Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- بارداری
سلام من چهار بار سزارین کردم الان ۲ سال که میگذرد الان میتونم باردار پنجم انجام بدم
- مصرف قرص استرادیول بعداز بارداری با روش ivf
من بیست روز پیش انتقال داشتم و الان خدارو شکر باردارم .تا کی با قرص استرادیول دو میلی گرم رو بخورم؟
- سرکلاژ
سلام خانم دکتر باتوجه به دوبار سابقه زایمان زودرس و انجام سرکلاژ شکمی چه آزمایشات و چه فاکتورهایی نیازه قبل بارداری انجام بدم؟ لطفا فاکتورهای مورد نیاز را بفرمایید تشکر از شما
- باراداری
کلدوساک خلفی مایع 8ونیم سی سی مشهود چیه؟؟
- سلام من برای تخمک گذاری قرص کلوفین خوردم حالا روز ۱۲دورهم هست برای آزاد سازی تخمک گذاری وسایز مولکل سونوگرافی داخلی واژنال انجام دادم این جوابش هست میشه بگید سایز مولکول چند Uterus is nOrmal in size )45×25 mm( with nOrmal echogenicity and nO SOL. Endometrial thickness is 6mm with nOrmal lining and echogenicity. Multiple small Peripheral fOllicles are seen in both enlarged ovaries, associated with increased echogenicity of stroma: Findings are suggestive of P.c. o however clinical correlation is suggested. A dominant fOllicles measuring 17 mm is seen in left Ovary. No free fluid is seen in pOsteriOr culture – de- sac.این جوابش هست میشه بگید سایز مولکول چند هست برای آزاد سازی تخمک گذاری
- قرص جلوگیری
سلام ببخشیدیه کودک یکساله دارم ودچارآندومیوزساده شدم باقرص درمان شدم دکتربهم قرص دروسبلین برای جلوگیری بهم داده من بسته اول روروز۵ پریودتهیه کردم ازهمون روزاستفاده کردم دوتامونده بودقرص سفیدرنگ تموم بشه پریودشدم ولی دوتاقرص آخرم خوردم بسته بعدروشروع کردمولی بسته دوم روکه هرشب بایدسرساعت ۱۲شب میخوردم سه تای اولی روهرشب یادم رفت به جاش دوتاش ساعت ۷صبح خوردم یکیشم ساعت ۱۲ظهریادم اومدآیاجلوگیری میشه آیابرای رحمم بده ازاین به بعدش ساعت ۱۲شب مصرف کنم چیکارکنم
- نحوه مصرف سیپروترون برای جلوگیری از پریود
سلام .سیپروترون کامپوند رو برای آندومتریوز تجویز کردن که می خوام ببینم می شه به جای روز پنجم ،بیام از روز هشتم شروع کنم تا دیر تر پریود شم آخه می خوام برم کربلا ...این کارو کنم ضرری نداره؟؟
- قندخون قبل بارداری
سلام من میخوام باردار بشم آزمایشات قبل بارداری دادم قندخونم ۹۵هستش ایا زیاده ؟
- کلیه چپ
سلام دکتر جان خسته نباشید من یه خانم ۳۳ ساله هستم در سونوگرافی من نوشته شده کانون اکوژن ۷ میلی متری در پارانشیم کلیه چپ دیده میشود انژیومیولیپوم در درجه اول مطرح است منظور از این متن چیست ممنون از شما
- بی بی چک
سلام من خردادسیکل میکروداشتم پونزده مهرم سیکل انتقال جنین فریزداشتم دفعه پیش روزسیزدهم بی بی چک منفی وآزمایش بتا صفر شد این سری هم بی بی امروز ۲۷ مهر روزسیزده انتقالم هست بی بی چک منفی شده آیادیده شده بی بی چک منفی ولی آزبتا مثبت شود
- درموردبقایاوآمپول دیفرلین۳۷۵
من بعدسزارین بخاطربقایادوباره کورتاژشدم امپول دیفرلین زددکتربهم وقرص ال دی دادالان فقط صبح لکه بینی دارم چکارکنم راهنمایم کنید
- پریودهای سنگین
سلام خانم دکتر من ۴۰ سالمه به خاطر پریودهای سنگین وسردرد کفتن آمپول ۳ماهه بزنم بعد زدن آمپول فقط یک بار یریود نشدم الان دوماهه خونریزیم قطع نشده هیچ قرص جلوگیری هم نمی تونم استفاده کنم تورو خدا راهنماییم کنید این خونریزی منو از پا در آورده سونو واژینال هم انجام دادم کفتن همه چی نرماله
- کیست دارای سپتوم
سلام خیلی لطف میکنین اگ جواب بدین من بیست و شش روز ک پریود نشدم جواب ازمایش خونم منفی شد رفتم سنو گرافی نوشته یک کیست به ابعاد 45×31×17 و به حجم ۱۳_۱۴ در تخمدان راست رویت شد که دارای ۲ سپتوم نازک نیز میباشد میشه راهنماییم کنین??خیلی میترسم ک کارم ب عمل بکشه
- لابیاپلاستی
سلام خانم دکتر.من 24 سالمه از بچگی مشکل بزرگی لبه های واژن داشتم خیلی اذیتم میکنه...نمیدونم که هزینش چقدر میشه خیلی دوسدارم جراحی لابیاپلاستی انجام بدم..میشه بگید هزینش چقدر میشه ممنون میشم
متآهلم هستم و رشت زندگی میکنم..بیمه سلامت دارم و توانایی پرداخت هزینه زیاد رو ندارم ...تشکر - قرص هورمونی سیپروترون کامپاند
شیرخوار ۲۰ ماهه دارم. قرص سیپروترون کامپاند در دوران شیردهی مجاز است یا خیر .
- دفع بقایای سقط زیر یک سانت
سلام روزبخیر من دو هفته پیش سقط داشتم در هفته هفتم. الان دیگه خونریزی ندارم. در سونوگرافی بقایای دارای عروق زیر یک سانت دارم. آیا باید داروهایی مثل ارگونوین بخورم یا صبر کنم پریود بشم بلکه دفع بشه یا چیکار باید بکنم؟
- باروری
آیا قرص بیزوپرولول میتونه باعث ناباروری باشه
- صخامت اندومتر
سلام وقت بخیر به مدت ۲ماه پریود کامل شدم ۱ماه پیش سونگرافی کردم ضخامت اندومتر بنده ۱۹mmشده قرص مدورکسی سیژن مصرف میکنم در حیل مصرف پریود شدم ۲۰ عدد مصرف کردم الان ۱۰عدد الباقی مصرف میکنم ولی خونریزی تموم نشده لطفا این مسئله راهنمایی بفرماید
- لطفا بهم معنی سونو رو بگید .
سلام ببخشید لنف نود هیپواکوئیک نرمال چیست
- باردار شدن
سلام ساک حاملگی با دیامتر میانگین 11.8mm مطابق با 6w=10d درفوقانی حفره رحم رویت شد.درحال حاضر پل رویانی دیده نمیشود یعنی چی


