Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- بارداری
با سلام. ماه اول بارداری هستم. آیا لیزر موهای زائد برایم ممنوعیت دارد؟ چهار دوره از لیزرم مانده.
- نزدیکی درماه هشتم بارداری
ایا میتونم باهمسرم درماه هشتم انجام بدم کاری یاخیر
- انتقاد
سلام و احترام.. خانم دکتر من دوبار از شما یک سوال پرسیدم هر دوبار سوال منا پاک کردید و جواب ندادید.. ک دفعه اول من فکر کردم سوالم فرستاده نشده. دوباره فرستادم.. سوال من این بود.. ((خانم دکتر من در یک سایتی خوندم گفته بود طول بارداری از زمان لقاح 288 روز یا 38 هفته هستش.. میخاسم بدونم درسته؟.. اگه درسته یعنی میشود با تاریخ تولد.. تاریخ لقاح را بدست آورد؟.. ممنون میشم جواب کامل بهم بدید... پیشاپیش بابت جواب سپاسگذارم)).. در این سوال نه بی احترامی کردم و نه بی ادبی شده.. من این سوال را پرسیدم چون میخاستم از یه علمی اطلاع داشته باشم. و این سوال در تخصص شماست.. حالا اگه نمیخواهید جواب بدید.. بگید.. این کار درست نیست که سوال من را پاک کنید این دور از شأن یک دکتر است.. در حال اجباری نیست.. شما خیلی هم لطف میکنید که دارید رایگان جواب مردم را میدید و خدمت به خلق میکنید.. خداوند شما را حفظ کند..
- سقط به علت ایست قلبی
سلام من سقط به علت ایست قلبی در هفته هشتم داشتم که جنین تا شش هفته رشد داشت بعد از ده روز سونو واژینال بقایا ۸×۱۵ نشان داد الان قرص ال دی و مترژن میخورم به نظر شما با پریودی دفع میشه
- بارداری
خوردن چه قرصی واسه ماه اول بارداری
- بارداری
سلام من ۵ ماه قصد بارداری دارم پریودم نامنظم هست ودر این مدت باردار نشدم باید چکار کنم
- سوال مهم بارداری
سلام خانم دکتر مهربان وقت بخیر، عذر خواهی میکنم من تو سونو گرافی ۲۸ هفته طول سرویکال ۲۸ بوده ( کوتاه تر از حد نرما) و به طول (۱۱ و عرض ۱۵) funneling مشاهده شده ،، میخواستم بدونم طول سرویکال با استراحت مطلق بهتر میشه ،،و funneling تو سونو یعنی چی ؟؟
- عوارض کم شدن اب آمونیوتیک
سلام، لطفا عوارض کم شدن اب آمونیوتیک رو میفرمایید؟
- بارداری وتیرویید
باسلام من هفته 6بارداری هستم Tshام 4.5هست دکترم قرص ندادبه نظرتون مشکلی نیست؟
- قاعدگی
سلام خسته نباشید من ۱۹ سالمه و با نامزدم یک رابطه از پشت داشتم و بعد از اون یک هفته بعدش پریود شدم و موقع پریود هیچ دردی نداشتم دوماه قبلش هم که اصلا رابطه ای نداشتم فاصله ی پریودام ۲۲ روزه بود و کلا از ابان تا دی ماه پریود هام بدون درد بودن بعد از اخرین پریودم که ۱۰ دی ماه بود تا الان هییچ رابطه ونزدیکی نداشتم ولی ۲۷ روز میگذره و پریود نشدم ایا ممکنه که باردار باشم با اینکه ماه قبل بعد از رابطه ام پریود شدم
- بارداری پوچ یا طبیعی ؟
سلام وقت بخیر من 17تیر شروع آخرین پریودیم بود .16مرداد عددبتام891 بود. 2شهریور که بنابر تاریخ پریودیم 47 روزم میشد(6هفته و5روز) سونوی واژینال دادم و فقط ساک حاملگی 13 میلی مشاهده شد و جنین و قلب رویت نشد البته یک کیست 4سانتی هم در تخمدان چپ داشتم. 3شهریور مجدد بتا دادم که عددش19957 شده بود. نظرتون چیه در مورد این تاریخ ها و ارقام؟ چقدر احتمال داره پوچ باشه؟ چقدر احتمال داره بارداری طبیعی باشه؟ خیلی نگرانم خواهشا کمکم کنید. ممنون
- لکه بینی دربارداری
متن سونوگرافی که این صورت هستش برام تفسیر کنید.رحم ازحدطبیعی بزرگتر وبه سبب بارداری حاوی یک ساک بارداری باحدودمنظم وواکنش دسیدوایی بارداری براساسmsdبرابربا۹ mm معادل ۵هفته و۵روزدیده مشود -درحال حاضر yolksacوfetal -poleمشاهده نمی شود.جهتpregnancyR/O early یامراحلpost abortion(باتوجه به سابقه خونریزی)تیتراژ BHCGوسونوگرافی پیگیری توصیه میشود. درادنکس ها ضایعه سیستیک وsolid دیده نشد اینترنال os بسته است
- بارداری
درهفته اول مصرف قرص ال دی هستم ودخول داشتم ومنی ب داخل راه پیداکرده..آیاباردارمیشوم؟دوباردرطی سال قبل وسه سال قبل سقط داشتم.آیاانکان داردباردارشوم؟اگرقرص دوتایی بخورم مشکل پیش می آید؟
- سرکلاژ شکمی یا سرکلاژ واژینال
سلام
آيا سركلاژ شكمي محكم تر از سركلاژ از راه واژيناله؟ من دوتا سقط داشتم كه دومي سركلاژ شده بودم اما تو بيست دوهفته سقط شد اولي تو بيست شش هفته سقط شد؟
- بارداری بدون دخول
من تنبلی تخمدان دارم و خب قرص سیبل مصرف میکنم)ی نوع قرص ال دی(برای درمانش ی رابطه سطحی بدون دخول داشتم امکان این هست با پیشاب حامله شم؟چون فک کنم تماس داشته با واژن داروخونه بهم گف چون قرص سیبل میخوری نیازی نیس ولی باز میشه شما ببگین
- انجام آی یو آی
سلام خانم دکتر عزیز وقت بخیر من چند وقته در اقدام هستم اما نتیجه ای نداده می تونم از دکترم بخوام که آی یو آی انجام بدم که سریع تر بچه دا شم؟
- درد پشت کمر و پهلو و درد لگن
سلام خانم دکتر هفته ۲۰ هستم و قسمت سمت چپ کمرم تقریبا ناحیه ای که به پهلو وصل درد میکنه و بعد درد ول میکنه اما مثلا درد لحظه ای میاد ، خداروشکر لکه بینی اینا ندارم میخواستم بدونم این حالت طبیعی؟ به چه علت این درد دارم؟ دقیقا عین این درد رو در ۱۸ هفته هم داشتم البته اون در قسمت استخوان لگن بود سمت چپ قسمت جلویی به نظرتون علت درد چیه؟
- بارداری
سلام تاریخ زایمان براساس سن پریودی صحیحه یا سن سونو؟
- تهوع بارداری
سلام خانوم دکتر . من باردارم نه هفته و سه روز م هست. هفته های پیش حالت تهوع شدید داشتم روزی دو تا دیمترون میخوردم.اواخر هفته ی هشت رفتم سونو دکتر گفت ضربان داره. بعد از اومدن از دکتر یک روز بعدش حالت تهوع من حدود هشتاد درصدش رفته حدود بیست درصدش مونده. خیلی نگرانم و وتا دو هفته ی دیگه امکان دسترسی به دکتر ندارم که برم سونو. میخواستم بدونم ایا جای نگرانی هست و ممکنه خدای نکرده توقف رشد جنین باشه؟ و یا کم شدن حالت تهوع تو هفته ی نه امکان داره با توحه به اینکه حالت تهوع شدید داشتم و تو دو هفته دوکیلو کاهش وزن داشتم
- بقایای سقط جنین
باسلام. من بقایای بارداری داشتم دکتر داروی سقط داد بعد از دوهفته سونوگرافی رفتم نوشته مقداری پارتیکل شناور در اندومتر فوقانی به ابعاد۹ونیم ×۶ونیم از بقایای بارداری دیده شد.آیا نیاز به کورتاژ دارم یا با دارو دفعه میشه این مقدار.


