سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- زنان
سلام من یکی از مراجعه کننده های شما هسم ک تحت نظر شمام من ۴۰روزه زایمان کردم کلن استخوان های بدنم درد میکنه انگشای دسم رو نمیتونم خوب باز و بسه کنه و مثل موقع حاملگی ک درد استخون واژن داشم هنوزهم دارم خوب نشده نگران این موضوع هسم چیکار باید بکنم بخاطر بیماری کرونا ک نمیشه مزاحم شما شد شرمنده از اینجا مزاحمتون میشم و اینک من هیچ داروی مکملی نمیخورم نمیتونمم قرص بخورم
- خارش و سوزش واژن
سلام خسته نباشید.من باردارم۲۱هفته هستم.چندوقت هست که پوست ناحیه تناسلی ام خارش شدیدداره وکهیرمیزنه.حدیداهم کلیتوریسم میخاره.۲۰روزپیش درمان قارچ انجام دادم.ولی همچنان ادامه داره.میشه راهنمایی کنید.ممنون
- ایا قرص مدروکسی پروژسترون مانع بارداری میشود
سلام من روز پنجم پریودم هستم تو سونوگرافی رحمم همه وی نرماله ولی نوشته مختصری هتروژن حاوی free fluid دیده میشود ینی چی خیلی میترسم ینی توده دارم؟ نمیتونم باردار شم؟
- اقدام به باردااااری
سلام خانم دکتر محترم من روز۱۴پریودیم سونی رحم دادم سمت چپم فولیکول۲۱داشت و۲تاامپول hcg زدم ازدوروز بعازاقدامم سمت راستم همش تیر میکشه درحالی که فولیکول خوبی سمت راست نداشتم میشه بگید از چی میتونه باشه؟ الانم روز ۲۰امه پریودیمه
- سرکلاژ دولایه
سلام خانم دکتر آیا سرکلاژ دولایه وپساری تاثیر ش بهتره یا سرکلاژ واژینال روتین آخه من به سرکلاژ واژینال جواب نگرفتم حالا دکترم میگه سرکلاژ دولایه وپساری آیا با این نوع جواب میگیرم یا بهتره شکمی انجام بدم
- کولیتوریس
علت یک تکه سفید داخل کولیتوریس چیست؟
- سلام من باید پریود میشدم بعد 13روز عقب افتادم بعد ک رفتم سنو دادم گفت الان ی فولیکول 18داری بعد امپوا اج سی جی بهم داد زدمشون ک تخمک ازاد بشه نزدیکی هم 3روز داشتم یعنی میشه حامله باشه
- میترسم
سلام من حامله هستم بدنم الرژی دارم قرص تلاوت مصرف میکنم دندونم درست کردم بنظر شما مشکلی نیست البته تازه فهمیدم
- خونریزی پس از انتقال جنین
باسلام واحترام.امروزروز۱۳ انتقال جنین م بود هم شروع سیکل ماهیانه پریودم.عصرچندین نوبت لکه بینی ونیم ساعت پیش خونریزی ۵سانتی روی لباس زیرم داشتم.۳ جنین انتقال دادم.آیاآی وی اف من ناموفق بوده وهر۳ جنین روازدست دادم؟
- قرص مدروکسی پروژسترون
دوره ی ده روزه ی قرص مدروکسی پروژسترون رو فراموش کردم و لکه بینی داشتم ، برای همین هر ده تا قرص رو یکجا خوردم ، مشکلی برام پیش میاد؟!
- سوزش
من موقه ای که میخوام عادت ماهیانه بشم داخل واژن و بالای واژن سوزش دارم. علت عفونت است یا زخم؟
- سلام خانوم دکتر من مشکلی تنبلی تخمدان دارم دکتر برام ۱۰ شب دوفاستون و۳ورق ۲۸ عددی سیبل روتجویزکردن من پریودم منظمه فقط کم پشتی موی سر وموی زاعد بدن دارم میخاستم بدونم مشکلی ندارم استفاده کنم برای ۳ ماه واینکه من قرص سیبل روشروع کردم بعد اتمام ورق بسته بعدروشروع کنم یا منتظربمونم پریودبشم بعد ممنونم ازتون🙏
تنبلی تخمدان
- سقط جنین
با سلام وخسته نباشید با توجه به تعویق یک هفته ای پریودم تست بتا دادم که شد 125 اما دو روز بعد لکه بینی داشتم همان روز سونوی واژینال انجام دادم که نتیجه این بود که هیچ ساک حاملگی دیده نشد روز بعدش دوباره بتا دادم که شد6 و همان روز پریود شدم آیا این یعنی سقط یا اینکه اصلا باردار نبودم؟ سپاس گزارم
- بلوغ زودرس
سلام دختر من ۹ سالشه و ۳ ماه پیش علائم بلوغ داشت دکتر غدد بردم وآمپول واریوپپتیلو محلول خوراکی ال آرژنین براش نوشت و الان ۳ تا آمپول زده ولی با تحقیق متوجه شدم که ممکنه این آمپول ضرر داشته باشه من میتونم بعد از این ۳ تا آمپول دارو رو قطع کنم ودیگه ادامه ندم ؟؟؟ اتفاقی نمیفته ؟؟؟
- یبوست بارداری
سلام خانم دکتر برای یبوست در بارداری چه دارویی میتونم استفاده کنم؟
- نامنظم بودن عادت ماهیانه
سلام خسته نباشید ببخشید من ۱۷ سالمه ۳-۴ ماهه پریود نشدم توی دوسال تقریبا ۲۲ کیلو وزن کم کردم به نظرتون ممکنه به خاطر لاغر شدنم باشه ؟
- ایا قرص مدروکسی پروژسترون مانع بارداری میشود
سلام وقتتون بخیر من پنج روزه بخاطر نامنظم بودن پریودی هام قرص مدروکسی مصرف میکنم و رابطه محافظ نشده داشتم میخواستم ببینم ایا امکان بارداری در زمان مصرف قرص امکان دارد؟
- پریودی
سلام ببخشید من تو رابطه هیچ دخولی نداشتم ، حتی شک داشتم پیشاب به به سوراخ واژن خورده باشه اما چون شک داشتم قرص اورژانسی خوردم یکشنبه قرص خوردم و چهارشنبه عصر بی بی چک دادم منفی بود ، بازم نیازه تست بدم؟ الان نزدیک تاریخ پریودیم هست یعنی دوره pms زیر دلم درد میکنه ، طبیعیه؟
- پاپ اسمیر
سلام خانم دكتر جواب پاپ اسمير رو گرفتم موردا اول همه رضايت بخش بود قسمت آخرش اين بود Other non-neoplastic finding reactive cellular chang associated whit inflammation. يعني مشكلي هس؟
- ناباروری
سلام خانوم دکتر من پنج ساله بخاطر بچه دومم اقدام به بارداری کردم اما باردارنمیشم رفتم دکتر سونو انجام دادم گفت ک پلی کیستیکی حین پریودی یه چن تا قرص تحریک کننده داد گفت ۱۴روز پریودیت بیا رفتم دوباره سونو کرد گفت تخمکات عالین دوتا تخمک خیلی خوب داری قرص مدروکسی پروژستون داد یه شب درمیان هم نزدیکی کن این ماه بااین تخمکای خوب باید باردار شی یه عده میگن این قرص عوارض داره همون ماهی ک این قرصو مصرف میکنی تا سه ماه بعدش نباید باردارشی چون برای بچه ضرر داره احتمال ناقص شدن بچه هست من الان موندم این قرصو مصرف کنم یا نه


