Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سلام وقت بخیر
من قرص پرینامکس نیومام در بارداری خوردم . که حاوی ویتامین آ هست الان از استرس دارم میمرم . نکنه واسه جنین مشکل پیش بیاد . روزی یه دونه خوردم
- کیست رحم
کیست مولتی لوکولار به ابعاد 44*32mm در تخمدان راست دیده می شود. آیا خطرناک است؟ درمانش چیست؟
- قرص لتروزول
سلام وقت بخیر. بنده برای بارداری اولم قرص لتروزول مصرف کردم. الان جلوگیری طبیعی دارم. ولی این دفعه میترسم حاملهشده باشم..می خواستم بگم آیا برای بارداری دومهمباید قرص لتروزول رو مصرفکنم؟ یاخیر. ممنون
- سلام من۱۳هفته باردارم و یک کیست اکوفری در تخمدان چپ به قطر ۴۵*۷۰ دارم مشکلی برای جنین پیش نمیاد
- پریودی
سلام. خانم دکتر من 33 سال سن دارم. 2 بار سقط داشتم. بچه ندارم. دوماه پیش سقط داشتم. حدود 20 روز خونریزی داشتم و پاک شدم. بعد از 2 هفته از پاک شدنم باز پریود شدم. من هر 23 روز یه بار پریود میشم. ماه بعد،بعد از 23 روز با 2 روز تاخیر پریود شدم. خانم دکتر در کل خونریزی من هیچ وقت زیاد نبوده. فقط 2 روز اول یکم زیاده بعد تا روز 4 کمتر و کمتر میشه. روز 6 و 7 دیگه تقریبا در حد یک قطره خیلی کم هستش. ولی از وقتی سقط کردم 2 بار پریود شدم، باراول 2 روز اول زیاد تر بود نسبت به قبلنا یهو روز سوم خیلی کم شد. و پریودی من شد 6 روزه. بار دومم که پریود شدم همون 2 روز اولم زیاد نبوده. اینکه روز های پریودیم کم شده و خونریزیم مثل قبل نیست دلیل خاسی داره؟ خیلی نگرانم چون هنوز بچه ندارم و میخوام باردار شم.
- غدا
سلام خوردن ترشی سیردربارداری ضرردارد
- کبد چرب بارداری
با سلام . خانم دکتر 6 ماه بار دارم .بدنم خیلی خارش داشت بعد دیدم دونه قرمز روی ران پام زده ازمایش کبد دادم .آنزیم sgpt بالا بود مثلا تا 30 رنج بوده از من 70 زده . چکار کنم دکتر ؟ میترسم . البته همش شیاف پروژسترون استفاده میکردم
- خونریزی ناحیه کلیتوریس
- دردمعقددر پریودی
سلام خسته نباشید یکسال هست موقعی ک پریود عستم معقدم بشدت درد میکیره و همچنین زیر دلم که حتی نمیتونم راه برم یا بنشینم و ۲۱سالمه ۴تا زایمان طبیعی داشتم اخریمم دوقاو بوده ک طبیعی زایمان کردم
- لوپرومر
سلام.وقت بخیر.من برای کوچک کردن فیبروم ،طبق تجویز پزشک،دیروز تزریق کردم(روز دوم پریود)حالا همین ماه پریودم تشدید میشه یا ماه بعد؟و اینکه احتمالا عوارضش از کی شروع میشه؟ ممنون میشم جواب بدین.
- نازایی
سلام من ۲۲ سالمه ۹۰ کیلو ام ۱۵۵ قدمه ۴ ساله ازدواج کردم دوتا بارداری نا موفق داشتم و ۴ ماهگی سقط شدن پریودام همیشه نامنظم بوده که با دارو پریود میشم آیا مادر میشم امیدی هست؟ دارم رژیم میگیرم کهوزن کم کنم آیا با رژیم و ورزش تنبلی تخمدانم برطرف میشه ؟
- دوفاستون
سلام خانوم دکتر عزیز. من 30 عدد قرص دوفاستون برای دو ماه مصرف کردم . از روز 14 دوره . برای ضخامت رحم. دچار سردرد شدید و سرگیجه و درد سینه شدم. دکترم گفت فعلا نمیتونی مصرف کنی . ولی دیگه بهم دارویی نداد. آیا داروی جایگزین نداره؟ یعنی مشکلم حل نمیشه ؟
- ضرب دیدگی رحم
سلام وقتتون بخیر من توی دعوا با داداشم با لگد به رحمم ضربه خورده و اون قسمت هم کبود کرده الان زیرش همانگار سفت شده.روز اول هم خونریزی داشتم ولی بخاطر اون شرایط دعوا و استرس بوده خودم حس میکنم .سونوگرافی هم رفتم گفت تخمدانات سالمه بنظر شما نگران باشم بازم یا به دکتر مراجعه کنم؟و اینکه به چه دکتری مراجعه کنم بهتره؟؟
- سوال
سلام لبه ی سمت راستم پوستش التهاب داشت و یکی دونه ی متوسط زیر پوستش داشت که خارش داشت الان لبه ی سمت راستم قسمتی که به زیر پوست کلیتوریس متصله التهاب داره لبه پف پفی شده و ما بین دوتا پوست لبه ها که التهاب داره فرو رفته و یه رگ که خارش ه داره دیده میشه واین رگ یکم سفید ایا خطرناک است؟
حس میکنم عفونت یا قارچ است اما زیر پوست است و داخلی و بیرونی نیست خیلی نگرانم - اشعه سی تی اسکن
سلام و وقتتون بخیر باشه ببخشید اگر کسی در دوهفته اول بارداری سی تی اسکن ریه کرده باشه و از بارداریش بی اطلاع باشه در جنین تا چه حدی اشعه اثر میذاره قبلا از راهنمایتون تشکر میکنم
- اینترنال اکو در مثانه چیه؟
قبلا گفتن پلی کیستیک داری و یه مدت خوب شدم .دوباره دو ماهه پریود نشدم الان رفتم سونو گفتن اینترنال اکو.یعنی چی؟ خطرناکه؟ 21سالمه مجرد درد هم ندارم
- آندومترضخیم وهتروژن
خانم.۲۵ساله.مجرد.بخاطر استفاده خودسرانه یک دارو دوران قاعدگی طولانی پیدا کردم.جواب سنوگرافیم آندومتر ۱۸ وهتروشن هست.پزشکم جستیران ۴۰ نوشتن یک ماه استفاده کنم. آیا خطرناک هست؟باید نمونه برداری از بافت آندومتر انجام بدم ؟
- بارداری هماتوم
سلام خسته نباشید من نه هفته باردارم هماتوم دارم سی درصد ساک بچه گرفته آیا رابطه جنسی خطرناکه؟
- پارگی سرویکس
سلام من در سال ۹۶زایمان طبیعی داشتم که بعداز امدن جفت خونریزی شدید پیدا کردم وپارگی سرویکس تشخیص وعمل شدم اکنون میخواهم زایمان کنم میتونم زایمان طبیعی داشته باشم یا خطرناک است
- زایمان طبیعی
سلام برای زایمان طبیعی بچه چهارم چند ساعت تقریبا درد میکشم؟


