Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- بارداری
سلام وقتتون بخیر. من ۷ماهه که اقدام ب بارداری کردم اما باردار نشدم.قبلا جراحی فیبرومداشتم. میخواستم بدونم الان زمان مناسبی برای گرفتن عکس رنگی هست؟نگرانم بخاطر جراحی کهداشتم لوله هام دچار مشکل شده باشن.البته سونوگرافی مرتب انجام میدم و مشکلی نبوده.
- عادت ماهانه
سلام ،خانم دکتر درسته کلاس پنجم پریود شدم. ولی الان من خیلی خیلی نگران قدمم میتونم پک قد استفاده کنم یا نمیتونم؟ اگر میشه شما راهکایی به من بدید که قدمم رشد کنه با تشکر.
- قرص وروژست و لکه بینی که دارم ۲۰روز
سلاممن دوماه قرص ورژوست مصرف میکنم به مدت ۲۰روز است که خونریزی دارم دلیلش میشه بگیید چی هست
- باراری
سلام من همونیم که گفتم ازواژنم تاناف تیرمیکن سوزش ادراردارم هفته ۲۵سرکلاژشکمیم دیشب رفت بیمترستان ازمایش ادرارم گفت خوب نوارقلبم گفت نرمال تیرککشیدناطبیعی نگران نباشم
- عفونت گوش در بارداری
من الان هشت ماه باردارم ،گوشم عفونت شدید کرده و التهاب هم داره دکتر برام قطره بتازونیت وجنتکس و قرص سفالکسین پانصد نوشته ،ایا اگه من اینا رو مصرف کنم برا بچم ضرر داره ؟!
- سرکلاژ شکمی
سلام و عرض ادب من سرکلاژ شکمی هستم دکترم نظرش اینه سه تاجنین بلاست برام انتقال بدن ولی من خودم میگم دوتا نظر شما چیه؟به فرض اگه دوقلو شد ریداکت کنم یا لازم نیست؟
- سلام.پریودی های نامنظم دارم.سه عدد دیفرلین هر ۲۸روز تزریق کردم, و بعد سه ماه ال دی و مجدد دیفرلین.الان چکار کنم دوباره ال دی بخورم یل بزارم ک پریود بشم
- لکه بینی
کاربر مخفی پرسید 4 هفته پیش سلام وقتتون بخیر من چند ماه بود که بعد از پریود دچار لکه بینی میشدم دکتر رفتم سونو انجام دادم مشکلی نبود دکتر قرص سیبل دادن برای دو ماه و لکه بینی قطع شد الان که مصرف نکردم باز دوباره لکه بینی بعد از پریود دارم تقریبا نزدیکای تخمک گذاری اتفاق میوفته آزمایشات هورمونی انجام دادم پرولاکتینم بالا بود آیا ارتباطی بهم دارند؟ و چکار باید بکنم ؟
- سلام من چند ماه هست کمردرد دارم سونوگرافی دادم گفته در کلدوساک خلفی مایع مختصر مشاهده شد علتش میتونه چی گفته در کلدوساک خلفی مایع مختصر مشاهده شد علتش میتونه چی باشه باید چکار کنم
سلام من چند ماه کمر درد دارم سونوگرافی دادم گفته در کلدوساک خلفی مایع مختصر مشاهده شد علتش میتونه چی باشه باید چکار کنم
- کیست تخمدان
سلام خسته نباشید دکتر سنو گرافی بهم گفتن کیست ریز تخمدان دارم هر دو تخمدان و تعداد 6 تا چیکار کنم ممنون پریودیم قطع شده دوماهیه یک بار یه روز
- ####
سلام ...فولیکول های تخمدان راست قطر کمتر از ۷mm دارند ( RO=31*14mm) یعنی آمادگی برای بارداری دارم یا نه ؟ چند درصد برای بارداری خوبه ممنون میشم توضیح بدید؟
- لکه بینى
با سلام و احترام سوال من در مورد لكه هاى قهوه اي و گاه سياه رنگ چند روز قبل از شروع پريود است. متاهل و ٣٦ ساله هستم . اخيرا تست اسمير نرمال داشتم . درد و ترشحات غير معمول ندارم . پريود نامنظم و معمولا هر دوره با يك هفته تاخير دارم . آيا نياز به پيگيرى دارم ؟ با تشكر فراوان
- شیردهی
سلام خانم دکتر من بچه ام ۷ ماهشه خودم بهش شیر میدم به شدت لاغر شدم ایا استفاده از قرص میوه ای گین اپ در دوران شیردهی ضرر داره برای بچه
- جای بخیه سزارین
بخیه سزارینم میسوزه شش ساله عمل کردم.دوسال تحت نظر دکتر بودم خوب نشد.طب سنتی رفتم هیچ دردی نداشتم.دیگه جایی نرفتم الان باز جای بخیه میسوزه شدید.
- بارداری
سلام ببخشید من تو دوران نامزدی ام وباکره هستم ما حتی رابطه مقعدی هم نداشتیم واولین ماهی که بعد از پریود ماه قبلم چند بار رابطه مالشی داشتیم ولی منی نامزدم روم نریخته و فقط پیشاب روی واژنم ریخته.هیچ قرصی ام مصرف نکردم. پریودم هم 5بهمن بود و هنوز چند روز مونده تا پریود بعدیم سوالم اینکه آیا احتمال بارداری در من وجود داره ؟ازتون خواهش میکنم جواب بدین خیلی استرس دارم .
- زایمان زودرس
سلام من زایمان اولم خوب بود وتا آخرش خوب پیش رفت ودخترم سالم به دنیا اومد والان ۹ سالشه اما بعد اون یعنی ۶سالدبعد من دوتا زایمان زودرس داشتم یکی ۲۱ هفته پارگی کیسه آب وباز شدن رحم سه سانت که من درد نداشتم وقتی رفتم سونو بهم گفت که بعدشم زایمان کردم سال بعد دوباره همون اتفاق افتاد این بار از وقتی قلب جنین تشکیل شد من دردام شروع شد که دکتر بهم شیاف وآمپول پروژسترون داد که هفته ای ۱۶ من اورژانسی سرکلاژ شدم اما هیچ وقت دردام خوب نشد وهفته ی ۲۶ دیگه خیلی درد داشتم رفتم بیمارستان با کلی ماینه بعد یک روز خونریزی گرفتم اما سرکلاژ باز نشد وخودشون باز کردن حالا من نفهمیدم مشکل من چی هست یه دکتر میگه رحمت نمیخواد بچه رو رد میکنه یکی میگه مال رحم هست یکی میگه مال زایمان اولت هست شاید آسیب دیده ومن موندم چکار کنم پیش دکتر پرناتولوژیست رفتم بهم گفت سرکلاژ شکمی انجام میدم برات اما قبلش باید عکس رحم وسونوسینه بدی و۲۰ کیلو کم کنم که بشم ۶۰ میخواستم خواهش کنم ازتون بگید من چکار کنم آیا وزن کم کردن لازمه من ۸۰ هستم استخونمم درشته ومشکل معده وروده دارم نمی تونم رژیم بگیرم ممنون میشم راهنماییم کنید خیلی هم استرسی هستم شدید وخیلی هم تند تند عفونت می گیرم دکترهم رفتم اما فایده ای نداره ممنون
- امکان بارداری بعد از مصرف قرص اورژانسی چقدر هست؟
با سلام.من از روز 15 آبان برای التهاب و عفونت قارچی واژن تحت درمان با قرص های آزیترومایسین، میترونیدازول و پماد کلوتریمازول هستم. روز 18 آبان (روز 14ام چرخه قاعدگی) با همسرم رابطه محافظت نشده داشتم(البته منی داخل واژن تخلیه نشد اما بعد از انزال بدون شستشو مجدد رابطه داشتیم) 8 ساعت بعد از رابطه 2 عدد قرص لونژیل 0.75 خوردم و روز 21 آبان کمی خونریزی داشتم و بعد از آن هیچ خونریزی مجددی نداشتم. میخواستم ببینم دلیل این خونریزی کم چی هست و آیا امکان داره باردار شده باشم؟ برای اطمینان از عدم بارداری چه زمانی میتونم آزمایش خون بتا بدهم؟
- بارداری
سلام خسته نباشید. من تیر ۸ پریود شدم مرداد ۷ از ۱۸ مرداد در اقدام هستم یک شهریور پریود شدم آیا ممکنه لانه گزینی باشه یا پریود؟تفاوتشان چیه؟
- سلام اگه کسی کرونا گرفتم باشه چند روز طول میکشه تا خوب بهشه
- خال روی لابیا
سلام من دیشب متوجه ی برجستگی روی سطح داخلی لابیای مینورم شدم شکل خال سیاه رنگه و اطراف خال کم رنگ تر ولی به سمت مرکز که میاد سیاه میشه می خواستم بدونم این چی میتونه باشه


