Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- قرص ترنسید براچی
- پاپسمیر
Specimen Type :liguid_Based satisfactory forevaluation Endocervical/Tranformation zone cells are present
- دوران شیردهی
با سلام خانم دکتر من میتونم در دوران شیردهی از قرص پردنیزولون(نیزوپرد)برای درمان اگزما استفاده کنم؟ممنون از شما
- من الان حدود یه ماه بدنم ناگهانی ب طور یکدفعه ی گر میگیره و گرمای شدید بهم دست میده بنظرتون علت چیه؟؟؟؟؟
- اقدام به بارداری
سلام با عرض خسته نباشید من الان حدود ۲ الی ۳ ماه است ک دارم قرص دوفاستون مصرف میکنم و اقدام به بارداری کردیم دکتر این قرصو برای تنظیم قاعدگی و بارداری داد ماه اول قبل اتمام قرص لکه بینی داشتم تا روزی ک قرص تموم شد پریود شد همون روز و اینکه این ماه بعد از چهار روزقطع پرود شدم و پرویودم فقط چهار روز بود ما اقدام به بارداری کردیم به نظرتون این قرص جواب میده؟
- بکارت
سلام خانم دکتر من ۹ روز پشت سرهم روزی یدونه قرص ال دی مصرف کردم بعد ۶ روز عادت ماهانه شدم حالا روز اول از من دوتا تیکه گوشت افتاد میخوام بدونم طبیعیه واینکه این تیکه گوشت به بکارت اسیب نمیرسونه یا نشان از نداشتن بکارت لطفا به دوتا سوالم جواب بدید
- سلام تیروئید و فیبرم دارم خونریزی شدید دارم میتونم قرص ال دی بخورم خونریزی بند بیاد
- سلام من ماه پیش پریود نمیشدم دوتا آمپول پروژسترون زدم حالا دوباره پریود نمیشم یک ماه میشه باید چیکار کنم تا پریود بشم میشه راهنمایی کنید لطفا
- بیماری زنان
سلام خانم دکتر من برای دردشکم به دکتر مراجعه کردم و برایم سونو نوشت که بدین شرح است.تصویر یک کیست نابوتین به دیامترپنج.م.م در ناحیه سرویکس دیده شد.یک فولیکول غالب به دیامتر چهارده م.م در تخمدان راست و یک فولیکول غالب به دیامتر بیست م.م در تخمدان چپ دیده شده که به نظر مختصر اکوی داخلی میباشد که میتواند مطرح کننده کیست هموراژیک باشد.ایا علت درد شکمم همین است؟ چهل و شش ساله هستم و اخیرا پریودم نامنظم شده و یکسال است جلوگیری ندارم ولی باردار نشدهام و دو بچه هم دارم به نظرتانعلت باردارنشدنم هنوز.چه میتواند باشد.خدا خیرتان بدهد که جواب میدهید.ممنون.
- باید حتما لاپراسکوپی انجام بدم؟ یا باز تلاش کنم؟
سلام ۴سال ازدواج کردم ۳۳سال سن ،بعد از ۸ ماه تلاش رفتم عکس رنگی گرفتم و احتمال انسداد لوله رو داده بودن اما گفتن باید لاپراسکوپی بشی که لوله رو بازکنیم که من همون ماه بعد از عکس رنگی باردار شدم و خودم تو ۶ هفته فهمیدم باردارم که حتی در ۶ هفته رفتم سونو شکمی ضربان داشت و بعد از ۸ هفته ۵ روز بدون لک توقف رشد داشت و دیگه ضربان نداشت و با قرص سقط شد و دکتر گفت بعد از سه ما استراحت آقدام کن و من هنوز اقدام جدیدی نکردم میخواستم بدونم نیاز به لاپراسکوپی هست ؟ و یا دوباره برم عکس رنگی بکیرم ؟ هنوز سه ماه سقطم کامل نشده
- خونریزی بعداز کرم واژینال
سلام من ی ماه درگیر عفونت قارچی شدم بااستفاده از ژل و سرکه و اینا خارش تقریبا رفع شد.ولی باز خارشم برگشت و ب پزشک مراجعه کردم.کرم واژینا و پماد موضعی و چتتا قرص برام تجویز کردن بعد از سه روز استفاده به خونریزی افتادم در صورتی دو روز قبل مراجعه به پزشک ددره پریودیم تموم شده بود میخام بدونم برا داروهاس؟اصلامصرف دارو هارو باز ادامه بدم؟یا قطع بشه؟
- آمنیوسنتز
سلام دکتر برام امنیوسنتز نوشته میخواستم بدونم تست از کجا بر میدارن از واژن یا شکم???
- ای وی اف
سلام خسته نباشید من ۴۰ سالمه یه دختر ۱۵ ساله دارم میخواستم ببینم میشه تعیین جنسیت انجام بدم با ای وی اف برای آوردن بچه پسر ؟ ممنونم اگر پاسخگو باشید
- زنان
سلام من ۱۶سالمه وبخاطرکیستی که قبلا داخل تخمدانم بودامروز رفتم سونوگرافی وداخل برگه سونوگرافی همچیز طبیعی بود بجز یچیزی نوشته ابعادرحم49×41×85 میلیمتر وپارانشیم در اکوی هموژن دارد.من متوجه نمیشم یعنی چی؟برام خطرناکه؟اصلر چی هست؟
- میشه جواب منو بدید
سلام من ازتون سوال پرسیدم هنوز جوابمو ندادید و عکس سونومو فرستادم الان 12 روزه پریودم چندروزه اول لکه بینی و سه روز اخر لکه بینی. خونریزی زیاده . علایم دیگر ندادم نظر دکترم این بود هیستروکتومی کنم . میخواستم نظر شما رو هم بدونم . سونوم رو مجدد میفرستم براتون همون که گفتم من 44 سالمه متن سونومو براتون ارسال میکنم میشه ببینید و بگید با این شرایط جراحی باید صورت بگیره یا نه ؟ ممنون میشم راهنماییم کنید خیلی استرس دارم سونوگرافی واژنال و ابدومینال و کالرداپلرو مپینگ میوم ابعاد رحم 50*105 میلی متر بزرگتر از حد طبیعی است ( محور رحم متمایل به سمت راست ) میوم ساب موکوزال در فوقانی فوندوسی 29*33 م م دیده شد ( فیگوی 1) میوم اینترامورال در خلفی چپ فوندوس 18 م م دیده شد ( فیگوی 4) میوم اینترامورال در قدام فوندوس و بادی 19 م م دیده شد ( فیگوی 4) میوم اینترامورال در خلفی راست فوندوس 118 م م دیده شد ( فیگوی 4) میوم ساب سروز در خلف فوندوس 17 م م رویت شد ( فیگوی 5 میوم اینترامورال در خلفی راست بادی 18 م م دیده شد ( فیگوی 4 میوم ساب موکوزال در راست بادی 11 م م دیده شد ( فیگوی 2 چند میوم پراکنده 8-10 م م پراکنده در رحم میوم ها در دایلر واسکولاریتی متوسط دارند و RI بزرگترین میوم 0.77 می باشد اکوی میومتر غیریکنواخت است ( آدنومیوزیس و رحم میوماتو ) ضخامت آندومتر 4 م م و در حد نرمال است تخمدانها سایز و اکوی نرمال دارند مثانه ضخامت جداری نرمال دارند و فاقد پاتولژی است مایع آزاد در حفره لگن مشهود نیست
- دکتر زنان
سلام من 48 سال سن دارم یاعسه نشدم رفتم دکتر گفت خون در لگنم جمع شده به نظرتون این بیماری درمانی هم داره یا اصلا خوب میشه یا اصلا میشه اسم بیماری آندومتریوز گذاشت آخه من بیماریش شباهتی هم به این بیماری داره میشه کمکم کنید
- قرص سیبل
سلام من رفتم سونوگرافی برای کنترل آی یو دی واون روز پریود هم بودم.درمحل قرارداشت ولی بهم گفتن اندازه تخمدان هام بزرگ هستن ودکتر قرص سیبل تجویز کردن میخواستم بدونم دلیلش چیه ولازمه قرص هارو مصرف کنم?
- عمومی
سلام وقتتون بخیر
دختر 19 ساله هستم که با مشکل عدم تقارن سینه مواجه ام سینه سمت چپ بزرگتر از راسته این ناگهانی نبوده و حدود سه ساله سمت چپ مرتبا رشد کرده ولی راست نه کاملا از ظاهر مشخصه خواستم بپرسم درمانش ممکنه و چطور هست هزینه و …
و من چقدر زمان نیاز دارم تا کاملا درمان بشم
خواهش میکنم کمکم کنید فقط راهنمایی کنید که چیکار باید کنم میترسم دیر بشه
پیشاپیش از وقتی که میذارید تشکر میکنم. - تست بارداری
سلام خسته نباشید
من دوماهه ازدواج کردم.اخرین بار که پریودشدم19شهریوربود. و تقریبا منظم بوده پریودم.یک سالی هست که پریودم هرماه سه روز زودتر از تاریخ قبلی میشم.یعنی ماه مهر باید16مهرمیشدم وماه ابان14ابان میشدم..کیستم داشتم از نوجوونی که دکترامیگن مهم نیست وریزه درمان نداره.دوماهم هست داروهای تیرویید میخورم برای ریزش مو. من 12روز قبل رابطه مشکوک داشتم.الان8 روز از تاریخ پریودم میگذره پریودنشدم.سه بار بی بی چک زدم اخریشوامروز زدم منفی بوده همش.احتمال بارداری هست؟شرایط ازمایش خون ندارم به دلیل موقعیت کاری .ممنون میشم پاسخ - بارداری
سلام خسته نباشید. من تیر ۸ پریود شدم مرداد ۷ از ۱۸ مرداد در اقدام هستم یک شهریور پریود شدم آیا ممکنه لانه گزینی باشه یا پریود؟تفاوتشان چیه؟


