Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- بقایا
سلام وقت بخیر خسته نباشید. ممکنه یعد از هیستروسکوپی بقایا بازهم بقایا بمونه داخل رحم؟
- واژینال
سلام خانم دکتر روزتون بخیر.من این سوال وقبلا هم از شما پرسیدم موقع بارداری...یک توده کوچک اندازه نخود یالوبیا داخل واژن سمت راست یک بند انگشت داخل دارم که هم درد وهم خارش دارد..گفتید شایدجای بخیه یا بدلیل بارداری برآمده شده الان یک سال از بارداری میگذره بچم یک سالشه..۶ماه بعد زایمان رفتم دکتر معاینه کرد گفت کیست کوچکه مهم نیست وداروی عفونت داد...الان که چند ماه گذشته خوب نشده درد دارم واندازه همون لوبیاس خانم دکتر چکار کنم استرسم زیاده ممنونم.این چه توده ای است؟
- نازنین
آیا تخمک کشی تحت بیحسی انجام میشود
- توده هیپواکو
سلام خانوم دکتر من بعد از لمس توده رفتم سونو میخواستم بپرسم که توده چه قدر خطر داره یک توده هیپواکو باابعاد حداقل ۲۰×۴۳×۱۵میلیمتر با حجم حداقل۷سی سی درکنار فوقانی داخلی آرئول راست در امتداد ساعت ۱مشهود است توده فوق از قسمت عمقی دارای حدود کاملا نامنظم ونامشخص میباشد واز مجاورت فوقانی آرئول راست به سمت داخل گسترش یافته یک مجرای شیری دیلاته باقطر حدود ۴میلیمتر از خلف نیپل راست به داخل توده فوق امتداد یافته است سونو داپلز توده فوق به خصوص در نواحی اطراف آن بسیار پر خون میباشد با توجه به سن بیمار روند التهابی وعفونی در درجه اول مطرح میباشد باتوجه به ظاهر توده فوق نیاز به کنترل های سریال به خصوص کنترل بعد از یک دروه درمان جهت افتراق از ضایعات فضاگیر وجود دارد
- واکسن
سلام درزمان شیردهی واکسن گارداسیل بزنیم برای پیشگیزی به دختربچه هاازچندسالگی بزنیم
- سلام خسته نباشید من دختر ۱۸ ساله هستم مجردم پری منظم دارم فقط هورمون مردانه ام بالاست و جوش شدید میزنم اسپرولاکتون و ال دی خوردم اما بعد از ۲سال دوباره میزنم خاستم بپرسم قرص متفورمین ۵۰۰ یا کورتون برای جوش و هورمون مرداانه میشه استفاده کرد و بخورم اخلتلال در پری به وجود نمیاره؟ عوارضش کمتر از ال دی و اسپرولاکتونه؟ ممنون جواب بدید
- بارداری
سلام، ایا مصرف قرص دروسبلین برای جلوگیری از بارداری کافیست؟من از روز چهارمپریودی دارم مصرف میکنم فعلا یک بسته تموم نشده، و فقط یکبار رابطه داشتم و رابطه بدون دخول بود و اینکه احتمال کمی پیشاب با دست به واژنم خورده
- خیلی مهم
مصرف شیاف استامینوفن ۳۲۵در ماه دوم بارداری ضرر داره؟
- پودراینوفولیک
سلام وقت تون بخیر پودراینوفولیک دکتر بهم دادن روزی یک بار مصرف کنم نگفتن روزی دوبار مصرف کنم این پودر میتونم با شربت آلبالو یا هرچیزی دیگر مصرف کنم؟؟ پودر اینوفولیک داخل یخچال باشد یا بیرون از یخچال؟؟
- تاخیر پریود
سلام راستش دختر من ۱۹ ساله هست و یک هفته پریودش بخاطر استرس زیاد عقب افتاده میخاستم بپرسم چی باید بخوره یا چکار باید انجام بده تا پریود بشه ممنون
- پماد واژینال کلیندامایسین
میشه بعداز استفاده پماد واژینال نزدیکی کرد؟
- جواب سونو گرافی
- هورمون مردانه
ایا قطره ویتاگنوس برای پایین آوردن هورمون مردانه خوبه؟ نمیخام از راه داروهای شیمیایی برم از راه گیاهی این قطره جوابگو هست برای جوش های زیاد زیر چانه و گردن میخام مصرف کنم ممنون اگه جواب بدید موی زاعد و چاقی ندارم برای جوش های و اکنه صورتم میخورم
- در مورد پریودی
من چند مدتی هست پریود نمیشم چیکار کنم
- خونریزی
سلام من بعد از زایمان در ماه ۲بار پریود میشم بچه هم شیر میدم ۵ماهشه از چه قرصی استفاده کنم؟
- مراجعه
سلام خانم دکتر عمل جراحی برداشتن رحم انجام دادم دو ماه در خانه استراحت کردم آیا لازم است به مطب مراجعه کنم
- نازایی
سلام خانم دکتر یه بار هم پرسیدم من سه سال پیش عمل سپتوم رحم انجام دادم تو دو مرحله،بعد مرحله آخر دکتر عملم گفت برو ۴ ماه اقدام کن ،اگه باردار نشدی دوباره بیا پیشم،البته تنبلی تخمدان هم دارم،بعد دیگه من اقدام نکردم و نتونستم برگردم تهران،بعد۲ سال که اقدام کردم البته تحت نظر دکتر شهرستان خودمون الان یه سالو نیمه اقدامم دارو هم خوردم ،خیلی از سیکل ها هم تخمک داشتم ولی باردار نشدم تو عکس رنگی گفتن یکم از سپتومم مونده تو فوندوس،به نظرتون به خاطر این سپتومه که باردار نمیشم؟؟؟ به نظرتون اون موقع که دکتر گفته بعد ۴ما اگه باردار نشدی برگرد پیشم خاسته دوباره عملم کنه؟؟؟ به نظرتون برم واسه عمل،خیلی نگرانم تو رو خدا راهنماییم کنید شرایط رفتن به تهران و عمل رو ندارم ،شوهرم سالمه،یعنی اصلا من پیش شوهرم نگفتم قبلا عمل کردم ،تو ازدواج قبلی عمل کردم،یعنی حتی اگه بگن عمل کن نمیرم پیش دکتر عمل قبلیم
- ضربه به رحم
سلام بطور ناخواسته ضربه ای به سمت راست رحم من وارد شد نیم ساعت از اتفاق گذاشته دردم کم شده ولی باز هم درد میکنه کمر درد و کمی حالت تهوع دارم آیا مشکل نزایی یا تخمدان برای من پیش میاد؟
- اندازه آلت شوهرم
سلام خانوم دکتر اندازه آلت شوهرم 10 سانته. برای ازدواج مشکلی نیستش؟
- پولیپ کیسه صفرا
یک پولیپ اکوژن چسبیده به دیواره خلفی کیسه ی صفرا به دیامتر3.8mm نیاز به جراحی آیا دارد


