتی در زمان پریود دارم بعد از انجام سنوگرافی متوجه ضایعه اکوژنی به ابعاد۱۳×۸mmشدم به تشخیص پزشکم گفت باید عمل کنی حالا من خیلی استرس دارم ایا ضایعه اکوژنی خطرناکه؟یا سرطانه؟ ممنون از شما دکتر گرامی


