Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- قرص ضد بارداری بعد زایمان
سلام خانوم دکتر عزیز خسته نباشید من چهار ماه تمام که زایمان کردم بعد چهل و دو روز از زایمان قرص لاینسترول مصرف کردم میخواستم بدونم برای شروع قرص ال دی را از کی باید آغاز کنم ضمنا من بعد چهل روز پریود نشدم لطفا راهنمایی کنید اگه خواستم ال دی را شروع کنم با توجه به اینکه پریود نشدم بعد اتمام یک بسته چند روز باید منتظر پریود باشم و بسته بعدی را شروع کنم یا باید مثل لاینسترول بدون فاصله بخورم من به فرزندم شیر میدهم و بیست و نه سالم است و سابقه هشت سال مصرف ال دی را داشتم و مشکلی در این مورد ندارم
- خونریزی حین مصرف دوفامد
سلام وقتتون بخیر من تنبلی تخمدان خفیفی دارم برای همین دکترم یکسری قرص تحریک تخمک گذاری و آمپولhmg و hcgبرام نوشتن پریودی هامم نامنطمه، قرص دوفامد هم برام نوشتن،، دیشب که شب نهم قرص بود ی رگه ی خون دیدم،،امشب هم خیلی کم دیدم، علتش چی هست؟ ممنون میشم راهنماییم کنید🙏🏻🌸 آخه خیلی استرس دارم🥲
- پریود سبک
سلام ۲۴سالمه مجردم میخواستم بدونم علت اینکه زمان خونریزی قاعدگی من از ۷روز به ۲روز کاهش پیدا کرده و موقع پریودی سوزش واژن هم دارم چی میتونه باشه؟ کم کاری تیروئید هم دارم که فوق تخصص غدد به تازگی دوز لووتیروکسین رو بیشتر کرده
- چهکارکنیم درماه رمضان پریودی ۴روز عقب بیفتد
- زنان
سلام من سونو انجام دادم نوشته میوم اینترامورال ساب موکوژال در راست بادی ۳۵×۳۲ دیده شد که داپلرهیپوواسکولاراست و Ri67%است وسونوگرافیک سارکوم دیده نشد اکوی میومترغیر یکنواخت است که ناشی از آدنومیوزیس است ضخامت اندومتر ۱۶م م است که بیش از خد نرمال است(هیپربلاری و یا پولیپ)و در داپلر و اسکولاریتی غیر طبیعی ندارد میشه اینو واسم توضیح بدین یعنی چی.خیلی نگرانم ممنون میشم
- پاورفیت
سلام قرص پاورفیت برای زگیل تناسلی آیا تاثیری داره؟ و ایا مصرفش باعث ناباروری میشه یا نه ؟ و آیا پریودی رو بهم می ریزه یا نه ؟ لطفا به تمام سوالاتم جواب بدید خیلی نگرانم
- آیا توده هتراکوخطرناک است
- کیست بارتولن
سلام من کیست بارتولن دارم و خیلی سفت و درد شدید دارم چیکار کنم دکتر رفتم دارو داده ولی خوب نشده
- اندومتریوز
سلام من لکه بینی وخونریزی بین پریود دارم که دکتر تشخیص کیست دادند ودانازول ۱۰۰ روزی یک عدد ۴۰ تا تجویز کردند که با وجود مصرف قرصها بازم لکه یینی دارم درضمن من آندومتریوز گرید ۴ هم دارم وچند روزی است که درزیر شکم وپهلوم احساس درد دارم ایا میتواند از عوارض قرصها باشد وتجویز دکتر درست است؟
- مصرف ال دی
باسلام من به مدت یک سال هست که قرص ال دی یرای پیشگیری استفاده میکنم.میخواستم بدونم ایا مصرف بلندمدت این دارو عوارضی برای بارداری در آینده داره یا نه؟ میزان برگشت پذیریش چطور هستش ؟بهتره همین روشو ادامه بدم یا شما روش دیگه ای رو بهتر میدونین؟ممنون
- دردد عجیبببن
سلام وقتتون بخیر،من چهارده سالمه چند روزه بعضی مواقع در ناحیه واژ.ن دردی مثل سوزن سوزن شدن حس میکنم که با سفت گرفتن عضلات هم بیشتر میشه سوزش و خارش و علائم دیگه ای هم ندارم ممکنه گذرا باشه یا خطرناکه؟به چه دکتری باید مراجعه کرد؟
- کیست اندومتریوز
سلام خانوم دکتر عزیزم... من دوماه پیش اومدم مطب شما و برای دوماه بهم قرص ال دی دادین و خوردم.. الان باید سونو بدم تا اندازه کیست اندومتریوزم معلوم شود و بیایم پیش شما... ایا این ماه هم باید ال دی بخورم یا نه لازم به خورن نیست... اکر بخورم بهتر است یا نه
- سلام وقت بخیر من به پزشک مراجعه کردم و متوجه شدم که تنبلی تخمدان دارم برام قرص سیپروترون کامپاند (سیبل) تجویز کردن گفتم باعث چاقی میشه گفتن نه ولی من نگران هستم خواستم بببنم عوارض چاقی داره؟و اینکه طول درمان تنبلی تخمدان تا چه مدت هست تا اخر عمرم باید قرص بخورم؟
- تداخل
باسلام من به علت فشارخون چنددارو ازجمله املودیپین مصرف میکنم.پزشک دیگری برای پوکی استخوان کلسیم تجویز کرده ولی مسئول داروخانه گفت ایندو باهم تداخل دارند. آیا اگرآملودیپین را صبح وکلسیم را 12 ساعت بعدمصرف کنم باز تداخل دارند؟ ممنون از راهنماییتون
- سلام وقتتون بخیرببخشیدامپول سینال اف یکبارتزریق شده برای باردوم که بردم درمانگاه بزنن
- ازمایش هورمونی
سلام خانم دکتر ۲۵سالمه و مجردم میخوام آزمایش هورمونی بدم و ببینم هورمونی هام منظمه یا نه چون یه مدته حجم خونریزی پریودم کم شده میشه بگین چه آزمایشاتی باید انجام بدم واینکه تو چه روزی از سیکلم انجام بدم اگه میشه اسم همشونو برام بگین ممنون
- مشکل هورمون
سلام خانوم دکتر وقتتون بخیر ایا مشکل هورمونی باعث زایمان زودرس می شود ؟ و چ آزمایشی باید بدم تا بفهمم؟
- Iui
سلام خانم دکتر من از بیمارای خودتون هستم این ماه تصمیم دارم iuiبشم شما برام قرص ال دی رو از روز ۵قاعدگی تجویز کردین مصرف کنم و آمپول واریوپپتیل رو روز ۲۱پریود تزریق کنم وبعد از ترزیق آمپول ۴عدد قرص ال دی برام میمونه اونم مصرف کنم پریود شدم روز ۱ یا ۲ پریود برای سونو بیام مطب میخواستم بدونم سونویی که انجام میدم سونو شکمی هستش؟و این چیزهایی که گفتم درسته انجامش؟ چون یک ماه پیش اومدم خدمتتون شک دارم یادم رفته باشه
- زنان وزایمان
آیاخوردن ترنسیدباواکسن کروناتداخل دارد
- قطع پریودی
سلام . خانمی ۴۴ ساله هستم دو سال هست پریود نمیشم قبل اون دو سال هم با قرص ضد بارداری فقط پریود میشدم رفتم ازمایش زده T3 _92 وT4_7.5و TSH_3.9وlH_2.9 وFSH_6.5 وLTH_49.48 سونو هم رفتم زده رحم دارای ابعاد ۲۸/۶۰ mmاست اکوی میومترهتروژن است .اندومتر اکوژن صاف متقارن و midline به ضخامت ۴.۵ mmاست وتخمدان ها قابل رویت نیس رفتم پیش متخصص زنان دو بار ازمایش هورمون رو برام تکرار کرده میگه با ازمایشت نمیخونه سونو برو ۶ ماه دیگه بیا تکرار کن ازمایش هورمون رو به نظر شما چیکار کنم ؟ من مشکلی دارم ؟؟ ایا طبیعی هست رحم و اندازه وغیره؟ یایسه شدم ؟؟ لطفا راهنمایی کنید ممنونم


