Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سونو گرافی
سلام در سونوگرافی نوشته ۸سی سی مایع ازاد در مثانه و تنه رحم دیده میشود یعنی چی
- قرص استرادیول والرات
سلام من برای بارداری به پزشک مراجعه کردم آزمایش دادم پرولاکتینم بالا بودکه بادارو حل شدوهمزمان قرص مدروکسی پروژسترون مصرف کردم،حالا برای باردارشدن دکترم برام لتروزول و استرادیول والرات ازروز۳پریودروزی دوتا نوشته،خواستم بدونم استرادیول روباید درپریودی مصرف کنم؟یا چه موقع؟گوگل زدم نوشته بود استرادیول خونریزی رو کم میکنه!درسته؟ممنون از پاسختون
- مایع ازاد لگن خفیف
سلام وقت بخیر ببخشید خانم دکتر،من کمر درد بیش از اندازه دارم حتی نمیتونم خم شم دیگه این مشکل باعث شده نزدیکی هم نکنیم، ن میتونم بشینم ن بخوابم میشه جواب بدین بی زحمت
- نبض رحم
- بی اختیاری ادرار
مادرم 80 سالشه و دکتر براش پماد استرومارین تجویز کرده، ولی پیدا نمیشه،به جاش میشه از واژینال باریج استفاده کرد یا نه؟
- اسپیرونولاکتون ایا باعث درمان پرولاکتین میشود؟
سلام من ازمایش هورمون دادم و پرولاکتینم بالا بود اما دکتر بعد از معاینه بهم قرص اسپیرونولاکتون،فینایداستراید و روکین دادن میخواستم بپرسم ایا این قرص ها میتونه برای درمان پرولاکتین بالاهم استفاده بشود؟ چون که ریزش موی شدیدی دارم تا الان دوتا دکتر غدد رفتم جفتشون اسپیرونولاکتون نوشتن اما کابرگولین ندادند
- عفونت قارچی مداوم
سلام خسته نباشید متاهل هستم و الان خیلی وقته ک درگیر عفونت قارچی شدم پیش چنتا دکتر رفتم و شیاف و پماد و قرص و ..استفاده کردم ولی هیچ فرقی نکردم جدیدا از دوش واژن استفاده میکنم اب رو با جوش شیرین مخلوط میکنم و با دوش واژن شستشو میدم ولی بعد از استفاده تا یکساعت خوبم و دوباره ترشحات پنیری شروع میشه لطفا کمکم کنید
- قرص ضد بارداری
سلام وقت بخیر آیا مصرف قرص ضد بارداری برای خانم ها باعث تنظیم هورمون های زنانه میشه ،به عبارتی باعث میشه قاعدگی منظم تری داشته باشیم ؟ متشکرم
- لکه بینی؟؟
سلام وقتتون بخیر
بنده ۶ ماهه پریودام نامنظم شده از 5 روزه تبدیل شده به ده روزه 7 روز خونریزی 3 روز لکه بینی
سونوگرافی و آزمایشاتم خوب بوده دکتر به مدت دوماه قرص روکین برام تجویز کرده بودن دوماه پیش قرص روکین خوردن و این ماه که کلا قرص قطع شده الان روز 12 ام پریود هستم و همچنان لکه بینی دارم ایا امکانشه بخاطر قرص روکین باشه ؟
پریودم 7 روزه تموم شد ولی الان هنوز لکه بینی دارم کمی
قبلا فقط تا روز 10 ام لکه بینی داشتم ولی این ماه هنوز روز 12لکه بینی دارم ولی کمه
امکانشه بخاطر قرص روکین باشه ؟ - چرا بعضی مواقع هنگام استفاده از اپلیکاتور خون می آید؟
من رحمم را در آوردم و از کرم های مرطوب کننده واژینال استفاده می کنم بعضی مواقع هنگام استفاده از اپلیکاتور خون کمی می اید دلیل ان چیست؟
- سقط جنین
سلام وقتتون بخیر من تو ۷ هفته با قرص سقط جنین داشتم و لخته زیاد دفع کردم بعدش هم خیلی داروی گیاهی مصرف کردم ک بقایایی نمونده باشه الان یک و نیم هفته میگذره و کل بدنم ب خارش افتاده چی مصرف کنم و راهکار شما چیه در این موضوع
- کیست تخمدان
سلام من ۲۶مجردم.شش ماه پیش یک کیست۱۶mmداشتم که الان شده۴۸در۳۳mm وخونریزی هم کرده دکتربرای سه ماه ال دی نوشته وچون مشکوک به اندرومتریاست و بعداز سه ماه گفته سی تی اسکن کنم چون کیست خیلی بزرگه صبرکنم یا الان سی تی اسکن کنم واینکه خطرناکه؟اندرومتریا باعث چی میشه؟ممنونم خانوم دکترعزیزم
- عصبی بودن در بارداری خطر دارد
سلام خانم دکتر وقت بخیر من در ماه سه بارداری هستم خیلی عصبی میشم نمیدونم چکار کنم .
- لکه بینی
سلام خانوم دکتر عزیز . من لکه بینی داشتم و با وجوده اینکه تمام آزمایشات و سونوها خوب بودند باز هم مشکل لکه بینی داشتم . جواب نمونه برداری از رحم هم sections show fragments of endometrial tissue . endometrial glands have proliferative changes & are surrounded by cellular stroma with focal edenmatous changes . there are no evidences of malignancy in this specimen بود که شما فرمودین باید به پزشک مراجعه کنم برای تجویز دارو . داروها به این ترتیب هستن : آزیترومایسین 12 عدد روزی یکی . سفیکسیم400 میلی روزی یکی هم من هم همسرم به مدت 7 روز . دوفاستون 30 عدد روزی یکی . که فراموش کردم از روز چندمه دوره م باید بخورم . دوره هام 26 تا 28 روزه ست . الان هم روز 11ام هستم .15 روز این ماه و 15 روز ماه بعد باید مصرف کنم. ولی شروعش رو فراموش کردم . ممکنه کمکم کنید . مرسی ازینکه هستید :)
- استرادیول
سلام خانوم دکتر من در حال مصرف قرص استرادیول برای انتقال جنین هستم رابطه داشتم ایا مصرف قرص ال دی مشکلی پیش میاره استفاده کنم؟
- سلام جسته نباشید فیبروم رحم
من خانم ۴۵ ساله که در سنوگرافی مشخص شد ۷میوم دار م۲تاش قدامی میانی ساب سروزال به اندازه۱۶ میلیمتر و۱۱میلیمتر ویک عدد در قدامی فوقانی اینترمورال۷میلیمتر۲عدددرخلفی فوقانی اینترمورال به اندازه۲۳ و۱۹ میلیمترویک عدد در قدامی میانی اینترمورال ۱۱میلیمترویک عدد درناحیه فوندوس به۱۳ میلیمتر دیده شده ضخامت لیگامان یوتروساکرال چپ کمی زیاد است۰ودر داخل ان نودول dleبا ابعاد 4.5mmدیده شده۰درناحیه اندو سرویکس یک عدد کیست نابوتین به قطر 10mmدیده شده۰یک پزشک برای من ۳ امپول triporelinماهی یک عدد تجویز کرد پزشک دیگری برا من ۳ماه قرص سیپروترون کامپاند تجویز کرد من کدوم تجویز رو انجام بدم
- نازایی
سلام خانم دکتر واسه کسی که لاغره و تنبلی تخمدان داره،ورزش کردن مفیده؟؟؟
- Hpv
سلام خانم دکتر برای انتقال اچ پیویطرفمقابل اچ پی وی داشته باشه ولی ضایعه نداشته باشه یا واکسن زده باز هم به شریک جنسیش انتقال میده؟
- پودراینوفولیک
سلام من قصددارم رژیم پسرزایی بگیرم پودراینوفولیک رو چطوری باید مصرف کنم آیااحتیاج به آزمایش هست یانه میتونم بدون تجویز دکتر مصرف کنم ممنون میشم از راهنماییتون
- س خانم دکتر من سقط جنین داشتم رفتم سنو گرفتم گفت بقایای هایپر هترو اکو ب ابعاد 11 .10.23.م م در قسمت میانی کاویته رحم دیده شده نظر شما چیه خانم


