Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- واریکوسل
Immotile 62.6% یعنی واریکوسل داره همسرم؟ باید عمل کنه یا نه با دارو برطرف میشه ؟ واسه بارداریم مشکل ایجاد میکنه ؟ خواهش میکنم جواب بدید ...
- بارداری
سلام خسته نباشید ببخشید من چند روز پیش باهمسرم رابطه داشتم وطبیعی جلوگیری میکنم بعد از رابطه اب روی واژنم ریخت ولی داخل نرفت بعدش چهار عدد قرص لاینسترنول خوردم خواستم بدونم احتمال بارداری وجود داره؟
- بارداری
سلام وقتتون بخیر خانم دکتر من حدود هشت ماهی میشه پیشگیری نمیکنم اما باردار نمیشم دو سال ازدواج کردم ازمایش دادم ویتامین د اصلا ندارم تب مالت دارم کیست هم دارم ایا اینا باعث میشن باردار نشم؟راهنمایی کنید ممنون میشم
- چرا باردار نشدم؟
سلام خانم دکتر ، من شش ماه پیش برای بارداری تصمیم گرفتم و پیش شما اومدم و پس معاینه و سونو ، شما فرمودید سالم هستم و مشکلی ندارم و 10 روز اول بعد از اتمام قاعدگی مقاربت داشته باشم ، اما من از اون مدت هنوز باردار نشدم، آیا مشکلی وجود دارد ؟ راه حل چیست ؟ ممنون از شما ( البته من کم کاری تیروئید دارم و قاعدگی معمولا 2 تا 3 روز عقب می افتد )
- تعیین جنسیت
سلام ووقت بخیر بنده دارای دودختر هستم می خواهم بچه سومم پسر شود چه اقدامی انجام دهم سپاسگزارم
- سقط جنین
سلام خسته نباشید من اخرین پریودم ۸فروردین تاریخ پاک شدنم هست و یک هفته پیش آزمایش بتا دادم مثبت بود.ولی نه شوهرم و نه خودم این بچه رو نمیخوایم ومیخوایم سقط بشه هم شرایط مالی شو نداریم و شوهرم بیکاره هم اینکه یک بچه ۱۸ ماهه دارم من روش جلوگیریم کاندوم بود ولی پاره شد و من یادم رفت قرص اورژانس زود بخورم ۲-۳روز بعد خوردم ک اثر نکرد.خیلی ناراحتم و افسردگی گرفتم از وقتی فهمیدم باردارم واقعا ما این بچه و نمیخوایم و ناخواسته شد .میخواستم خواهش کنم کمکم کنید سقط کنم یه قرصی دارویی یا حتی کورتاژ هم راضیم فقط سقط بشه تا دیر نشده
- بارداری@@@
دو ضایعه کیستیک به دیامتر ۳۱*22mm و 26*26mm محتوای سپتای متعدد نازک داخلی و اینترنال اکو در تخمدان چپ مشاهده میشوند که مطرح کنند احتمالی کیست هموراژیک میباشند. سلام من چند روزه خونریزی دارم ولی زیاد نیست درد هم تقریبا مثل درد پریودی دارم آیا با این خونریزی کیست هموراژیک از بین میره یا نشان دهنده خطری هستش ؟ یا میترکه ؟ اگه بترکه خطری داره واسم و موجب این میشه باردار نشم ؟ رفتم دکتر متخصص بهم قرص Duphaston داد ...با این قرص کیستم از بین میره ؟این قرص چیکار میکنه؟
- سرکلاژ شکمی
سلام وقت بخیر ببخشید با رحم رترورس امکان سرکلاژ شکمی وجود داره؟ مشکلی پیش نمیاد در بارداری؟
- سونوگرافی آنومالی دیررس جنین
سلام برای بررسی دقیق و کامل مغز جنین از لحاظ ناهنجاریهای مغزی و کلا برای بررسی های جنین و بررسی دقیق اعضای بدن جنین از لحاظ آنومالی های دیررس سونوگرافی دو بعدی کافی است؟ یا نیاز به سونوگرافی سه بعدی و چهار بعدی است؟ با توجه به اینکه سابقه ناهنجاری در جنین قبلی داشتم و بعد جواب آمنیوسنتز قانونی سقط کردم، ولی در جنینی که فعلا باردار هستم در این بارداری نتیجه سونوگرافی NTوNB نرمال بود و آزمایشهای غربالگری اول و دوم نرمال بودند و اکوی قلب نرمال بوده و آمنیوسنتز هم نرمال بوده وآنومالی مرحله اول که در ۱۸ هفته و ۵ روز انجام گرفته هم نرمال بوده با توجه به اینکه سونوگرافی آنومالی اسکن سه بعدی چهار بعدی درخواست شد ولی بیشتر تصاویر سونوگرافی به صورت دو بعدی بود و فقط چهره جنین به صورت رنگی مشخص شد که زیاد واضح نبود.الان ۲۸ هفته و چند روز هستم طبق توضیحاتی که عرض کردم،برای بررسی آنومالی های، دیررس سونوگرافی دو بعدی برم کافیه یا نیاز به سونوگرافی سه بعدی و چهار بعدی است؟ خواهش میکنم سوالمو پاسخ بدین با تشکر
- غربالگری مرحله دوم
سلام خسته نباشید ببخشید من ۳۶ سالمه غربالگری سه ماه اول رو که دادم به ترتیب زیر بود: Nt:1.47 , crl: 52.3 , nb: present 1.36 Ds:final risk 1.20700 , t18/13: 1.697 Trisomy 18/13: the risk of trisomy 18 is less than the screening cut'-off بعدش زیرش نوشته only biochemistry risk for t18/13=1:248 دکتر تو رو خدا آزمایش منو تفسیرکنید
- سلام آیا میشه قرص ویتامین ای وامگا ۳باهم بخورم فرق این دو دارو چیه مشکلی نداره هردو بخورم
- بارداری دختر باکره
سلام ایا امکان بارداری دختره باکره با لباسی که کمی اغشته به منی باشه هست؟؟ دوست من این اتفاق براش افتاده و دوتا تست بیبیچک و ی تست بارداری با ادرار توی ازمایشگاه انجام داده هر سه منفی بوده و دوتا کیست تخمدان داره میخواد بدونه این تاخیرپریودیش بارداری هست یا نه
- تاثیر سونوی NTو NB بر غربالگری ها و تاثیر غربالگری ها بر نتیجه آزمایش آمنیوسنتز
سلام خانم دکتر من سوال پرسیدم ولی شما در جواب فقط . گذاشتین در صورتی که سوالم تکراری نبود لطفا سوالمو پاسخ بدین ممنون میشم سوالم این بود:سلام ببخشید من به جواب سونوگرافی NTو NBشک دارم میخوام بدونم اگه این سونوی NTو NB که در ۱۲ هفته و ۴ روز انجام دادم غلط بوده باشه ممکنه به خاطر اون نتیجه آزمایشهای غربالگری مرحله اول و مرحله دوم بارداری غلط بشه؟ و اگه غربالگری مرحله اول و مرحله دوم بارداری و سونو NTو NBغلط بشه ممکنه باعث بشن جواب آمنیوسنتز هم غلط بشه؟ توروخدا راهنمایی بفرمایید.
- قرص سیبل
سلام وقتتون بخیر 19تا قرص زرد رنگ سیبل خوردم دیگه نخوردم بعدش رابطه داشتم اسپرم ریخت شد ایا باردار میشم
- زنان زایمان
سلام میخاستم عکس سونو انومالی و ان تی رو بفرستم جنسیت جنین رو بهم بگین .۱۳هفته هستم
- تاخیر پریودی
سلام ضخامت اندومت۸م.م.است و اکوی آن کمترازنرمال.تخمدان راست با اکوی طبیعی مختصر بزرگتر از نرمال۱۳سی سی
- زنان وزایمان
سلام من قرص پردنیزون5 وهیدروکسی کلروکین میخورم برای رماتیسم در بارداری هم میتوانم بخورم آیا خطری برای جنینم ندارد؟
- اقدام به بارداری
سلام وقت بخیر من ۱۰ ساله ازدواج کردم ۳۴ سالمه قصد بارداری دارم سونوگرافی رحم انجام دادم هیچ مشکلی نداشتم دکترم گفت یکسال طول میکشه باردار بشی فقط قرص اسید فولیک مصرف کن ولی من میخوام زودتر باردار بشم همسرم آزمایش داده فقط حرکت اسپرم هاش کم هست که دکتر بهش قرص داده آیا امکانش هست من قرص لتروزول بخورم تا زودتر به نتیجه برسم؟
- بارداری
سلام خسته نباشید ماه پنجم بارداری رو تموم کردم از ابتدای بارداری هرشب اسپرین ۸۰ استفاده کردم اما امروز هنگام شستشوی صورت و بینی یهو خون دماغ شدم خیلی زیاد ...به مدت ۱۵ دقیقه طول کشید تا شدتش کم شد...چیکار باید انجام بدم ؟
- کیست در شبکه کوروئید بطن طرفی چپ
سلام داخل سونو انومالی نوشته یک کیست 6.4 در شبکه کوروئید بطن طرفی چپ دیده میشود این خطر نامه سونوها و ازمایشات هفته 12کاملا طبیعی و بدون مشکل بوده


