Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- غربالگری مرحله دوم
سلام خانوم دکتر .ن امروز نتیجه سونوی مرحله دوم گرفتم همه چی خوب بود آزمایش غربالگری کواد مارکر دادم نوشته اسکرین مثبت. دارم دق می کنم هفته 19 بارداری هستمو 37 سال سن دارم نتایج براتون می فرستم لطفا راهنمایی کنید.jv, rvHk vhiklhddl ;kdn risk of down:1in3300(at term) risk of trisomy 18:1in1100(at term) risk of trisomy13:1 in11000(at term) risk of ntd:1 in 490 risk of pre-eclampsia: greater than1 in 5 comment: downs risk due to maternal age alone ia 1in 180
- سلام، وقت شما بهخیر، میشه هزینه تقریبی رفع تیرگی واژن و کشاله ران با لیزر رو بگید.
- نازایی
سلام من پنج ساله ازدواج کردم بعد ازدواجم اقدام به بارداری کردم وناموفق بودوپریودم نامنظم است که فقط باقرص ال دی پریود میشم دوساله دکتر میگه این ماه حامله ای نشدم واین ماه هم قرص پروژسترون مصرف کردم لکه دیدم پریود نشدم ازمایشم هم منفی بود و قبلنا امپول اچ سی چی اچ ام جی مصرف کردم نشد لطفا راهنمایی کنید
- آنومالی مولرین چیست؟
سلام خانم دکتر عزیز. در پرونده پزشکی من نوشته شده آنومالی مولرین . راستش خواستم بپرسم آنومالی مولرین چی هستش ؟ ممنون میشم جواب بدید چون ذهن منو درگیر کرده خیلی .به دکترم دسترسی ندارم در شهرستان هستم .تشکر
- سونوگرافی انتی
چرا برا بعضی از افراد سونوگرافی آنتی و پریود سه هفته اختلاف داره یا دو هفته و میگن لقاح دیر بوده یعنی چندم سیکل تخمک گذاری باید رخ داده باشه که دوهفته اختلاف بین پریود وانتی بیفته
- گوشت اضافی مقعد
سلام من گوشت اضافه مقعد دارم دکتر پماد آنتی همورویید داده .ببخشید این پماد را فقط به گوشت اضافه بزنم یا با اپلیکاتور داخل مقعد بزنم
- سقط
سلام وقت بخیر بنده با سونو متوجه شدم که حامله هستم و هفت هفته میباشد ولی بدلیل مشکلات زندگی و نداشتن علاقه میخوام که سقط کنم با تحقیق قرص سیاوتک فایزر آمریکایی گرفتم ولی ترس دارم و نمیدونم که چطور باید استفاده کنم لطفا راهنمایی در این خصوص کنید ممنون میشم و اینکه بعد از استفاده چه اتفاقی برام میوفته
- سلام من ترنسم از این قضیه ناراحتم چیکار کنم
- لاک زدن دربارداری
سلام خدمت شما خانم دکتر عزیز،آیا لاک زدن در بارداری مجازه؟
- ایودی
سلام خدمت خانم دکتر عزیز ""دستگاه ایو دی از وضعیتش خارج شده وتصمیم به جابحایی ایودی دارم ,,میخواستم بدانم ایا امکانش هست بلا فاصله بعد از تخلیه ایودی همزمان ایودی جدید گذاشته شود ,,وایا حمتاجای گذاری وبرداشت ایودی باید در دوران پرید باشد؟ از اینکه صبورانه پاسخ گو سوالات هستید نهایت سپاسگزاری دارم🌸🌹
- پریناتال
با عرض سلام و خسته نباشید آیا ویتامین آ موجود در پریناتال که 4000lu می باشد در سه ماه اول بارداری برای جنین مضر نیست؟
- چکاپ اچ پی وی
سلام برای اچ پی وی اگر دهانه رحم نشانه ظاهری نداشته باشه و پاپ اسمیر هم منفی باشه بازم نیاز به کلپوسکوپی هست؟
- تست غربالگری
سلام خانم دکتر،خسته نباشید،خانم بنده38ساله وبچه دومم هست،نتیجه آزمایشات nt=3 و آزمایش خون جزو وضعیت پرریسک بود(1/21)، دوبارسونودرهفته های11و13توسط دکتر آزادبخش ودکترمیلانی شدوnt ثابت موند ،خانم دکترفکورهم گفت اگه بچه من بودبااین آزمایش پرریسک من بچه روهمین الان سقط می کردم،اما خانم دکترمیلانی گفت بعدازآمینوسنتز نتیجه مشخص میشه،خواستم ببینم حتی اگه آمینوسنتز هم خوب دربیاد،این نتیجه آزمایش پرریسک فقط برای اختلال ژنتیکی هست یاممکنه تاثیرات منفی دیگه ای داشته باشه،ودرچنین شرایطی سقط انجام بدیم بهتره، ممنون
- آمپول
سلام خانم دکتر عزیز وقتتون بخیر آیا میتونم. آمپول هیدروکسی پروژستورون روهمراه بتامتازون تو یه روز تزریق کنم ممنونم
- میوم و کیست در رحم
با سلام خانمی 45 ساله هستم دارای دو فرزند که سه ماهه که پریود نامنظم دارم و دو روز پیش سونو اناجم دادم که نوشته رحم دارای ابعاد 46*86 میلی و اکوی میوماتوز است. میوم اینترامورال 4*6 میلی متری به همراه چند میوم در بافت رحم. آندومتر دارای ضخامت 6 میلی متری و اکوی هتروژن کیست نبوتین 6 میلی متری ناحیه سرویکال و ابعاد تخمدان ها طبیعیه ممنون میشم نظرتون رو بدونم
- پیشگیری از بارداری
با سلام خدمت خانم دکتر گرامی آیا مصرف همزمان قرص اسپیرونولاکتون و قرص سیپروترون کامپاند اثر قرص ضد بارداری و پیشگیری از بارداری را از بین میبرد و احتمال بارداری را بالا میبرد یا خیر؟ با تشکر
- سوال از دکتر خوب
جواب پاتولوژی اینه لطفا تفسیر کنید جواب را برام ممنون Endometrial curettingالبب and endocervical biobsy shows: a( glandular hayperplasia,simple type b( spongisis of exocervix )
- بارداری@
سلام ،خسته نباشید من تو ماه سوم هستم حواسم نبود به جای آب انار تقریبا نصف استکان کمتر آب زرشک خوردم آیا مشکلی ایجاد میکنه ؟ شنیدم باعث سقط میشه تو رو خدا واضح توضیح بدید واسم...
- تخمدان 10سی سی
سلام وقت بخیر تخمدان چپ وراست 10سی سی هرکدوم بزرگ تر هستن ایا باردار میشم
- کم کاری تیروئید
پیوست سوال قبل در مورد کم کاری تیروئید خانم دکتر من قرص آسپرین۸۰ و اسید فولیکم میخورم. ممنون از جوابتون


