Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- اقدام به بارداری
با سلام .... خانم دکتر من یه بچه ۶ ساله دارم و چند سال قبل یه سقط داشتم و مدتی بدون آگاهی قرص اورژانسی مصرف کردم .الان تصمیم به بارداری گرفتم و چندماه هست که اقدام کردم ولی متاسفانه نشده. بعد از چندبار رابطه که اسپرم وارد بدنم میشه علائم پریود دارم مثل سفت شدن سینه و حالت دل پیچه و بی حالی و ... میخواستم بدونم آیا احتمال نازایی هست؟ و اینکه چرا این علائم رو دارم؟ ممنون میشم جواب بدین
- لکه بینی قبل پریود
با سلام .بنده به مدت دو سال بعد از ازدواج قرص ضد بارداری استفاده میکردم و هیچ مشکلی هم با استفاده از ان قرصها نداشتم فقط یکی دوروز قبل از پریود لکه های مایل به قهوه ای می دیدم اکنون که بیش از یکسال است قرصها را قطع کرده ام با اینکه پریود منظمی دارم . فاصله بین انها و تعداد روزهای پریودی منظم است و حجم خونریزی کاملا نرمال است باز هم یکی دوروز قبل دچار لکه بینی ام . که موقع دسشویی رفتن قبل پریود چن قطره خون میبینم و بعد از این حالت که یک یا گاها دوروز است پریود پیوسته شروع میشود . ایا مشکلی وجود دارد؟؟
- Ivf
سلام من تو سیکل انتقالم تنبلی تخمدان دارم علت تجویز واریوپپتیل چی هست آیا عوارض خاصی داره یانگران نباشم؟
- سقط
سلام خسته نباشید من ۲۸سالمه تقریبا نزدیک ۲۰ روزی میشه که سقط داشتم و ۱۰ روزی هم هست که کلا خونریزی و لکه بینی قطع شده .قراره اگه قسمت بشه تا ۱۰روز دیگه برم کربلا خواستم ببینم کی قرص ال دی مصرف کنم پریود نشم و اینکه اثر میزاره تا اونموقع
- خونریزی شدید
دوتا آمپول زدم خونریزی ام قط بشه یاسه بشم قط نشده هیچ خونریزی شدید با لخته های زیاد.چهل سالم بچه ندارم .سه بار سقط کردم.فیبروم داشتم عمل کردم.دیگه بچه نمی خوام
- سرکلاژ شکمی
من چندین بارسابقه زایمان زودرس داشتم.سرکلاژ معمولی جواب نگرفتم .،همه زایمان هایم ۲۲و۲۳هفته بوده .آیا سرکلاژ شکمی جواب میده؟درسونوگرافی ام تا هفته های ۲۱ یکم طول دهانه رحمم ۳۶ است .نمیدانم یک دفعه یی به آب ریزی ودرد می افتم.
- درد حاملگی
سلام من 20 سالمه که باردارم ولی هفته های اولم درد خفیفی شبیه دردپریودی زیرشکمم دارم موقع خواب یا نشستن توماشین دکترم برام شیافی نوشتن که کمیاب هست نتونستم پیداش کنم اگراستفاده نکنم مشکلی پیش میاد؟؟ممنون
- سلام خسته نباشید من دوران بارداری رو میگذرونم و غربالگری دوم را انجام داده و امروز جواب آزمایشم رو گرفتم که در اون سندرم داون نشون داده میخواستم ببینم چیکار کنم
- پلاکت خون
سلام من پلاکت خونم در ماههای اولیه بارداری پایین بوده الان توی سه ماهه سومم وپلاکتم بالارفته میخام بدونم طبیعی هست یانه؟
- سپتوم طولی وعرضی واژن
من سال ۸۳سپتوم طولی وعرضی واژن داشتم وجراحی شده ام. خواستم بپرسم سپتوم طولی وعرضی واژن چیست ؟ شروع وتشکیل ورشد آن ازکجاست؟ از رحم شروع به رشد و تشکیل شدن میکنه تا به واژن میرسه؟
- عفونت
من حدود دو ما ه از قرص متروماکس و زل وازینال استفاده کردم اما با گذشت 4 ماه باز دور وازن احساس سوزش خارش تورم قرمزی دارم کلافه شدم ممکنه از چی باشه خانوم دکتر؟ازمایشم هم عفونت نشون نداده.ممکنه از پودر شست و شو ی لباس زیر باشه؟بهتر است با چی لباس زیرو بشوریم؟ راهنماییم کنین ممنون
- مصرف قرص سیبل برای جلوگیری
من pco داشتم و طبق دستور پزشک، سیبل مصرف می کردم و هنوز هم مصرف می کنم. الان pco خوب شده اما برای نظم پریود گفتن تا ۶ ماه دیگه مصرف این قرص رو ادامه بدم. داروخانه روی جعبه قرص نوشته از روز سوم قاعدگی مصرف بشه. بروشور میگه از روز اول. من میخوام همزمان تاثیر جلوگیری هم داشته باشه. دقیقا از چه روزی باید مصرف قرص رو شروع کنم؟ آیا درسته که میگن از روز اول تا پنجم پریود بهترین زمان مصرفه؟
- تاثیر لیزر بر بارداری
سلام خانم دکتر وقت بخیر لیزر موهای زاید بر نازایی تاثیر داره ؟ منظورم این هست که اگر لیزر برم برای اقدام به باردار شدنم تاثیر منفی نمیزاره ؟
- عمومی
با سلام خدمت شما خانم دکتر عزیز خانم دکتر آیا مصرف کپسول ویتامین Eباعث بهم خوردگی پریود میشه؟من چند ماه بود پریودی منظمی داشتم از ماه پیش یعنی ۲۲ تا ۲۸ مرداد لکه بینی داشتم و ۲۸ مرداد پریود شدم تا ۳ شهریور پاک شدم .و الان که ۱۶ شهریور هست مجدد لکه بینی ام شروع شده یعنی فقط ۱۳ روز پاک بودم ..آیا این کپسول مؤثره یا خیر ..عفونت و ترشح هم دارم یا بخاطر عفونت هست
- نازایی
با سلام. من چهار با انتقال جنین انجام دادم در ۴ مورد منفی بوده که دوباه از همسرم آزمایش گرفته شده DNA اسپرم ۳۲ درصد هستش دکتر سونو ی واریکوسل ندوشته که علایمش نداره مثل گره خوردگی ولی گاها کمی تیر میکشه آیا درمانی جز عمل داره؟ همین دلیل باردار نشدن هستش،؟
- درد تخمدان
سلام سیکل های من ۲۴ الی ۲۶ روزه هست. و روزای ۱۰ الی ۱۲ تخمکگذاریم هست. این ماه هم مثل همیشه، روز ۱۰ درد تخمدان چپ و ترشح داشتم. ولی دوباره روز ۱۵ درد شدید تخمدان چپ داشتم به مدت ۲۴ ساعت. بعدش خفیف تر شد و الان چند روزه این درد خفیف ادامه داره. علت این درد چی میتونه باشه؟؟؟ ممکنه کیست داشته باشم؟ سابقه ی کیست ندارم. قبلا عکس رنگی هم گرفتم مشکلی ندارم.۲۵ سالمه و ۵ ساله پیشگیری ندارم. بچه دار نمیشم بخاطر ذخیره تخمدان کم اما پریود و تخمکگذاری منظم دارم فعلا...
- آمپول لوپرومر وبارداری
سلام وادب احتما بارداری همزمان بامصرف این آمپول وجودداره؟
- قطع شیردهی
با سلام.دخترم بیست و سه ماهشه چهار روزه که تغذیه با شیر مادرش رو قطع کردم.سینه هام به شدت درد می کنه و پر از شیره.آیا دارویی یا قرصی برای خشک شدن شیر سینه هست یا اینکه صبور باشم تا خشک بشه؟باید چیکار کنم؟
- تکه گوشت در پریودی در دختران مجرد
من 13 سالمه و از اخرای کلاس شیشم نمیدونم یا پنجم پریود میشدم و هنگام پریودی تیکه گوشت میبینم نشونه چیه-مجردم-
- التهاب تخمدان
در سنوگرافی رحم التهاب تخمدان ها مشخص میشود یا خیر


