Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- بارداری
سلام . من رابطه بدون دخول داشتم فقط روش خوابیده بودم که بلند شدم دیدم مایع منی ایشون اومده نیم ساعت بعد قرص اورژانسی ۱/۵ خوردم احتمال بارداری هست . یه هفته از پریودیم میگذشت
- قاعدگی
سلام دختر من 14سالشه و حدودا دوماهه که پریود نمیشه چند ماه پیش سونو گفتم خوبه بنظر شما چیکار کنیم؟
- نازایی
سلام خانم دکتر من تنبلی تخمدان دارم ،دوره هام ۳۰ روزه است،این دوره لتروزول مصرف کردم،روز ۱۲ سیکل یه فولیکول ۲۰ داشتم ودوتاhcg زدم،علایم خاصی ندارم فقط بعضی وقتا کمرم درد میکنه،چن روز بعدتزریق hcg تست بارداری بدم درسته، یا اگه باردار نباشم کی پریود میشم؟؟
- قرص شیردهی
سلام من الان ۶ماهه زایمان کردم بعدچهلم زایمان قرص شیردهی خوردم ازپنج ماهگی دخترم قرص نخوردم تاپریودبشم ولی الان سه هفته هست پریودنشدم میخواستم ببینم احتمال بارداری هست وبعدازقطع قرص شیردهی چه مدت طول میکشه پریودبشم وبه دخترم فقط شیرخودمومیدم ممنون میشم جواب بدین
- مشکل جنین
سلام در سنو نوشته لوپ های کولون جنین بصورت دیلاته و با اکوی افزایش یافته رویت شدند در 34 هفتگی این یعنی چه و چکار باید بکنم
- کیست تخمدان
سلام خانم دکتر جواب سونو نوشته ضایعه کیست مولتی لکولار به اندازه mm۳۰×۲۵در تخمدان چپ و یک کیست درموئید به اندازه ۳۶×۲۹ در تخمدان چپ جای نگرانی داره؟درمانش به چه صورت هست
- تغییر دادن زمان پریود
با سلام و احترام.من به دلیل سفر و داشتن مراسم خاصی در ۳۰ تیرماه نمیخوام اون روز پریود باشم.این ماه ۲ تیر احتمالا پریود میشم و ۲۸ روز بعد یعنی ۳۰ تیر ماه احتمالا تاریخ پریود بعدی هست که نمیخوام پریود باشم۳۶ ساله هستم دارای یک فرزند.قرص جلوگیری مصرف نکرده ام در این سالها.به نظر شما بهترین کار برای به تاخیر انداختن پریود چی هست؟ اگر از الان که ۵ روز به ۲تیر مانده شروع به خوردن قرص I'd کنم و تا تاریخ ۱۰ تیر بخورم آیا پریود تاخیر میفته؟ و ماه بعد سر زمان قبلی پریود میشه یا با توجه به تاخیر ؟
- سلام دوماه که پریود نشدم ودکتر بهم قرص دوفاستون داد حالا نمیدونم از اول پریودی باید حساب کنم تا۱۴ شب یا ازاول پاکی حساب تا۱۴ روز
- انتقال جنین
سلام من امروز روز سیزدهم انتقال جنین فریز پنج روزم هست آزمایش دادم منفی بود ممکنه تا روز هفدهم جواب تغییر کنه
- تاخیر در قاعدگی
سلام خانم دکتر، دختر من 14 سالشه و نزدیک به دو ماهه پریود نشده خودش هم فرد استرسیه اما میتونه کنترلش کنه و کمبود ویتامینD هم داره چیکار باید بکنم
- واژن
سلام وقت بخیر دوماه پیش بخاطر سقط کورتاژ و هیستروسکوپی انجام دادم. یک هفته بعد از هیستروسکوپی هنگامی که به سمت چپ میخوابم یا از سینه سمت چپم به بچا شیر میدم احساس میکنم سمت چپ واژنم (از مقعد تا وآژن) تیر میکشه. دکتر هم معاینه کرد یک ماه پیش گفت رحمت مشکلی نداره .ولی هنوز هم این گرفتگی هست و ترشحات واژنم هم کم شده.علت چی میتونه باشه؟ ممنونم
- سقط جنین
سلام خانم دکتر جواب تست حاملگیم مثبت بوده پنج هفتمه میخواستم بدونم شما سقط با ساکشن انجام میدین
- پریود نشدن بعد مصرف این اپ
سلام من به مدت یک ماه قرص گین اپ مصرف کردم الان این ماه پریود نشدم باید چیکار کنم خیلی نگرانم ممکنه دیگه هیچ وقت پریود نشم
- بدخیمی اندومتر
سلام خانوم دکتر ممنونم که پاسخگو هستید والا من باسابقه سرطان اندومتر البته بعد مجسترول کورتاژم جوابش خوب بود ایا بنظرشما من هنوز من سلول آتی پی دربدنم وجود دارد؟ یا چون با مدروکسی مرتب پریود شدم مشکلم رفع شد؟ جواب پاپ اسمیرم خوب هست من قبلش پنج دوره باگونال اف و قرص استرادیول جواب نگرفته بودم که لاپارا و هیسترو شدم و پولیپ اندومتر با سلول اتی پی و کمپلکس دیده شد علت ایجاد این سرطان استرادیول نبوده؟
- فیبروم
تجمع مایع به ابعاد 45*18*40 mm حدود 18cc در داخل کاویته اندومتر رحم مشاهده شد
- سرکلاژ شکمی
سلام بنده قبل از بارداری سرکلاژ شکمی انجام دادم و در اقدام هستم بعضی از دکتر ها به خاطر احتمال عفونت پنهان به بیمارانی که مثل من زایمان زودرس داشتند قبل از بارداری انتی بیوتیک های مختلف میدهند به نظرتون نیاز هست بنده هم قبل از بارداری استفاده کنم و در کیفیت تخمک تاثیر بدی نمیذارد؟
- سلام من بارداراز ۱۷ هفتگی تاالان که ۳۰ هفته شده هرشب قرص تیافیل ۱۰ میخورم فشار ریه بالا دارم آیا برای جنین ضرر داره بامجوز دکتر
- خونریزی شدید و طولانی
سلام من ۴۸سالمه وسال گذشته به خاطر خونریزی شدید وطولانی به دکتر مراجعه کردم ودکتر گفت افتادگی رحم و پارگی دارم وتحت عمل جراحی قرار گرفتم وگفتند اندومتر داشتم خلاصه بعد عمل خوب بودم الان ۵۰روز یک بار پرویید میشم ودو دفعه است که باز خونریزیم شدید و طولانی لطفا راهنمایی کنید با تشکر
- عفونت واژن
سلام من چندماهه پشت هم مبتلا به عفونت قارچی میشم اینجوری که خوب میشم و بعد دوباره میگیرم علتش چی میتونه باشه؟ و اینکه واسه درمان چه راهکاری پیشنهاد میکنین
- مادرانه
🌹🌹🌹🌹🌹🌹


