Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- هیدروسالپنکس
سلام خانم دکترخسته نباشید
خانم هستم 35 ساله دارای یک فرزندمن دوبار جراحی کردم یک بار کیست قبل از ازدواج ویک بار سزارین کردم در سال 96 فهمیدم که کیست اندومتریوز دارم البته با وجود این کیست قاعدگی هایم منظم بود دکتر گفت بهتر باردار بشم زخم داری فریز کن مدتی بعد از فریز مدام یک آب روشنی را دفع می کردم مدت ها گذشت اما باردارنشدم دکترم را عوض کردم برایم عکس رنگی نوشت هردو لوله هایم از حالت اولیه خود خارج شده وپر ازآب بودند دکتر گفت باید ivf انجام دهم اما همسرم راضی نیست بعد از آن به سراغ دارو گیاهی رفتم چند دوره استفاده کردم خوب بودکیست راکوچک تر کرده بود اما الان مدتی است دارویی استفاده نکردم بعضی ازماه ها هرروز این آب را دفع می کنم بسیار سوزش دارم اما این ماه در تاریخ 20 پریود شدم هنوز پریودیم تمام نشده بود باز درتاریخ 3پریود شدم خونریزیم زیاد نبود بعد ازآن لکه بینی دارم آیا به نظرشما با این وضعیت لوله ها غیر از بچه دار نشدن مشکل دیگه ای برام به وجود نمیاد - عوارض دارویی
با سلام من برای درمان آندومتریوز دوماهه قرص ویزان مصرف میکنم دچار ریزش موی شدید شدم،آیا لازمه به جای ویزان از داروی دیگری استفاده کنم یا این ریزش بعد از قطع دارو برطرف میشه؟
- بقایا بارداری
سلام در ۶ هفتگی سقط داشتم الان سونو واژینال انجام دادم ۲.۳سی سی بقایا داشتم دکتر بهم مترونیدازول نوشته گفته بعد از ۴ روز سونو بدم دوباره. الان خودم پیاده روری میرم با داروهای گیاهی مصرف میکنم نظر شما چیست؟
- با سلام بخشید من ۳۸ سال خونریزی لک بینی دارم رفتم سونا گفتن پوایپ اکوژن داری مجرد هستم گفتن باید عمل بشی میخواس شما راهنمایی کنید
پولیپ دارم دکتر گفت باید کورتاژ کنی من نمیخوام کرتاژ کنم عمل باز میش
- تشخیص اولین روز پریودی
باسلام دکتر برای من آزمایش هورمونی نوشته من شب ساعت10پریودشدم 21پریود شدم الان میخواستم بدونم تاریخ سوم قاعدگی میشه 23یا24
- قرص جلوگیری
تاچندروزبعدازنزدیکی قرص ال دی بخوریم
- تیرویید
باسلام. خانم دکتر مریض شما هستم برای پرولاکتین بالا(666) که حداکثرش باید 555 باسه دارو تجویز کردین برای 2 ماه و نیم و TSH هم 5.1 بود که آزمایش تکمیلی تیروئید هم نوشتید که پیش دکتر حق کردار برم. من شهرستان هستم اگه جواب آزمایش تیروئید آماده بشه میتونم شهر خودم متخصص داخلی برم و نشون بدم و دارو تجویز کنن چون راههم دوره ممنون از شما.
- سقط جنین
با سلام در هفته چهارم بارداری اقدام ب سقط کردم 10 عدد سایتوتک مصرف کردم زیره زبان خونریزی خیلی کم وسبک همراه با دل درد داشتم سونو هم دادم ولی سقط نشده بود و ساک حاملگی قابل مشاهده بود اندازه ساک 7mmولی کیسه زرده وقطب جنینی مشاهده نشد بهم گفتن جنین کوچک بوده و دارو اثر نکرده دوهفته صبر کنم ودوباره مصرف کنم داخل واژن. زیره شکمم درد دارم 8 روز از مصرف اولین دوز دارو میگذره میخاستم شما راهنمایی کنین چکار باید بکنم واینکه با مصرف دوباره جنین سقط میشه. تاریخ اولین روز از آخرین پریودم 15شهریوره
- بارداری
سلام من دیشب نزدیکی داشتم صب ساعت ۱۰ سه تا ال دی خوردم باز باید بخورم؟ احتمال بارداری با این سه تا قرص بازم هست؟؟؟
- زخم رحم
سلام خانوم دکتر جون امروز پیششما ویزیت شدمو زخم دهانه رحم داشتم که بیشتر شده . شما کرم واژینال تریپل سولفا دادین .میتونم در کنارش عسل هم وازینال کنم؟
- ن
سلام ای ا خوردن مکمل ایزو مکس باید با تجویز پزشک باشد
- آیا همه رحم های دیدلفیس همیشه همراه با سپتوم واژن و آژنزی واژن هستند؟
سلام خانم دکتر عزیز من سپتوم طولی وعرضی واژن داشتم و آژنزی واژن وآژنزی سرویکس داشتم وجراحی شده ام. و چندروز پیش با کمک شما متوجه شدم که رحم دیدلفیس هست. و شنیدم که رحم های دیدلفیس با سپتوم واژن همراه میشن . سوال من این هست که آیا همیشه همه ی رحم های دیدلفیس سپتوم واژن وآژنزی واژن دارند یا نه این چنین مواردی کم هست و رحم دیدلفیس سالم که هیچ مشکلی نداشته باشه و بدون سپتوم واژن و آژنزی واژن هم وجود دارد .؟ با تشکر .ممنون از شما
- سقط
سلام وقت بخیر بنده با سونو متوجه شدم که حامله هستم و هفت هفته میباشد ولی بدلیل مشکلات زندگی و نداشتن علاقه میخوام که سقط کنم با تحقیق قرص سیاوتک فایزر آمریکایی گرفتم ولی ترس دارم و نمیدونم که چطور باید استفاده کنم لطفا راهنمایی در این خصوص کنید ممنون میشم و اینکه بعد از استفاده چه اتفاقی برام میوفته
- درد مقعد
سلام دختری ۲۲ ساله ومجرد هستم . چند سالی است که با پریود شدنم درد در مقعدم دارم. که این درد فقط در روز اول و برای چندین ساعت است. وشدت درد در ماه های مختلف متفاوت است. اگر نفخ داشته باشم یا مدفوع این درد شدید تر میشود و پس از تخیله دردم کمی کمتر میشود اما قطع نمیشه. البته با اینکه چندین بار عمل مدفوع همیشه صورت میگیرد اما گه گاهی استفراعم در اخر میکنم و گاهیم عارق میزنم. معد ه ای اسیدی هم دارم اما نیازی بقرص خوردن ندارم . بعداز خوردن قرص مسکن پس از یکی دوساعت بهتر میشوم . حال سوال من اینه ایا درد مقعد طبیعیع؟؟!
- لکه بینی
سلام و سپاس از پاسخگویی تون ۴۶ سالمه دنیا به دوسال ه نامنظمی پریود ی دارم ۴ ماه نمیشم بعدیکماه میشم الان ۶ ماه نشدم و حدودا ۲۳آذر خونریزی داشتم کم و بعضی روزها مثل سفیده تخم مرغ برم کمی خون الان ۱۵ پریود ی بعدازپاکی باز لکه بینی دارم آزمایش نوشتن امروز گفتند تیروئید ندادم هورمون هام خوبه ونه من گذاری م خوبه دلیل لکه بینی م چیه؟ سپاسگزارم
- شکل لابیا
سلام من مجردم شکل لب های درونی واژن من دو تکه است منظورم قسمت چپ و راست نیست یعنی اینکه در یک طرف لابیا از کلیتوریس تا نزدیک دهانه یه قسمت و تا پایین هم یه قسمت دیگه که شکلش فرق میکنه میخواستم بدونم این عادیه ومن چکار باید بکنم؟
- قرص اوژانسی
خانم دکتر من دو هفته پیش رابطه مشکوک به بارداری داشتم.. بعدش قرص اورژانسی خوردم.. شش روز بعد پریود شدم.. و چهار خونریزی داشتم.. و تمام شد.. آیا بازم احتمال بارداری وجود دارد؟
- سلاموقت بخیر. کرم مترونیدازول در چهار شب استفاده کردم. در شب پنجم که عادت شدم ارش دیگه استفاده نکردم. و تا الان که به مدت دو شبه دارم ارش استفاده می کنم ایا باید پنج شبه دیگه ادامه بدم یا نمی خواد. و شوال دیگه اینکه طی این دو شب بعد استفاده از این پماد ترشح قهوه ایی تیره ازم خارج میشه. دوره درمان رو ادامه بدم یا خیر.
- نتیجه سونوگرافی
سلام چند روز پیش سونو گرافی دادم جوابش این هست آیا خطرناک هست ؟ تصویر کیست با دیواره ضخیم و سپتای داخلی اکوژن به ابعاد 38*67مم در میدلاین کولدوساک مشاهده شد
- درمورد ریه جنین
سلام خسته نباشید...من دیروز آنومالی هجده هفته انجام دادم ودکتر گفت که هردو ریه های جنین برجسته شده و اکوپترن زیاد شده و باید سقط کنم ایا دیگه هیچ راهی وجود نداره چون همه چیز جنین سالم هست(مغز.قلب.دستها.پا.کلیه و....)میخواستم نظر شمارو بدونم چون خیلی ناراحتم لطفا کمکم کنید مرسی.


