Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- درد جای سزارین
سلام دکتر۲سال پیش سزارین کردم الان جای بخیه هام سر میشه درد هم میکنه چکار کنم
- بدخیمی اندومتر
سلام خانوم دکتر ممنونم که پاسخگو هستید والا من باسابقه سرطان اندومتر البته بعد مجسترول کورتاژم جوابش خوب بود ایا بنظرشما من هنوز من سلول آتی پی دربدنم وجود دارد؟ یا چون با مدروکسی مرتب پریود شدم مشکلم رفع شد؟ جواب پاپ اسمیرم خوب هست من قبلش پنج دوره باگونال اف و قرص استرادیول جواب نگرفته بودم که لاپارا و هیسترو شدم و پولیپ اندومتر با سلول اتی پی و کمپلکس دیده شد علت ایجاد این سرطان استرادیول نبوده؟
- هیستروسونو
سلام من یک سال وهشت ماهه سزارین شدم هفته قبل رفتم هیستروسونگرافی گفتن کمی ازبخیه داخلی بازشده بایدچیکارکنم
- عفونت واژن
سلام مدتی است که ازعفونت قارچی همراه باسوزش واقعاعذاب میکشم به دکترمراجعه کردم یه سری قرص تینیدازول وفلوکونازول با لاکتوفم و لاکتوواژ برام تجویز کرد ولی متاسفانه بامصرف اوناهم خوب نشدم حال ازشما خواهش میکنم راهنماییم کن تا واسه درمان چکارکنم دیگه خسته شدم ازاین وضع به طورکلی زودبه زود عفونت میکنم باتشکرازراهنمایی َشما لازم ب ذکر است با دادن آزمایش پاپ اسمیر مشخص شد عفونتم قارچی ست .لطفا جواب بدید
- سونوگرافی رحم و تخمدان
یک ریم secretionبین دولایه اندوسرویکال مشهود است یعنی چی
- خونریزی زیادازمقعدنزدیک پریودی
امروزاصلاخونریزی چیزی نداشتم این دومین باره نزدیک پریودی خونریزی شدیدازمقعددارم نمیدونم چیکارکنم
- لاپاروسکپی
باسلام لطفا این سونوگرافی رو تفسیر بفرمایید ،یک توده کیستیک حاوی ذرات و سپتومهای اکوژن به ابعاد ۷۰ در ۷۱ میلیمتر منطبق بر فضای کولدوساک خلفی دیده شد( بسیار سپاس گزار م لطفا در صورتیکه مقدوراست سریع جواب بدهید
- سقط جنین
هزینه کورتاژ چقدر هست؟؟
- ضربه به شکم
سلام با خواهرم بحثم شد و ضربه یه شکمش زدم الان اندازه نصف کف دست خونریزی داشته ولی دیگه تموم شده آیا مشکلی هست؟ خیلی میترسم لطفا پاسخ بدید سپاسگزارم
- برداشتن رحم و تخمدانها
سلام خانم دکتر،میخواستم بدونم عمل برداشت رحم از طریق لاپاراسکوپی انجام میشه یا باید جراحی باز بشه؟؟؟ مادرم یه کیست ۸سانت هم داره و میوم
- یائسگی
سلام وقت بخیر.خانمی ۴۵ ساله هستم.از یکسال پیش دچار قطع پریود شدم آزمایش دادم fsh:20 و lh:11 ماما تشخیص یائسگی داد اما فقط برای دو ماه هورمون دادن فقط با اونا پریود میشم.هفته پیش آز دادم fsh:39 و lh:26 دکتر استروژن و پروژسترون دادن برای ۶ ماه اما نحوه مصرفش رو خوب متوجه نشدم دسترسی به دکترم ندارم .لطفا راهنمایی بفرمائید چطوری بایستی مصرف کنم ممنون و متشکرم از لطفتون
- طریقه مصرف قرص دوفاستون
سلام وقت بخیر من حدودا ۴۵ساله هستم ؛ مدت یکسال ویا بیشتر است که پریود نامنظمی دارم ؛ بطوریکه اکثر اوقات ویا بهتر بگم تمام روزها خونریزی داشتم حتی خیلی وقت ها زیاد و شدید بود بطوریکه با آ فت HBمواجه شدم . تمام آزمایشات و سونوگرافی ورحم وضمایم نرمال بود ؛یک دوره کوتاه از دوفاستون استفاده کردم بهتر شدم ؛ پزشک معالج گفتن نیازی به استفاده نیست؛ دوباره مشکلات ادامه پیدا کرد ؛ پزشک معرفی شده داخلی برای کم شدن خونریزی وجبران کم بود HB ترانس آمین اسید داد ؛خونریزی کمتر شد ولی همچنان ادامه دارد با حجم نسبتا زیاد ؛ الان از شما این سوال رو دارم اگه بخوام قرص رو شروع کنم ؛ با وجود خونریزی میتونم از امشب شروع کنم ؛ لطفا بگید چند تا و تا چند شب ودر ثانی وضعیت من آیا ثبات پیدا می کنه یا نه؟ ممنون از همکاریتون وحوصله تون
- یائسگی
سلام من ۵۴ سال دارم و حدود ۶ سال که یائسه شدم و پنج ماه قبل به علت لکه بینی کورتاژ شدم که جواب پاتولوژی و پاپ اسمیر خوب بود و الان یه هفته است که درد دارم البته یک روز هم لکه بینی داشتم ود رفتم دکتر بهم ازیترومایسین و پماد واژینال داد و امروز دردم خیلی زباد بود نگرانم لطفا کمکم کنید
- زگیل تناسلی
سلام خسته نباشید من 6 جلسه لیزر زگیل تناسلی انجام دادم آخرین جلسه من یکشنبه بودجمعه با همسرم رابطه داشتیم خیلی سوزش داشتم چقد زمان میبره جای سوختگی هاخوب بشه یا اینکه ممکنه هنوز خوب نشده باشم یکم افسردگی گرفتم چون این سوزش انگار هیچ وقت نمیخواد تمام بشه قشنگ احساس زخم داشتم
- سقط
سلام خانم دکتر ،من حدود ۴۰ روز با قرص سایتوتک سقط انجام دادم در هفته پنجم بارداری بودم،الان خونریزیم بند نمیاد اخرین بار ک سونو دادم ۱ سانت بقای مونده تبدیل ب پولیپ شد ،ک بهم پشنهاد کورتاژ شده ولی نظر شما رو میخاستم بدونم
- عقب افتادگی پریود
سلام من چن ماهه که قاعدگی نامنظم دارم وباآمپول قاعده میشم دکتربهم گفت تنبلی تخمدان داری وبیشترمواقع دردشدیدزیرشکم دارم این ماه آمپول زدم چهارروزپریودشدم دکترقرص مدروفم ۵داده ایابااین قرص تنبلی تخمدان برطرف میشه وقاعدگیم منظم میشه و اینکه در زیرشکمم براچیه ممنون میشم جواب بدین
- رشد تخمدان وفولیکول
سلام خانم دکتر خوبین ۳ ماه پریود نشدم رفتم سونو ۱۰ روز پیش گفتن فولیکول ریز و ۹ میلی متر دارم بعد از چند روز بازم سونو دادم نوشتن تخمدان راست باحجم ۱۴/۵سی سی دارای حجم افزاریش یافته است تخمدان چپ هم نرمال و حاوی یک فولیکول به قطر ۲۴ میلیمترو چند فولیکول ریز هستش ایا طبیعی هستش
- فیبرم رحمی
سلام خانم دکتر عزیز بنده 40 ساله هستم فیبرم بالای رحمی دارم برای از بین بردن این غده به غیر از عمل چه چیزی پیشنهاد میکنید
- بقایا سقط
سلام وقتتون بخیر من با قرص سایت تک سقط یک ماهه داشتم الان هیچ خونریزی و علائمی ندارم دکتر با سو نو واژینال گفتن 22 میلی ببقایا دارم آیا نیاز به کورتاژ دارم یا نه با پریود دفع میشه، واینکه لطفا بفرمائید که برای دفع بقایا میشه دوباره از این قرص استفاده کرد یا خیر
- زنان
سلام بعد از ۱۲سال درد شدیدی در ناحیه سزارین دارموقتی زیاد بشینم رو زمین درد زیادتر میشه دلیلش چیه


