Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- بلوغ زودرس
سلام دختر من کلاس چهارمه و پریود شده بعدن مراجعه ب پزشک ایشون آمپول دیفرلین تجویز کردند ک قاعدگی برای مدتی عقب بیفته خواستم ببینم برای بارداری در اینده این امپول مشکل ساز نمیشه؟ ایا این امپول عوارض داره و عوارض چیه؟؟ ممنون میشم اگر پاسخ بدید مثل همیشه ممنون از لطف شما
- میتوانیم در زمان پریودی قرص نورم اسکین ۲۰ بخوریم
- کیست
کیست کلابه یعنی چی دکتر
- من امروز دل درد داشتم و نزدیک پریودم بود و از قرص سیپروترون کامپاند استفاده کردم و الان چند لکه خون دیدم میشه راهنماییم کنید خیلی میترسم ممکنه عوارضی داشته باشه؟
- کیست تخمدان
سلام خسته نباشید من ۲۰ ساله و مجرد هستم ، خونریزی شدید داشتم و همش لخته لخته خون می اومد ازم یک ماه پیش ، قرص سیبل شروع کردم ، دو تا مونده به اتمام قرص های سفید پریود شدم اما درد خیلی خیلی بدی زیر شکمم دارم و حس میکنم واژنم هم خیلی درد میکنه من باید صبر کنم از روز چندم پریودیم قرص بعدی رو مصرف کنم؟؟ اینم بگم من دلیل خون ریزی هام همیشه اینه که تا خم میشم یا ورزش میکنم انگار چیزی به کمرم فشار وارد میکنه یا به قول معروف کمرم شل شده ، بنظرتون تا سه ماه قرص سیبل رو ادامه بدم یا حتما برم پیش متخصص؟؟ خیلی ممنونم
- تاریخ انقضای اورژانسی
ایا قرص های اورژانسی اووسیز۷۵/۰ تاریخ انقضاشون مهمه؟؟؟ ی قرص الان داریم تاریخ انقضاش مال ۵ ماه پیشه لطفا ی راهنمایی کنید
- پریود نامنظم واختلال درقاعدگی
سلام من دختر ۳۱ساله مجرد کم خونی دارم دوماه خون زدم الان یه ماه دوبار پریود میشم بار دوم خونریزی زیاد دارم از قرص ترنسید ۲۵۰چطوراستفاده کنم ممنون
- مشکل واژنسیم
با سلام من حدود ۸سال هست ازدواج کردم مشکل واژنیسیم دارم به متخصص زیادی مراجعه کردم ایا شما در این زمینه کار میکنید و سوال دیگه برای باردار شدن بدلیل مشکلم میتونمiuiانجام بدم.با تشکر
- سزارین
سلام من یک ساله ک سزارین شدمه و ی طرف شکمم التهاب و باد دارن اطراف بخیها پیش دکتر رفتم و گفت سونو گرافی بگیر سنو گرافی گفت پارگی نداره التهاب و مشکل زیتگادی نیس ولی وقتی دس میزاری کاملا مشخص و اینکه دوماهه حاملم و نمیدونم چ کنم میترسم ممنون میشم کمک کنیدچکار باید کرد
- سلام خستهنباشید من ۱ فروردین پریود شدم از اولش قرص دروسبلا مصرف کردم الان پریودم قطع نمیشه علتش چی هست
- خونریزی بعد از عمل میوم رحمی
باسلام و خسته نباشید من ۳هفته پیش عمل هیستروسکوپی میومکتومی انجام دادم ۱۰ روز لکه بینی خفیف داشتم پاک شدم اما سرتاریخ پریودیم خونریزی افتادم من مشغول پروسه ای وی اف هستم رفتم پیش دکترم سونو واژینال شدم گفتن دیواره رحمت نشست نکرده و این خونریزی پریودی نیست مربوط به عملته.خواستم ببینم خطرناک نیست؟
- درد مقعد درهنگام پریودی
سلام خسته نباشید سوالم این بود ک هنگام پریود درد خیلی شدید،و یهویی توی مقعدم ایجاد میشه ک نمیتونم تکون بخورم بعد چن دقبقه کم میشه خفیف درد میکنه بعد یا راه میرم این درد،هست علت چی هست.
- مشاوره جنسی
سلام من ۲۸سال دارم دکتر من ده ساله ازدواج کردم وتا الان نتونستم باهیچ دکتری صحبت کنم درباره این موضوع...من موقع نزدیکی فقط ازطریق مالش ارضا میشم وگرنه درهیچ صورتی ارضا نمیشم با نزدیکی پیش نوازی وریلکسی روهم امتحان کردم ولی تاثیری نداشته این موضوع خیلی ناراحتم میکنه میخواستم بدونم شما راهکاری دارین یا این که دارویی چیزی داره این مشکل که مصرف کنم ؟؟
- سلام خسته نباشید من پنج ماه بعد از زایمان دومم پرید شدم الان هفت ماهه در طول این دوماه بیش تر از ده بار خون ریزی شدید کردم دکتر رفتم بهم قرص داد ولی هیچ تاثیری نداشت چیکار کنم
سلام خسته نباشید من پنج ماه بعد از زایمان دومم پرید شدم الان هفت ماهه در طول این دو ماه بیشتر از ده بار خون ریزی کردم دکتر رفتم بهم قرص داد ولی تاثیری نداشت اگه میشه کمکم کنین ممنون میشم
- رحم و تخمدان
سلام خانم دکتر عزیز خداخیرتان بدهد که جواب سوال من را داده اید و در جواب سونوگرافیم گفته آید که سونوگرافی خوب است ولی الان حدود یکسال است که درد شکم وزیر شکم دارم.براهمین دکتر برایم این سونوگرافی را نوشت.متن سونوگرافی را دوباره مینویسم.رحم به ابعاد سی و هفت در هشتادوپنج م م میباشد حدود رحم منظم است.ضخامت آندومتر هفت م.م میباشد.تصویر یک کیست نابوتین به دیتمار پنج م.م در ناحیه سرویکس مشاهده شد.اکوی میومتر هموزن است.تخمدانها دارای ابعاد و اکوی طبیعی میباشند.یک فولیکول غالب به دیامتر جهارده م.م در تخمدان راست رویت شد.یک فولیکول غالب به دیامتر بیست م.م در تخمدان جپ دیده شد که به نظر دارای مختصر اکوی داخلی میباشد که میتواند مطرح کننده فولیکول هموراژیک باشد مایع آزاد در کلدوساک خلقی رویت نمیگردد.خانم جهل و پنج ساله دارای دو بجه هستم.ممنون.
- خوردن قرص هورمونی استروژن برای دوران یاسگی
بادرود،من۵۱ساله ازدواج نداشتم حدود۱۱سال پیش رحم و تخمدان رابرداشته بدلیل ۲فیبروم بزرگ و قطع پریود حتی باخوردن دارو،قبل از عمل استروژن و پروژسترون حدود۵سال مصرف کردم وچن دوره کوتاه بعدازعمل مشکل پوکی استخوان دارم گرگرفتگی بیخوابی بدخلقی دارم قرص گل مغربی مصرف میکنم ولی بدلیل چروک وپیری زودرس و ریزش مو وبیخوابی و پوکی میخوام هورمون درمانی کنم چون رحم ندارم نیاز ب پروژسترون ندارم مشکلم الان با خوردن استروژن اینکه ترسحات بسیار شدید بعداز خوردن ۱۵ روز شروع میشه که خیلی اذیت میشم همچنین انگار تورم ناحیه زنانگی باخوردن قرص ایجاد میشه استروژن ۶۲۵مصرف میکنم البته ۱ماه که مصرف میکنم سوالم اینه آیا با توجه ب علایم گرگرفتگی داروی دیگه ایی میتونم جایگزین استروژن کنم البته هیچ داروی گیاهی حتی گل مغربی هم کامل عوارض یایسگی رو درمن از بین نمیبره داروی اویستا هم چن چال پیش مصرف کردم الان موجودنیست، چه دارویی رومیتونم جایگزین کنم که موجود باشه سپاس از شما
- بارداری با بتای پایین
سلام خانم دکتر وقتتون بخیر، من ۲۰ روز پیش انتقال جنین انجام دادم اولین آزمایشم بعد از دو هفته بتا شد ۲ ؛بعد از ۴۸ ساعت دوباره آز دادم بتا شد ۲،۷ ؛ به من گفتن داروهاتو قطع کن ؛هنوز حتی لکه بینی هم ندارم ،فقط یه دریایی شبیه پریودی دارم اونم خفیف، به نظرتون نیازه دوباره آزمایش بدم یا ز طریق سونو میشه فهمید که باردارم یا نه؟ آخه زیر شکمم هم سفت شده
- لکه بینی طولانی مدت
سلام دکترجان من از۲۰مهرماه افتادم رولکه بینی وده روزی طول کشیدوپریودم نیومدبه بهورزخانه بهداشت مراجعه کردم گفتن که مشکلی نداری وهورمون بدنت بهم ریخته وکپسول مفنامیک وترنسیدوویتامین ای وقرص ال دی برام تجویزکردن امامتاسفانه هیچکدوم جواب نداده وهنوزدارم قرص ال دی مصرف میکنم که تمام بشه ازوقتی اینارومصرف کردم ازلکه بینی کمی بیشترخونریزی دارم وقطع نشده هرروزهم دل درددارم.خواستم ازشماکمک بگیرم وراهنماییم کنین که چی مصرف کنم وچکارکنم که قطع بشه؟ممنونم راهنماییم کنین.
- عمومی
سلام خانم دکتر خیلی استرس دارم ۲۲ سالمه و مجرد فاصله ی استاندارد بین مقعد تا واژن باید چه قدر باشه آیا خیلی زیاده من احساس میکنم برای من فاصله ی زیادی بینشون نیست و تقریبا به هم خیلی نزدیک هستن ممنون میشم راهنماییم کنید
- سلام ببخشیدبرای خارش شدیدوده ساله ی واژن چه دارویی توصیه میکنید
سلام خسته نباشیدبرای خارش واژن کهده ساله برطرف نشده چه دارویی توصیه میکنید


