Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- پریودی
سلام خانم دکتر دختر دوازده ساله ای دارم که پریود شده دومین بارش هست که پریود شده ولی دوره ی پریودیش ۱۷ روز طول میکشد خونریزی خیلی شدیدی دارد آیا عادی هست؟؟
- بارداری
سلام من باردارم و سرماخوردگی دارم آیا استفاده از قرص سرماخوردگی بزرگسالان خطری داره برای جنین یا از کدوم قرص استفاده کنم
- دفع بقایای سقط
سلام من ۲۲روز پیش با ۶تا قرص سایتوتک قسط کردم،در مرحله اول ساک حاملگی دفع شد بعد از ۴روز مقدار۳۵سی سی از جفت دفع شد و حالا بعد از ۲۲روز طبق سونویی که دادم ۹سی سی از جفت با واسکولاریته شدید باقی مونده. در مراجعه به دکتر،۳قرص سایتوتک دیگه مصرف کردم ولی هنوز از اون خونریزی شدید خبری نیست. سوالم این هست که آیا با توجه به حجم زیاد راهی غیر از کورتاژ وجود داره یا نه؟
- سلام خانم دکتر من سونوگرافی انجام دادم و نوشته iud در سگمان فوقانی کاویته رحم در محل مناسب رویت شد فاصله ی iud از سطح سروزی فوندوس رحم برابر با ۱۶ ،mm میباشد ممنون میشم بگید معنی این سونو گرافی چی هستش
- مادرانه
🌹برای مادر.
- مشکل ایمنی و انعقادی
سلام خانوم دکتر من دوسال پیش آزمایش ایمنی انعقادی دادم و مشکل داشتم حین بارداری انکسوپارین و پردنیرولون استفاده کردم الان میتونم استرازنیکا بزنم 34 سالمه. ممنونم
- هیستروکتومی واژینال
سلام شما میتونید هیستروکتومی رو بدون لاپاروسکوپی از طریق واژینال انجام بدین من ابدو مینو پلاستی انجام دادم و جراح پلاستیک میگن لاپاروسکوپی نتیجه ی ابدو مینو رو خراب میکنه شما تجربه ی هیستروکتومی رو شخصی که ابدو مینو انجام داده دارید ؟ جراح خودم گفته از طریق واژینال نمیشه
- نزدیکی در ماه هشتم
سلام من در هفته 31 بارداری هستم. می خواستم بدونم آیا در ماه هشتم می تونم نزدیکی داشته باشم یا خیر؟ با تشکر.
- کیست اندومترویوز
سلام خانم دکتر وقتتون بخیر من بخاطر ضخامت رحم و کیست شکلاتی به صلاحدید دکترم قرص وروژست میخورم الان یکماه و چند روزه الان دو هفته ست خونریزی دارم باید چکار کنم خوردن قرص رو ادامه بدم یا قرص باید عوض بشه؟ممنونم
- تنبلی تخمدان
سلام وقت بخیر من تنبلی تخمدان دارم دوساله دوفاستون استفاده کردم و هیچ مشکلی نداشتم بعد کپسول موتا دکتر بهم دادن خوردم پریودم رو بهم ریخت بعد پریودم در شب ۱۵ ب فاصله ۸ روز بازم پریود میشم سونو دادم مشکلی ندارم بجز تنبلی حالا دوماهه دارم قرص مدروکسی مصرف میکنم ماه اول لکه بینی زیادی در حین مصرف قرص داشتم بعد پریود شدم الان ماه دومم و لکه بینی کمتری نسبت به ماه گذشته دارم ممنون میشم راهنماییم کنید با مصرف این دارو پریودم منظم میشه ؟
- سالید
سلام شب بخیر مادرمن درمثانه تومورسالی solid به اقتار 40*40*50*دیده شده میشه بفرمایید این توده چیه ایا خطرناکه یاخیر
- بارداری
با سلام خانم دکتر دخترخاله من در سن چهل سالگی در سال پنجم ازدواجش هشت ماه پیش پریود نشدند فکر کردن یائسه شدن هیچ گونه علایم بارداری رو نداشتند تا اینکه یک ماه پیش شکمشون کمی بزرگ شد و رفت دکتر پزشک سونوگرافی نوشتند و در عین ناباروری نشان داد ایشون باردارند حالا دخترخاله ام خیلی نگران جنین درون شکمش هست اولا شکمش زیاد بزرگ نیست. دوما هیچ گونه علایم بارداری رو نداشتند فقط گاها احساس سرگیجه و سردرد میکرد یا ترش کردن غذا که براش جدی به نظر نمی آمد اصلا فکر بارداری رو نمیکرد فکر میکرد قسمتش نبوده مادر بشه اما ایشون ماه هشتم بارداری هستند حالا بشدت نگران جنینشون هستند دلهره و اضطراب اینکه شاید جنینش مشکل داشته باشه روزهای بارداری رو براش غیر قابل تحمل کرده خانم دکترعزیز راه حلی برای اینکه دخترخاله ام بتونه متوجه بشه جنینش سالمه یا نه وجود داره وزن جنینشون یک و هشتصد ماه هشتم بارداری هست
- توده و برامدگی در ناحیه واژن
سلام در حدود سه سال پیش بطور ناگهانی متوجه یک برامدگی و توده نسبتا بزرگ در ناحیه واژن خود شدم در ابتدا درد زیادی در این ناحیه احساس نمیکردم اما با گذشت زمان این درد و تورم سفت شدت یافت بطوری که وقت هایی که به حالت نشسته هستم به مدت طولانی درد زیادی را احساس میکنم و با گذشت سه سال همچنان این توده سفت همراه با درد باقی مانده است با این تغییر که قبلا در قسمت چپ و پایین ناحیه واژن قرار داشته و الان همان توده سفت که زیر پوستی هست در سمت راست و پایین ناحیه واژن قرار گرفته است همراه با درد شدید در همان ناحیه
- هایمن
سلام هایمن با فشار شلنگ اب پاره میشه؟تو خیلی از سایتا خانم دکتر نوشته فشار اب باعث پارگی میشه نگرانم
- نازایی
سلام خسته نباشین خانم دکتر من 6 ساله ازدواج کردم ،دوتا سقط داشتم الان یکسال اقدام ب بارداری کردم و تمام ازمایشات و انجام دادم نرمال بودن،و اینکه من تنبلی تخمدان دارم ،پریودی هام منظمن،و با استفاده از قرص فولکولام بالغ میشن ،الان دکتر بهم پودر خوراکی اینو فولیک و لتروزول دادن بنظر شما کیفیت تخمدان هام بالا میره یا بی تاثیره ممنون میشم راهنماییم کنید،سپاس
- قرص ناباروری
با سلام، من pco هستم سابقه هیپرپلازی آندومتر کمپلکس آتی پی داشتم و هر ماه با مدروکسی پروژسترون پریود میشم دو بار هم میکروم منفی شد تا حالا متفورمین مصرف نکردم. آیا میتونم بجای پروژسترون برای منظم شدن سیکلم متفورمین بخورم طریقه مصرفش چگونه است؟
- بارداری
آیا کسی که خوش دوقلو میشه خودش دو قلو جا لوله بشه
- پریودی
سلام ببخشید من تو رابطه هیچ دخولی نداشتم ، حتی شک داشتم پیشاب به به سوراخ واژن خورده باشه اما چون شک داشتم قرص اورژانسی خوردم یکشنبه قرص خوردم و چهارشنبه عصر بی بی چک دادم منفی بود ، بازم نیازه تست بدم؟ الان نزدیک تاریخ پریودیم هست یعنی دوره pms زیر دلم درد میکنه ، طبیعیه؟
- قطع خونریزی پریودی
سلام من از اوایل تیرماه که پریود شدم هیچ فرقی نکرده تا الان که حدودا یه ماهی میشه خونریزی دارم ولی با قرص مدروکسی پروژسترون خونریزیم کم شده ولی قطع نشده دوباره رفتم دکتر که گفتن تنبلی تخمدان دارم و قرص سیبل رو بهم دادن (دوبسته) ولی طرز استفاده درستشو نفهمیدم میشه بگین چطور باید استفاده کنم؟ چند ساعت و چند روز و تا چه وقت؟؟؟!
- ادومیوزیس
سلام من ۳۳ سالمه تو اقدام اولم بطور طبیعی باردار شدم ولی متاسفانه تو سونو هفته ۷ متوجه شدم که جنین رشدش تو ۶ هفته متوقف شده و بعد از یک هفته بطور طبیعی سقط شد. یک هفته بعد از سقط سونو کردم که یه کمی هنوز بقایا داشت که خانم دکتر قرص داد و گفت که ادومیوزیس هست رحمم و علت سقط هم همین بوده حالا سوالم اینه که با توجه به اینکه تو هیچکدوم از سونوهای قبل بارداری نگفته بودند که رحمم ادومیوز هست و همه چیز نرمال بوده و حتی تو دوتا سونو حاملگی هم به این مساله اشاره نشده بود ایا امکان اشتباه هست؟؟؟ ادومیوزیس برای بارداری مشکلی ایجاد میکنه ؟؟ممکنه دوباره سقط بشه یا راه حلی وجود داره؟؟؟ واینکه نیاز نیست ازمایش خاصی بدم قبل بارداری بعدی؟؟ من بیمار خودتون هستم.ممنون


