Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- پولیپ
با عرض سلام مجدد پولیپی که عرض کردم بدون آسیب به هایمن بشه با هیستروسکوپ خارج بشه، ۱۲ میلیمتره، آیا با این شرایط امکان خارج کردنش هست؟
- عکس رنگی
سلام وقت شما بخیر میشه لطفا عکس رنگی من را تفسیر بفرمایید و من را راهنمایی کنید در رادیوگرافی ساده در استخوانها و نسج نرم ناحیه true pelvis ضایعه ای دیده نمیشود. پس از تزریق ماده ی حاجب از راه سرویکس رحم حاجب شده و متمایل به چپ قرار گرفته است. اندازه ی کاویته ی رحم در حد طبیعی است. ضایعه فراگیر در کاویته ی رحم و کانال سرویکس دیده نمیشود. لوله های فالوپ دو طرف حاجب شده اند ، لوله ی فالوپ چپ به سوپرولترال کشیده شده، اتساع Mild در بهش آمپولر آن دیده میشود ، spillage آن به داخل حفره ی لگن صورت کرفته است. لوله ی فالوپ راست حاجب شده ، اتساع Mild در بخش آمپولر آن مشهود است، Spillage آن به داخل حفره ی لگن دیده میشود ، تجمع موضعی ماده حاجب در ناحیه ی پری تیوبال دوطرف احتمال درجاتی از peritubal Adhesion را مطرح می کند.
- سرطان کیست
سلام وقت بخیر ، ۴۸ سالمه و سه ساله ازدواج کردم و بچه هم ندارم. من تازه با آزمایش خون تست CA125 36/5mm. فهمیدم کیست یونی لوکولار دیواره نازک ، تومور میباشد ، میخوام بدونم با عمل کاملا برداشته میشه یا که باید قرص و شیمی درمانی هم بشم. ممنونم از جوابتون البته من چند تا فیبروم ، که یکی شون بزرگ به ابعاد ۸۰×۹۰ mm هست هم دارم.
- تفسیر جواب پاتولوژی
با سلام و خسته نباشید جواب پاتولوژی من موارد ذیل ذکر شده Early secretary phase Endometrial polyp آیا مشکل خاصی دارم ؟
- پولیپ
سلام. من لا پاراسکوپی و هیستروسکوپی شدم و پولیپمو برداشتم .اوایل ترشحات خونی داشتم ولی الان مثل پریودی هستش. شما گفتید اگه شدید بیاید مطب. ولی چون احتمال پریود میدم خیلیم شدید نیس فعلا منتظرم.۱بهمن عمل شدم.بنطر شما تا کی خونریزی یا لکه بینی داشته باشم طبیعیه. خیلی نگرانم . چون میخوام اقدام کنم.
- 💜💜💜اقدام برای حاملگی
سلام دکترجان من یک دختر ۱۹ ساله مجرد هستم دکتر برای جوش های صورت و بدنم و موهای زائد زیاد ک داشتم قرص سیبل رو نوشتند به مدت سه ماه اما نگفتند که از چه زمانی مصرف کنم میشه لطفا شما راهنمایی کنید
- سوال
خانم دکتر میشه در مورد عمل هیستوروسکپی کنی توضیح بدید من خیلی میترسم
- تفسیر جواب پاتولوژی
سلام خانم دکتر عزیز وقت بخیر من دو هفته پیش هیستروسکوپی داشتم جواب پاتولوژی رو گرفتم امکان داره تفسیرش رو بفرمائید Specimen
Endometrial curettage
Clinical data
R/O endometrial hyperplasia
Macroscopic
Specimen received in formalin container consists of multiple irregular pieces of tan brown soft tissue admixed
with mucus and blood clots totally measuring 2.5x2.5x0.7cm. T.S in one block
Microscopic
Endometrial tissue composed of turtuous and variable sized glands lined by benign-appearing epithelial cells
with orderly row of nuclei and homogenous sub & supranuclear vacuolation embedded in edematous stroma.
No hyperplasia, polyp or endometritis.
Diagnosis
Endometrial curettage:
- Secretory phase endometrium (16-17th day).
- No evidence of hyperplasia, polyp or endometritis.
- Fragments of chronically inflamed polypoid endocervical tissue are identified. - برداشتن پولیپ رحم با سرکلاژ شکمی
سلام وقت بخير خانم دكتر عزيز بنده فرزندي ندارم و سفط مكرر هستم، به خاطر زايمان هاي زودزسم سركلاژ شكمي هستم، دچار پوليپ رحمي به علت بقايا بعد از آخرين سقطم شدم، دكترم عمل كرد انا ريشه پوليپ ظاهرا مونده بوده، و دوبازه بعد از سه ماه رفتم سونو و رشد كرده، سوالم اينه كه اگر بخوام جراح ديگه اي بغير از پزشكي كه سركلاژم كرده ، منو هيستروسكوپي و پوليپكتومي كنه، براي سركلاژ و شكميه من مشكلي پيش مياد؟
- ضخامت اندومتر و پولیپ
من ۴۷ سالم هست خونریزی پریودم زیاده .سونو واژینال رفتم نوشته ضخامت آندومتر بادی ۵ ولی فوندوس ۱۸ میلی متره الان هیستروسکومی نیاز هست؟با تشکر
- علت خونریزی بعداز3بارتزریق لوپرومر
سلام خانم دکترمن به تشخیص پزشک تو3ماه. 3بارآمپول لوپرومرزدم برای یائسه شدن ولی بعدازتزریق سومیش الان 22 روزگذشته ومن دوباره خونریزیم شروع شده آیارحمم بایدبرداشته بشه
- اندازه گیری عمق رحم و ایجاد خراش آندومتر
سلام وقت بخیر،ببخشید شخصی که مشکل نازایی نداره و فقط به دلیل مشکل کروموزومی که داره میخواد عمل پانکچر انجام بده و بعد آی وی اف و انتقال جنین،۱: آیا نیاز هست قبل انتقال جنین عمق رحمش اندازه گیری بشه؟ ۲: آیا عمق رحم با سونو واژینال هم اندازه گیری میشه؟ آیا خراش اندومتر هم نیاز هست انجام بده؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایید خراش اندومتر با بیهوشی هم انجام میشه؟تفاوت خراش آندومتر با هیستروسکوپ چیه؟
- گزارش پاتولوژی
سلام عمل هیتروسکوپی داشتم میخوام جواب پاتولوژیما بدونم
- علایم
با سلام من حدود سه ماه هست،که هیستروسکوپی کردم 'جواب پاتولوژی هم به گفته دکتر خوب بوده و به مدت سه ماه قرص پروژسترون مصرف کردم۰ الان بازهم بین قاعدگی ترشحات قهوه ای دارم و قاعدگیم حدود ده تا دوازده روز طول میکشه ایا اینهاطبیعی هست? متشکرم
- پولیپ رحم
با سلام و خسته نباشید من چهارشنبه ۱۳ اسفند ۹۹ عمل هیستروسکوپی انجام دادم تو سونوگرافی واژینال یه پولیپ ۲ سانتی مشاهده شده بود اما بعد عمل گفتن تعدادش خیلی بیشتر بوده استرس خیلی زیادی دارم برا جواب پاتولوژی هنوز آماده نشده آیا تعداد زیاد می تونه دلیلی بر بدخیمی باشه؟
- سرکلاژ شکمی و بسته شدن لوله های فالوپ
سلام خانوم دکتر عزیز خسته نباشید راستش من ۴ ساله پیش سرکلاژ شکمی شدم الان ۸ ماهه اقدام کردم به بارداری و نشدم تا دیروز با عکس رنگی فهمیدم که هردوتا لوله ها بسته بودن خواستم ببینم من که سرکلاژ هستم عمل هیسترو برای باز کردن لوله ها آسیبی نمیزنه به سرکلاژم ممنونم
- هیستروسالپنگوگرافی
سلام خسته نباشین لطفاعکس رنگی تفسیرکنین ممنون میشم دکتر،پس ازتزریق ماده حاجب ازراه سرویکس رحم حاجب شده ومتمایل به چپ قرارگرفته کاویته رحم نرمال،لوله های رحم دردوطرف باتاخیرحاجب شده،اتساع میلددربخش آمپولرآنهادیده میشودوspillageآنهاباتاخیرصورت گرفته ودرحدجزئی است،میخواستم بدونم بااین موضوع میشه باردارشدیابایدلاپاراسکوپی بشم
- جراحی پولیپ و لکه بینی
سلام خانوم دکتر عزیز چندساله ۴روز قبل پریودی لک داشتم وسیکل منظم ۲۶روزبعدسونو پولیپ ۱/۵سانت بود مهر جراحی کردم پاتولوژی خوب بود ۱ماه اول خوب بودالان دو ماهه مجدد ۴روز قبل پریودی لک میبینم و بعدپریودی هم چند روز باز لک دارم دکتر رفتم دوفاستون دادن از ۱۴قاعدگی به مدت ده شب ولی همچنان این شرایط هست سونو هم داخل مطب دادم مشکلی نبود نمیدونم دیگه چیکار کنم روانمو این موضوع بهم زده لطفا بگید من چیکار کنم؟
- نتیجه نمونه برداری از پولیپ با هیستروسکوپی
با سلام لطفا ننیجه ی نمونه برداری رو برامکامل توضیح میدین Diagnosis: endometrial polyp with in focus complexh hyperplasia without atypia. Microscopic: phalogic finding supportbelow diagnosis. macroscopic: the specimen recieved in formalin consistof multiple fragments of creamy tissue
- لکه بینی بعد از هیسترسکوپی
سلام وقتتون بخیر من یک ماه هست که با هیسترسکوپی رحمم رو برداشتم چهل سالم هست هنوز گاهی اوقات لکه قهوه ای دارم خطری نداره؟


