Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- زنان زایمان
سلام من دیروز انتقال جنین گذشتم امروز صبح شیاف پروژستر گذستم بعد ازمن ترشحاته زرد رنگ آمد نگران کننده نیست
- لکه بینی
سلام. خانمی 26 ساله هستم دو فرزند دارم به ترتیب 7 سال و 6 سال. روش جلوگیری طبیعی داشتم تا اینکه اسفند ماه سال 94 آمپول ضد بارداری 3 ماهه تزریق کردم. از آن وقت تا مرداد سال 95 پریود نشدم. تا اینکه 3 شهریور پریود شدم مثله قبل که چطور میشدم تقریبا 7_8 روز طول کشید تا پاک شدم دوباره در همان شهریور ماه روز 26 ام لکه بینی هایی همراه با درد شکم کمر و حالت های سوزش بهم دست داد. لکه های خیلی غلیظ و بدبو و حالت جرکی داشتن گاهی تا اینکه رفته رفته رقیق تر شد و رنگ اصلی خون ترشح شده تو پریود رو پیدا کرد. ولی این خونریزی ادامه داره تا الان و چند روز دیگه یک ماه کامل میشه که این حالت رو دارم. نمیدونم مشکلم چیه. من قبل از اینکه آمپول ضد بارداری بزنم خیلی عادی پریود میشدم ولی بعد از اون سیستمم بهم ریخت. ممنون میشم راهنماییم کنید.
- رابطه جنسی محافظت نشده
من رابطه مقعدی داشتم اول ابشو داخل مقعدم خالی کرد رانده بعد ارضا نشد ولی وقتی واژنمو پاک مردم ترشحات مدفوعمو دیدم امکان داره با ترشحات مدفوع مایع منی خارج شده باشه وارد واژنم شده و حامله شده باشم ؟؟ توروخدا جواب بدید
- خودارضایی
سلام خسته نباشید خانم دکتر با عرض معذرت من روز سوم پریود خودارضایی کردم البته چیزی داخل نکردم فقط مالش میخاستم بدونم چه عوارضی داره؟ میگن باعث اندومتریوز میشه درسته؟؟ممنون میشم جواب بدید
- ۲۱روزه لکه بینی دارم دکترقرص ترنسیدتجویزکرده والان لکه خون میبینم ایاقرص روهم ادامه بدم
سلام من ۳۶سالمه بخاطراسترس که داشتم دوچارلکه بینی شدم والان ۲۰روزه که لکه بینی دارم به دکترمراجعه کردم قرص ترنسید۲۵۰دادن ومن پریودیم نامرتبه الان لکه های خون میبینم بازهم این قرص رومصرف کنم ؟لطفامنوراهنمایی کنید.ممنون میشم
- آندومتریوز
سلام خانم دکتر عزیز، من کیست آندومتریوز دارم و چندین ساله میام پیش شما و قرص روکین میخورم، میخواستم بپرسم ایا باردار بشم برام خوبه وامکان داره که آندومتریوز از بین بره یا وضعیت من بهتر بشه؟ اگه با بارداری از بین میره خواهش میکنم راهنمایی کنید ایا میتونم به صورت طبیعی خودم باردار بشم یا اینکه باید دارو مصرف کنم؟
- تفسیر سونوگرافی
سلام خانم دکتر وقتتون بخیر ببخشید امکانشه سونوگرافیم رو تفسیر کنید که تنبلی تخمدان شدید دارم یا خفیف ممنون میشم رحم با سایز نرمال 40mm*43*64و اکوی میومتر نرمال و فاقد ضایعه فوکال مشاهده شد اندومتر با ضخامت 7mm با نمای هموژن دیده می شود تخمدانها دارای سایز افزایش یافته بوده، حاوی فولیکولهای ریز پریفرال و استرومای اکوژن میباشند. یافتههای فوق به نفع PCO Morphology میباشد تطابق بالینی و تستهای هورمونی توصیه میگردد در ادنکسها ضایعهای دیده نشد مختصر مایع آزاد در کلدوساک دیده شد
- نازایی
سلام من پریودم تنظیم نیست فقط بایدامپول پروژسترون بزنم تابیاد چندماهه تصمیم به بارداری گرفتیم اماباردار نمیشم لطفا راهنماییم کنید ممنون
- امپول ریه
سلام در هفته چندم شما امپول ریه جنین تجویز میکنید؟ برای همه باردارا هستش یا فقط کسایی مشکل خاصی دارن؟
- سوال
سلام سوال پرسیدم ولی نمیدونم جواب روکجامیزارن خانم دکتر.اگه میدونیدلطفا راهنمایی کنید
- پرده بکارت
سلام.وقتتون بخیر. من تا حالا هیچ گونه رابطه ای نداشتم.ولی یه هفته پیش با نامزدم یه رابطه داشتیم اونم رو لباس بود و دخولی صورت نگرفت،اون موقع درد شدیدی رو احساس کردم و دوسه روز هم این درد ادامه داشت.امکان پارگی یا آسیب وجود داره؟؟خیلی ترس و استرس دارم .تو رو خدا هرچه سریع تر جواب بدید؟؟امکان پارگی بکارت با دوچرخه سواری وجود داره؟
- اتمام بارداری با سایتوتک
با مصرف ده عدد سایتوتک در ماه دوم بارداری به صورت واژینال،امکان عدم سقط جنین وجود دارد؟!
- قرص های سبز رنگ بلاژست رو حتما باید خورد
قرص بلاژست
- سلام خدمت خانوم دکتر مهربون
سلام خدمت خانوم دکتر مهربون خسته نباشید من آزمایش غربالگری و سونو واژینال از نظر طول سرویکس رو براتون میفرستم لطفا راهنماییم کنید در بررسی اولتراسونوگرافیک تصویر یک جنین زنده با پرزانتاسیون متغیر در ساک حاملگی داخل رحمی مشاهده گردید سن تقریبی حاملگی بر اساس CRL (57mm و BPD) 15mm) و FL حدود ۱+۱۲ هفته از LMP بوده و EDC تقریبی بر این اساس ۹۴/۸/۳±۱ W میباشد ضربانات قلب ۱۷۵ ضربان در دقیقه و حرکات جنین نرمال هستند NT جنین در حد نرمال و حدود.۱-۰،۹ میلی متر بود و ضخامت IT نیز در حد طبیعی و حدود ۱،۵ میلی متر میباشد در حد قابل بررسی با توجه به سن بارداری استخوان نازال جنین با دیامتر ۲،۲ میلیمتر و نمای نرمال دیده شدند نمای استخوان بندی صورت جنین طبیعی است و در داخل جمجمه نمای Brain برای این سن بارداری نرمال بود اندام های فوقانی و تحتانی نیز طبیعی میباشند معده جنین بطور طبیعی و حاوی مایع مختصر دیده شد و در حد قابل بررسی در این سن بارداری آنومالی بارزی در جنین دیده نشد جفت قدامی قرار گرفته و ضخامت و اکوژنیسیته طبیعی دارد میزان مایع آمنیوتیک در حد طبیعی است در بررسی سونوگرافی ترانس واژینال طول کانال اندوسرویکال حدود ۳۳ میلیمتر بوده و Internal Os بسته می باشد و شواهد سونوگرافیک به نفع Funneling در این ناحیه مشاهده نگردید خانوم دکتر عزیز با توجه به سقط بیست و یک هفته ای که داشتم آیا با این اندازه سرویکس باید سرکلاژ شوم آیا با روند بارداری طول سرویکس کوتاهتر میشه لطفا راهنماییم کنید مرسی
- سونوگرافی رحم و تخمدان
سلام وقت بخیر ضخامت ۷میلی متر رحم غیر هموژن سه روز بعد از پریودی ایا نرماله و اگر نه چه خطراتی ممکنه داشته باشه؟
- بالا بردن سطح amh
سلام خانم دکتر عزیز... من 41 سال دارم ... و آزمایش amh من 0.33 بوده ... دکتر بهم اینوفولیک و مولتی ویتامین داده تا یکماه بخورم و دوباره برم برای آزمایش amh ... سوال من اینه آیا با دارو amhبالا میره...؟
- بارداری
سلام در سونوگرافی من در هفته ۵ نوشته فیبرومی که دارم به کیستال کاویته رحم فشار میاره یعنی خطر داره؟
- آی وی اف
سلام من آی وی اف انجام دادم روز یازدهم هستم ی ذره لکه بینی داشتم و انگشتای پام درد میکنه دلدرد و کمر درد هم دارم ایا خطرناکه یا امکان منفی شدن هست؟
- پریود
آیا اگه پریود بشیم از رابطه های قبل پریود امکان نداره باردار شده باشیم
- تخلیه کیست بارتولن باسرنگ
باسلام خواهش میکنم جوابم روبدین. آیا میشه کیست بارتولن رو با سرنگ تخلیه کرد؟ چون فعلا نمیخوام جراحی شم. دراینصورت شما انجام میدین؟ ممنون میشم پاسخ بدین.


