Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- لکه بینی
سلام خسته نباشید . برای رفع مشکل آندومتریوز ، پزشک معالجم قرص دوفاستون تجویز کرد . بعد از مصرف آن دردهای پریود هم کاهش پیدا کرد ولی احساس درد در سینه هام میکنم مانند زمان شروع پریود و احساس میکنم که بزرگتر شده اند .آیا این مسیله عادی و مربوط به قرص است یا چیز دیگری؟
- ۵عدد آمپول پریو پپتیل زدم وتو رابطه بودم باهمسرم بدون جلو گیری
آیا امکان بارداری با وجود تزربق ۵ امپول هست در ضمن ۵۲ساله هستم وامپولها رابرای جلو گیری از خونریزی شدید وکم خونی تزریق کردم
- امپول دیفرلین حهت رشد قدی دختران
سلام \"\"خسته نباشید \"\"ایا تزریق امپول دیفرلین قبل از اولین پرید باعث کوچک شدن رحم وتنیبلی تخمدان نیشود؟؟
- نتیجه سوناگرافی من چیزی نشون نداده
سلام من یک هفته قبل از پریود شدنم از مقعدم خونریزی دارم البته زیاد نیست ولی زمانی که پریود میشم از درد مقعد رنج میبرم آنقدر دردم شدیده که حتا نمی تونم بنشینم الان من چهار ساله این طوری هستم شده که سه تا چهار تا مسکن قوی میخورم و راه میرم تا آرامش گیدا کنم لطفا راهنمایم کنید و کمکم کنید
- تومورهای داخل گردن رحم
مدتی تکررادرارپیداکردم،احساس بیردن زدگی داشتم کهچیزی باعث بدآمدن ادرارمیشدوباحرکت کردن جابجامیشدودوباره ادرارمیریخت،به پزشکزنان مراجعه کردم توضیحات رادادم آزمایش ادرارنوشت انجام دادم گفتندعفونت داری داروی نیترووسفکسیم۴۰۰تجویزکردبرای یک هفته ،استفاده کردم بازهم همان تکررادرارواحساس بیرون زدگی را داشتم به متخصص دیگرمراجعه کردم توضیحات رادادم گفت بایدمعاینه بشی،وسیله ای رادرمن فروبردکه دادم بلندشدبسیاردردناک بودگفت خشکی خیلی خشکی برایم شیاف جیناتی تجویزکردکه۲هفته هرروز وپس ازآن هفته ای دوباراستفاده کنم،به خانه که آمدم دستشویی رفتم خیلی راحت ادرارم کامل تخلیه شداماسوزش خونریزی خفیف داشتم که فکرمیکنم ناشی ازپاره شدن تومریاهمان غده بود،الآن۲روزمیگذردوهنوزسوزش دارم،بااپلیکاتورشیاف روواردکردم امافقط نصف طول اپلیکاتورواردشدوبازاحساس کردم مانعی وجودداره ومانع وروداپلیکاتورمیشه،بخاطرسوزش ودردزیادامکان استفاده ازشیاف جیناتی نیست،لطفابفرماییدچیکارکنم
- جلوگیری
سلام،من ۳۸ ساله هستم و ب تازگی ی سقط داشتم و بعد کورتاز شدم ، تا چند روز بعد کورتاژ خونریزی و لکه بینی داشتم ،قطع شد و تا الان ک حدود ۴۵ روز از کورتاژ میگذره بجز ۶ شهریور ک چنتا لکه دیدم خبری نبود ،ب دکتر مراجعه کردم و تست بارداری دادم ک منفی بود ،از دکتر خواستم برام ال دی تجویز کنن ولی گفتن شما اصلا نمیتونی استفاده کنید و باید از روش دیگه ای استفاده کنید ک پیشنهاد خودشون دستگاه بود .منظورشون چی بود ک ال دی اصلااا؟ من سر بچه های قبلی هم ال دی مصرف میکردم .ممنون از راهنمایتون
- کیست
با سلام و احترام من کیست مولتی لوکوله سمت چپ تخمدانم به سایز ۶ سانت با سپتای نازک دارم دکترم خیلی نگرانم کرده ممنون میشم راهنماییم کنین که این کیست خطرناکه؟
- لاپاراسکوپی
سلام خانم دکتر. آیا انجام لاپاروسکوپی و هیستروسکوپی نیاز به حضور دو پزشک است ؟ چند روز باید بیمارستان ماند ؟ آیا نیاز به همراه است ؟
- پریود نشدن با وجود زدن آمپول پروژسترون
سلام میخاستم بدونم پریود نمیشیم امپول بزنیم یبار بدنمون عادت نمیکنه بهش
- بارداری
سلام چند تا پودر ترومام میشه در بارداری استفاده کرد ؟ مثلا ۴ تا زیاد نیست ؟ ضرر نداره؟ روزی یک لیوان با دوپیمانه کافیه؟
- درد پریودی
سلام خانم دکتر
جهت درمان درد پیشرونده در این دوران به پیشنهاد شما یک ماه ال دی+ ب6 مصرف کردم. درد تا حد بسیاری کاهش داشت و حجم خونریزی هم بسیار کم بود. آیا نیازی هست که این درمان رو ادامه بدم؟ ممنون می شم اگر راهنمایی بفرمایید - بارداری.
سلام خانم دکتر من و همسرم تمام آزمایشات و انجام دادیم و هر دو سالم هستیم ولی هنوز بعد از 8 ماه اقدام باردار نشدم میشه کمکم کنید دارویی چیزی میشه استفاده کرد که زودتر نتیجه بگیرم
- اسپرم ضعیف
سلام شوهرم ازمایش اسپرم داده سرعت وجهش کمه ..واریکوسلم نداره یکسال اقدام کردم باردار نشدم.خودمم با امپول تخمکام بزرگبزتخمکام نرمال میشه..آیا باید به متخصص ارولوژی مراجعه کنه برای دارو یا پزشک زنان هم دارو تجویز میکنن..چونکه شوهرم وقت نداره کارش سخته.من میتوانم .برایش دارو تهیه کنم..با تشکر از شما
- سوزش زیر دل
سوال ببخشید من بعد از پریودیم بشدت زیر دلم میسوزه عفونت زرد رنگ هم دارم حتی بعضی وقتا سوزش تا ناف همم میکشه
- سونوگرافی رحم و تخمدان
یک ریم secretionبین دولایه اندوسرویکال مشهود است یعنی چی
- سوزش
سلام خانم دکتر ببخشید دو الی سه روزه یکم سوزش واژن دارم و یکم عفونت سفید رنگ مثل کمی نشاسته خیلی کم ازم بیرون میاد . چ کار کنم ک سوزشم از بین بره .ممنونم
- عمومی
سلام خسته نباشید من ۲۰ سالمه و از وقتی ک یادمه پریود نامنظم داشتم و الان خیلی وقته پریود نمیشم. میخواستم بپرسم علت چیه. پرمویی ندارم. چاق هم نیستم و ۶کیلو کمبود وزن هم دارم.
- پولیپ
سلام سونو انجام دادم نوشته که کانون اکوژن با ابعاد ۱۴در ۸...با حدودی نیبتا لبوله و با توجه با سابقه بیمار و سونی سال پیش ، به نفع پولیپ و ضایعات مخاطی مشابه است. لطفا برام تفسیر میکنید و این که چه راه درمانی وجود داره.. سن ۵۸ سال و ۳بار در فواصل چندساله کورتاژ تشخیصی انجام دادم و آزمایش نمونه گیریش مشکلی نداشته.. راه حل چیست؟ آیا نیاز به تخیله رحم است، چه درمانی مناسب است؟
- سلام خانم دکتر با عرض پوزش در جراحی دختران که جراح رحم و تخمدان دختر باکره بر میدارد آیا پر ده بکارت آسیب می بیند. از بین می رود یا نه آسیبی نمی بیند.. ممنون از پاسختان
- سلام خسته نباشیدمن۴۲سالمه کیست آندومتریوز۳سانتی دارم دکتربرام زولادکس تجویزکردتازدم لکه بینی وپریودشدم بمدت۱۴روزبه دکترگفتم که قرص مجسترول۲۰داردروزی یکی گفت اگرقطع نشدروزی۲تابخوردوز۲۰خوردم بعد۳روزقطع شددوباره لکه بینیم شروع شدخواستم ببینم چرامن اینطورشدم خسته شدم دیگه مگراین آمپول موقتایائسه نمیکنه چرامن یائسه نشدم ممنون


