Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- بارداری
من دوتا دختر دارم میخوام یه پسر هم داشته باشم بعداز 6سال اقدام کردم 3ماه رژیم گرفتم از روز 3پریودیم لتراکس خوردم وروز 11پریودم دوتا آمپول HCG زدم شب نزدیکی کردم اما باید 21ابان عادت میشدم 18شدم الان میخوام دوباره اقدام کنم روش ای وی اف یا ای یو ای چنده میتونیم انجام بدم وعادت هام هم یبار 21تا 21 یبار 16 تا 16 ماه پیش 21واین ماه 18چیکار کنم
- تنبلی تخمدان
سلام خانم دکتر من تنبلی تخمدان دارم دکتر برم 2 تا آمپول تجویز کرد که بعد از زدن آن 2 هفته گذشت که پریود شدم و قرص سیبل و قرص اسپیرونولاکتون.را تجویز کرد زمانی که قرص سیبل را مصرف میکنم باید مصرف قرص اسپیرونولاکتون راقطع کنم؟؟؟؟
- یائسگی
سلام من ۵۴ سالم هس سه ماه مرتب خونریزی دارم کورتاژ دادم قطع نشده دکتر آمپول ۲۸ روزه تجویز کرده میگن عوارض دارن دودل هستم استفاده کنم یا نه راهنمایی بفرمایید
- سوال
سلام وقت بخیر حدودا ۴ روز پیش با مصرف قرص در هفته ۶ بارداری سقط انجام دادم ، درد و خونریزی کمی داشتم بطوری که بعد از ۴ روز فقط چند لکه میبینم ولی حالت تهوع شدید دارم که هنوز خوب نشده میخواستم بدونم ادامه دار بودن این حالت تهوع طبیعیه؟
- تشخیص دخول
آیا بامعاینه زمان دخول درطول هفته مشخص میشود
- با عرض سلام وخسته نباشد 15 سال پ یش رحم برداشته شده والان کبست تخمدان طرف چپ با سونوگرافی تشخیص داده که کبست اکوفری با ذرات اکوژن معلق هست ایا عمل جراحی نیاز هست که تخمدان برداشته شه ممنونم
- پیگیری سوال قبل (هماتوم بارداری)
شیاف پروژسترون ۱۰ عدد دارم .تا زمان غربالگری اول باید استفاده کنم یا همین ده روز کافیه؟
- سلام آیاپولیپ 7mmباعث نازای میشود؟؟
سلام من خانمی هستم ۴۲ساله که سونودادم گفتن یک پولیپ دررحم دارم به اندازه 7mmخواستم بدونم باعث نازایمیشودیانه؟؟
- جواب پاتولوژی هیستروسکوپی
با سلام و احترام با توجه به اینکه تا نوبت ویزیت پزشکم دو هفته دیگه فاصله هستش میخواستم اگر امکانش هست نظرتون رو راجع به جواب آزمایش زیر که جواب نمونه برداری هیستروسکوپی بنده هست رو بیان بفرمایید. پیشاپیش از شما ممنون و متشکرم. Endometrial curettage: given clinical information: Infertility Macroscopic description: Specimen received in formalin solution; consist of blood clot and multiple small irregular tissue fragments totally measuring 3x1.5x0.4 cm brown color and fine consistency. SOS:100%. Microscopic details: Sections of all submitted tissue show fragments of secretory endometrium with tubular glands lined by cylindric epithelium by subnuclear vacuolization in cellular edematous stroma. Also fragment of endometrial by subnuclear vacuolization in cellular edematous stroma. Also fragment of endometrial polyp by thick walled vessels in seen. Fragment of nondysplastic cervical mucosae without HPV-related cytopathic effect is seen. Diagnosis: Endomentrial polyp Background progestronic (secretory 16-18th cycle day) endometrium Suggestive of ovulatory cycle Endometrial hyperplasia not seen Fragment of cervical mucosa without dysplasia/without HPV-related cytopathic effect
- نامنظم بودن پریود
سلام ،دختر من ۱۳سالشه پریودش نامنظم هست هرباری که میشه تا ۱۰ روز خونریزی داره ولی این ماه از ۴شهریور شده تا ۵روز لکه بینی داشت و از ۹شهریور تا همین الان که دارم این پیامو میفرستم خونریزی داره ۱۷ روز هست که همین طور خونریزی شدید داره ممنون میشم برام توضیح بدهید
- بلوغ زودرس
سلام دختر من کلاس چهارمه و پریود شده بعدن مراجعه ب پزشک ایشون آمپول دیفرلین تجویز کردند ک قاعدگی برای مدتی عقب بیفته خواستم ببینم برای بارداری در اینده این امپول مشکل ساز نمیشه؟ ایا این امپول عوارض داره و عوارض چیه؟؟ ممنون میشم اگر پاسخ بدید مثل همیشه ممنون از لطف شما
- سونوگرافی
سلام ببخشید میخواستم بدونم چند هفتگی برم واسه سونوگرافی سه بعدی و چهار بعدی تا قیافه جنینم واضح دیده بشه و اعضای بدنم جنینم رو واضح ببینم و به طور کامل اعضای بدنش بررسی بشه ؟ در چند هفتگی بهتر بررسی میشه؟
- ذرات اکوژن معلق فراوانی در مایع آمینوتیک دیده میشود
سلام من 19هفته باردارم 15هفته خونریزی شدید لخته کردم رفتم سونو گفتن بچه سالمه یه بارم 18هفته خونریزی کردم فقط یه تکه لخته به اندازه توت فرنگی بود و 19هفته رفتم سونو گفتن در مایع آمینوتیک ذرات اکوژن فراوان هست باعث خونریزی میشه میخواستم بدونم این ذرات چیه و آیا برای جنین خطر ناک است یعنی بچه سالم نیست
- درد درفرج
سلام من درد در قسمت وسط زیر مجرای ادرار استخوانش درد میکنه واحساس میکنم ادراروحیض یکی شده یعنی مجرای آن وبادمعده از واژن یا همه جای دستگاه تناسلی بیرون میاد آیا احتمال آسیب وپارگی هست ودرمان میشود
- سلام .من تقریبا دوماه از واکسن اچ پی وی من گذشته میتونم اقدام به بارداری کنم؟یا باید دوز سوم هم بزنم بعد؟
- سلام ببخشید من ۱۶سالمه ولی سینه هام رشد نمیکنه کوچیکه باید چیکار کنم
- بارداری
من ماه پیش اقدام به بارداری کردم اماپریود شدم واین ماه هم همین طورومشکلم رامیخواستم راهنمایی ام کنیدممنون
- آوا بوست باعث قطع شدن پریودی میشه
آوا بوست را شب اول پریودی خورم و الان دوشبه میخورم پریودیم قطع شد اصلا خون ندارم چکارکنم
- تیتر بارداری
سلام من سه روز بعد از تاخیر در پریودی آزمایش بارداری انجام دادم و عدد بتای من ۲۵۷ بود آیا این عدددر این هفته از بارداری طبیعی هست؟
- بارداری
من ۱۰ روز قرص استرادیول ۲میل وروزی ۲تا مصرف کردم الان نزدیک ۲۰ روز عقب انداخته وپربود نشدم دلیل چیه؟


