Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- اقدام به بارداری
سلام میشه وقتی دوز دوم واکسن سینوفارم را زدم یکی دوهفته بعد اقدام کنم برا بارداری .چون چهل روز دیگه نمیتونم صبر کنم
- لکه بینی دربارداری
سلام هفته ی 27 بارداریم هستم لک دیدم رفتم دکتر بهم امپوله femolife و شیاف UTROGESTAN داد یه هفته استفاده کردم دباره لک دیدم باز امپولم رو که زدم قطع شد اخه امپولم هفته ی یک باره حالا سوالم اینه که اگه امپول و شیافم تموم شد ولی باز لک دیدم همین امپول و شیاف رو از داروخونه بخرم بزنم ؟؟
- سقط جنین
سلام من هفته پنجم بارداری هستم از دیروز لکه بینی داشتم امروز درد شدید پایین شکم داشتمربعد هم خونریزی غلیظ بدون لخته آیا جنین سقط شده؟
- حرکت جنین
سلام هفته ۲۶ بارداری هستم تا دیروز جنین حرکت میکرد ولی از دیشب تا امروز حرکتی نمیکنه یه چیز شیرین خوردم به پهلو چپ خوابیدم ولی بازم حرکتی نداره خیلی نگرانم خطرناکه؟
- سزارین
باسلام و خسته نباشيد چرا زایمان طبیعی اجباری است؟ اگر کسی راضی به زایمان طبیعی نباشد،باید چه کار کند؟ چه عواملی باعث میشود تا پزشک تشخیص به سزارین بدهد؟
- قرص لایسترنول
سلام.ببخشیدقرص لایسترنول رو وقتی یک بسته ۲۸تایی تموم شدبایدصبرکنیم تاپریودبشیم بعدش دوباره مصرف کنیم؟یا اینکه بلافاصله بعدازتموم شدن بسته اول بسته بعدی رو شروع کنیم؟
- تاخیر زمان پریود
سلام وقت بخیر دوروز از تاریخ پریودم گذشته هم بی بی استفاده کردم هم آزمایش خون ولی دوتاش منفی من باید چیکار کنم از استرس دارم میمیرم آیا آزمایشات اشتباهن؟
- دردسمت راست شکم
سلام من هفته ۲۲ام ازمایش ادرارهمه خوب بود دکتربرام انتی بیوتیک دادبراترشحاتم ولی دردپهلو وسمت راست شکمم خوب نمیش حالت گرفتگی وکش اومدن دارد طبیعی
- بارداری
سلام خسته نباشید من ۲۸هفته و ۳روزمه ما کوه خونه داریم قراره دو روزه بریم خونمون برگردیم از خونه خودمون تا کوهی ک میخوایم بریم دوساعت راه هست ارتفاعش هم ازسطح دریا ۱۹۰۰ هست بنظرتون دوروز رفتن به کوه و تو خونه موندن ضرر داره
- خوردن عسل در بارداری
سلام خانوم دکتر عزیزم میخواستم بدونم در سه ماهه اول بارداری خوردن عسل مجاز است یا نه
- بارداری
سلام خانم دکتر..وقتتون بخیر.من 5مرداد نزدیکی داشتم با اینکه منی داخل بدنم ریخته نشد..اما دوبار نزدیکی تو دوساعت داشتم.7مرداد پریود شدم..اما الان با اینکه از 7شهریور هم گذشته هنوز پریود نشدم..ممکنه حامله باشم..؟؟؟ممنون میشم سریع جوابمو بدین.خیلی ناراحتم..همش میترسم با اینکه منی داخل بدنم ریخته نشد اما چون یه ساعت بعدش بازم نزدیکی داشتم منی که از رابطه ی قبلی توو بدن شوهرم مونده بود وارد بدنم شده باشه و حامله شده باشم..اما دوروز بعدش پریودم شدم
- مصرف قرص نورم اسکین
سلام من ۳ عدد قرص نورم اسکین و یک و نصفی قرص اسپیداکتون مصرف کردم که متوجه شدم باردار هستم میخاستم بدونم روی جنینم اثر گذاشته
- امپول هیدروکسی پروژسترون
سلام خانم دکتر.من از بیمارای خودتون هستم،قبلا پیشتون جراحی انجام دادم.الان باردارم چون لاهیجان زندگی میکنم امکان اینکه بیام رشت رو ندارم. من الان هفته۲۳بارداری هستم،دو هفته ای هست که درد توی لگن و استخون کشاله ران دارم و استخوان شرمگاهی.بعضی اوقات هم حس میکنم شکمم سفت میشه که البته بدون درد هست،گاهی هم دلپیچه دارم.زیر دلم درد میکنه و میسوزه و تیر میکشه.نمیدونم انقباض هست یا حرکت جنین هست.رفتم دکتر.بهم ساشه منیزیم دادن و امپول پرولوتون.که هیچ جا پیدا نمیشد.مجبور شدم ایرانیشو بخرم امپول هیدروکسی پروژسترون کاپروات۲۵۰.که گفتن هفتگی تا ده هفته تزریق کنم.الان دیشب تزریق کردم برای اولین بار.ولی هنوز احساس سفتی شکم رو دارم.همینطور هنوز لگنم موقع بلند شدن و دراز کشیدن و تغییر پوزیشن درد میگیره.میخواستم بدونم اگه انقباض دارم،چرا هنوز رفع نشده با وجود اینکه امپول زدم.میشه از قرص ضد انقباض استفاده کنم؟اخه دکترم برام فقط ساشه منیزیم نوشت.میشه قرصی معرفی کنید که انقباض رو کم کنه؟خیلی میترسم دچار زایمان زودرس بشم.با وجود امپول هایی ک قراره هر هفته استفاده کنم ممکنه باز هم دچار زایمان زودرس بشم؟
- احتمال بارداری
- رژیم غذای
سلام خسته نباشید برای رژیم بارداری از چندماه قبل باید بیایم دکتر برای گرفتن رژیم
- پولیپ وبارداری
باسلام وخسته نباشیدخانوم دکترمن سال پیش یه سقط داشتم که اول سالم بودبعددوماه قلبش ازکارافتادتحت نظرسقط کردم الان قصدبارداری دارم دوماه پیش سونودادم یه پولیپ کوچیک زیریک سانت دارم دوماه۸۰ عدد دوفاستون مصرف کردم مجددسونودادم پولیپ ازبین نرفته بود بیشترروزای این دوماه رولکه دیدم بخاطردوفاستون.دکترگفت چون لکه میبینی بایدکورتاژبشی ولی من فقط این دوماه رولکه دیدم فکرکنم عوارض قرصه.خانوم دکترعزیزنظرشماچیه کورتاژکنم یا اقدام کنم برای بارداری ؟ پولیپ باعث سقط نمیشه ؟ دکتربهم کلومیفن هم داد آیالازمه مگه این داروبرای نازایی نیست توروخدا راهنماییمکنید من شهرستانم چه کاری درسته تشکر
- امپول پرولوتون
سلام باردارم هفته ۲۳ هستم هفته ای یه امپول پرولوتون میزنم جایی که تزریق میشه میخاره همون محدوده ازبس خاروندم زخم شده ایا من حساسیت دارم ؟ باید چیکار کنم البته بلافاصله بعدازتزریق خارش نمیگیره چندروزبعد خارش شروع میشه
- حاملگی ناخواسته
با عرض سلام و خسته نباشید .بنده در روز پنج سیکل خانومم با ایشون در حالی که هنوز پریودشون تموم نشده بود ولی آخراش بود و در حد لکه بینی بود رابطه بدون دخول داشتم ولی متاسفانه هنگام ارضا شدنم مقداری از مایع منی روی واژنشون ریخت که شاید مقداری هم وارد واژن شد، بر همین اساس بعد از رابطه یک قرص لونوروژسترول و 12 ساعت بعد هم یکی دیگه مصرف کردند.یعنی ایشون در تاریخ 13/3 پریود شدند و ما در تاریخ 17/3 یعنی روز پنج سیکل این رابطه رو داشتیم بعد از مصرف قرص در تاریخ 22/3 به مدت 2 روز دو سه بار دوچار خونریزی خفیفی در حد لکه بینی شدند و طبق رول عادی سیکلشون اگر این قرص رو مصرف نمیکردند قرار بود در تاریخ 9/ 4 پریود بشند که نشدند و ما دقیقا در همین روز که حدود 23 روز از نزدیکی میگذشت و در این روز باید پریود میشدند که نشدند آزمایش تیتر بتا دادیم که مقدارش صفر بود .حدود 6 روز بعد از این تاریخ یعنی با 6 روز تاخیر در تاریخ 15/4 بالاخره پریود شدند .اما نکته ای که وجود داره اینه که خونریزی نسبت به دوره های قبل در چهار روز اول کمتر بود و از روز پنجم هم طبق روال سیکلهای قبل دیگه خونریزی کم و در حد لکه بینی بود ولی با این حال پریود ایشون 8 روز طول کشید. حالا با این شرح احتمال حاملگی چه داخل رحمی و چه خارج رحمی میتونه هنوزم وجود داشته باشه یا خیر؟آیا آزمایش بتا در اون زمان یعنی 23 روز بعد از رابطه که همزمان با موعد پریود موعد انتظار نیز بوده قابل اعتماد هست؟ (ضمنا ایشون دارای سیکلهای منظم 28 روزه هستند) لطفا در صورت امکان جواب همه سوالاتم رو بدید متشکرم
- درد زیر شکم در هفته های اول بارداری
سلام خسته نباشید من20 سالمه که فکر کنم حدود 3هفته هست که باردارم زیر شکمم گاهی اوقات درخواب یا ماشین دردمیگیره و شبیه درد پریودی هست وزود خوب میشه دکترم برام شیاف نوشتن که کمیاب هست نتونستم پیداش کنم اگر استفاده نکنم مشکلی پیش میاد؟؟
- کلومیپرامین
آیا قرص کلومیپرامین برای افراد باردار مضر است؟ خانم پنج ماه بارداری هست


