Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- پلاکت خون
سلام من پلاکت خونم در ماههای اولیه بارداری پایین بوده الان توی سه ماهه سومم وپلاکتم بالارفته میخام بدونم طبیعی هست یانه؟
- بارداری
سلام ما حدود پنج سال هست ازدواج کردیم و حدودا یک سال نیم هست به بارداری کردیم ولی دارای پریودی نامنظم داشتم که بعد ازمایش کم کاری تیروید داشتم با قرص نرمال شدهنرمال شده و دکتر برام قرص کلمفین و امپول hcgنوشت ولی چند ماهی هست بچه دار نشدم برای شوهرم هم ازمایش اسپرم نوشته که دکتر گفت نرماله
- عمل جراحی
سلام، میخواستم بدونم خانم دکتر شرف الدین توی کدوم بیمارستان های رشت جراحی انجام میدن؟
- هایمن
با سلام
(سوالم فوریه و باعث استرس زیاد در من شده ممنون میشم اگه با دقت بهم جواب بدید.)من جهت معاینه هایمن به یک ماما و یک متخصص زنان مراجعه کردم. ماما گفتن پرده ت حلقوی و دارای ساییدگی جزئی است ولی این پرده سالم محسوب میشه و هم من و هم سایز پزشکان گواهی سلامت صادر میکنن برای این پرده و نیازی نیست در گواهی راجب ساییدگی مطلبی ذکر بشه. علت ساییدگی رو هم گفتن هرچیزی میتونه باشه حتی خشک کردن غیر اصولی بعد از شستشوی الت تناسلی.
متخصص زنان هم گفتن پرده حلقوی غیر ارتجاعی داری که در اولین نزدیکی خونریزی خواهی داشت. یک خراش جزئی داره ولی پرده سالمه و گواهی سلامت میدم بهت. علت خراش هم رابطه جنسی سطحی یا حتی ژنتیک میتونه باشه یعنی از ابتدا اینطور بوده باشه.
سوالم اینه که آیا واقعا با وجود خراش یا ساییدگی جزئی گواهی سلامت صادر میشه؟ اگه سالمه پس خراش یا ساییدگی چیه؟تفاوت خراش و ساییدگی چیه؟ وعلت ساییدگی میتونه خشک کردن غیراصولی الت تناسلی باشه؟ - لوپرمر
سلام من روز دوم پریودم برای اندومترم دکتر گفت امپول لوپرمر بزنم الان زدم تو روز دهمم ده روز گذشته من همش لکه بینی دارم قاعدگیم گذشته ولی لکه بینی هام درست ننیشه این طبیعیه؟ کی درست میشم لطفا جواب بدید ممنونم
- تاخیر پریود و بیبی منفی
اقدام به بارداری کردم جواب نگرفتم پریودیم منظم بود ولی الان ۲۵ روزه بی سابقه تاخیر دارم دلیلش چیه
- کیست تخمدان
سلام کیست تخمدان راست باابعاد 28در38بدون جز سالید دارم آیا بدون قرص با پریودی برطرف می گردد ؟
- ناباروری ثانویه
سلام خانوم دکتر خسته نباشید خانوم دکتر من هشت ماه برای بارداری دوم اقدام کردم اما باردار نمیشم ... شوهرم سالمه ... پریود هام منظمه... این ماه بعد هشت ماه متفورمین 500 و یدوفولیک خوردن سونو واژینال دادم و هیچ مشکلی نداشتم فقط فولیکولم روز دوازده سیکلم 17 بود... بعد الان ویتامین ای . اومگا 3 . زینک و سی . ویتامین د 3 . اینارم دکترم نوشته بخورم ...ب نظرتون مشکل من چیه ک باردار نمیشم ؟ کلی هم ورزش اینا می کنم تا وزنم ایده ال بشه اما باردار نمیشم ک نمیشم اصلا هم لب ب غذاهای ناسالم اینا نمیزنیم ... ب نظر شما چی کار کنم ایا این داروها هیچ فایده ای دارند😢😢😢😢زایمان اولمم سزارین بود
- بارداری
سلام خانم دکتر خسته نباشید من با نامزدم ۲ هفته پیش رابطه داشتم و آبش ریخت روی پام مطمئن نیسم نریخته باشه روی واژنم بعد از ۵ ساعت قرص ارژانسی استفاده کردم و رابطمون هم جوری نبود ک الاتش بخاد وارد بدنم شده باشه احتمال بارداری هس چونکه از پریودمم گزشته خیلی میترسم
- نازایی
باضربه به ناحیه ی شکم و کمر، در دوران پریودی همزمان، خونریزیم افزایش پیدا کرده میخاستم ببینم باعث نازایی میشه؟
- بارداری
سلام آيا خوردن يك عدد قرص ويتامين دي ٥٠٠٠٠ در هفته ٥ بارداري براي جنين مشكل ايجاد ميكند
- درد پهلو سوزش پهلو نشانه عفونت در زنان
- نزدیکی درماه هشتم بارداری
ایا میتونم باهمسرم درماه هشتم انجام بدم کاری یاخیر
- رحم
ببخشید من درسوال های قبل ازشما پرسیده بودم که من درسال ۸۳سپتوم طولی وعرضی واژن داشتم وجراحی شده ام وسال ۹۲آژنزی واژن وآژنزی سرویکس داشتم وجراحی شده ام ورحم وتخمدان هم دارم ودرسونوگرافی من نوشته شده که رحم partialbicornate وسپتوم بلند وپرید وعادت ماهانه هم میشوم وازشما پرسیده بودم که من به صورت طبیعی باردار میشوم یا خیر یا باید از رحم اجاره ای استفاده کنم.شما در جواب گفته بودید بهتر است از رحم اجاره ای استفاده کنی .خواستم بپرسم علت اینکه نمیتونم به صورت طبیعی باردار بشم چیه وچرا باید ازرحم اجاره ای استفاده کنم. وعلت اینکه فرمودید باید ازرحم اجاره ای استفاده کنی چی هستش ؟
- بکارت
سلام خانم دکتر من یک بار بعد از تموم شدن پریودم دقیقا روزی ک تموم شد به اندازه یک بند انگشت شایدم کمتر داخل واژنم کردم بعدش حدود نیم تا یک ساعت بعد ازم خون اومد احتمال داره پردم اسیب دیده باشه برای اولین بار عادت ماهیانه شده بودم
- قرص لترزول و کلومیفن باهم مصرف شده خونریزی شدید دارن باید چکار کنم
قرص لترزول و کلومیفن باهم مصرف شده خونریزی شدید دارن باید چکار کنم
- آزمایش سل فری
سلام خانوم دکتر. دفعه قبل سوالی در مورد ریسک حد وسط سندروم داون پرسیدم که غربالگری سه ماهه اول نشون داده و 37 سال دارم و عدد ان تی 1.3 هست . که شما گفتین آزمایش سل فری گزینه مناسبی هست. ولی به خاطر هزینه ی زیاد این آزمایش دکتری یه آزمایش دیگه پیشنهاد داد که اسمشو نگفت فقط گفت هفته ی پانزده بارداری باید انجام بشه و یکم دقتش نسبت به سل فری پایین تره و هزینه ش تقریبا پانصد تومان میشه ولی اسمشو ندونستم. شما میدونین این چه آزمایشی هست؟ و آیا صلاح میدونین به جای سل فری این آزمایش انجام بشه؟
- سلام من خانمی46 ساله هستم به علت فیبرم رحم و ضخامت دهانه رحم پریودی طولانی مدت و خون ربثیزی شدید داشتم بهد از کورتاژ درمانی سه دوز امپول لوپرومر در سه ماه تزریق داشتم ولی متاسفانه از شهریور تا الان که دی ماه هست هنوز به طور کامل خون ریزی قطع نشده و هر ماه که دکتر میرم میگن صبر داشته باش ایا طبیعی هست
- بارداری
سلام خانم دکتر من تنبلی تخمدان دارم ،اقدام به بارداری کردم ولی پریدام نامنظمه،میخوام قرص مدروکسی مصرف کنم ایا بااین قرص میتونم بارداربشم
- متخصص زنان وزایمان
سلام خسته نباشید ببخشید من یک ماه پیش DNCشدم پولیپ رحم و زخامت آندومتر داشتم به از اینکه عمل شدم باز هم خونریزی داشتم جواب پاتولوژی رو به دکتر نشون دادم گفت اختلال هورمونی هست بهم قرص مدروکسی پروژسترون ۲۰عدد داد من ده تاشو خوردم ده تای دیگه یادم رفت بخورم بعد پریود شدید شدم و خوب شدم الان میخوام بدونم لازمه که اون ده تارو هم بخورم یا نه ممنون میشم جوابمو بدید


