Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- فیبروم
سلام من فیبروم رحمی دارم توی سونوگرافی نشون دادتعدادش خیلی هم زیاده میخواستم بدونم چیکارکنم اگه نخوام رحمم رودربیارم میتونم فقط فیبروم هاروازرحمم خارج کنم
- جای بخیه عمل سزارین
با سلام خدمت خانم دکتر عزیز من تقریبا یک سال هست عمل سزارین انجام دادم اما جای عمل به صورت گوشت اضافه مانده و بعضی مواقع می خارد و یا سوز دارد و تیر می کشد. آیا با کرم سیکاستیم می توان گوشت اضافه را تا حد زیادی کم کرد یا بهتر است چه کاری انجام دهم؟ ممنون از راهنمایی شما.
- طریقه مصرف قرص دوفاستون
سلام وقت بخیر من حدودا ۴۵ساله هستم ؛ مدت یکسال ویا بیشتر است که پریود نامنظمی دارم ؛ بطوریکه اکثر اوقات ویا بهتر بگم تمام روزها خونریزی داشتم حتی خیلی وقت ها زیاد و شدید بود بطوریکه با آ فت HBمواجه شدم . تمام آزمایشات و سونوگرافی ورحم وضمایم نرمال بود ؛یک دوره کوتاه از دوفاستون استفاده کردم بهتر شدم ؛ پزشک معالج گفتن نیازی به استفاده نیست؛ دوباره مشکلات ادامه پیدا کرد ؛ پزشک معرفی شده داخلی برای کم شدن خونریزی وجبران کم بود HB ترانس آمین اسید داد ؛خونریزی کمتر شد ولی همچنان ادامه دارد با حجم نسبتا زیاد ؛ الان از شما این سوال رو دارم اگه بخوام قرص رو شروع کنم ؛ با وجود خونریزی میتونم از امشب شروع کنم ؛ لطفا بگید چند تا و تا چند شب ودر ثانی وضعیت من آیا ثبات پیدا می کنه یا نه؟ ممنون از همکاریتون وحوصله تون
- Pathology Report: Macroscopic description: The specimen consists of two container: 1)First container labeled as "endometrial specimen", and consists of several pieces of creamy-brown soft tissue, totally mensuring 5x3x2cm & weight of 20gram. 2)Second container labeled as "endocervical specimen", and consists of two pieces of creamy-brown, mucinous, soft tissue, totally measuring 2.5×1.5×0.3cm & weight of 3gram. Mieroscopic description: Endometrial specimen: The sections reveals endometrial glands that vary in size and shape, and lined by pseudostratified epithelium. Some glands are cystically dilated, and some exhibit shallow budding. Stroma is mitotically active, proliferative type. Also, the sections reveals a polypoid tissue composed of endometrial glands with cystic appearance in a fibrous and inflamed stroma with thick-walled vessels. Endocervical specimen: The sections reveal mucin producing glands embedded in inflamed stroma. —-Endometrial and endocervical curettage specimens: DX: —-Findings are in favor of disordered proliferative endometrium; accompanied by endometrial polyp. —-Chronic endocervicitis.
سلام روزتون بخیر پزشک من مدتی رفته مسافرت تا زمان برگشتشون میخواستم بدونم جواب آزمایشم چطوره
- زنان
سلام خسته نباشید من ۴۹ سالمه و دکتر بخاطر خونریزی خیلی شدید در زمان پری به خاطر وجود فیبرم بزرگ آمپول دکاپپیتل را تجویز کرده که به هیچ وجه پیدا نکردم حالا نوع زیر حلدیشو پیدا کردم می خواستم ببینم فرقی نمی کنه می تونم استفاده کنم آیا اینهم بصورت ماهانه تزریق میشه . ممنون از شما
- کیست تخمدان
با سلام خدمت شما تخمدان سمت راست یک کیست ساده بدون solid و بدون septa با ابعاد ۲۸*۳۷ میلیمتر مشاهده شده تخمدان سمت چپ یک کیست با septa ظریف داخلی و بدون جز solid به ابعاد ۳۰*۵۳ میلیمتر مشاهده شده و مایع آزاد شکمی هم دیده نشده میشه لطفا راهنماییم کنید دکتر زنان بهم قرص سیپروترون کامپاند دادن آیا با قرص کیستم کوچیک میشه و ازبین میره می باید جراحی کنم؟؟؟؟ در جراحی تخمدان هم برداشته میشه ؟؟؟؟
- سونوگرافی رحم و تخمدانها
.سلام
تجمع هتروژن به حجم تقریبی ۱۵cc در کاویته اندومتر همراه با پرخونی فوکال در همان ناحیه مشهود است. درسونوگرافیم و دکتر بهم داروی جستیران ۴۰ داده وگفته این را استفاده کن دو ماه بیا پیشم تا درست نشده کورتاژ کنم. حالا ببخشید من زود کورتاژ کنم یا بمونم؟
- توده
سلام خانم دکتر توی جواب سونوی مادرم یه توده هیپو اکو در پستان سمت راستش وجود داشت که مشکوک به سرطان بود دکتر بیوپسی پیشنهاد داد بیوپسی رو انجام دادیم ولی جوابش ۱۰ روز طول میکشه حالا با گذشت یه هفته اندازه ی توده بنظرم کوچیک تر شده آیا این ممکنه خبر از خوش خیمی بودنش باشه؟
- رحم
ببخشید من درسوال های قبل ازشما پرسیده بودم که من سال ۸۳سپتوم طولی وعرضی واژن داشتم وجراحی شده ام وسال ۹۲آژنزی واژن وآژنزی سرویکس داشتم وجراحی شده ام ورحم وتخمدان هم دارم ودرسونوگرافی من نوشته شده که رحم partialbicornate وسپتوم بلند وپرید وعادت ماهانه هم میشوم وازشما پرسیده بودم که من به صورت طبیعی باردار میشوم یا خیر یا باید از رحم اجاره ای استفاده کنم. شما درجواب گفته بودید بهتر است از رحم اجاره ای استفاده کنید. خواستم بپرسم علت اینکه من نمیتونم به صورت طبیعی باردار بشوم چیه وچرا باید ازرحم اجاره ای استفاده کنم. وعلت اینکه گفتین از رحم اجاره ای استفاده کنید چی هستش ؟
- ارتا
سلام خانم دکتر قرص شیردهی قطع کردم الان سه هفته است پریود نشدم ،قرصام سرساعت میخوردم فرزندم فقط شیر خودم میخورد،الانم شیر خودم میخوره،چقدر زمان میبره تا پریود بشم ؟
- سقط
سلام من یک ماه پیش سقط داشتم الان 2 سانت بقایا مونده دکتر کورتاژ رو پیشنهاد داده ولی من نمیخوام. بهم مترژن داده و آنتی بیوتیک با دارو میتونم دفعش کنم یا واقعا باید کورتاژ بشم
- کیست سینه
باسلام وخسته نباشیدخانوم دکترمن ازبیماراتون هستم بخاطر درد وسنگینی دست راست برام سونوسینه نوشتین نتیجه سونوبه اینصورته تغییرات فیبروکیستیک منتشردر پستان هادیده می شود که حاوی چندکیست پراکنده به تعداد وسایزبیشتر در سوپرولترال پستان راست میباشد بزرگترین آنهادرساعت۱پستان چپ به ابعاد ۷در۴میلیمتر ودرساعت ۱۱پستان راست به ابعاد ۱۵در۴ و۱۱در۶میلیمتر است پستان ها فاقد solid massمیباسو وتوده یابزرگی غیرطبیعی غددلنفاوی وآبسه درنواحی آگزیلاری دوطرف مشاهده نمیشود خانوم دکترخیلی نگرانم توروخداراهنماییم کنید من یه ماهه واسه بارداری اقدام کروم چکارکنم آیااحتیاج به دارو یاجراحی داره وآیاخطرناکه؟؟ راهنماییم کنیدلطفانگرانم
- جلوگیری از بارداری
باسلام وخسته نباشید خانم دکتر چسب ضدبارداری طریقه مصرفش به چه صورت وقابل اعتماد هست،؟
- من فیبرم دارم دکتر بهم قرص بلاژست و مارولین نوشته آیا اینا کیست فیبرم رو بزرگ میکنه
سلام من فیبرم دارم و کیست تخمدان که دکتر برام قرص بلاژست و مارولین نوشته بد من دکترموعوض کردم و به من دکتر دیگه گفتن اینا فیبرمتو بزرگ میکنه آمپول دیفلرین بزن نمیدونم چیکار کنم میشه راهنمایی بفرمایید ممنونم
- تخلیه کیست بارتولن باسرنگ
باسلام خواهش میکنم جوابم روبدین. آیا میشه کیست بارتولن رو با سرنگ تخلیه کرد؟ چون فعلا نمیخوام جراحی شم. دراینصورت شما انجام میدین؟ ممنون میشم پاسخ بدین.
- دفع بقایای سقط
سلام من ٣ ابان سقط داشتم بقايا اكوژن هتروژن با ابعاد 55*17*19 و حجم ٩ سي سي دارم. با وجود اينكه ١ ماه و ١٦ روز از سقط ميگذره ميتونم دوباره قرص ميزوپروستول رو استفاده كنم يا بهتره كورتاژ شم
- درد شدید بخیه بعد 6ماه
س خسته نباشید من 6ماهه زایمان کردم سزارین بودم الان 3روز رد بخیه هام خیلی درد میکنه درحدی که نمیتونم از جام بلند شم کمر و پهلوهامم درد میکنه دکتر زنان رفتم گفتن که باید برم پیش دکتر جراح نظر شما چیه
- توی سونوگرافی م اینو نوشته:
در قسمت قدامی سگمان تحتانی رحم (محل اسکار سزارین) ناحیه اکوفری به ابعاد ۲در ۶ میلیمتر مشاهده میشود. (ایسموسل)
- چجوری بفهمیم بعد سقط خونریزی پریودی هست
سلام بعد سقط حدود ۴۰ روز میگذره هفته اول ودوم خونریزی همراه لخته وزیاد دوهفته بعد لکه بینی مختصر به رنگ قهوه ای بعد دوهفته بعد خونریزی مثل قبل همراه لخته ودر حال حاضر در حال کم شدن وبه رنگ قرمز تیره سونو هم در اخرین گفتن ۳ سی سی مانده دفع میشه میخواستم بدون ایا این خونریزی پریودی هست که بعد مدتی شدید وکم شده یا همان خونریزی بعد از سقط هست از کجا باید فهمید یا رحم اگه زخم شده باشد یا چیز دیگری تو سونو ها نشان میداد ممنون
- Hpv
سلام خانم دکتر من هفته پیش اومدم پیشتون و شما گفتید ک hpv مثبت و برم واکسنشو بزنم و گفتید کلا سه مرحله است و من دو نوعشو گرفتم . الان ت گوگل مطالبی خوندم ک نوشته بود Hpv 40 نوع اما Hiv سه نوع و من خیلی استرس گرفتم من باید چیکار کنم ؟ ب بچمم منتقل شده ینی؟


