Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سزارین
نزدیک ۴۰روزه زایمان سزارین انجام دادم سه جای بخیه هام جوش نخورده وبازه ،مدام چرک وآب خون میده وبعضی وقتا باشست وشو نخ بیرون میاد خیلی اذیتم سفکسیم مصرف کردم مدام با آب سرم شست وشو میدم وبعد باسشوار خشک میکنم لطفا برای جوش خوردن بخیه هام راهنمایی کنید
- کانون اکوژن در رحم
سلام، در رحم کانون اکوژن باابعاد 12/6 وجود دارد، آیا نیاز به جراحی دارد؟
- سلام 39سالمه و پریودی نامنظم دارم و سونو انجام دادم و مشکلی ندارم باید چیکار کنم ?ممنونم
- در مقعد لگن هنگام پریو
سلام وقت شما بخیر من چند وقتیه موقع پریود شدنم درد زیادیرو احساس میکنم مخصوصا از مقعد لگنم به طوری که وقتی میگیره نمیتونم حتی راه برم علتش چیه راه درمانشم بگین ممنون از شما
- سقط جنین
من ۳ماه باردارم نمیتونم بچه روبدنیا بیارم میشه هزینه سقط وبهم بگید
- هیستروسونو
سلام من یک سال وهشت ماهه سزارین شدم هفته قبل رفتم هیستروسونگرافی گفتن کمی ازبخیه داخلی بازشده بایدچیکارکنم
- سفت شدن زیر عمل سزارین
سلام من چهار ماه پیش سزارین شدم الان زیر یکم سفت شده و درد میکنه میخواستم بدونم علتش چیه و باید چکار کنم
- درباره مصرف قرص دوفامد
سلام خانم دکتر عزیزمن دیماه بخاطر پولیپ های رحمی عمل کورتاژ تشخیصی رو پیش شما انجام دادم غیر از اون فیبروم هم داشتم شما برام قرص دوفامد تجویز کردین نمیدونم تا کی باید مصرفش رو ادامه بدم و آیا بخاطر جلوگیری از برگشت پولیپ هست و باید ادامه بدم ؟
- رحم
با سلام
آیا در روز 5 قاعدگی لایه ی آندومتر به ضخامت کلی 7 میلی متر با نمای اکوژن مشابه فاز Luteal طبیعی است؟ پوزیشن رحم هم Anteverted است
- سلاموقت بخیر. کرم مترونیدازول در چهار شب استفاده کردم. در شب پنجم که عادت شدم ارش دیگه استفاده نکردم. و تا الان که به مدت دو شبه دارم ارش استفاده می کنم ایا باید پنج شبه دیگه ادامه بدم یا نمی خواد. و شوال دیگه اینکه طی این دو شب بعد استفاده از این پماد ترشح قهوه ایی تیره ازم خارج میشه. دوره درمان رو ادامه بدم یا خیر.
- سرکلاژ شکمی
سلام وقت بخیر سرکلاژ شکمی ریسک داره برای مادر ؟
- کیست اکوفری
سلام کیست اکوفری تک خانه ای به ابعاد30*17میلیمتری دارم درد در مثانه وتکرارادراردا م لطفا راهنمایی کنید
- پربود بعد سقط
سلام من ۲۸مهر سقط داشتم تا ۵ابان لکه بینی ،پریود شدم الان ۱۶اذر هستش ومن منتظرم پریود بشم اما نشدم بدجوردی نگرانم که دیگه پریود نشم فقط یبار رفتم سونو گفت که بقایای ۴سیسی داری که پریود بشی میافته امامن پریود نمیشم نگرانم راهنمایمم کنین
- جراحی زیبایی واژن
سلام خانم دکتر..میخواستم راحی زیبای واژن انجام بدم منشی تون گفت تو بیمارستان گلسار انجام میدید...ولی من نمیخوام کسی بفهمه از جراحیم حتی همسرم ایا امکانش هست
- فیبروم رحمی
سلام من ۴۰ سالمه و فیبروم رحمی دارم به اندازه ۱۷میلی دکتر ها میگن باید عمل شم و برام آمپول دکاپیتل به صورت سه ماه هر ماه یک عدد تجویز کردن آیا با زدن این آمپول بعد از جراحی دوباره پریود می شم؟ به چند صورت عمل فیبروم انجام میشه من نمی خوام رحمم خارج بشه و بعد از عمل پریود نشم.برام هنوز زوده و من فقط یه بچه دارم. خواهش میکنم راهنمایی کنین؟🙏🏻
- کیست مولتی لوکولار
با سلام من پریودم ۲ هفته عقب افتاد سونو دادم یه ضایعه مولتی لکولار به ابعاد 63*96 در ادنکس راست نشون داده که نیاز به ام آر آی داره، و هنوزم پریودم نشدم گفتن جراحی، ولی نمیخوام جراحی کنم راه دیگه داره؟
- فیبروم
سلام من فیبروم رحمی دارم توی سونوگرافی نشون دادتعدادش خیلی هم زیاده میخواستم بدونم چیکارکنم اگه نخوام رحمم رودربیارم میتونم فقط فیبروم هاروازرحمم خارج کنم
- برداشتن رحم و تخمدانها
سلام خانم دکتر،میخواستم بدونم عمل برداشت رحم از طریق لاپاراسکوپی انجام میشه یا باید جراحی باز بشه؟؟؟ مادرم یه کیست ۸سانت هم داره و میوم
- ترجمه
Speclmen
Endometrial pipelle biopsy
Macroscopic evaluatoin
Specimen received in formalin container consists of several pieces of
soft-pinkish tissue
measuring 2.0 x 2.0 x 0.5 cm in aggregate.SOS:M/1,E:100 %
Microscople evaluation: Sections are showing fragmented suporficial epithelium of endocervical mucosa with cellular dysplasia ( nuclear enlargment and hyperchromasia ). Sections are also showing some atypical glands with nuclear onlargment and hyperchromasia ; located in mucoid-proteinous background
Dx: Uterus
endometrial pipelle biopsy:
* Superficial columnar epithelium
Cervical intraepithelial neoplasia , high grade
• Some atypical glands
Please see the comment
• Comment: We can not identified where is the origin of these glands,
(endometrium or cervix ). Fractional curettage is recommended - ضایعه اکوژن
سلامـ۵۰ساله هستم ۴زایمان طبیعی داشتم الان مدت ۲ماهه لک بینی دارم گاهی زیادوگاهی کم چندروزهم پاک هستم سونوگرافی کردم تصویرضایعه ی اکوژن به ابعاد41در13 mm دارای پدیکل عروقی چسبیده بهچجدارقدامی اندومتر مطرح کننده ی polyp .درتخمدان راست تصویرضایعه ی کیستیک باجدارنازک ونمای ساده solidبه ابعاد30در18 درتخمدان چپ تصویرفولیکولهایی به اقطار8-2 مشاهده شده پزشکم گفته بایدکورتاژکنم نظرشماچیه


