Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- بارداری
سلام.در زمان بارداری .معمولا در شرایط نرما ل(مثل پایین نبودن جفت...کوتاه نیودن طول سروبکس و...)رابطه جنسی با همسر تا ماه چندم امن است و به جنین آسیب نمیرسد؟
- متیل دوپا در باری
سلام خانم دکتر ۳۸ سال دارم .من الان ۱۵ هفته و ۳ روز هستم ، و ۱۰ سال پیش یه بار سقط با کورتاژ به خاطر تشکیل نشدن قلب جنین و یه بارداری قبلی ۹ سال پیش در ۳۲ هفته به بعد فشار خون ۱۴ داشتم پسر ۹ ساله دارم . الان از ۶ هفته هر بار مطب رفتم فشارم ۱۴ بود و در منزل ۱۲ تا ۱۲ و نیم ، به خاطر همین دکتر متیل دوپا. هر ۱۲ ساعت یک عدد و اسپرین ۸۰ از هفته ۶ تا ۱۳ شبی یه عدد و بعد از آن اسپرین ۱۰۰ مصرف میکنم . چون ۱۰۰ معده ام را اذیت کرد گفته اسپرین ۸۰ یکی و نصف . میخواستم نظر شمارو در مورد میزان اسپرین و متیل دوپا بدونم ، میترسم برای جنین ضرر داشته باشین اسپرین ؟
- بارداری
سلام من توبارداری قبلیم سرکلاژشکمی شدم الان بارداری دومم دکترگفت بازنکردم چگونه این نوع سرکلاژ چک کرددلهره ندارم نکن بازکرده دکترم میش دید هست یانخ
- نحوه مصرف قرص سیبل
سلام وقت بخیر دو بسته قرص سیبل دارم بسته اول رو از روز سوم قاعدگی شروع کردم و هنوز سه تا از قرص های سفید آخریش مونده و من پریود شدم الان باید سفیدارو ادامه بدم یا ن بسته دوم رو از روز سوم دوباره شروع کنم ؟ممنون میشم کمکم کنید
- تاخیر در پریودی و تست منفی
پریود نامنظم دارم کاهی سر دوهفته پریود میشم این سری سر دو ماه علائم پریودی اومد اما نشد دوباره سر سه هفته درد اومد اما نشد سر سه هفته اومد باز نشد سر ۶ هفته هم درد اومد اما پریود نشدم تست بیبی چک بعد گذشت یک ماه از وقتم منفی بود آیا امکان بارداری هست؟
- ریم مایع دربارداری
من ۶هفته و۵روزباردارم قلب جنین تشکیل شده بود فقط نوشته ریم مایع به ضخامت ۴میل دراطراف ساک دیده شد یعنی چی؟
- امپول پروژسترون
سلام. آیا بعد از پریود نشدن و تزریق امپول پروژسترون اگه تست بتا خون بدهیم براینکه بدانیم بارداریم یا نه، این تزریق پروژسترون می تواند در نتیجه مثبت یا منفی تست تاثیر گدار باشد یا نتیجه قابل اعتماد است؟
- تنفس جنین
سلام خانوم دکتر ببخشید ممکنه جنین تکون بخوره ولی تنفسش ضعیف باشه؟
- بارداری
آیاامکانش هست جواب آزمایش بعد۵ روز اززمان پریودی منفی باشداماباردارباشیم
- Ohss
سلام خانم دکتر من این دوره رفتم دکتر بهم ۶ تا سینال آف داد و شبی سه تا لتروزول روز دوازدهم برام سونو نوشت گفت به دونه تخمکم نداری این ماه اصلن باردار نمیشی حدود ده روز پیش افتادم رو دل درد و کمر درد شدید روز موعدم دیگه نتونستم تحمل کنم رفتم پیش همین دکتره گفته احتمالا عفونت داری برام آزمایش نوشت رفتم دادم جواب ازمایشا میگفت باردارم بتام ۱۴۴ بود ولی سونو میگفت حاملگی خارج از رحمع و به شدت تخمدانم آب آورده دیگه همون شب خواست بخوابنتم اتاق عمل قبول نکردم باز ۴۸ ساعت دیگه سونو بتا دادم شد بود بتا ۴۷۰ سونو هم هیچی ندیدن باز داخل لوله ها ولی میگفت تخمدانت آب آورده. دکتر باز میگه خارج از رحمه دیروز رفتم شیراز به دکتر خوب سونو کرد گفت تخمدان به شدت آب آورده و ohss شدی. تا میتونی باید سفید تخم مرغ بخوری برام بتا و ازمایشا نوشت. بتام باز امروز بعد ۴۸ ساعت شدت بود ۹۳۰ ولی گلبول های سفیدم رفته بودن بالا. حالا که براش فرستادم میگه حامله ایی ول تخمدانت آب آوردن باید استراحت کنی و درد شدید داشت بری بیمارستان خواستم ببینم واقعا دارویی ندارن دل کمرم درد میکنه به نصبت خوب شده ولی هنوز دارم درد لکه خون ریزی هم اصلن ندارم سلام خانم دکتر من این دوره رفتم دکتر بهم ۶ تا سینال آف داد و شبی سه تا لتروزول روز دوازدهم برام سونو نوشت گفت به دونه تخمکم نداری این ماه اصلن باردار نمیشی حدود ده روز پیش افتادم رو دل درد و کمر درد شدید روز موعدم دیگه نتونستم تحمل کنم رفتم پیش همین دکتره گفته احتمالا عفونت داری برام آزمایش نوشت رفتم دادم جواب ازمایشا میگفت باردارم بتام ۱۴۴ بود ولی سونو میگفت حاملگی خارج از رحمع و به شدت تخمدانم آب آورده دیگه همون شب خواست بخوابنتم اتاق عمل قبول نکردم باز ۴۸ ساعت دیگه سونو بتا دادم شد بود بتا ۴۷۰ سونو هم هیچی ندیدن باز داخل لوله ها ولی میگفت تخمدانت آب آورده. دکتر باز میگه خارج از رحمه دیروز رفتم شیراز به دکتر خوب سونو کرد گفت تخمدان به شدت آب آورده و ohss شدی. تا میتونی باید سفید تخم مرغ بخوری برام بتا و ازمایشا نوشت. بتام باز امروز بعد ۴۸ ساعت شدت بود ۹۳۰ ولی گلبول های سفیدم رفته بودن بالا. حالا که براش فرستادم میگه حامله ایی ول تخمدانت آب آوردن باید استراحت کنی و درد شدید داشت بری بیمارستان خواستم ببینم واقعا دارویی ندارن دل کمرم درد میکنه به نصبت خوب شده ولی هنوز دارم درد لکه خون ریزی هم اصلن ندارم
- سلام شوهرم ناتوانی جنسی داره باید چی کار کنم هفته ی یکبار هم نمی تونه رابطه داشته باشه من قصد بارداری دارم این طوری من باردار میشم
- دفع بقایای سقط
سلام خسته نباشید من سقط داشتم بقایای خاصی نمانده است.. 14 روز گذشته خونریزیم قطع شده سونو رفتم گفت خیلی کم مونده با پریود بعدی دفع میشود میتوانم قرص ال دی را شروع کنم..
- بارداری
سلام .خسته نباشید می دونم باید حضورا خدمت میرسیدم ببخشید
قبل از بارداری مکمل یا تغذیه مناسب چی پیشنهاد میدید ممنون ( مژگان محمدی)
- زنان
سلام ببخشید خانم دکتر من بعد از استفاده از قرص اورژانسی حدود ۴۰روز پریود شدم وقتی رفتم دکتر قرص مدروکسی به مدت یک ماه برام تجویز کردن الانم خوب شدم دیگه لکه بینی و پریود ندارم ومدت هفت روز از قرصهام مونده میخام باردار شم این قرصها احتمال داره که از بارداریم جلوگیری کنه!!!
- بارداری
سلام خانم دکتر من سه ماه پیش سزارین شدم شنیده بودم در شیردهی بارداری صورت نمی گیرد لذا نزدیکی داشتم یه هفته بعدش یکروز خونریزی کمی داشتم چه کنم آیا باردارم؟ لطفا راهنمایی کنید
- استفاده از آمپول پروژسترون در بارداری
سلام ببخشید خانم دکتر من دوماه پریودیم عقب افتاد و فکر نمیکردم باردار باشم. سه روز پشت سر هم روزی دوتا آمپول پروژسترون زدم. بعد فهمیدم در هفته ی هفتم بار داری هستم. آیا خطری برای جنین داره؟
- سقط وبقایاجنین
سلام ۶روز پیش سقط داشتم، ۳روز بعد سونوگرافی رفتم و دکتر گفت ضایعه هایپرهترواکو به ابعاد ۱۳×۱۸×۱۵م م و حجم ۱.۹سی سی در ناحیه اندوسرویکال رحم رویت شد که با توجه به شرح بیمار میتواند مطرح کننده RPOC در حال دفع باشد، آیا باید قرص مصرف کنم یا کم کم دفع میشه؟ چون در طول روز خونریزی دارم
- بارداری
سلام هفته 32بارداری هستم گرید جفتم دو شده خطر داره خون به جنین میرسه
- درد معده
مشکل معده دارم ولی الان نمیتونم داروهاش استفاده کنم دومپریدون امی تریپلیپین و رابزول ،،،حالا درد در معده امونم بریده انقد رفتم زیر سرم خسته شدم از امروز صبح معده درد داشتم تا غروب بزور اروم شده ولی زده سمت چپ پشت وزیردنده ها توروخدا کمکم کنید خسته شدم هفته ی ۲۷ بارداری و بارداری دومم هستش ممنون از راهنماییتون
- تنبلی تخمدان
سلام تنبلی تخم دان دارم میخوام بچه دار شم ولی نمیشه چیکار کنم کپسول اوابوست و اسید فولیک مصرف کردم طی یک ماه ولی جواب نداد درصورتی که دکتر گفته بود درس میشه


