Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- طول سرویکس….
سلام در ۱۳ هفته در سنو ان تی طول سرویکسم ۳۹ بود و در هفته ۱۸ و سنو آنومالی ۳۶ شده بود . چون دلدرد زیاد داشتم دکتر برام سنو واژینال برا طول سرویکس نوشتن . من رحمم دوشاخ هست و سه سقط در هفته های شش و نه داشتم و منع نزدیکی هستم .آیا انجام این سنو با شرایط من مشکل ساز نمیشه ؟؟ الان از شیاف پروژسترون هم استفاده میکنم
- درد پریودی
سلام من ۲۵سالمه و سه تا بچه اوردم چه اینکه چند ماهه الان درد قاعدگیم خیلی زیاده و لخته خون های بزرگ میاد و اینکه این بار دو روز از قاعدگیم گذشته و جفت پاهام درد شدیدی دارند ممنون میشم راهنمایی کنید
- خونریزی بعد انتقال
من این ۱۳ روز انتقال جنین دارم واین ۵ روزه لکه بینی وخون دارم
- خونریزی از مقعد در زمان پریودی
سلام من دختری ۲۱ ساله هستم .الان برای بار دوم دیدم که در روز دوم پریودی از مقعد چند قطره خون آمد.میخواستم ببینم چه دلایلی میتونه داشته باشه ممنون
- قرص جستیران
سلام ۴۹ ساله هستم به علت خونریزی شدید هیستروسکوپی شدم گفتن میتونی هیستروکتومی بشی یا دارو درمانی انجام بدیم قرص جستیران تجویز شد آیا تاثیری در کاهش ضخامت رحم داره؟ و اینکه واقعا این قرص باعث چاقی میشه ؟
- تعیین جنسیت
سلام من مشکل بارداری ندارم دوتا دختر دارم میخوام دوقلو پسر دار بم آیا شما ای وی اف انجام میدید ومراحل و مدت زمانش چقدره با هزینه یا شما ه که سوالامو بپرسم آخه راهم خیلی دوره ممنون میشم جوابمو بدید
- قرص پردنیزولون
سلام خانم دکتر من هفته ی سی و دوم بارداری هستم و قرص پردنیزولون5میخورم .هفته ی پیش سه شنبه و چهارشنبه و پنج شنبه خوردم این هفته سه شنبه خوردم و چهارشنبه یادم رفت ولی امروز که پنج شنبه است هم خوردم حالا باید چیکار کنم ؟آیا به جاش جمعه بخورم ؟
- سلام من انتقال جنین ۵ روزه داشتم از ۷ انتقالم بی بی چک زدم تا ۱۰ انتقال روزای اول خیلی کم رنگ بود الان هی پور رنگ تر میشه برم ازمایش بتا یعنی ؟
- زنان
سلام خانم دکتر خسته نباشین من بی بی چک استفاده کردم ولی منفی نشون میده، اما حالت تهوع دارم ، زیره شکمم تیره میکشه و تخمدان هام درد میکنه و درد خفیف کمر دارم ب دکتر دسترسی ندارم فعلا نمیتونم برم ازمایش بنظر شما مشکلم چیه
- فیبروساب سروزال
سلام یک فیبروم ساب سرزوال به دیامتر۱۸میلیمتردر قدام فوندوس دیده شده ایا نیاز به عمل دارم . برای بچه دار شدن مشکل ایجاد میشه . دارویی برای درمانش هست .
- بقایا سقط
سلام خسته نباشید میخواستم جکاب این سونو رو برام تفسیر کنید ممنون چون به دکتر زنان نشون دادم چیز خواصی نگفت در بررسی اولتراسونیک رحم با ابعاد ۱۰۰*۴۸ میلی متر مشاهده شد .تصویر بقایای بارداری به حجم تقریبی ۳ سی سی در قسمت فوندال کاویته اندومتر رویت شد که دارای واسکولاریته در قسمت فوندال قدامی می باشد تخمدان ها با حدود وابعاد نرمال بدون ضایعه فضاگیر مشاهده شدند .مایع ازاد در کلدوساک مشاهده نشد .ممنون میشم جواب کاملی بدید ببینم مشکلی هست یا نه با تشکر از شما
- سرکلاژ
سلام. بابت پاسخگویی به سوالات ممنونم. من سوال زیر رو چند روز پیش پرسیدم. میخوام بدونم که با شرایط زیر شما صلاح به استراحت میدونید یا سرکلاژ؟ من هفته۲۲ بارداری هستم و وزنم هم ۱۱۵ کیلو هست. هفته ی ۲۱ سونوگرافی انومالی انجام دادم و طول سرویکسم ۲۹-۳۰هست.
- بارداری ناخواسته
۴تا سزارین شدم والا ناخواسته باردارم چکار کنم سقط کنم یا نگه دارم ۳تا بچه دختر دارم
- کیست
سلام خانم دکتر من۲۰ سالمه و هرچندوقت یکبار سمت راست شکمم یه درد ضعیف داره قبلاهم اینجوری شده بودم که رفتم دکتر وبرام سونو تخمدان نوشتن و گفتن مشکلی نداری و عفونته الانم بعضی وقتها درد دارم ... من همش فکرمیکنم که یه مشکل جدی دارم یعنی فکرمیکنم یه کیست بزرگ دارم بخاطرهمین میترسم دوباره برم دکتر میخواستم ازتون بپرسم مشکلی دارم یعنی برم دکتر؟ممنون
- قاعدگی نامنطم
قاعدگی که میشم خون کم میبینم
- هورمون مردانه
ایا قطره ویتاگنوس برای پایین آوردن هورمون مردانه خوبه؟ نمیخام از راه داروهای شیمیایی برم از راه گیاهی این قطره جوابگو هست برای جوش های زیاد زیر چانه و گردن میخام مصرف کنم ممنون اگه جواب بدید
- مدروکسی پروژسترون
سلام خانم دکترعزیز ۲۱سالمه قرص مدروکسی پروژسترون مصرف می کنم بعدازچهارده روز دوره پریوددوعددتاده روز ولی بعداز سیزده روز ازدوره ی پریودم یه حالت لکه بینی وحالت پریودشدن دارم یعنی یک روز قبل ازمصرف قرص علتش چیه؟ چندماهی که مصرف کردم همینطوری بوده حتی ماه قبل یک روزقبل ازمصرف مدروکسی پریودشدم. ممنون میشم راهنماییم کنین.
- لکه بینی
سلام خانم دکتر 31 ساله و متاهل هستم فرزندی ندارم و 5 ماه است که برای بارداری اقدام کرده ام . 4 ماه است که دقیقا یک هفته قبل از پریود لکه بینی دارم . که ماه اول به صورت لکه های کم رنگ بود . ماه بعد مانند پریود شد و ماه سوم لکه ها قهوه ای . آزمایش بارداری منفی بوده . با مراجعه به پزشک تشخیص دادند که کمی عفونت دارم که با دارو رفع شد و لکه بینی حالت خونی شد که گفتند نشانه رفع عفونت است و با معاینه و سونو واژینال گفتند که مشکلی نداری و تخمک گذاری هم عادی است . اما این ماه بازهم لکه بینی دارم ( یک هفته قبل از پریود )که مانند پریود است با درد خفیف شکم و کمر . همیشه پریودهای منظم دارم (24 تا 28 روز) بجز دو ماه قبل که 31 روزه شد . لطفا راهنمایی کنید .ممنون
- فتق بارداری
سلام من قبل انجام سونوگرافی ntدردشدید شکمی گرفتم رفتم سونوگرافی کردن به من گفتن که فتق دوطرف شکمت پاره شده الان باید چیکار کنم دکترم گفته که درمان خاصی نداره .ولی هرچندوقت یبار دردهای شدیدی میگیرم بعدشم لکه بینی هام شروع میشه کمکم کنید
- ببخشید من سنو کردم کیست حاوی اینترنال اکو 20/24دررتخمدان راست مطرح کننده کیست هموراژیک ،اندومتریوما رویت شد بعد من همسرم عمل واکزوتمی انجام داده من هم دو ماه پریود نشدم آیا امکان حاملگی هست
ببخشید من سنو کردم کیست حاوی اینترنال اکو 20/24م،م در تخمدان راست مطرح کننده کیست هموراژیک ،اندومتریوما رویت شد یعنی چی بعد من همسرم 15سال پیش عمل واکزوتمی انجام داد منم الان دو ماه پریود نشدم آیا امکان حاملگی هست


