Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- عمومی
سلام خانم دکتر وقت بخیر من ۲۱ سالمه و مجردم سوالی ذهنم و درگیر کرده آیا طبیعی هستش که من وقتی سرپا وایسادم و با آیینه واژنم و میبینم لبه های کوچک واژنم به هم چسبیدن و با کمک دست از هم جدا میشن ؟ و اینکه هنگامی که در توالت میشینم عذر می خوام در دوطرف انتهای واژنم نزدیک مقعد انگاری دوتا چیز دایره شکل مشخص و برآمده میشه که وقتی بلند میشم اونا هم دیگه دیده نمیشن دوسال پیش این شکلی نبود یک ساله که متوجه شدم آیا این توصیفات واژنم طبیعی هستش؟ خیلی نگرانم . ممنون
- سلام خانم دکتر من برای نامنظمی پریود قرص مدرکسی پروژسترون مصرف میکنم از روز ۱۶ قاعدگی شبی ۱عدد تا ۱۰شب حالا من برای دوره اول که از روز ۱۶قاعدگی شروع کردم ۹تاشو خوردم یکیش مونده بود پریود شدم حالا برای دوره دوم باید چه طوری مصرف کنم تو سوال قبلی گفتین از روز ۱۴قاعدگی بخرم چیکار کنم مشکلی نداره اگه از روز ۱۴قاعدگی بخرم دکتر بهم گفته از روز ۱۶قاعدگی بخرم حالا شما میگین از روز ۱۴قاعدگی بخرم بعد دکتر چیزی نمیگه بهم به نظرتون
- خونریزی بعد سقط
من دوازده روز پیش باقرص سقط داشتم الان هفت روز خونریزی مثل روز دوم پریودی دارم،سونوهم دادم گفت بقایا نداری،ولی دیواره رحم ۱۷میلیمتره،بعد خونریزی شروع شد،میخاستم بدونم این طبیعیه!یا چیکار کنم؟
- ب کمپلکس در زمان شیردهی
با سلام و احترام. میخواستم بپرسم آیا تزریق آمپول ب کمپلکس در دوران شیردهی توسط مادر مهم هست یا خیر. البته بنده روزانه مکمل مولتی ویتامین دوران شیردهی مصرف میکنم.
- سقط جنین
سلام خسته نباشید من ۳تا بچه دارم ۲تا بزرگی یکی عق هسه دخترم نامزدی کوچکی ۱۰ساله ناخواسته حامله شدم خودم ۳ماهه یک بار پریود میشدم الان رفتم آزمایش حامله ۲۰هفته شدم میخام سقط کنم نمیخواهم وضعیت نگه دای ندارم راهی برای سقط جلو من بزارین
- ivf
سلام خسته نباشید خواهرمن ۳۶سالشه ۲۳ساله ازدواج کرده ولی بچه دارنمیشن ۲۳روزپیش ای وی اف انجام دادن ۵تاجنین aانتقال دادن بعد۱۵ روزازمایش بتا شون مثبت شد و۴۸ساعت بعددوباره ازمایش دادن بتاشون اومده بودپایین دکترشون گفتن قرص استرادیول وشیاف وآمپول پروژسترون روقطع کن پریود شو دوباره بیا برای انتقال ولی پریود نشدن امکان داره بعدازقطع کردن شیاف وقرص وآمپول بتا بره بالالطفاجواب بدید
- قرص اورژانسی
اگر بعد ۲۰ساعت قرص اورژانسی مصرف کنیم ایا احتمال بارداری وجود دارد
- نازایی
سلام خانوم دکترعزیز.من۴۰ سالم ۲تادختردارم دلم میخوادیه پسرم داشته باشم۶بازآی یوآی تعیین جنسیت کردم وناموفق بود برای آی وی اف هم هزینشوندارم هم امیدشو.آزمایش اسپرم همسرم کمی تحرکش پایین.ولی خودم هرماه۴ الی۶ فولیکول داشتم وضخامت اندومترهم۷_۸_۹میشد بهترین کاری که الان میتونم برای باردارشدن بکنم چیه؟چون من طبیعی ۴بارراحت باردارشدم باتشکرازشما
- نامنظم بودن پریودی
من ۳۵ روزه از پریودیم میگرره رفتم دکتر بهم قرص دوفامد داده که بعد سیکل ماهیتانه مصرف کنم هنوز پریود نشدم باید چیکار کنم ایا قرص رو باید بخورم یا نه بازم صبر کنم یا برم پیش دکترم
- سن بارداری
سلام تعیین سن بارداری ازروی اخرین مریودحساب کنیم یاسونوان تی چنروز نفوت داشت سونوبیشتربود کدوم درستتر
- سونوگرافی بارداری
سلامخانمدکترمنتقریبایکهفتهپیشرفتمسنوبهمگفتنتو۷هفتهجنینضربانندارههمونروزرفتمپیشمتخصصسنوواژینالانجامدادگفت۶هفتهجنینضربانندارهبایدچیکارکنم
- بارداری&&&
سلام. خانم دکتر من در حال اقدام برای بارداری هستم. چونقبلا سقط داشتم دکتر گفته هر وقت باردار شدم باید خیلی زود مراجعه کنم. خواستم بدونم کی بی بی چک استفاده کنم، وکی تست خون بدم؟ ممنون
- تخمک
کاهش دخیره تخمدان درمانی داره؟آیا میتوان تخمک فریز کرد؟یا تخمک اهدایی میشه گرفت؟یا کلا بچه دار نمیشه
- امکان بادارای با قرص سیبل چقد هست؟و اینکه من تو هربار رابطه انزال داخل واژن دارم
- سلام مجرد هستم و رابطه هم نداشتم ولی تو سونو زده کانون اکوفری به ابعاد ۶ در۳ درداخل کاویته اندومتر بدون واکنش دسیدوائی واضح دیده شد جهت افتراق از ساک بارداری ازمایش بتا توصیه شده
- سونوگرافی
سلام۱۸سالمعمجردمسعروزمیشعخیليکلیهدردمامروزرفتمسونوبهمگفتنبایدبرمپیشجراحبمگفتن«تصویرمایعازادخفیفدرفضايسابهپاتیکموریسونپرياسپلنیکاینترلوپشکمیولگنیکلدوساکخلفیوقدامیپريوزیکالرویتمیشه بنظرتونچیکارکنم
- پاره شدن بخیه زایمان
سلام خانم دکترمن سه تازایمان طبیعی داشتم که راحت بودن سراولیودومی اثلابخیه نخوردم سرسومی که متاسفانه توبیمارستان رشت بودم وبچه درشت بوداحتیاج به بخیه داشتم ودورازجون مثل موش آزمایشگاهی دوسه تادانشجودوساعت عذابم دادن وبخیه زدن که اثلا خوب نزدوبخیه هام بعدچندروزپاره شدودوسال ازاونموقم میگذره تورخدادکترراهنماییم کنیدچون شرایط دکتررفتن ندارم وخیلیترس ازبخیه دارم دارویی چیزی نیست که بگیرم تاخوب شم بخدادعاتون میکنم
- زنانه
سلام خسته نباشید من پارسال یک ماه مونده بود به عید رفتم لیزر بعد تو فرم که پر میکردم یادم رفت قرص ال دی قبلا مصرف کردم یادم رفت که بنویسم بعد از اون دیگه نرفتم لیزر.عوارض داره.جواب بدید ممنون میشم.
- ناباروری
سلام همسرم عمل فتق دوطرفه و واریکوسل دو طرفه انجام داده قبل عمل تعداد اسپرم ۱۳ میلیون بود بعد از عمل شده دو میلیون الان یک سال میشه عملش گذشته باردار نشدم چرا بدتر شده ویتامین ای استفاده میکنه
- تنبلی تخمدان
سلام خسته نباشید پیشنهاد شما برای درمان تنبلی تخمدان به جز استفاده ازمتفورمین چی هست تشکر


