سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- عمل هیتروسکوپی
عمل هیتروسکوپی انجام دادام میشه جوابشو تفسیر کنین ممنون
- هیستروسالپینگوگرافی
با عرض سلام و خسته نباشید خانم دکتر عزیز لطفا میشه آدرس مکانی که هیستروسالپینگو گرافی رو با بی حسی یا بی هوشی انجام میدهند در رشت لطف فرمایید🙏
- هایپرپلازی بدون آتی
سلام عرض ادب و احترام ممنون میشم راهنمایی بفرمایید نتیجه پاتولوژی بعد از برداشتن پولیپ هست قصد بارداری دارم ایا با این شرایطم امکانش هست؟ من میتونم باردار بشم ؟ وضعیتی خطرناکه؟ Macroscopy: Received specimen in formalin in two bottles as below: A) Endometrial curettage & Uterine cavity polypectomy: Consists of multiple brown fragments of soft tissue M: 2.5x2x0.7 cm in aggregates. SOS:M/1 E=T B) Endocervical curettage: Consists of multiple creamy brown fragments of soft tissue M: 1.2x0.6x0.3 cm in aggregates. SOS:M/1 E=T Microscopy: A) The histologic sections show polypoid endometrial structure composed of cystically dilated endometrial glands lined by mitotically active pseudostratified epithelium embedded in spindle cell stroma along with thick-walled blood vessels which show at least focally increased ratio of glandular to stromal portion as well as foci of serrated dilated glands lined by single layer of bland columnar epithelium with extensive subnuclear vacuolization. Other parts show serrated dilated glands lined by single layer of bland columnar epithelium with extensive subnuclear vacuolization and focal tubal metaplasia embedded in edematous stroma. Also fragments of endocervical tissue lined by single layer of bland columnar epithelium along with acute and chronic inflammatory infiltrates are seen. There is no evidence of malignancy in this specimen. B) The histologic sections show endocervical tissue lined by single layer of bland columnar epithelium along with acute and chronic inflammatory infiltrates are seen. There is no evidence of malignancy in this specimen. DX: A) Endometrial curettage & Uterine cavity polypectomy: - Early secretory endometrium. - Fragments of Endometrial polyp superimposed by focal simple endometrial hyperplasia without nuclear atypia. - Chronic endocervicitis.
- لکه بینی بعد از هیسترسکوپی
سلام وقتتون بخیر من یک ماه هست که با هیسترسکوپی رحمم رو برداشتم چهل سالم هست هنوز گاهی اوقات لکه قهوه ای دارم خطری نداره؟
- هیستروسکوپی
سلام.دکتر من جواب هیستروسکوپی گرفتم.میشه برام تفسیرش کنید.مشکلی هست یا نه؟ممنون Several Fragmented Tissue totally measuring 2.7*1.6*0.5cm Sections show fragments of endometrial tissue with polypoid features.Glands are arranged in dense fibrotic stroma with thick walled vessels. Diagnosis:Uterine curettage,endometrium
- پریودی بعد از جراحی
سلام وقت بخیر دو هفته پیش عمل خارج کردن پولیپ رحم داشتم هر روز ترشحات قهوه ای رنگ داشتم بعد از دو هفته ازعمل که الان زمانه پریودیمم هست درد کمر و شکم دارم ولی خونریزی عادت ماهانه نشدم همچنان ترشحات قهوه ای هست فقط مقدارش یک کم بیشتر شده میترسم چسبندگی رحم گرفته باشم لطفا راهنماییم کنید
- خونریزی
سلام . من عمل هیستروسکوپی برای برداشتن پولیپ انجام دادم و دکترم بهم گفتن که چسبندگی رحم دارم و بهم قرص جلوگیری از بارداری تجویز کردن . الان یک ماهه دارم مصرف میکنم و خونریزی شدید دارم و هنوز خونریزیم قطع نشده. (بهم گفتن قرص های سفید آخرش رو مصرف نکنم و برم بسته بعدی) اما همچنان خونریزی دارم. بنظرتون چیکار کنم ؟
- چرا بعضی مواقع هنگام استفاده از اپلیکاتور خون می آید؟
من رحمم را در آوردم وبه علت خشکی واژن از کرم مرطوب کننده واژن استفاده می کنم وقتی از اپلیکاتور استفاده می کنم کمی خون می اید دلیل ان چیست؟
- خونریزی زیاد وفیبروم
باعرض سلام وخسته نباشید ماه قبل بیشترازچهارده روز خونریزی قاعدگی داشتم که بامراجعه به دکتر به من قرص مفنامیک اسید وترنسیددادن وگفتن فیبروم دارم وبایدکورتاژانجام بدم بامصرف این قرص هاخونریزی کم شدولی قطع نشدتااینکه درحدلکه بینی رسید ومن ترسیدم مفنامیک اسید مصرف زیادش ضررداشته باشه خوردنشوقطع کردم ودوباره خونریزیم زیادشد ودوباره مفنامیک اسیدم مصرف کردم همراه ترنسیدوتواین مدت برای عمل کورتاژ وآزمایشات قبل ازعمل به بیمارستان رفت وامدکرذم ومبتلا به کرونا شدم ودوهفته هم بخاطر کرونا توقرنطینه بودم وهمچنان ترنسید ومفنامیک اسیدرومصرف کردم وحالا کرونام خوب شده دکترگفتن فعلاکورتاژ نمیتونی انجام بدی چون کرونایه ماه توبدن میمونه ومن الان هنوزم این دوقرصومصرف میکنم یه مدت خونریزی کاملا قطع شد والان بعضی اوقات لکه بینی دارم میترسم این دوقرصورومصرفشوقطع کنم ودوباره اون خونریزی شدید شروع بشه الان یک ماه بیشتره که این دوقرصومصرف میکنم خواهشا راهنماییم کنین چون نزدیک یائسگی هستم خونریزی طولانی شده ؟من46سالمه الان نمیدونم چیکارکنم واین دوقرصوتاکی مصرف کنم .
- عفونت زخم عمل تخلیه رحم
بعد از هفت ا رواز عمل تخلیه رحمم ترشحات زیادی ااز محل زخم دارم برای درمان عفونت در خانه چیکار کنم
- ناباروری
- هستروسکوپی
چند روز بعد جراحی هستروسکوپی بعد لکه بینی دچار خونریزی بصورت خونریزی پریود شدم روز پنجم ایا خطرناک
- هایپلازی اندومتر
سلام من خونریزی طولانی داشتم رفتم دکتر گفتن ضخامت رحمم زیاده باید هیستروسکوپی بشی بعد هیسترو انجام دادن جواب پاتولوژی اومد نوشته بود هایپلازی بدون اتیپی و ساده اس بعد دکتر قرص جستیران داد سه ماه خوردم بعد سه ماه که قطع کردم دوباره خونریزی طولانی دارم که قطع نمیشه ده روزه یعنی خوب نشدم یا طبیعیه؟ بعد من بچه میخوام یعنی دیگه بچه دار نمیشم از طرفی سنمم بالا رفته میترسم وقتم بره۳۸ سالمه اندومتریوزم دارم یعنی خوب میشم بچه دار میشم چیکار باید کنم
- کورتاژ
سلام خسته نباشیدمن ۴ روزهست کورتاژکردم چون ضخامت لایه رحمم ۱۴ بودبعدازکورتاژخونریزی دارم وبندنمیاد بطوری که نیم ساعت ویکساعت باید نوارروعوض کنم میخواستم ببینم طبیعی هست هرازگاهی هی دردکمی دارم متشکرم اگه جوابم روبدهید
- خونریزى بعد هیستروسکوپى
سلام خسته نباشين من حدود ٢ هفته عمل كورتاژ و هيستروسكوپى انجام دادم جواب نمونه ها هم خوب بود ولى خونريزى دارم و بند نمياد كم و زياد ميشه قرص ال دى و ترنسيد و منفاميك اسيد هم مصرف ميكنم فايده نداره اگر ممكنه راهنمايى بفرمايين
- درمان اختلال هورمونی
من با شکایت پریود نامنظم طی یک سال اخیر و اخیرا خونریزی طولانی رحم به دکتر مراجعه کردم. دکتر عمل هیستروسکوپی را تجویز کردند و نتیجه پاتولوژی بنده : پولیپ اندومتر و Disordered proliferative endometrium بوده. سوالم این است که جهت این اختلال آیا نیاز به پروژسترون درمانی دارم یا عمل هیستروسکوپی و لایه برداری رحم برایم کافی بوده؟ (با توجه به اینکه پریودم دچار بی نظمی بسیار شده) سن46 وزن 55
- درد جای بخیه های قدیمی
من چهار سال پیش موقع زایمانم چسبندگی داشتم رحمم برداشتن از آن به بعد مشکلی نداشتم تا این یک ما پیش حالت گر گرفتگی بهم دست میداد و از ازمایش هورمونی دادم گفتن یائسه شدم و قرص استرومارین و سیموگنوس برام تجویز کردن و الان دو هفته هست جای بخیه هام شدید درد دارم لطفاراهنمایی کنید چکار کنم ممنون ودر صمن ۴۲ سالم هست
- تفسیر جواب پاتولوژی
سلام خانم دکتر عزیز وقت بخیر من دو هفته پیش هیستروسکوپی داشتم جواب پاتولوژی رو گرفتم امکان داره تفسیرش رو بفرمائید Specimen
Endometrial curettage
Clinical data
R/O endometrial hyperplasia
Macroscopic
Specimen received in formalin container consists of multiple irregular pieces of tan brown soft tissue admixed
with mucus and blood clots totally measuring 2.5x2.5x0.7cm. T.S in one block
Microscopic
Endometrial tissue composed of turtuous and variable sized glands lined by benign-appearing epithelial cells
with orderly row of nuclei and homogenous sub & supranuclear vacuolation embedded in edematous stroma.
No hyperplasia, polyp or endometritis.
Diagnosis
Endometrial curettage:
- Secretory phase endometrium (16-17th day).
- No evidence of hyperplasia, polyp or endometritis.
- Fragments of chronically inflamed polypoid endocervical tissue are identified. - مایع آزاد لگنی
من مامانم واسه چکاپ رفت دکتر گفت روز هفتم پریود برو سونو مامان منم رفت بعد سونو همچی نرمال بود فقط یه پولیپ ۱۵ میل داشت که دکتر گفت عمل کن مامانمم فعلا عمل نکرد بعد فک کنم روز ۱۲ یا ۱۳ یا ۱۸ پریود رفت یه سونو دیگه اینو خودش رفت تو سونو همون پولیپ بود ولی یکم مایع آزاد لگنی خفیف دیده شد رفتیم دکتر گفت چون سونو قبلی نبودع و الان هس پس یعنی به روز پریود مربوطه گفت احتمالا تخمک گزاریه اونم نباشه عفونت من نگرانم
- پولیپ
سلام ، پولیپ رحمی با اندازه 9*5 میلی متر در بخش مرکزی حفره اندومتریال ، میتواند مانع بارداری گردد؟ ایا جراحی آن الزامی است؟


