Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- رشد سینه
با سلام و وقت بخیر ممنون میشم در مورد راهکارهای رشد سینه بدون عمل جراحی توضیح بدین.به عنوان مثال مصرف قرص های حاوی پرولاکتین یا ال دی و عوارض آنها
- پریود۲
سلام وقت بخیر دوماه هستش که قرص جلوگیری از بارداری رو قطع کردم .تو این دوماه نزدیکی نداشتم .قبلا تخمک گذاریم روز ۱۰تا۱۲ سیکلم بود الان روز ۲۳ سیکم شده .آیا حتما باید ۱۴ روز از تخمک گذاری بگذره که پریود بشم.چون الان ۴ روز از موعدم گذشته و پریود نشدم و با اینکه نزدیکی نداشتم چند بار بی بی چک گذاشتم منفی بود.۳۹ سالمه.علت تاخیر در پریود چی میتونه باشه؟
- سلام خسته نباشید.درهفته ۶بارداری هستم لکه بینی قهوه ای رنگ داشتم مامابرام سونوگرافی ترانس واژینال نوشت.درسونوگرافیضربان قلب جنین نرمال بودفقط یک ناحیه هیپواکوبه ابعاد۴*۱۱دراطراف ساک بارداری به نفع هماتوم دیده شد.الان بیدچه کارکنم .ممنون میشم راهنمایی کنید؟
در هفته سیزده بارداری هستم هماتوم به ابعاد ۳۸ در ۲۳ و به حجم تقریبی ۱۹ سی سی دارم دو سه روز است که خونریزی دارم به رنگ قهوه ای تیره ،شیاف هم هر ۸ساعت استفاده میکنم بنظرتون باید استراحت مطلق داشته باشم و این تا کی ادامه دارد و ایا برای جنین خطرناک است در ضمن سونو ان تی هم انجام دادم همه چیزش خوب بود و ضربان قلب جنین هم خوب بود
- ای وی اف
ایادرمرحله اول باردارمیشه یاطول میکشه هزینه هربارچقدره؟
- شکل لابیا
سلام من مجردم شکل لب های درونی واژن من دو تکه است منظورم قسمت چپ و راست نیست یعنی اینکه در یک طرف لابیا از کلیتوریس تا نزدیک دهانه یه قسمت و تا پایین هم یه قسمت دیگه که شکلش فرق میکنه میخواستم بدونم این عادیه ومن چکار باید بکنم؟
- پریودی
سلام خانم دکتر عزیز آیا خوردن کپسول مفنامیک اسید موقعی پریودی روی تخمک گذاری تاثیر میذاره یعنی باعث میشه ک تخمک گذاری اتفاق نیفته چون من بعد از سرکلاژ شکمی هم دوره پریودیم زیاد شده هم خونریزیش آیا این کپسول رو استفاده بکنم روی تخمک گذاریم تاثیر نمیذاره
- زمان لقاح
می خوام بدونم سنی که توی سونو گرافی مینویسه همون تاریخ لقاح هست یا نه ؟
- تاخیر پریودی
سلام من یک رابطع بدون دخول داشتم دوماه پیش ت اون ماه پریود شدم یکی ا پریودام چار روز عقب افتاد ولی ماه بد سروقت شدم این ماه پریودم ده روز عقب افتاده بیبی چکمزدم ی خط کمرنگ افتاده باردارم ؟ی میتونه بخاطر تغییر فصل و استرس مسافرت ده روز عقب بیفته ؟ ممنون
- سقط و بارداری بعدی
با سلام. بنده 31 ساله هستم. از فروردین اقدام به بارداری کردم . ماه دوم باردار شدم. قبل بارداری ازمایشات و سونو سینه و رحم و پاپ اسمیر هم دادم و خوب بود . در هفته 7 بارداری سونو دادم و جنین 7 هفته و 4 روز بود و ضربان قلب داشت فقط هموراژی ظریف در پشت جفت دیده شد که دکترر شیاف پروژسترون دادن. در هفته 10 بدلیل از بین رفتن ناگهانی علایم بارداری سونو دادم که گفتن جنین رشد نکرده و 7 هفته و 4 روزه و ضربان نداره. دکتر گفت باید سقط شه. برام ازمایش pt , ptt, و عفونت و رو نوشت انجام دادم. اونام خوب بود و مشکلی نبود. الان چند روزه سقط کردم. میخواستم بدونم آیا امکان تکرار بازم وجود داره؟ چرا این اتفاق افتاد تو سونو اول که خوب بود میتونه بخاطر هموراژی باشه؟ با توجه به سنم 31 سال دوباره از چند ماه بعد اقدام کنم؟ ممنون خانم دکتر.
- عوارض ال دی
سلام خانم دکتر خسته نباشید. من ماه بعد قراره میکرو کنم. ۵ روزه ال دی میخودم و درد شدید تخمدان مخصوصا چپ رو دارم. دقیقا مثل درد تخمکگذاری! ضمنا قرص ضدتشنج میخورم و بابت خوردن ال دی و عمل میکرو از متخصص مغز و اعصاب اجازه نامه دارم. خواستم بدونم درد تخمدان از عوارض ال دی میتونه باشه یا اینکه ممکنه بخاطر مصرف قرص ضدتشنج، اثر ال دی خنثی شده باشه و تخمکگذاری اتفاق بیفته؟؟؟ چون دوره هام کوتاهه و همیشه تخمکگذاریم تو همین روزای ۹ و ۱۰ هست.
- بارداری
باسلام خدمت خانم دکتر.من هفته 15 بارداری هستم و طول سرویکسم 28 هستش.بعضی موقع ها سمت راست زیر شکمم درد میکنه.حتی در حالت استراحت و دراز کش هم این اتفتق می افتد.خیلی کم هم سمت چپم.میخاستم بدونم این درد طببعی است یا نه؟باید چیکار کنم.ممنون.
- پریودی نامنظم
سلام من ۱۶ سالمه و متاهل هستم اخرین باری ک پریود شدم ۱۵\۱۱\۹۹ درست روز عقدمون بود و تا ب امروز ک2/1/1400هست نشدم میتونید راهنماییم کنید ؟ممنون میشم خیلی نگران هستم
- سلام من به دلیل درد زیاد شکمی سونوگرافی دادم و توش نوشته ; تصویر کانون اکوژن هتروژن با حدود مشخص 4,5cc در داخل حفره اندرومتر که فاقد جز واسکولار است , تورو خدا یعنی چی?
- توضیح در باره پرولاکتین بالا H643
- خودارضایی
سلام دکتر خواستم بپرسم خودارضایی با مالش باعث تکرر یا ریزش ادرار میشه؟
- جنین
در سونو انومالی در بطن چپ یه فکوس اکوژن دیده شده یعنی چی
- سلام خانم دکتر، من ۶ماه و ۱۵ روزه زایمان کردم قرص شیردهی مصرف میکردم تا یک ماه پیش یک هفته در میان پریود میشدم الا یک ماه میشه که پریود نشودم شانزدهم ترشح قهوه ای متمایل به قرمز داشتم و قرصم رو قطع کردم ولی پریود نشدم ۲بار هم بی بی چک زدم منفی بود بنظرتون چکار کنم پریود بشم
- بیماری زنان
حدودا دو ماه است که وضعیت پریودم بهم خورده کلا تو این دو ماه پاکی نداشتم مقدارش خونریزی فقط کم یا زیاد شده.خیلی اذیت دارم میشم دکتر برام قرص اهن،مفامیک اسید،ترنسید داده.ولی هیچ اثری نداشته 48سالم هست در ضمن فیبرم هم دارم.ولی تا حالا این طوری نشده بودم
- پاتولوژی رحم
Macroscopic : Received specimen in formalin consist of multiple fragments of gray - brownish soft tissue TM - 3.8x2.8x1.7 cm . SOS : M / 2 E = 100 % LABELLED AS ENDOMETRIAL CURETTAGE : --Suggestive of mid to late secretory phase endometrium . --please see note
- وزن جنبن
سلام خسته نباشید من هفته ۳۶بارداری هستم رفتم سونو هفته ۳۵ نشون دادن وزن جنین هم اومده پایین هر بار که میرم سونو مشکل از چیه بعدش مایع دور جنینو گفتن کمتر از هفت ساتنی متر . مشکل چیه


