Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سونوگرافی آنومالی دیررس جنین
سلام خانم دکتر ببخشید بهترین زمان انجام سونوگرافی آنومالی اسکن تاخیری یا همون سونوگرافی آنومالی دیررس جنین چند هفتگی است؟ در چند هفتگی اعضای بدن جنین از لحاظ آنومالی های دیررس کامل بررسی میشن؟
- سفط
با سلام من تحربه سه بار سقط رو داشتم و دکتر بهم پیشنهاد رحم اجاره ای داد و نتیجه نگرفتم اون خانم حامله نشد دکتر گفت دلیلش تخمک ضعیف از من بوده هنسرم هم واریکوسل داره ولی گفت دلیلش اون نبوده و باید خودم این قدر امتحان کنم تا بشه واقعا نمیدونم باید چیکار کنم ایا راهی هست که نخوام این تجربه وحشتناک رو تکرار کنم
- بارداری
سلام من بعد از رابطه پریود شدم خالا برای بار دوم پریود نشدم از وقت پریودم بیست روز میکذره آیا امکان بارداری اس؟
- بارداری
سلام خانم دکتر،ببخشید برام سونو ۲۳ هفتگی نوشتید،میخواستم بدونم اگه واقعا واجب نیست انجام ندم،تا الآن همه سونوهام خوب بوده و مشکلی نداشتم،سونو غربالگری دوم هم بهتون نشون دادم،شرمنده به خاطر شرایط مالیم میپرسم..
- زایمان
سلام من قرص میخوردم و الان میخام حامله بشم چند روز جلوگیری نکنم حامله میشم میشه جواب بدید بعد اینکه اب منی از واژن بیرون میاد احتمال بارداری کم است؟
- اقدام به بارداری
سلام خانم دکتر. من مشکل تنبلی تخمدان دارم ۶ ماهه اقدام با بارداری کردم ولی موفق نشدم بهم گفته بودین اگه باردار نشدم لتروزول بخورم تصمیم داشتم ماه پیش بخورم ولی هنوز پریود نشدم آخرین بار ۱۷ دی پریود شدم ماه پیش سونو دادم مشکلی غیر همونpco نداشتم تست بارداری هم انجام دادم منفی بود میخواستم زودتر قرصو بخورم باردار شم چیکار کنم پریود نمیشم؟ مشکل دیگه ای که دارم پرولاکتینم بالاست یه دوره کاربرگولین خوردم پایین اومده بود بعد دو ماه دوباره آزمایش دادم ۳۸ بود میخواستم بدونم دوباره کابرگولینو بخورم؟ ممنون میشم راهنماییم کنین
- سلام من برا بارداری اقدام کردم الان دوماهه که دارم قرص لتروزول میخورم الانزیردلم درد میکنه22پریودیم بوده 4تاسقط داشتم دوتاهم بچه دارم
- بارداری
سلام به مدت 2ماه است که نزدیکی بدون جلوگیری داشتم اما هنوز هم پریود میشم. قصد بارداری سریع دارم. لطفا راهنماییم کنید.
- پزشکی
سلام من دارم قرص استرادیول مصرف میکنم خیلی حالم بده حالت تهوع و بی حالی دارم شدید چیزی هست عوارضشو رو کمتر کنه
- مصرف قرص متفورمین
حدود دوماهی متفورمین میخورم اگرآزمایش بارداری مثبت باشه وبازم متفورمین رو تا یکهفته دیگه بخورم خطر داره یاباید قطع کنم
- بارداری
سلام خانوم دکتر عزیزم من در هفته ۲۰ بارداری هستم و چند روزیه رنگ مدفوع تیره دارم و دو بار طی این یکی دو روز صبحا حالت دل پیچه بهم دست داده ایا ممکنه به خاطر مصرف قرص اهن در صبح باشه یا مشکل دیگه ای وجود داره؟
- بارداری
سلام دکتر من طبق آن تی ۳۷ هفته هستم ولی طبق پریودم ۳۹ . بنظر شما کدوم تاریخ برای زایمان باید حساب شه .؟ وزن بچه هم در ۳۴ هفتگی ۲۵۰۰ بود .
- عدد بتا پایین
سلام خسته نباشید ۱۰ ماه که اقدام کردم
دکترم بهم گفته بودن روز ۳ تا ۷ پریود لتروزول مصرف کنم
ولی متاسفانه من پریود نشدم الان ۳۸ روزه که پریود نشدم
آزمایش بتا دادم ۳.۲۶ بود ولی همیشه ۱ بود آیا من باردارم یا خیر ؟ - بارداری
سلام خانم دکتر بهناز شرف الدین جان ببخشید معذرت می خوام ولی تنها راهی که به نظرم آمد این بود می خواستم بیام به پاتون بیفتم دست به دامنتون بشم به من هفته ی ۹ ام بارداری ۳ قلو هستم من آدم سنگ دلی نیستم دوران بارداری سختی دارم معذرت می خوام خون ریزی ودردشکم خیلی زیادی داشتم من تمام تلاشم رو کردم برام ۳ تا نذارن ولی نشد همسرومن کارنداریم اکثر مخارجمون رو خانواده مخصوصا مادرم می ده بی رحم نیستم ولی مسئولیت بزرگی به گردنم هست اگه فقط یه لحضه کم کاری درقبال بچه ها انجام دهم نتیجه ی بدی داره هم زمانی ۳ بچه چه درشکمم چه بیرون مسئولیت می خواد من نگران راحتی بچه ها هستم ازشما تمنا دارم خاک پای شما هستم تازه فهمیدم دادستان هستید ودرچهارچوب قانون عاجزانه از شما دکتر مهربان می خوام اگه امکانش هست یکی از جنین هارو برام حذف کنید اگه نمی تونید دستم رو بگیرید نامه وکاری که احتیاجه رو با روح بزرگتون بدید تا بچه ها راحت ترباشن وسلامت من هم باشه تا زمان حذف کردن نگذشته یاری ام دهید من همیشه خاک پای شما ومادرم هستم کمکم کنید .
- باسلام لطفا جواب بدین خیلی استرس دارم ممنونم
با سلام در غربالگری اول nt=3:5(99th percentile) IT=1.9mm FHR=162bpm CRL=73.1mmحدود 13w3d
- اقدام به با داری
تا چند وقت بعد سزارین اگر حامله نشدیم باید مراجعه کرد
- بارداری
با سلام خدمت خانم دکتر عزیز من این ماه قرص های لتروزول و کلومفین و متفورمین را طبق دستور پزشک در مدت پریودی مصرف کردم سونو دادم یه فولیکول ۲۱ داشتم آمپول hcgتزریق کردم و قرص استرادیول و مدروکسی پروژسترون را هم طبق دستور پزشک مصرف کردم الان پنج روز از موعد پریودیم میگذره بی بی چک منفی بوده چند روز دیگه باید صبر کنم تا آزمایش بتا را انجام بدم؟
- سهیلا
سلام من یک ماه پیش دستم با مقدار خیلی خیلی کم مایه منی مرد اغشته شد و نیم ساعت بعدش با همون دستم ناحیه تناسلی خودمو لمس کردم الان پنج روز از پریودیم میگذره و من پریود نشدم خیلی استرس دارم ممکنه حامله باشم؟
- متخصص زنان
سلام من امروز سونو ۵هفته انجام دادم ساک حاملگی رویت شد اما جنین ن سونو گفت دوهفته دیگه باید بیای.نوشته هموراژی به بیشترین ضخامت ۸میلی متر در اطراف ساک رویت شد که بیشتر از پنجاه درصد ساک را دربرگرفته است میخواستم ببینم خطرناکه
- من امپول رو نزده بودم و دوخول داشتم اگه فردا بزنم از بار داری جلو گیری میکنه؟
من امپول دپو رو نزده بودم رابطه بدون جلوگیری داشتیم اگه فردا بزنم میتونم از بار داری جلو گیری کنم؟


