Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- پریود
سلام من خانمی ۲۰ ساله هستم الان حدود یک سال ازدواج کردم قبل و بعد ازدواجم هنگام پریود درد زیر شکم و درد مقعدی زیادی دارم وحتی نشتن در روز اول واسم سخت است والن هم پنچ ماه که قصد بارداری دارم ولی بارداری صروت نگرفته و پریود هم نامنظم هست
- توده هایپواکو
سلام من دوماه پیش رفتم دکترسونوانجام دادم گف ک توده دادم هایپواکوبه ابعاد ۳*۱۲mm درسینه سمت راست آیاخطرناکه چون همش میسوزه سینم دستم هم دردمیکنه ممنون میشم اگ جواب بدین
- پریودی بسیار طولانی
سلام.من چهل و یک سالمه .یک ماه شدید پریود.سابقه کیست تخمدان داشتم.درمان شدم اما جدید سونو ندادم .بازهم این مورد پیش اومده.اما چون غرب را ادنوم در سینه دارم و سابقه سرطان سینه در اقوام نزدیک داریم برای قطع پریودی داروها و آمپول هورمونی داده شده استفاده نمیکنم.اما آیا برای این نوع موارد هم راهی هست.
- کیست تخمدان درسمت چپ
سلام من کیست تخمدان داشتم خونریزی شدید هم بود دکتر آمپول واریوپپتیل 2عدد برای 28روز28روز برای من تجویز کرد الان بعدازدوتا11هفته پریودم عقب افتاده حالت گرگرفتگی ایجاد شده وزیر شکمم درد پریودی دارم ولی پریود نمشم چقدر طول می کشد این وضعیت بدن من درست بشه وعادت ماهانه من برگرده ممنونم از شما
- پلاکت
خانم دکتر من دیروز سوال پرسیدم در مورد پلاکت،۳۷ هفته و ۵ روزه باردارم که آزمایش دادم و پلاکتم ۱۴۳ بود شما فرمودید نرماله،ولی رنجه نرمالو تو آزمایش زده ۱۵۰ تا ۴۰۰،من خیلی نگرانم و میترسم یه بیماری داشته باشم تروخدا کمکم کنید
- عمل برداشتن رحم ازواژن
میبخشیدچراسوالم محوشد؟
- اقدام به بارداری
سلام خسته نباشید من ۳۰ سالمه و ۷ ماه که درحال اقدام به بارداری هستم تنبلی تخمدان داشتم و دکتر از فروردین یه دوره ۳ ماهه بهم قرص دوفاستون داد دوماه اول ۲۸ روزه پریود شدم ولی این ماه روز ۱۸ پریودی دوروز خونریزی خیلی کم داشتم بعد یه روز قطع شد و دوباره روز بعد یکی دوقطره امد و بعد قطع شد و مجدد ۶ روز بعد یعنی دقیقا روز ۲۸ دوره پریود شدم علتش چی میتونه باشه
- دیده نشدن ساک در هفته ۶ و ناحیه اکوژن
سلام من تخمدانم pco هست این ماه اچ سی جی زدم یه روز قبل پریود بتام ۶۰۶ بود آخرین پریودیم ۲۵ ,۵ بوده امروز لک داشتم رفتم سونو رو شکم انجام داد گفت ساک دیده نمیشه یه ناحیه اکوژن به ابعاد ۱۰ در ۷ میلی دیده میشود رحم هتروژن تجمع مایع در قسمت فوقانی کاویته خیلی نگرانم یعنی باردار نیستم اکوژن یعنی چی
- نازایی
سلام امروز روز دوم پریودی هست خیلی درد داشتم موقع درد یکم خمیازه کشیدم بعد به رحمم( یک پایین تر) فشار زیادی آمد ودرد زیادی داشت ولی بعد چند دقیقه دردش خوب شده ودردی احساس نمی کنم ممکنه برام اتفاقی بیفته ونازا بشم؟ توروخداجواب بدید خیلی نگرانم
- بارداری بعد ازسقط
سلام خانم دکتر من جنینم در هفته دوازده بخاطر اینکه در هشت هفتگی رشدش متوقف شد بیست روز پیش سقط طبیعی شد رفتم برای چکاپ گفتن که چون رحم کاملا تمییزه و سنم بالاست از همین ماه می تونم اقدام کنم یه سری ویتامین و کیوتن گفتن مصرف کنم البته آزمایشها و سونوگرافیم رو می خوام حضورا بیارم خدمتتون
- سقط جنین
سلام وقت بخیر من دراستانه جدایی هستم دوسال قبل من چون پربودی نامنظمی داشتم ومدام عقب مینداختم توجه نمیکردم ..بخاطر مشکلات روحی حدودا سه ماه بود عقب انداخته بودم ومدام حالت تهوع شدید وبه بوی غذها حساس شده بودم درد اینکه میخام پریود بشم نداشتم ازمایش خون دادم برای بارداری مشکوک بود بار دوم نتیجه رو نگرفتم وچون همسرم بیکار ومعتاد بود مجبورم کرد دارو بخورم که اگه بچه ای باشه ازبین بره وچون پزشکم گفت اگه بچه مرده باشه ازمایش خون منفی نشون میده حدودا یک هفته بعد یک درد خیلی وحشتناکی داشتم طوری که جیغ میکشیدم درد به همراه خونریزی شدید احساس کردم چیزی از من دفع شد ودردم ساکت شد مثل اب روی اتیش ..یکدتکه جگر قرمز صورتی رگ داشت نه زیاد وبزرگ بود دفع شد بیشتر رنگه جگر مرغ بود پیشذپزشک بردم گفت این بچه نیست ولی لختهای بزرگی دفع میکردم وواسم یک سونو نوشت گفتن سه روز استراحت کنم بعد از سه روز برم سونو ببین چیزی دررحمم مونده یانه اخرین بار مثل یک کرم جمع شده دور خود وسفید رنگ دیدم درلباسم وپزشکم گفت این بچه هست وسونورفتم چیزی باقی نمانده بود میخاهم بپرسم بعد از اون قضیه بخاطر افسردگی شدید پریودیم کاملا بهم ریخت هر دوماه میشدم با خونریزیهای کم بعد استروژن وپروژسترون قرصذمیخوردم ووقتی پریود نمیشدم امپول میزدم تنظیم شد اما خونریزیم به سه روز رسیده نه زیاد مثلا دریک روز یک نوارعوض میکردم پزشکم میگفت اشکال ندارد لطفا بگید چیکارکنم وخیلی بارها وبارها روی اعورتم جوش میزنم فقط جوش بزرگ موقع ژیلت زدن اذیت میشم علت جوش رو نمیدانم چیه مدت طولانیه رابطه ندارم وحالا کشاله رانم جوش زده وموی زاعددزیر چونه ام زیاد زده وبعد از اون سقط سونو نرفتم ببینم کیست یا چیزی دارم لطفا راهنماییم کنید
- عفونت دربارداری
سلام خانوم دکتر عزیز من هفته ۱۶ بارداری هستم وبیمار شما. کمی عفونت داشتم به مدت سه روز گفتید پماد واژینال استفاده کنم و خوب شدم ولی بعد از چند روز دوباره عفونتم برگشت باید چیکار کنم
- آزمایش۱
بعد از درمان زگیل تناسلی با لیزر و البته تقویت سیستم ایمنی آیا در آزمایش های مربوط به بارداری مشخص میشه شخص قبلا درگیر زگیل تناسلی بوده یانه؟ و البته در آزمایش های مربوط به ازدواج چطور؟؟؟؟
- لکه بینی حین مصرف ال دی
سلام خانم دکتر خسته نباشید من آبان ماه سقط جنین ۲۰ هفته داشتم.از اون موقع به بعد مابین پریودهام ترشحات شفاف با رگه خون داشتم چند مرتبه درماه اینجوری میشد مابین پریودی تا ماه پیش که خیلی بیشتر شد رگه ها و مثل لکه بینی شد اما دائم هر روزه نبود مثلا ۳ روز میومد ۲ روز تمیز بود ..رفتم سونوگرافی تنبلی تخمدان داشتم و کیست ریز در تخمدان .پاپ اسمیر هم دادم در همون حین لکه بینی این گزینه ها تیک خورد Absence of endocervical/metaplasticcells و گزینه بعدی negative for ointraepithelial lesion or malignancy و بعدی هم التهاب زد moderate.. دکتر برام قرص مارلین تجویز کرد از ۲۱ فقط ۵تا دونه مونده تا تموم بشه که امروز صبح دیدم بازم لباس زیرم ترشح خونی داره و شب هم نزدیکی داشتم آیا ربطی به نزدیکی داره و با خوردن این قرص هنگام نزدیکی واژن ام خیلی خشک میشه ..آیا پاپ اسمیر مشکل داره؟و سونوگرافی از روی شکم انجام شد لازمه که سونو واژینال انجام بدم ممنون میشم جواب بدید و بگید علت این لکه بینی ها چیه و چیکار باید بکنم
- اکوژن
سلام وقت به خیر. توسونوگرافی من نوشته شده کانون اکوژن۱۳×۵میلیمتردرناحیه فوقانی_میانی کاویته آن وجودداشته سعنی چی؟
- بارداری
لکه بینی بعد از نزدیکی
- تخمک ضعیف
سلام وقت بخیر من 35سالم هست 2تا دختر 9سال و15سال وسال قبل هم یک سقط جنین داشتم ودرمهرماه هم عمل تخمک گذاری برای آی وی اف داشتم که در سونو قبل از عمل تعداد تخمک هام 18 بود ولی بعداز عمل تخمکگذاری دکترگفت 3تا تخمک ضعیف زیر یک دارید ودیگر نمیتوانید PGDکنید و هیچ امیدی به عمل آی وی اف در مرحله بعد هم ندارید چکار کنم که دوباره تعداد تخمک هام زیاد شود آیادارویی برای تعدادتخمک زیاد بشه هست ممنون میشوم راهنماییم کنید
- مصرف اسید فولیک قبل از بارداری
سلام خانم دکتر۰من برای قبل از بارداری اسید فولیک یک میلی گرم استفاده میکنم روزی یک عدد ۰آیا همین میزان کافیه؟
- آمپول دیفرلین
باسلام آیا آمپول دیفرلین برای جلوگیری از خونریزی شدید مناسبه.وچن ماه تاثیر داره.این آمپول عوارض نداره.ممنون از شما
- شیردهی
سلام خانوم دکتر. من بیمار شما هستم پیش شما زایمان طبیعی انجام دادم. الا یمدته سینم ک سفت میشه دقت کردم لرز میکنم بعد خوب شد سینم منم فرداش خوب شدم الان اون یکی سینم اونطور شده و من دوباره حالم بدشده. من یمدته مریض هستم سرفه و کمی گلو درد داشتم چنبار دکتر رفتم بهتر شدم ولی کامل خوب نشدم. نمیدونم چیکار کنم این قضیه سینم خطرناک نیست؟


