Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- شیردهی
با سلام خانم دكتر عزيزم در زوران شيردهي ماه اول ميشه قرص سرماخوردگي خورد ؟
- پریودی
سلام خانم دکتر خسته نباشید من خواستم بدون خوردن چیز ترشیو لبنیات درزمان پریود باعث نازایی یا عفونت میشه
- طولانی شدن پریود
با سلام و خسته نباشید
من ماه پیش پریودم تماما بصورت لکه بینی بود. روز10ام لکه بینی به دکتر مراجعه کردم که سونونوشت و نتیجه سونو کیست نابوتین بود و البته دکتر گفتن که تنبلی تخمدان هم دارم. برای درمان قرص پروژسترون تجویز کردن ک از همون شب تا 20 شب دوتابخورم تا پریود بشم و از بعد پریود شدن هم از روز 16 ام دوره تا 10 شب بازم شبی 2 تا بخورم. برای قطع لکه بینی هم مفنامیک اسید 8ساعته تجویز کردن
من هم پروژسترون ک مصرف کردم هنوز 20 شب نگذشته که پریود شدم و امروز دهمین روزیست ک پریودم و هنوزم لخته است. از روز هشتم هم برای اینکه کم بشه خونریزی مفنامیک خوردم ک فایده نداشته. ضمنا وزنم هم بالاست و از شروع درمان پروژسترون دارم رژیم میگیرم
توروخدا راهی برای قطع پریودی بگین ک برای نمازام مجبور به اعمال استحاضه نشم دیگه
با تشکر از شما - سوال بارداری خیلی مهم
سلام خسته نباشید من حدود ۶۵روزپیش سقط باقرص داشتم که به علت تشکیل نشدن قلب جنین بودوبعدازیه هفته از سقط به علت بقایا کورتاژ شدم وبعدازکورتاژ دکتربه من یه بسته قرص روکین دادوگفت باید استفاده کنم بعدازتموم شدن قرص دوروزبه صورت لکه ای پریود شدم واسمون شدبعدازپاکی نزدیکی داشتم بدون جلوگیری که میخواستم بارداربشم ولی این ماه دوباره پریود شدم حالا به نظرتون چراباردارنشدم طبیعیه یانه ؟؟لطفا راهنماییم کنید
- پرده بکارت
سلام خسته نباشید خدمت شما 🌹 ببخشید لطفا جواب منو بدین تو رو خدا جوابمو بدین ببخشید من 19 سالمه یه مدتیه که وسواس گرفتم و زیاد خودمو جلو اینه معاینه میکنم من با انگشت وسط و اشاره قسمت بالای لبه ها رو میگیرم و یکم باز میکنم بصورتی که بهاندازه بند انگشت تیکه گوشت سفید، خاکستری میبینم و بعد که یکم زور میزنم داخل واژن وسط همون تیکه گوشت بصورت لوزی باز میشه و اطرافش همون گوشته البته من اصلا چیزی یا شءی داخل، وارد، یا فرو نبردم و رابطه نداشتم فقط چون بصورت لوزی باز شده میترسم مشکلی باشه لطفا کمکم کنید توروخدا جوابمو بدین خدایی نکرده آسیب که ندیده آخه لوزی بود 🙏 من نمیدونستم باید کدوم زمینه سوال رو انتخاب کنم لطفا جوابمو بدین
- سلام من یه مدت بخاطر داروهای هرمونی(پودر چاقی رویال) که مصرف میکردم پریودیم با درد شدید تخمدان ها شروع میشد و بعد دیگه کلا بهم ریخت و شده بود من ۳ ماه پریود نمیشدم تا سنو انرمال دادم و گفتن تخمدان ها کیست های ریز زیاد دارن و خودشون یکم تنبلی هم دارن ولی کیست ریز دارن.. من هیچ دارویی نخوردم و خود به خود پریودیم منظم شد و ۵ ماه من منظم پریود میشم، گاهی ۱۳ میشم گاهی ۱۵.حالا میخوام بدونم دوباره سنو بدم؟ نیاز به قرص هست؟ و خیلی برام مهمه که بدونم ایا این کیست ها خود به خود از بین میرن؟ حالا که پریودیم منظم شده؟ من پرولاکتین۲۸ و ادنوم هیپوفیز دارم و فکر کنم بخاطر پریود نشدنای همون چند ماهم بوده، حال توصیه شما چیست
- سرکلاژ شکمی
سلام سه با زایمان زود رس داشتن در بارداری سوم سرکلاژ شدم ولی به دلیل خونریزی در بیستو پنج هفته دهانه رحمم رادمتر باز کردم میخوام در بارداری بدیم سرکلاژ شکمی بشم ایا میتونم جواب بهتری بگیرم
- درد
سلام امروز ۱۳ سیکلم هست با درد شدیدی زیرشکم سمت چپ از صبح تا شب مواجه شدم آمپول سینال اف و اچ ام جی هم زده بودم در روزهای قبل باتجویز کارشناس مامایی قبل این درد رو اصلا نداشتم آیا بخاطر امپول هست توضیح کامل میخوام خانم دکتر
- سوزش واژن
باسلام من ۲۲سالمه ومتاهلم مدت ۴ساله سوزش خیلی بدی تو واژنم حس میکنم که با لرز وقطره قطره امدن ادارم همراست سوزشم جوری که زندگیمو مختل کرده خیلی دکتر رفتم وانواع قرص چرک خشک کن یا دیکوفناک واستفاده کردم ازمایشش ادراروسونوگرافی کلیه دادم اما هیچی اثری نداره وقتی قرص فنازومکسم استفاده میکنم تا چندساعت فقط ارومم میکنه میشه منو راهنمایی کنید ممنون
- دارو
سلام خانم دکتر عزیز. خسته نباشید. میشه لطف کنید یه دارویی برای افزایش کیفیت اسپرم بهم معرفی کنید؟ و اینگه طریقه مصرفشم برام توضیح بدبد. ممنون از لطف شما.
- عرق کاسنی
سلام وقت بخیر،خانم دکتر در دو ماه آخر بارداری خوردن عرق کاسنی مجاز هست؟
- بیماری زنانه
سلام خسته نباشید ببخشد من یک سال پیش یک بار رابطه بدون دوخول داشتم اگاهی نداشتم از زگیل تازه فهمیدم.. میشه راهنماییم کنین فعلا هیچ برامدگی یا چیز غیرعادی ندارم.. چه ازمایشی بدم استرسم برطرف شه مطمین شم سالمم
- آمپول سینال اف
با سلام و خسته نباشید دکتر من بهم آمپول سینال آف دادن اما من تخمدان پلی کیستیک دارم حالا این دارو با بیماری من مشکلی ندارد ممنون از راهنماییتون
- سلام خانم دکتر
من 10ساله که ازدواج کردم باردار میشم .اما شش ماه سقط میکنم .آخرین بار در12هفتگی سرکلاژکردم .داکترگفت دهانه رحمت باز بود.بعداز ده روز درد وآب ریزی پیدا کردم بازم بچه ام سقط شد .این بار درچهار ماهگی .خیلی نگران استوم ،هربار داکتر میروم آزمایش و سونوگرافی ام نرمال است .اما بچه ام سقط میشه .تاهنوز علت سقط ام را مشخص نگفته .حالا زنده گی ام پراز درد وغصه شده
- سونوگرافی
سلام دکتر میشه بهم بگیدمثانه باضخامت جداری نرمال حاوی اکوی شناورداخلی رویت شدتطبیق باعلائم بالینی و ازمایشگاهی یعنی چی
- ای وی اف
روزششم انتقال تست زدم منفی شدآیازودبوده
- حاملگی
سلام من 4روزه ای یوآی کردم فولیکول 20درسمت راست،الان تخمدانامدبه شدت درد میکنه ازشدتش گریه کردم ولی بعدنیم ساعت خوب شدم میتونین علتشو بگین چرا دردم گرفت؟
- عفونت
سلام خسته نباشید من دکترم یک دوره بمن پماد عفونت واژینال داد که گفتن ۷روز استفاده کنمبعد یک مدت حدود دو ماه دوباره حس میکنم ترشح من زیاده و کمی کمر درد دارم میتونم دوباره همون پماد رو دوباره بگیرم و مصرف کنم برای یک دوره دیگه
- برای نوجوانان
سلام من یه دو هفته پودر گیناپ خوردم یه هفته هست نخوردم کل صورتم جوش زده حتی گردنم پریودیم ۱۰ روزه عقب افتاده زیر چونم یعدفع دوتا مو در آوردم الان تنبلی تخمدان دارم یا از مصرف گیناپه
- سلام آیا قرص کینااپ چاقی دردوران بارداری خطر دارد یانه


