Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- اندومتر رحم توده هاپیواکو هتروژن 37*18*28
هاپیواکو هتروژن 37*18*28 ضایعه سیستیک مولتی لکولار 70*41 لطفا راهنمایی کنید سپاسگذارم
- دردپهلوی راست وزیرشکم
سلام من۱۶مهرموعدپریودم بود ۱۶آبان باید پریودمیشدم ولی نشدم رابطه محافظت نشده ای هم نداشتم ازمهرماه سمت راستم پهلوم دردمیکنه وکمروشکم درددارم انگارکه همین الان میخوام پریودبشم،بعدصورت جوش زده ولی پریودنشدم پاهام دردمیکنن،دوروزه چای زنجبیل وتخم شویداستفاده کردم بلکه پریودبشم ولی اثرنداشت چیکارکنم،من۲۷سالمه و۳تابچه دارم،چیکارکنم زود پریودبشم.
- درد درفرج
سلام من درد در قسمت وسط زیر مجرای ادرار استخوانش درد میکنه واحساس میکنم ادراروحیض یکی شده یعنی مجرای آن وبادمعده از واژن یا همه جای دستگاه تناسلی بیرون میاد آیا احتمال آسیب وپارگی هست ودرمان میشود
- سنوگرافی
سلام خسته نباشید. 19 سال سن دارم. سنوگرافی رحم و تخمدان ها: رحم به ابعاد 32×88 مشاهده شد. اکوی میومتر هموژن می باشد. ضخامت آندومتر 7 می باشد. تخمدان ها اندازه و اکوی نرمال دارند. مایع آزاد در داخل لگن مشهود نیست. مثانه ضخامت جداری طبیعی داشته و سنگ و توده در آن مشاهده نشد. (ذرات اکوژن درون مثانه مشاهده شد که مطرح کننده خون یا دبری می باشند جهت بررسی بهتر U/A و U/C توصیه میشود.)
- بقایا سقط
سلام وقتتون بخیر من با قرص سایت تک سقط یک ماهه داشتم الان هیچ خونریزی و علائمی ندارم دکتر با سو نو واژینال گفتن 22 میلی ببقایا دارم آیا نیاز به کورتاژ دارم یا نه با پریود دفع میشه، واینکه لطفا بفرمائید که برای دفع بقایا میشه دوباره از این قرص استفاده کرد یا خیر
- پولیپ
پولیپ با فیبرون چه تفاوتی داره . پولیپ ۴ سانتی نیاز به عمل داره
- در مورد پریودی
سلام من از پودر گین اپ استفاده میکنم اما زمان پریودیم زیاد شده ایا بخاطر مصرف پودر گین اپ هست یا مسئله ای دیگر هست
- کاندوم
سلام وخسته نباشید خانم دکتر باشوهرم رابطه داشتم از کاندوم استفاده کردیم بالای کاندوم پاره بود ولی قسمت پایینش سالم بود و تمام مایع منی در قسمت پایین جمع شد بنظرشما نیازهست قرص بخورم؟
- سرکلاژ شکمی
سلام خانم دکتر من یه بار سزاریان شدم والان میخایم سرکلاژ شکمی انجام بدم. باعث چسپندگی رحم نمیشه برام چون یه بار سزاریان شدم ولی بچه نمونده برام بخاطر سقط طول سرویکس کوتاه مجبور به سرکلاژ شکمی انجام بدم حالا میخواستم بدونم با توجه به اون سزاریان و سرکلاژ شکمی چسپندگی نمیگیرم ک نازایی بیاره
- ایزواکو رحم
سلام سونو دادم. ضایعه ایزواکوبه ابعاد۱۲در۹ درکاویته اندومتر دیده میشود.میوم سابموکوراوپولیپ درتشخیص افتراقی مطرح ان.سونو واژینال دادم..پریود هام هم ماهی دوبار شده .با خونریزی زیاد.لطفا راهنمایی کنید
- زایمان
سلام..من ده روزپیش زایمان طبیعی داشتم و حدودا ده پانزده روز دیگه میخام یه راه طولانی رو برم تا برسم به خونه...آیا امکانش هس که تواین شرایط و بانوزادبشینم تو ماشین ؟
- پزشکی
سلام وقت بخیر،۵۳سالمه مجرد هستم در سونوگرافی آمده دانسیته کلسیفیه به قطر۹میلیمتردرادنکس چپ دیدهدمیشودبا توجه به منوپوزبودن بیمارجهت افتراق مناسب تخمدانی این ضایعه ازرحم TVSپیشنهادمیشودآیابررسی لازم است البته نفخ بیش ازحددارملژفا راهنمایی کنیدمتشکرم
- سقط و دفع بقایای سقط
سلام یکماه پیش سقط کردم مترژن میخوردم تااینکه خونریزیم کامل قطع شده الان سونو دادم 10*22 بقایا دارم.حالا منتظر پریودای بعدی بمونم دفع میشه یا ن باید بازم مترژن بخورم؟
- برش سزارین
سلام ۸ماهه پیش فرزند دومم را سزارین شدم جای سزارین اولم اصلا مشخص نیست اما سمت راست سزارین دومم برجستگی داره درد ندارم اما حالم خیلی بده چرا اینجوری شده علت چیه لطفا جواب بدین
- زیبایی
با سلام خدمت خانوم دکتربا عرض پوزش من یک ساله ازدواج کردم اما بعد از ازدواج حدود ۵ ماه نتونستم به دلیل تنگی لنگ رابطه برقرار کنم کلی دکتر رفتم اما باز برام مثل روز اول سخته خیلی عذاب میکشم میخوام کمی بدنم باز بشه ایا شما میتونین کاری کنین برام ممنون میشم راهنمایی کنین
- کیست
سلام وقتون بخیرمن ۲۶سالمه دوسال پیش کیست ۶۲میل داشتم که به خاطردردخیلی شدیدوپیچ خوردگی مجبورشدم سریع جراحی انجام بدم یک ماه بعدسنوگرافی دادم همون کیست اکوفری ۶۲میل روداشتم تشخصیص دوتادکتراین بوده که اصلابرداشته نشده اخرین سنورویک ماه پیش انجام دادم سایزکیست اکوفری شده ۹۰ یعنی دوباره به جراحی نیاز داره راهی نداره که بادارورفع بشه هیچ دردیم احساس نمیکنم
- کیست تخمدان
سلام وقت بخیر این سونوی مامانمه میشه لطفا بگید مشکلش چیه کیستش چ نوعه كانون كيستيك مولتى لكوله با جدار smooth به ابعاد تقريى 150\'80 r بعضا حاوي ديرى هاى كراندكلس هموزن وـدت بروجكتن بايلارى اكوزن جدارى فالقد قلوى عروقى واضح دريرسى كالر دابلار درخلف رحم رويت ميشود،
- مشکلات زنانه
سلام ممنون ازتون بابت جواب سوالم خانم دکتر سوال کرده بودم که عفونت قارچی دارم عفونت برطرف نشده پزشکم میگه دهانه رحمت دیده نمیشه بالا رفته باید کولپوسکوپی بشی بابیهوشی تا نمونه از دهانه رحم گرفته شود
- هماتوم محل اسکار سزارین
سلام خانم دکتر من ۴۲ روز سزارین شدم خونریزیم قطع نشد سونو دادم تشخیص وجود هماتوم و بافت گرانولاسیون به ابعاد ۱۸ در ۲۰ میلی در محل اسکار سزارین قبلی دادن ک با آندومتر در ارتباط است آیا مشکل حاد هست ممکنه دوباره عمل بشم؟
- بیماری زنان
سلام ببخشید من یساله ازدواج کردم من دو ماه پیش به دکتر مراجعه کردم زخم دهانه رحم و عفونت باکتریایی و قارچی داشتم دارو استفاده کردم دکتر گفت خوب شدی اما تمام این مدت بازم سوزش داشتم تا دیروز درباره مطب پزشک دیگه رفتم گفت همون مشکلا رو داری و خوب نشدی تست پاپ اسمیر گرفت و دارو داد اما جواب ازمایش و سونو 8 مهر میاد و من 7 ام تاریخ پریودمه که چند روزم جلو میفته اما تا اوون موقع داروهام تموم نمیشه و نمیشه باز برم معاینه حالا با توجه به اینکه ی هفته تقریبا مونده تا پریودم میشه سیپروترون بخورم تا پریود نشم ؟ عوارض نداره بدترشم ؟


