Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- مصرف قرص سیبل
با سلام من قرص سیبل مصرف کردم این ماه ولی فکر میکردم اگر ردیف اخر را نخوردم مشکلی نداره ولی الان بعد از ۵ روز ک قرص سفید را نخوردم و پریود نشدم متوجه شدم باید میخوردم ک پریود میشدم الان باید چکار کنم
- دلیل کیست
با سلام من دو ماه پیش قبل اینکه بدونم کیست دارم اردیبهشت ی ماه و قرص پیشگیری خوردم و پریؤد شدم بعدش ک میشع اؤل خرداد بعد از اون اقدام کردم دو روز مونده بود ب تخمک گزاریم ک کمر درد گرفتم اول تیر ک باید پریود میشدم نشدم بعد گفتم شاید واس اقدام بعد ده روز رفتم دکتر ازمایش بارداری دادم منفی شد بعدش پروژسترون زدم بعد ۱۳ روز ک پریود نشدم سنو مشخص کرد ک کیست دارم بعد تازه ی هفتس ک قرص پیشگیری و شروع کردم .من میگم خرداد ماه هفته ی دو تا قرص اهن خوردم ایا بنظرتؤن دلیل کیستم میتؤنه قرص اهنی ک خورده باشم باشه?ایا بنظرتون لخته خون و غلظت خون باعث کیستمه???اینم بگم امپول پروژسترون و ک زدم تا چار پنج روز تپش قلب شدید گرفتم و سبکی سر و خیلی حالم بد بود بعد ک پریود نشدم و قرص پیشگیری و شروع کردم پشت رون پام تقریبا ی وجب بالا تر از زانوم رگای سیاه نازک معلوم شده و دو تا سه تا جوش ریز اطرافش در اوردم اینا علایم غلظت خونه ?کیستم ۴۵ میلی متره دارای دو سپتوم نازک .خواهش میکنم لطفا جواب منو بدین??من پول ندارم دکتر مراجعه کنم سنم ۲۳ سال است و بچه هم ندارم میترسم کارم ب عمل جراحی برسه واس کیستم
- خون لخته درپریود
- پرده بکارت
سلام.وقتتون بخیر. من تا حالا هیچ گونه رابطه ای نداشتم.ولی یه هفته پیش با نامزدم یه رابطه داشتیم اونم رو لباس بود و دخولی صورت نگرفت،اون موقع درد شدیدی رو احساس کردم و دوسه روز هم این درد ادامه داشت.امکان پارگی یا آسیب وجود داره؟؟خیلی ترس و استرس دارم .تو رو خدا هرچه سریع تر جواب بدید؟؟امکان پارگی بکارت با دوچرخه سواری وجود داره؟
- تلخی دهان
سلام خانم دکتر عزیز. وقت شما بخیر. من هفته نهم بارداری هستم و بیمار شما دکتر محترم. خانم دکتر دهانم همیشه تقریبا ، تلخ هست. لطفا راهنماییم کنید که چه کاری برای کمتر کردن این تلخی انجام بدم. اب نبات های مزه دار فقط موقتا برای همون لحظه خوب میکنه. متشکرم از وقتی که میذارید
- بارداری
سلام و خسته نباشید خدمت شما دکتر بزرگوار.من ۳ماه پیش سقط عمدی جنین ۲۰ هفته داشتم .چون غربالگری ها مورد دار بود و زمان سقط قانونی گذشته بود البته من آمنیوسنتز نکردم تا مطمئن بشم چون طول میکشید تا جواب حاضر بشه و بچه هر روز بزرگتر میشد ..با این حال دوست دارم که مجدد باردار بشم .جنین ۲۰ هفته به صورت زایمان طبیعی در بیمارستان دفع شد.و کورتاژ هم شدم ...و یک دختر ۱۲ ساله سالم دارم که بصورت سزارین شما بدنیا آوردینش و سرکلاژ هم شده بودم ..میخواستم بدونم با وجود اینکه یک بار سرکلاژ یک مرتبه سزارین و یکمرتبه کورتاژ بقایا و یک مرتبه هم کورتاژ پولیپ شدم آیا امکانش هست که مجدد بارداری خوبی داشته باشم و جنین سالم بدنیا بیارم ؟آیا میشه کاری کرد تا مطمئن شد جنین سالمی را خواهم داشت ...قبل بارداری کار خاصی باید انجام بدم؟چون سر بارداری دوم جفت سر راهی بود
- خونریزی از واژن در دوماهگی
خونریزی در بارداری
- پریودی کم
من الان ۱ ماه هست پریود شدم اما اون ماهی پریود نشدم ممنون جواب بدین
- میخوام بدونم حامله هستم یا نه؟
نتیجه سونوگرافی من رحم با ابعاد 35*75 است و اکومیومتر طبیعی است،اندومتر لاین با ضخامت 7 میلیمتر است،الان 25 روزه پریود نشدم...نتیجه چیست؟
- بارداری
سلام استفاده از پودر مو بر دپی برای دست و صورت در سه ماهه آخر بارداری مجاز است استفاده کنیم ؟
- تیروئید در بارداری
سلام خانوم دکتر. هفته ی بیست و پنج بارداری هستم. آزمایشی که در هفته ی دوازده بارداری داده بودم میزان tsh : ۱.۱۵ بود . الان آزمایش دادم tsh:۲.۵ شده. قبل باردای tsh من حدود چهار شد که مشکوک به کم کاری شدم بعد بارداری چن تا ازمایش دادم tshمن پایین اومده بود. حالا که از حدود یک به دونیم رسیده ایا من مشکوک به کم کاری تیرویید هستم؟ مواردی مثل t۴ اینا همیشه نرمال بوده.
- نازایی
سلام من از وقتی ازدواز کردم پرویدم نامنظم شده یعنی اگه قرص نخورم یا امپول نزنم تا ۹ ماه پرو نمیشم باردار هم نمیشم خیلی هم رفتم دکتر الان دکتر برام آی یو آی نوشته انجام بدم نتیجه میکیرم تورا خدا کمکم کنید
- تاثیر مصرف دارو بر بارداری
با سلام و احترام خدمت شما، همسرم از داروی سولفاسالازین500 و ابترکس 2.5 میلی گرم استفاده می کنه، آیا این داروها بر روی تعداد و کیفیت اسپرم تاثیر داره؟ و در صورت بارداری بر روی جنین به علت اثری که روی اسپرم داشته میتونه تاثیر گذار باشه؟ متشکر از وقتی که برای پاسخ دادن میگذارید
- سلام خسته نباشید.درهفته ۶بارداری هستم لکه بینی قهوه ای رنگ داشتم مامابرام سونوگرافی ترانس واژینال نوشت.درسونوگرافیضربان قلب جنین نرمال بودفقط یک ناحیه هیپواکوبه ابعاد۴*۱۱دراطراف ساک بارداری به نفع هماتوم دیده شد.الان بیدچه کارکنم .ممنون میشم راهنمایی کنید؟
در هفته سیزده بارداری هستم هماتوم به ابعاد ۳۸ در ۲۳ و به حجم تقریبی ۱۹ سی سی دارم دو سه روز است که خونریزی دارم به رنگ قهوه ای تیره ،شیاف هم هر ۸ساعت استفاده میکنم بنظرتون باید استراحت مطلق داشته باشم و این تا کی ادامه دارد و ایا برای جنین خطرناک است در ضمن سونو ان تی هم انجام دادم همه چیزش خوب بود و ضربان قلب جنین هم خوب بود
- اقدام به بارداری
سلام خانم دکتر من میخوام این ماه باردارشم قبلا بارداربودم و برای باردوم میخوام باردارشم خواهش میکنم راهنمایی کنین لتروزول هم از روز سوم شبی ۳تا میخورم هرسه تارو به فاصله ی ۴۰دقیقه ۴۰دقیقه میخورم حالا امروز روز ۷سیکلمه چیکارکنم حتما این ماه باردارشم
- پولیپ رحم
آیا قرص دوفاستون برای حذف و از بین بردن پولیپ داخل رحم موثر است
- اقدام به بارداری
خانوم دکتروقتتون بخیر34هستم من تنبلی تخمدان وکیست کوچکی داخل تخمدان دارمدکترزنان قرص مدروکسی پروژسترون به من داده به مدت 10شب دوعدد میخورم ا ماه قبل از کیت تخمکگداری هم استفاده میکردم یه خط پررنگ بالا ویه کم رنگ پایین نشون میداد وبه شماگفتم گفتین بزار ازماهی دیگه نزدیکی داشته باشی امروز 7 روز پرید هستم شما گفتین ازاین ماه اقدام به بارداری کنم چندروز ،ازپریدیم بگذره نزدیکی داشته باشیم ؟؟؟؟همیشه قرص پنتوپرازول 20میخورم چون رفلاکس معده دارم ضرری نداره حامله بشم ؟؟؟سوال دیگه خانوم دکتر من چندروز اموکسی کلا و قرص سرماخوردگی مونته لوکاست هم میخورم گوشم دردمیکنه مشکل نداره قبل ازبارداری این داروهارو میخورم؟؟؟
- ضایعه هیپو اکو
سلام خانومی ۲۵ساله هستم در سونوگرافی مشخص شده که دو ضایعه هیپواکوبا حدود مشخص در سینه چپ و یکی در سینه راست است وسینه ها فیبروکیستیک است این خیلی خطرناکه ،خیلی نگرانم ،ممنون میشم کمک کنید
- کیست
سلام خانم دکتر من ماه قبل لتروزول با آمپول سینال آف زدم این ماه پریود شدم دیگه خوب نشدم تا 8روز خونریزی داشتم بعدش لک بینی تا 12 روز بعد رفتم دکتر. ازم سونو گرفت گفت کیست درست کردی بخاطری ک محرک زیاد گرفتی بعد یه بسته ال دی داد گفت بخور یعنی این کیست با یه بسته ال دی رفع میشه چون من قبلاً کیست نداشتم
- تعیین جنسیت
دلم پسر میخواد به جز تغذیه راه دیگه ای هست که مورد اطمینان من باشه


