Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- عقب افتادن پریود با خوردن قرص استرادیول
من قبل از پرواز به امریکار بخاطر جنگ دچار پریود شدم که به مدت ۲ هفته ادامه داشت و سونو گرافی و آزمایش انجام دادم دکتر گفتن دچار استرس یایسگی شدی ۴۳ سال دارم و سفر به امریکا داشتم و همچنان با مصرف قرص یاسمین پریود بود با دکتر در تماس بودم گفتن قرص استرادیول از ۷ ام پریود به مدت ۱۵ شب بخور الان از تاریخ پریود بعدیم ۱۰ روز گذشته و من پریود نشدم حامله هم نیستم چه کنم
- کیست
کیست دارای سمتهای نازک داخلی به دیانتی 18 mm در سمنان IVA دیده میشود یعنی چه
- درموییدکیست
باعرض سلام وخسته نباشید،من یک خانم 45ساله هستم درآخرین سونوی واژنال یک کانون کلسیفیته باشک درموییدکیست دیده شده به قطر6میلی متر،درمان این مشکل به چه شکل؟پطشک مربوطه فعلاتحت نظربودن راتجویزکردند
- لابیاپلاستی
سلام میخواستم حدودا هزینه عمل لابیاپلاستی رو بدونم امکانش هست تقریبی قیمتشو بگین
- درسونوچیست
کانون اکوزن به قطردونیم میلیمتردرکالیس تحتانی کلیه چپ مطرح کننده tiny stone این چیه
- هموراژیک لبه تحتانی ساک بارداری
سلام خانوم دکتر.من هفته ششم بارداری ام خونریزی و درد زیر شکم دارم که رفتم سونو گفته کانون هموراژیک لبه تحتانی ساک بارداری به قطر ۳میلیمتر.شیاف گذاشتم و استراحت میکنم.ولی خونریزیم یکم بیشتر شده گاهی لخته ای گاهی رقیق.اما دل دردم قطع شده..میخواد سقط بشه؟
- خونریزی بعد از دوران قاعدگی
سلام.خسته نباشید.من از ۱۲اسفند پریود شدم و غیر از ۱۷روز فروردین که پاک بودم تا الان خونریزی یا لکه بینی دارم.۲۱اردیبهشت به تشخیص پزشک کورتاژ شدم یک کورتاژ تشخیصی هم سال ۹۸ داشتم.هیچ مشکلی ندارم نه فیبرون نه سرطان نه کیست.۲۰روز قرص ldخوردم و الان ۵روزه قطعش کردم و خونریزی شدید دارم.از دیروز دوباره شروع به مصرف کردم.که شب پنجم میشد اما فرقی نکرده وضعیتم.خواستم بپرسم آیا میتوانم دوفاستون استفاده کنم.۴۷سالمه وزنم ۹۷کیلوست.پیشنهاد شما جیست.لطفا راهنماییم کنید.مننونم
- دیفکت
یک دیفکت به دیامتر عرضی ۲۰میلی متر وبه طول ۱۷ میلی متر در ناحیه اینفراامبلیکال رویت شده که حاوی هرنیاسیون فت مزانتریک به ابعاد ۴۴×۳۳×۳۵ میلی متر میباشد آیا حتما ضروری هست که عمل شود اگر عمل نشود چه اتفاقی میافتد
- محل قرای گیری پرده بکارت
سلام وقتتون بخیر، پرده بکارت دقیقا کجاست عذرخواهی میکنم وقتی لابیا کوچک رو باز میکنی همون سوراخه اوله یا پشت اون سوراخ قرار داره ممنون میشم جواب بدید
- رشد تخمدان وفولیکول
سلام خانم دکتر خوبین ۳ ماه پریود نشدم رفتم سونو ۱۰ روز پیش گفتن فولیکول ریز و ۹ میلی متر دارم بعد از چند روز بازم سونو دادم نوشتن تخمدان راست باحجم ۱۴/۵سی سی دارای حجم افزاریش یافته است تخمدان چپ هم نرمال و حاوی یک فولیکول به قطر ۲۴ میلیمترو چند فولیکول ریز هستش ایا طبیعی هستش
- بیماری اندومتریوز
من خونریزی شدیددرسال۹۸داشتم هیپرسکوپی انجام دادم فقط فیبروم دکتراشاره کرده درپاتولوژی به دکتردیگری مراجعه کردم بعدشش ماه تشخیصش هم فیبروم واندمترنیوزبودزلادکس زدم خونریزی بدتر شده بودیم رحم دراوردم سال۱۳۴۰۰،الان یه سال ونیم هست ادرارم خون دیده میشه دکتر میگه دوباره باید عمل بشی تخمدان هارادربیاریم کونوسکوپی سیستوکوپی انجام دادم خوشبختانه چسبندگی نداشتم الان سه ماه هست آمپول دیفرلین میزنم امادردشکم ولگن دارم لطفاراهنمایی کنید
- خونریزی غیرطبیعی
با سلام من ۴۹ سالمه و ۳ ۴ ساله خونریزی شدید دارم و هورمون هم دکترا بهم دادن جواب نگرفتم ویک ماه پیش کورتاژ تشخیصی انجام دادم که نمونه م مشکلی نداشت و بعد از کورتاز هم پریود شدم و خونریزی شدیدی داشتم نمیدونم چکار کنم خسته شدم لطفا راهنماییم کنید ممنون
- َسزارین
سلام، خانم دکتر عزیز شما برای شکم اولی ها به درخواست خودشان زایمان سزارین انجام میدهید!!!
- بقایا سقط
سلام وقتتون بخیر من با قرص سایت تک سقط یک ماهه داشتم الان هیچ خونریزی و علائمی ندارم دکتر با سو نو واژینال گفتن 22 میلی ببقایا دارم آیا نیاز به کورتاژ دارم یا نه با پریود دفع میشه، واینکه لطفا بفرمائید که برای دفع بقایا میشه دوباره از این قرص استفاده کرد یا خیر
- پرده بکارت
سلام خانم دکتر دختری 25ساله هستم با مالش کلیتوریس خودارضایی کردم سوزش گرفتم با اینکه اصلا انگشتم داخل نرفت میخواستم بدونم پرده بکارت بااین کار از بین میره
- لاپارسکوپی هیستروکتومی
سلام من شش سال پیش ابدو مینو پلاستی انجام دادم به علت دوره های پی درپی ناچار به هیستروکتومی هستم آیا شما هیستروکتومی به روش واژینال انجام میدید؟ بدون لاپاروسکوپی به خاطر حفظ نتایج ابدو مینو چون با روش لاپاروسکوپی چند سوراخ روی شکم ایجاد میشه گذشته از اون طبق گفته ی جراح پلاستیک دستگاه لاپاروسکوپی قادر به ورود نیست و ناچار باید از برش روی شکم استفاده بشه آیا شما تجربه ی هیستروکتومی درمورد شخصی که ابدو مینو انجام داده دارید ؟ تا جایی که من مطالعه کردم هیستروکتومی به سه روش انجام میشه که یکی از اونها واژینال هست که تاکید جراح پلاستیک من هم استفاده از این روش هست پیشاپیش یک دنیا ممنون
- جواب نمونه پولیپ دهانه رحم
باسلام،،میخواستم بدونم این اصطلاح یعنی چی(برشهایی از مقاطع پولیپی با پوشش سیلندریک و کوریون فیبروزی حاوی مقاطع غدد آندوسرویکال و عروق با جدار ضخیم مشهود است)
- تفسیر سونوگرافی
خانمی 38 ساله هستم در سونوگرافی نوشته رحم به ابعاد 78*42 میلیمتر بوده و میومتر دارای اکوژنیسیته هموژن میباشد یک فولیکول 15/5میلیمتری در تخمدان چپ دیده شد یعنی چی
- سنوم
سلام خسته نباشد میخواستم بگم ک ابعاد رحم ۶۳.۳۲هست تخمک راست ۳۲.۱۲ هست مال چپ هم ۳۰ و ۱۸ اندومتر هم ۸ میلیمتر اکوژسترون هست
- بعد از تزریق سه عدد امپول واریوپپتیل بعد از یک ماه به دکتر مراجعه کردم و چهار عدد آمپول پروژسترون تزریق کردم الان ده روز گذشته پریود نشدم علت میتونید بفرمایید
بعد از تزریق سه عدد آمپول واریوپپتیل بعد از یک ماه بعد مراجعه به پزشک چهار عدد آمپول پروژسترون تزریق کردم الان ده روز گذشته پریود نشدم


