Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- غربالگری مرحله دوم
با سلام و خسته نباشید خدمت خانم دکتر عزیز، ببخشید خانم دکتر ی سوال داشتم: من غربالگری دوم انجام دادم ولی سن بارداری رو دقیق نمیدونستم چون سن بارداری وابسته به رشد جنین هستش و چند روزی اینور اونور میشه، در غربالگری مرحله دوم هم سن بارداری رو بر اساس سونوگرافی NT که در ۱۲ هفته و ۴ روز انجام دادم حساب کردن میخواستم بدونم اگر سن بارداری برای غربالگری مرحله دوم دقیق نباشه در نتیجه آزمایش غربالگری مرحله دوم تاثیر دارد؟
- توده کلیتوریس
سلام من ابتدای کلیتوریس زیرپوست یک برامدگی به اندازه عدس یا کوچکترمثل توده حس میکنم ک وقتی بهش دست میزنم کمی درد داره دلیل این برامدگی چیه؟قبلا نبود و ازبیرون دیده نمیشه فقط وقتی دست میزنم حسش میکنم
- سرکلاژ شکمی
با سلام سرکلاژ شکمی دربارداری انجام میدهید من هفته نهم بارداریم وسابقه چهار زایمان زودرس دارم
- زگیل۱
سلام خسته نباشید من سنم پایینه ولی خب رابطه جنسی داشتم و الان دچار زگیل تناسلی شدم فکر کنم حدود یک سال یا هم دوسال میشه که من درگیرم میخواستم بدونم آیا این موضوع برای من که سنم پایینه خطرناکه ؟و موجب نازایی میشه؟ ( حدود ۷ ماه پیش هم به دکتر مراجعه گردم گفتن خطرناک نیست و لیزر رو پیشنهاد دادن و من ازشون پرسیدم نیاز هست به لیزر گفتن درمان بشه بهتره و گفتن خطرناک نیست) بعد خانوم دکتر آیا درمان با لیزر برای من با سن کم خطری نداره و موجب نازایی نمیشه
- مشاوره و قدردانی
با سلام خدمت خانم دکتر شرف الدین عزیز من همیشه اسم شما رو از افراد دور و بر می شنیدم. اما اینقدر پزشکان مختلف وجود دارند که واقعا در مواقع ضروری سردرگمی اجازه ی تصمیم گیری درست را نمی دهد. در هر صورت من از خانم مشتوفر تعریف شما را زیاد شنیدم و همینطور یکی از دوستان به اسم خانم شمیم روحی که مشکل قلبی هم داشتند جدیدا به سلامت نوزاد خودشان را به کمک شما و لطف خداوند به دنیا آوردند. البته دوستان زیادی هستند که قبلا نزد شما مراقبت های دوران بارداری و سزارین را با رضایت کامل گذرانده اند. در کل این که من مدت طولانی هست که به دنبال پزشکی زبردست هستم و از زمان تصمیم به بارداری که 7 ماه پیش بوده دو بار نزد پزشکان مختلف رفتم. من 33 ساله هستم و مشکل خاصی بجز این که هم من و هم همسرم تالاسمی مینور هستیم نداریم. دوره های پریود منظمی دارم اما سه ماه پیش یک بار سقط داشتم که پس از یک ماه و نیم اتفاق افتاد. یکی از پزشکان که برای اولین بار دیروز نزد ایشان رفتم برایم قرص ovumid رو تجویز نمودند که دلیلش رو بارداری سریعتر بیان نمودند هرچند که گفتند در باردار شدن طبیعی هم مشکلی ندارم ولی اصرار بر مصرف دارو داشتند و من به هرحال شروع به مصرف دارو کردم. سوال خاصی از شما ندارم اما چون تصمیم دارم به امید خدا برای بارداری به شما مراجعه کنم لطفا بفرمایید نیاز می بینید که قبل از باردار شدن برای ویزیت مزاحم شما باشم یا پس از مثبت شدن بارداری مراجعه کنم؟ از صبر و حوصله ی شما سپاسگذارم
- بارداری
سلام تاریخ زایمان براساس سن پریودی صحیحه یا سن سونو؟
- ای وی اف
سلام من روز هفتم انتقالم قبلش دمای بدنم بالابود امروز بدنم سرد شد به نظر شما ممکن منفی بشم علایمی مثل لکه بینی نداشتم فقط روز سوم یکم زیر کمرم درد گرفت ورفت
- هیدرویاهماتوسالپنکس
سلام توی سونوم ساختارتوبولارباسایز 13 در27میلی دراندنکسراست مدیال به تخمدان راست دکترنوشته تشخیص افتراقی هیدرویاهماتوسالپنکس مطرح است سونوی کنترل توصیه شود یعنی چی یعنی اگه عفونت لوله ی رحمی دارم باقرص برطفرف میشه؟!!! خیلیاشنیدم میگن عفونت مزمنی وبا داروبرطرف نمیشه باید دربیاری خیلی نگرانمم من فقط یه بچه دارم قصدبارداری دارم و30 سالمه
- درد
سلام من عفونت قارچی دارم و از کرم واژینال کلوتریمازول استفاده میکنم سه روزه امروز زیر شکمم(اولش هر دو طرفش بعد از یکساعت طرف راست ) درد ریزی داره که اذیت میکنه چیکار کنم یعنی بخاطر عفونت قارجی هست؟ دکتر برم؟
- پریود و مقدار خونی که بعد از سزارین خارج میشود با قاعدگی های قبل متفاوت است دلیلش چیه ؟
- لکه بینی
سلام خانم دکتر من ۹ماهه زایمان کردم وپریودنشدم تا اینکه تاریخ ۱۶خرداد۲تاقرص پیشگیری روخوردم چون ازمقاربتم مشکوک بودم وبعدسه روزلکه بینی داشتم رفتم دکترامپول استروژن قرص ترنسید۲۵۰باچهارعددقرص پیشگیری واسم تجویزکرد بعد اون یه هفته کاملا خوب شدم ولی امروزب کلی پریود شدم حالا نمیدونم دارم پریودمیشم یاهنوزم بخاطره اون دوتاقرصه؟؟؟؟ممنون میشم جوابموبدید
- افزایش اکوی لوب روده
سونو افزایش اکوی لوبهای جنین تشخیص داده و من دیر مراجعه کردم میگن هیچ کاری نمیش کرد یعنی چی
- خونریری شدید ماهیانه
سلام همسر من هر ۲۱ روز یک بار خونریزی داره و بسیار هم شدید است لخته خون ازش خارج میشه خیلی هم درد داره آیا آمپولی هست که باعث قطع عادت ماهیانه به مدت ۶ ماه یا کمتر بشه چون کم خونی شدید هم داره
- خونریزی هنگام خوردن قرص پروژسترون
سلام من روز نهمی هست که دارم قرص مدروکسی پرژسترون رو میخورم، و باید تا ۱۵ روز بخورم ولی الان که روز نهم خوردن قرصمه حتی منظم دارم میخورم و قطع نکردم ولی به خونریزی مثل پریود افتادم ، به خوردن قرصم ادامه بدم؟
- ادم سلولی
من ششم اردیبهشت سزارین شدم. محل زخم و بخیه م مشکلی نداره. ولی یک سانتیمتر بالاتر از محل جراحیم ورم کرده و حدود ۷میلیمتر تورم کردن و سلولهای دور بر جراحیم ورم کردن و انگار پر از آبن و انگار تاول زدن. چکار کنم خانم دکتر ؟
- نازایی
سلام خانم دکتر سه سال پیش تو عکس رنگی رحم گفتن رحمم دوشاخه،بعد تو عمل گفتن سپتوم رحم دارم و تو دو مرحله عمل کردم ،تونتیجه عمل هم نوشته بودن رحم نرمال،دیگه از اون موقع به بعد پیگیر نشدم،تا چن روز پیش عکس رنگی رحم گرفتم توش نوشته رحم نمای bicornuat دارد،این یعنی از سپتوم تو رحمم باقی مانده یا رحم بعد عمل هم همون نما رو داره؟؟؟
- توده
سلام من تو جواب ازمایش سونگرافیم یه توده اکوژن ومختصر هتروژن به دیامتر۲۰mmدر قسمت تحتانی و ساب کپسولار لوب راست کبد رویت شده که میتونه مطرح کننده همانژیوم باشد این خطرناکه باید چیکار کنم من نمیدونم خطر ناکه یا نه ممنون میشم جوابمو بدین
- کیست یونی لوکولر
باکیست 47میل حامله میشم اقدام ب بارداری کردم ولی نتیجه نگرفتم عایا از کیست هست یانه
- قرص
سلام خسته نباشید قرص گین آپ مصرف کردم پریودی نشدم و اینکه ادرارم زرد رنگ شد . چکار کنم؟
- مهم
سلام من سه تا بیبی چک زدم زمانی مختلف صبح منفی در اومد ولی سینه درد شدید دارم بعضی وقتا یکی از سینه هام درد میگیره بعضی وقتام هردو و تیره شده رنگشون احتمال بارداری هست؟


