Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- قرص جلوگیری
سلام خسته نباشید من مجردم چندین سال برای تنظیم قاعدگی قرص روکین استفاده میکنم آیا در سن ۴۵ سالگی ایرادی ندارد ادامه بدم قبلا دکتر گفته بود دوماه بخور چند ماه فاصله خاستم ببینم اشکالی ندارد در۴۵ سالگی ادامه بدم
- کیست تخمدان
سلام من 20 سالمه و کیست تخمدان اکوفری بدون دیواره دارم به اندازه 48*50میلی متر به همراه اون مدفوع با دردوهمراه با لخته های خونی دارم آیا عمل باید بشم؟
- سلام وقت بخیر ببخشید اگر زمانی که قرص پرژستوران استفاده میکنیم نزدیکی هم داشته باشیم ولی جلو گیری نداشته باشیم باردار میشویم
- واکسن کرونا در بارداری
سلام من هفته ۱۹ بارداری هستم نوبت دوز سوم واکسن کرونام ( سینوفارم ) هست اگه این واکسن را بزنم برا جنین خطری نداره نگرانم. بزنم یا نزنم ممنون
- قرص های سقط
- جراحی پستان
سلام خانم دکتر .سوالی داشتم ممنون میشم لطف کنید پاسخ بدید. چند وقتی هست دچار درد پستان بودم سو نو انجام دادن .لطفا با توجه به سو نو لطف بفرمائید که نیاره دوباره تکرار کنم .ممنون breast composition :heterogeneous fat-fibroglandular.no cystic or solid mass is seen.skin and areas are normal.no sign of duct Eurasia is seen.no abnormal ancillary lymphadenopathy is seen.bid ads assessment:l negative finding. از فیبروگلاندولار ترسیدم .نیازه تکرار کنم یا پیگیری کنم .ممنون
- آییودی و خونریزی
سلام
من برای جلوگیری دستگاه آییودی گذاشتم یک ماه که گذاشتم مثل عادت ماهانه خونریزی دارم فقط سه روزپاک بودم. بعد از سه روز دوباره شروع شد شدیدتر با درد بیشتر. چهکارکنم؟ - هیستروسکوپی
سلام خانم دکتر هیستروسکوپی پولیپ باعث چسبندگی میشه؟ واینکه لکه بینی بعد نیست و تا چند روز طبیعیه؟؟؟
- بارداری
سلام من ازمایش بارداری دادم منفی بود ولی بازم شک به بارداریم دارم نزدیکی هم داشتم دیشب ایا مشکل ایجاد میکنه اگع باردار باشم؟
- عفونت قارچی
کرم فلوکونازول ۱ درصد داخلی برای درمان عفونت قارچی واژن موثر است؟ هیدروکوتیزون و فلوکونازول موضعی و کپسول فلوکونازول ۱۵۰ یک روز درمیان بعد صبحانه دکتر نوشته
- سلام شوهرم ناتوانی جنسی داره باید چی کار کنم هفته ی یکبار هم نمی تونه رابطه داشته باشه من قصد بارداری دارم این طوری من باردار میشم
سلام میخواستم بدونم من سه ماه زایمان انجام دادم هیچ نزدیکی نداشتم بعدسه ماه اولین نزدیکی که داشتم احتمال بارداریم هستش شیرمادرمیدم بعدزایمانم تا الان پریودم نشدم
- فیبروم رحمی
سلام خانمی ۵۰ ساله با فیبروم سابموکوزال ۵/۵سانت و فیبروم ۱۴ میلی با خونریزی شدید که حدودا ۴ ماهه قطع نمیشه برا جراحی اقدام کردم که بعلت کم خونی نشد حالا دکترم قرص مجسترول شب دوعد و امپول دیفرلین تجویز کردن همراه با امپول ونوفرکه بعد از استفاده هیچ تاثیری نداشته انگار بدترم شدم درصورتیکه قبلا امپولا رو می زدم همراه با دوفاستون سریع اثر می کرد خواستم بدونم الان علت چیه قطع نمیشه در ضمن از ۶ شهریور درمان شروع کردم به نظر شما میشه مجسترول قطع کنم دوفاستون شروع کنم؟
- بی بی چک
- شیاف سیکلوژست پروژسترون
سلام من هفته هشت بارداري هستم و در هفته هفت سونو دادم گفتن دور ساك بارداري خونريزي داره و بمن شياف پروژسترون دادن ومن بصورت مقعدي استفاده كردم ميخواستم بپرسم مقعدي بايد استفاده كنم يا واژينال؟
- بارداری
سلام من سه روز قبل از پریودی رابطه محافظت نشده داشتم وسه ساعت بعد رابطه دوتاقرص اووسیزهمزمان خوردم والان ده روز اززمان رابطه میگذره ومن هنوز پریودنشدم بی بی چک هم منفی بود ایا باردارم ؟20ساعت بعد مصرف قرص اووسیز قرص کلداکس مصرف کردم ایا اثر قرص کم شده
- بیماری زنان
با سلام من حدود ۱۰سال هست ک عمل سزارین دوم انجام دادم و الان برای بار سوم باردار هستم تو هفته ۳۰ بارداری هستم یه هفته میشه ک جای سزارین قبلی یه نقطه هست ک گز گز میکنه ب طوری ک اذیت میشم لطفا بگین علت چی هست وچیکار کنم
- پریودی
سلام،من چهارم این ماه پریود شدم و هفت روز طول کشید ،الان ۱۵ روز از تموم شدن پریودم میگذره دوباره امروز ک ۲۷ خرداد هست پریود شدم ،آیا داشتن رابطه و ارضا شدن میتونه دلیل جلو افتادن پریود باشه،برای تنظیم شدن این دوران چه دارویی باید مصرف کنم،ممنون میشم کمکم کنید
- آی وی اف
با سلام، خانم دکتر بعداز انتقال جنین در آی وی اف نیاز به مصرف آمپول یا دارو است؟ اگر هست تا چه مدت دارو یا آمپول باید استفاده کرد
- حبس ادار
سلام خانم دکتر ,۶ خرداد اول روز پریودیم بود من هفته پیش دو بار برای بارداری نزدیکی کردم,البته قبل اون رابطه مقعدی داشتم,اطراف مقعدم تاول چرکی زد و خیلی درد وسوزش داشتم و دفع برام سخت و دردناک بود هنوزم همونطوری است,یکی دو روز بعد سوزش ادرار برام ایجاد شد و یه روز بعدش بانشستن نتواستم ادرار تخلیه کنم باید وایسم واب گرم به پاها و شکم و الت تناسلیم بزنم تاادرارم کم کم بیاد و با فشار کم میاد پاهام درد میکنه موقع دستشویی رفتن و نشستن تقریبا بیشتر اوقات اطراف وازنم درد میکنه,کشاله رانم هردو طرف درد میکرد کمی سرفه تب و بعضی اوقات لرز داشتم یه دکتر زنان رفتم سفالکسین ۵۰۰هر۶ساعت برام نوشت و پیش مجاری ادرار رفتم سفکسیم ۲۰۰هر۱۲ ساعت تجویز کردن,دو روزه هردوتا رو استفاده میکنم ,کمکم کنین ایا اگه این ماه لقاح انجام گرفته باشد مصرف این داروها همزمان چه طوره ?اسیبی به جنین داره یا خیر? شما چه دارویی برای رفع مشکلم مناسب میدونین?یه ربع بیست دقیقه هربار برای تخلیه ادرا تو دستشویی میمونم
- سلام من ی ماهه باردادرم من نمیدونستم ک باردارم و داشتم قرص گین اپ استفاده میکنم ایا ضرری برای بچم بوجود میاد


