Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- عفونت
سلام خانم دکتر وقتی میرم حموم عفونت لای واژنم بصورت پنیری جمع میشه کرم واژن استفاده میکنم قرص مترونیدازل هم استفاده میکنم ولی جواب نمیگیرم لطفا راهنماییم کنین راستش توان رفتن به دکتر را ندارم
- اندومتر چیست
سلام خسته نباشید برای میومتر به قطر14mmواندومتربه ضخامت 13mmچکار باید بکنم ممنونم
- اقدام برای بارداری
سلام خانوم دکتر وقتتون بخیرمن تنبلی تخمدان وکیست کوچکی داخل تخمدان دارم قرص مدروکسی پروژسترون هم میخورم شبی دوعدداز14پریدی تا10شب.مدفورمین هم داده بهم حالا لتراکس لتروزول نوشته ازروز 3قاعدگی تا5روز روزی 2عدد بخورم حالا 13فروردین شبش پریدشدم واز15شروع کردم قرص لتروزول روخوردم آخه شما گفتین از14باید شروع به قرص لتروزول میکردم ومن الان پیام شمارودیدم مشکلی پیش میاد؟؟ سوال دیگه من خانوم دکتر من از13پریدشدم خیلی کمه پریدیم تواین 3روز همش 5قطره هم نیومده اشکال نداره میخوام بارداربشم ؟؟ازچیه پریدخیلی کمه؟ چکارکنم زیادبشه ممنونم که جواب میدین
- ترشحات بیش از حد
دختری ۲۷ ساله هستم اکثرا ترشح شدید همراه با دل درد دادم دلیلش چیه؟
- نازایی
سلام خسته نباشید .۲۷ سالمه وبعد یک سال اقدام باردارنشدم .دکترم گفت عکس رنگی بگیر.میخواستم نظرمتخصص شمارا درمورد عکس رنگی بدونم. کاویته رحم جاداروجسم رحم درقسمت وسط حفره لگن متمایل به راست قرارگرفته است.فرم کاویته رحم مطرح کننده partial short septate است. کانال سرویکال spindle shape وناحیه ایسم سیلندریک می باشد.لوله فالوپ چپ ازپروگزیمال مسدود است واسپیلاژ از طرف چپ دیده نشد. لوله فالوپ راست به خوبی ازماده حاجب پرشد.درکلیشه کنترل لوله فالوپ راست باز وماده حاجب با کمی مقاومت وارد حفره لگن گردیده است.ممنون میشم راهنمایی کنید.
- سلام قاعدگی زوتر ازیک ماه صورت میگیرد افونت تمام نمیشه
- چرا به محض خوردن پروژسترون ب خونریزی شدید افتادم؟
سلام من قاعدگی های نامنظم و طولانی مدت داشتم به پزشک مراجعه کردم و با توجه ب سونوگرافی هیچ مشکلی در رحمم نبود دکتر برام پروژسترون نوشت ک مصرف کنم که دفعه ی بعدی ک پریود شدم آزمایش هورمون بدم اما با خوردن اولین دونه از پروژسترون خونریزی شدید گرفتم آیا طبیعیه؟تا کی ادامه داره؟اگر قطع نشد چی؟
- مشاهده ساک بارداری
سلام وقتتون بخیر.۵روز بعد از عقب انداختن پریود بتا ۵۷۴و یک هفته بعد ۱۷۵۰بود و ساک حاملگی در سونو واژینال دیده نشد.ضخامت آندومتر ۱۷میلی وکورپوس لوتئوم در تخمدان چپ هم ۱۴میلی مشاهده شد.بنظرتون بارداری من میتونه بارداری سالمی باشه
- پرده بکارت و بارداری
سلام وقت بخیر.من ۳ روز پیش با نامزدم رابطه ی مقعدی داشتم،چند ساعت بعدش ازم منی اومد بیرون و ریخت بین پام منم سریع خودمو شستم بیشتر از ۲ یا ۳ دقیقه نشد ولی با وجود اینکه هایمن دارم میترسیدم حامله بشم،روز بعدش ۸ تا ال دی خوردم الان امکانش هست که باردار شده باشم؟؟
- ادرار خونی
سلام وخسته نباشید حضور شما خانم دکتر مهربان.خانمی هستم 39ساله ازبیماران شماهستم با 2فرزند خانم دکتر برای چک کردن تیروییدم با آزمایش خون وادرار به اقای دکتر هدایتی مراجعه کردم ایشون فرمودن ادرار خون آلود بوده وباید با دکتر زنان مشورت کنی میخواستم ببینم الان چکاری انجام بدم؟ممنونم از پاسخگویی شما
- لکه بینی
سلام خسته نباشید،خداقوت مادرم 46سالشونه،حدودیک سالی میشه که هرماه حدودای یه هفته تاده روز بعدازاتمام پریودشون لکه بینی داره که بصورت لکه های قهوه ای و صورتی وگاهی همراه بالخته خون درمدت لکه بینی بعضی ماه ها زیرشکمشون هم دردمی گیره و بعضی ماه هایبوست هم دارن بخاطراینکه دکترمراجعه نکنندوازترس دکترخودشون قرص میترونیدازول میخورن وقطع میشه درسونوی واژینال سه چهارتا فیبروم ریز درحد میلی مترداشتن یه پولیپ که قبلا سوزانده بودن، مادرشون(مادربزرگم) درسن ۴۷سالگی یائسه شده خانوم دکترعلت لکه بینی شون چی هست خیلی میترسم خودسرانه میترونیدازول هرماه حدود دوروز میخورن
- لخته خون در پریود
من پریودم عقب میفته موقه پریودم خون لخته میبینم که موقعه نزدیکی درد دارم
- تخمدان پلی کیستیک
من قبلا تخمدان پلی کیستیک داشتم و قرص ضد بارداری سالهای زیادی مصرف میکردم و جوش های صورتم هم خوب شده بود اما یکی دوسال آخربا وجود مصرف قرص جوش هام از بین نمیرفت و با وجود مصرف قرص ضد بارداری و همچنین اسپرینولاکتون باز هم جوش میزدم ولی خوب پریودم منظم شده بود که ۶ ماه قبل قرصم رو قطع کردم و پریودم منظم شده و دیگه نیازی به مصرف قرص ندارم و هیچ کیستی توی سونوم مشاهده نمیشه ولی همچنان جوش میزنم الان علت جوش های من چیه؟
- مایع آزاد لگنی
آیا انجام تنقیه با آب گرم بخاطر مشکل یبوست ،باعث بوجود امدن مایع آزاد لگنی میشود ؟
- سلام من به دلیل درد زیاد شکمی سونوگرافی دادم و توش نوشته ; تصویر کانون اکوژن هتروژن با حدود مشخص 4,5cc در داخل حفره اندرومتر که فاقد جز واسکولار است , تورو خدا یعنی چی?
- مصرف اسپرین در هفته ۶
سلام خانم دکتر خسته نباشید،هفته ۶بارداری هستم،۳،۴ماه پیش هموگلوبینم ۱۴/۷ بود و rbc هم ۵/۲۶ و هماتوکریتم ۴۴/۹، ایا باید اسپرین الان استفاده کنم؟؟سال پیش یه سقط بخاطر تشکیل نشدن قلب جنین در ۶ هفته داشتم،خواهش میکنم جواب بدید خیلی نگرانم...اصلا میتونم یک شب در میون اسپرین بخورم؟
- میکرواینجکشن
سلام دکتر من ده روز پیش انتقال جنین داشتم و دو روز لکه بینی قهوه ای و الان از لکه کمی بیشتر شده و خون ریزی کمی دارم چند روزی هست که به همین صورت هست شیاف را قطع و روزانه دو عدد امپول پروژسترون میزنم میخواستم بدونم برای جنین ها اتفاقی افتاده یا خیر ممنونم از محبت شما
- اسمان
سلام خانم دکتر آیا امکان داره که باردار باشیم جواب آزمایش خون وتست بی بی چک منفی باشه اگه امکان داره میشه بگید چرا منفی هست
- سونو
باسلام در سونو واژینال نوشته که اندومتر ضخیم لوبوله نامنظم دارای توده های اکوژن درونی با نمای پولیپویید ضخامت اندومتر رحم هم ۱۹mm این مشکل نیاز به بررسی داره یا مشکلی نیست؟
- باسلام فورشت کجای واژن هستش؟


