Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- آزمایش
سلام تفسیر سیلندریک پسودواستراتیفیه همراه با منظر میتوز چیست
- درمورد پولیپ رحم
ضخامت اندومتر ۲میلیمتره به ابعاد۶ و۴نیاز به جراحی دارد
- عمل هیستروسکوپی
با سلام ...میخواستم جراحی هیستروسکوپی انجام بدم چطور نوبت بگیرم و هزینه عمل چقدر میشه با دفترچه نیروهای مسلح....با تشکر از شما
- درد شدید در زمان مقاربت بعد از عمل هیسترسکوپی
بعد از گذشت حدودا هشت ماه از عمل هیسترسکوپی در زمان مقاربت درد شدید دارم خواهشمند است راهنمایی فرمایید درضمن 50 سال سن دارم متشکرم
- تفسیر پاتولوژی
Dx: A-Labeled as uterine cervical LEEP: -Low-grade CIN (CIN I/LSIL), Multifocal. -Exocervical and endocervical resected surgical margins are free from CIN involvement. B-Labeled as endocervix, LEEP: -Chronic endocervicitis C-Labeled as uterine cervical LEEP, Anterior margin: -Chronic cervicitis. D-Labeled as uterine cervical LEEP, Posterior margin: -Chronic cervicitis. E-Labeled as endocervical curettage, Pre LEEP: -Endocervical mucosa with chronic endocervicitis. -Portions of proliferative phase endometrium. F-Labeled as endocervical curettage, Post LEEP: -Endocervical mucosa with chronic endocervicitis. G&H-Labeled as endometrial curettage and endometrial polyp, Resection: -Hyperplasia without atypia. (Complex hyperplasia without atypia) -Endometrial polyp. Dr.S.Sarmadi M.D-AP CP Out Sample: No responsibility accepted on patient's identity Delay in delivery and improper handling of the sample can cause inaccurate result
- تفسیر جواب پاتولوژی
RIf consists of multiple cream brown colored tissues m=2*2*2 cm .sos=2/1 E=10%
- خونریزی رحمی
سلام و خسته نباشید خدمت خانم دکتر عزیز من در هفته 14 بارداری دچار خونریزی خیلی شدید شدم و پس از سونو بمن گفتن که رحمم دو شاخه و هماتوم دارم و این خونریزی دو هفته ادامه پیدا کرد و در هفته 16 جنین سقت شد اکنون عکس رنگی رحم گرفتم و تو عکس گفتن شکل و حجم رحم کاملا نرماله و خبری از رحم دو شاخ نیست حالا من نمیدونم کدوم درست میگن. عکس رنگی مطمین تره یا سونوگرافی
- پولیپ رحم
سلام خانوم دکتر من پولیپ رحمی داشتم هیستروسکوپی کردم و برداشته شد و جواب پاتولوژی خوب بود و پریود این ماهم درست بود و دکتر ک مجدد رفتم گفتن که باید چند ماه دوفاستون مصرف کنم از روز ده پریودی ب مدت ۱۴شب شب برای جلوگیری از برگشت پولیپ من قبل عمل پولیپ دوفاستون سه ماه مصرف کرده بودم ولی همش لکه بینی داشتم میخاستم بدونم مصرف دوفاستون درست هستش یا نه کاری نکنم؟و اینکه جلو برگشت پولیپ رو میگیره ؟
- کلسیفیه رحم
mm16 در دیواره قدامی رحم آیا خطرناک هست ؟؟ و باید عمل شود ؟؟
- عمل هیستروسکوپی
سلام خانم دکتر درجواب عمل نوشته HYPER ARCUATE بود و رزکت شد معنی این یعنی چی
- سوال
خانم دکتر میشه در مورد عمل هیستوروسکپی کنی توضیح بدید من خیلی میترسم
- میشه جواب منو بدید
سلام من ازتون سوال پرسیدم هنوز جوابمو ندادید و عکس سونومو فرستادم الان 12 روزه پریودم چندروزه اول لکه بینی و سه روز اخر لکه بینی. خونریزی زیاده . علایم دیگر ندادم نظر دکترم این بود هیستروکتومی کنم . میخواستم نظر شما رو هم بدونم . سونوم رو مجدد میفرستم براتون همون که گفتم من 44 سالمه متن سونومو براتون ارسال میکنم میشه ببینید و بگید با این شرایط جراحی باید صورت بگیره یا نه ؟ ممنون میشم راهنماییم کنید خیلی استرس دارم سونوگرافی واژنال و ابدومینال و کالرداپلرو مپینگ میوم ابعاد رحم 50*105 میلی متر بزرگتر از حد طبیعی است ( محور رحم متمایل به سمت راست ) میوم ساب موکوزال در فوقانی فوندوسی 29*33 م م دیده شد ( فیگوی 1) میوم اینترامورال در خلفی چپ فوندوس 18 م م دیده شد ( فیگوی 4) میوم اینترامورال در قدام فوندوس و بادی 19 م م دیده شد ( فیگوی 4) میوم اینترامورال در خلفی راست فوندوس 118 م م دیده شد ( فیگوی 4) میوم ساب سروز در خلف فوندوس 17 م م رویت شد ( فیگوی 5 میوم اینترامورال در خلفی راست بادی 18 م م دیده شد ( فیگوی 4 میوم ساب موکوزال در راست بادی 11 م م دیده شد ( فیگوی 2 چند میوم پراکنده 8-10 م م پراکنده در رحم میوم ها در دایلر واسکولاریتی متوسط دارند و RI بزرگترین میوم 0.77 می باشد اکوی میومتر غیریکنواخت است ( آدنومیوزیس و رحم میوماتو ) ضخامت آندومتر 4 م م و در حد نرمال است تخمدانها سایز و اکوی نرمال دارند مثانه ضخامت جداری نرمال دارند و فاقد پاتولژی است مایع آزاد در حفره لگن مشهود نیست
- پولیپ رحم
وقت بخیر ، خانم دکتر سه هفته پیش پولیپ دوسانتی داشتم و جراحی کردم ، سوالم اینه آیا باید جراحی میشد یا با لیزر برداشته میشد و اینکه الآن پریود شدم نسبت به سابق خونریزی کم شده جواب پاتولوژی هم زده endometrial hyperplasia without nuclear ایا مشکوک هست یا چکنم
- مربوط به عمل هیسترکتومی
سلام در جواب پاتولوژی هیستروسکوپی رحم ، نوشته شده inactive endometrium میخواستم ببینم معنیش چیه ؟ آیا بدخیمی هست یا خیر؟
- سلام من ۳۷ سالم هست پولیپ داشتم هیستروسکوپی کردم جواب پاتولوژی…..Endometrial polyp…nopolypiod endometerium..proliferatuve phse sos m/3. Et. Endometrium polyp polypctomy!
پولیپ رحم هیستروسکوپی داشتم
- هایپلازی اندومتر
سلام من خونریزی طولانی داشتم رفتم دکتر گفتن ضخامت رحمم زیاده باید هیستروسکوپی بشی بعد هیسترو انجام دادن جواب پاتولوژی اومد نوشته بود هایپلازی بدون اتیپی و ساده اس بعد دکتر قرص جستیران داد سه ماه خوردم بعد سه ماه که قطع کردم دوباره خونریزی طولانی دارم که قطع نمیشه ده روزه یعنی خوب نشدم یا طبیعیه؟ بعد من بچه میخوام یعنی دیگه بچه دار نمیشم از طرفی سنمم بالا رفته میترسم وقتم بره۳۸ سالمه اندومتریوزم دارم یعنی خوب میشم بچه دار میشم چیکار باید کنم
- نامنظمی حاشیه کاویته رحم جلب توجه می کند ،درتفسیر عکس رنگی به چه معناست؟
معنای عبارت بالا درتفسیر عکس رنگی آمده به چه معناست وآیاتاثیری درناباروری دارد؟
- درد جای بخیه های قدیمی
من چهار سال پیش موقع زایمانم چسبندگی داشتم رحمم برداشتن از آن به بعد مشکلی نداشتم تا این یک ما پیش حالت گر گرفتگی بهم دست میداد و از ازمایش هورمونی دادم گفتن یائسه شدم و قرص استرومارین و سیموگنوس برام تجویز کردن و الان دو هفته هست جای بخیه هام شدید درد دارم لطفاراهنمایی کنید چکار کنم ممنون ودر صمن ۴۲ سالم هست
- رحم هتروژن
با سلام وقت خیربادردکمرورحم ازپریودی طولانی مدت به پزشک مراجعه نمودم تشخیصدسونوگرافی واژینال دادنددرسونوگرافی کانون های ریز هتروژن دیده شدودوکیست درتخمدان چپ و یک نیست درتخمدان درست به خاطرکانون هیتشخیص دکترنمونه برداری هست آیا واقعا لازم هست یا را ه حل دیگری دارد
- درمان اختلال هورمونی
من با شکایت پریود نامنظم طی یک سال اخیر و اخیرا خونریزی طولانی رحم به دکتر مراجعه کردم. دکتر عمل هیستروسکوپی را تجویز کردند و نتیجه پاتولوژی بنده : پولیپ اندومتر و Disordered proliferative endometrium بوده. سوالم این است که جهت این اختلال آیا نیاز به پروژسترون درمانی دارم یا عمل هیستروسکوپی و لایه برداری رحم برایم کافی بوده؟ (با توجه به اینکه پریودم دچار بی نظمی بسیار شده) سن46 وزن 55


