Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- درد زیادی شکم
من موقعی ک. پریود میشم تا ۴روز اول درد زیادی دارم دلیلش چیه
- ممنون میشم زودتر پاسخ بدید
سلام خسته نباشید دکتر من ادونوم هیپوفیز دارم و پرولاکتینمم اونقد بالا نیس و همیشه قبل از عادت ماهیانه مثلا ۱۰ روز قبل یا ۵ روز قبل دچار سردرد بدی میشم دردهای بدی توی سرم میاد و حتی یه روز به پریودی درد های توی سرم خیلی شدید و غیرقابل تحمل میشه آیا به ادنوم مربوط میشه؟ چون در ام ار ای دکتر گفت هیپوفیز خیلی بزرگتر از حد نرمال و بخاطر ادنوم، ادنومم بدون ترشح و سایز کوچیک یا این سردرد ها ممکنه بخاطر کمبود آهن و ویتامین باشه؟ ممنون میشم زودتر پاسخ بدید واقعا نمیدونم از این سردردهای عذاب آور باید چیکار کنم
- بکارت
سلام خانم دکتر خسته نباشید من حدود ۸ سال پیش وقتی برای اولین بار عادت ماهیانه شدم و بعد از تموم شدن دور ۷ روزم از سر کنجکاوی به اندازع یک بند انگشت اشاره که فک کنم یک یا دوسانت هست یک بند انگشت اشارم داخل واژم کردم و حدود نیم تا یک ساعت بعدش از من خون اومد خون تیره نبود ولی دردی قسمت واژنم احساس نمیکردم میخواستم بدونم بکارتم آسیب دیده نمیدونم بکارتم از چه نوعیه میشه بله و خیر جواب بدید و اینکه احتمال داره بکارت نداشته باشی ولی بار اول رابطه نزدیکی خون بیاد
- کیست
سلام ضایعه کیستیک دارای سپتاودبری های اکوژن داخلی به ابعاد ۸.۳و۴.۵mm دراگزیلاری راست رویت شد میشه توضیح بدید راجع ب این سونو واینکه خطرناکه یا با دارو درمان میشه؟
- کیست تخمدان
سلام خانم دکتر من تخمدان چپم کیست مشاهده شده دکترم برام قرص دزوسپتیو نوشتن امروز روز 15 پریودم میتونم از امروز بخورم
- بارداری
با سلام، من همیشه پریود منظمی دارم و دوره من ۲۶ روزه است٫ در تاریخ ۴ دسامبر پریود شدم و روز ۹ دسامبر تمام شد و فردای اون روز رابطه محافظت نشده با همسرم داشتم اما بعد از تقریبا ۲ ساعت یک عدد قرص اورژانسی مصرف کردم.۱۵ دسامبر لکه بینی به رنگ قهوه ایی و گاهی روشن تر روعیت شد که چهار روز دوام داشت. بعد از اتمام لکه بینی احساس سفتی و دردناکی سینه بهم ایجاد شد و تا بیشتر از یک هفته دوام داشت، زیر شکمم سفت شده و گاهی وجود یک جسم تقریبا ۵ سانتی زیر شکمم دارم ٫سردرد بی حالی و ضعف و بی اشتهایی همراه احساس تشنگی دارم .منتظر شروع مجدد پریود در روز۲۹دسامبر بودم اما الان یک هفته گذشته و پریود نشدم٫ بی بی چک منفی بود، آیا با داشتن این علاعم امکان بارداری وجود دارد؟
- آی وف اف
سلام وقت بخیر سه روزه انتقال دادم از همون روز اول انتقال ،لکه بینی دارم لکه بینی قهوه ای همراه با رگ های خونی ولی خیلی کم
- فیبروم
سلام.ایا با فیبروم ۴۰در ۴۷ خارج از رحم میتوان باردارشد؟
- اژ شدم.دوبارم هیستروسپتوم و چسبندگی .دوبار هم تو بارداری سرکلاژ و سرکلاژ پساری شدم.با این همخ بازم سقط کردم.سونو آخری گفت تو رحم ات کوچک و کش نمیاد.تو تمام موارد قبلی بهم نگفته بودن.سرکلاژ شکمی بنظرتون فایده داره برامن یا اجاره باید بکنم.باسپاس
- زگیل تناسلی
سلام. زگیل تناسلی که با دارو خوب شده و کاملا محو شده تو بدن ایا باز قابل برگشته؟احتمال داره دوباره برگرده
- هیستروسکوپی
با سلام خدمت شما خانم دکتر شرف الدین.خانم دکتر من قبلا مشکلم رو که در مورد لکه بینی بود با شما مطرح کردم و شما لطف کردید و پاسخ دادید.از پاسخگوییتون ممنون.خواهشی داشتم از شما .من کیش زندگی میکنم و برای 29انشاالله قراره بیام شمال و زمان محدودی اونجا هستم .می خواستم برای درمان برسم خدمتتان ولی اولین وقتی که بهم دادن 14دی بود .من اوایل دی پریدم تموم میشه از طرفی چون گفته بودید احتمالا هیستروکوپی نیاز داری ، و من می خواستم فقط زیر نظر یه پزشک کارم انجام بدم با این 14عملا کاری نمیتونم بکنم برای درمان .نمیدونم چطور میتونم وقت زودتر رو بگیرم البته گفتن اوایل دی دوباره زنگ بزن ولی باز چند روز فرقی به حال من نداره .لطفا کمکم کنید و من رو بخاطر طرح درخواستم در اینجا ببخشید .سیده معصومه حسینی
- کیست اینترنال اکو تخمدان
با سلام من سه ساله اقدامم برای بچه دارشدن کیست درمویید دارم تو سونو نوشته کیست اینترنال اکو دارو هورمونی و محرک میخورم اونا کیست ها بزرگتر میشن راه حل و درمان این کیست ها چیه؟
- nb-nt
با سلام و خسته نباشید خانم دکتر نتیجه سونوگرافی nb-ntمن: در داخل کاویتی رحم تصویر ساک حاملگی با جنین منفرد و زنده با سن ۱۱/5 هفته دیده شد۰موقعیت جفت قدامی است(low lying)حجم مایع ساک در حد طبیعی و طول سرویکس ۳۰ م م و حداقل نرمال است۰nuchal.t=1.2م م وnasal bone=1.5م م وcrl=54م م ویک میوم اینتر امورال ۲۱ م م در قدامی راست بادی دیده می شود (که این باعث نگرانی شدید من شده و از هفته ۶ بارداری گاهی لکه بینی دارم شیاف سیکلوژست ۴۰۰۰ هر شب و آسپرین هم استفاده می کنم آیا این میوم ممکن است در حاملگی من مشکلی ایجاد کند یا باعث سقط جنین شو د ؟؟ با تشکر فراوان ازشما
- سفتی انتها خط بخیه سزارین
باسلام، ببخشید خانم دکتر بعد از زایمان انتهای خط سزارینم حالت توده سفتی شده و الان بعد شش سال بزرگتر شده و قرمزه و درد میگیره چکار کنم نگران شدم
- لکه بینی
سلام، منقرص دروسبلین ۲۱ دونه رو مصرف کردم و رسیدم به ۷تا قرص سفید دارونما، و الان ۳ روزه ک دارم دارونما رو میخورم ولی پریود نشدم، فقط در حد خیلی کم رنگ لکه بینی قهوایی کمرنگ داشتم آیا این بهمعنی بارداری میباشد یا طبیعیه؟ و بگم که دست نامزدم به پیشاب الوده شد و زد به واژنم آیا احتمال بارداری هست؟من قرص دروسبلین ک بالا گفتم رو از روز چهارم پریودی مصرف میکردم
- بارداری
سلام من دوقلوباردار بودم و هفته ۲۷زاژمان زودرس گرفتم و متاسفانه جنین ها نموندن.میخواطتم بدونم ممکنه بارداری بعدی بارداری موفقی داشته باشم؟و ممکنه هست که دکتر در بارداری بعدی سرکلاژ انجام بده؟ طول سرویکس در کل ۲۷هفته بالای ۳۰بود .یکم استرس بارداری بعدی رو دارم که بازم برام زایمان زودرس اتفاق بیفته و سزارین هم شدم
- پریود
سلام پریود درماه چندروز عقب یا جلو بیفته نرمال است؟من ماه پیش ۲۶ شدم مثلا این ماه ۲۳ نرماله؟یا نیاز به بررسی دارد؟هیچ وقت تو یه تاریخ مشخص پریود نمیشم
- ام ار ای دادم از سرم گفت اطرافت گرفتگی داری. صدای هوا و هوا رو تو سرم میشنوم. ایا درمان دارد؟دارم از ترس میمیرم. این هوا رو چطور خارج میکنن
- تیروئید حاملگی
سلام خسته نباشید من در ۶ ماهگی حاملگی دچار کم کاری تیروئید شدم و (TSH(ELFA مقدار ۴ و ۳۶ صدم بود و روزانه یک عدد قرص لووکسین ۵۰ میکرو گرم خوردم و یک ماه بعد TSH مقدار ۲ و ۳ دهم شد ولی تا اخر حاملگی قرص را خوردم ولی بعد زایمان دیگه پیش دکتر نرفتم و ازمایش ندادم تا ماه اسفند که میخاستم برم ازمایش بدم کرونا اومد و دیگه نشد من بعد زایمان تا دوماه لکه بینی داشتم بعد تا امروز که دخترم ۷ ماهه است پریود نشدم دو بار هم بی بی چک رو امتحان کردممنفی بود ایا دلیل پریود نشدنم کمکاری تیرویید؟ حالا که نمیشه رفت ازمایش داد چیکار کنم؟ من به دختر ۷ ماهه ام شیر مادر میدهم ی پسر ۲ سال و نیم هم دارم
- بارداری
سلام خانم دکتر عزیز چهل ودو روز هستش سزارین شدم ونزدیکی بدون دخول داشتم مایع منی روی واژن ریخته شد آیا احتمال بارداری وجود دارد,ممنون میشم راهنماییم بفرمایین,


