Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- میکرو
سلام. آیا بیماران مبتلا به صرع میتونن آی وی اف یا میکرو انجام بدن؟ صرع دارم و داروی ضدتشنج مصرف میکنم و دکترم گفتن این دارو برای جنین مضر نیست در صورت بارداری. بخاطر ذخیره تخمدان پایین ناباروری دارم. و پزشک گفتن میکرو انجام بدم. ۲۵ سالمه با وجود صرع میتونم میکرو کنم؟
- ببخشید نمیدونم سوالم ربط داره به تخصصی شما یا نه
من در دوران عقد یکبار لیزر جای جوش انجام دادم ده رو بعد ازدواج کردم و بعد از ازدواج حامله شدم میخواستم بپرسم آیا لیزر عامل ایجاد سرطان در من میشود؟ آیا فرزندم هم از تشعشعات این لیزر مبتلا به بیماری میشود؟ میکروندلینگ خانگی دکتر پن خریداری کردم و در منزل با حضور فرزندم در زمان شیر دهی استفاده کردم میخواستم بپرسم این چی آیا این هم ضرر و عامل بیماری میشود خیلی لطف میکنید جواب بدید خیلی نگرانم
- مواد سفید رنگ
سلام دختری۲۵ ساله هستم. میخواستم بدونم این مواد سفید رنگی ک بین لب های کوچک و بزرگ واژن هست چیه با صابون ک شسته میشه از بین میره ولی فردا دوباره اون قسمت سفید رنگه.چیکار باید بکنم واسه همیشه ازبین بره راه درمانش چیه؟؟؟
- مااقدام کردیم برای حاملگی
🌹🌹سلام خانوم دکتر من تنبلی تخمدان وکیست درتخمدان دارم ودوماه فهمیدم که تیروئید کم کارهم دارم ولووکسین 50میخورم وبرای رفلاکس معدم هرروز پنتوپرازول 20میخورم11خردادپریدشدم دکترزنان امپول گونادوموتروپین به من داد رو8و9زدم ولتروزول لتراکس روزی دوعدد ازسوم قاعدگی تاپنج روز خوردم اینارو استفاده کردم من بعدازامپول گونادومتروپین چندروزه لکه بینی قهوه ایی دارم 11خردادپرید شدم وامروز 13پریدی من هست دیروز رفتم دکترزنان گفتش یه کم عفونت داری وقرص فلوکونازول 150هرسه روز یک عدد،وقرص میفنامیک اسید برای لکه بینی که داشتم دادن بهم معاینه کرد گفت یه مقدارکوچیک عفونت داری مترونیدازول 500داخل واژینال بزارم داده بهم من این قرص مترونیدازول واژینال رووقتی نزدیکی دارم برای حاملگی چطوری بایدبزارم ؟؟؟ ،کورتیسوب هیروکورتیزین روزی دوبار موضعی دادن بهم حالا من درحال اقدام برای حاملگی هستم اینا ضرر نداره ؟؟؟؟میشه جواب بدین ممنون میشم
- خارش و سوزش ناشی از زخم داانه رحم
سلام خانم دکتر خسته نباشید من پاپ اسمیر دادم عفونت نشان نداد ولی زخم داشتم . دکترم شیاف دالازان ۱۰۰ و مترانیدازول داد . الان خارش و سوزش شدید دارم . چه داروی استفاده کنم ؟ خارش من می تونه به دلیل شیاف باشه؟
- من باردارم 😍
سلام وقتتون بخیر خانوم دکتر امروز رفتم متخصص زنان گفتش 9هفته بارداری هستم زیرشکمم خیلی دردمیکنه برام کلوتریمازول واژینال بااپلیکاتورنوشته برام میترسم بزنم خانوم دکترشماروشی دارین برای عفونت من ؟؟؟
- سلام پریودم با ده روز تاخیر شروع شده و حالا تموم نمیشه قهوه ای رنگه و اصلا شدی نیس
- جلوگیری از بارداری
سلام وعرض ادب ببخشید سواله بنده این هست که بعد از مصرف ۴عدد قرص ld و۱۲ ساعت بعد ۴ قرص دیگه برای جلوگیری از بارداری بلافاصله بعد از رابطه ایا بازهم امکان بارداری هست چون هنوز پریودی شروع نشده بعد از گذشت ۵ روز ؟؟ واینکه در این مدت درد شدید پهلوداشتم وسونوگرافی هیدرونفروز کلیه وکلسیفیته شدن کبد رانشان داد ایا امکانش هست که از عوارض قرص ldباشه وبرای درمان باید چکاری انجام بدم ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
- بارداری
سلام خسته نباشید. من ماه پیش روز ۱۴سیکلم سونو دادم که یک فولیکول سایز۱۶ در تخمدان راست و یکی سایز۹ در تخمدان چپ داشتم.برای بارداری اقدام کردم که نشدم. و این ماه روز ۱۶ سیکلم ترشح خوخی داشتم خیلی خیلی کم البته و روز ۱۷ سیکلم به دکتر مراجعه کردم و سونوگرافی انجام دادن و گفتند که چندین فولیکول در تخمدان چپ و چندین فولیکول در تخمدان راست داشتم که بزرگترین سایزش ۱۰ بود. و گفتند که احتمال تنبلی تخمدان دارم و قرص دوفاستون وپودر اینو فولیک برام تجویز کردن. سوال من اینه که این فولیکول ها یعنی تبدیل میشه به کیست؟؟🤦♀️ و اینکه من این ماه دیگ احتمال بارداری ندارم ؟؟ قرص و پودر تجویزی موثر هست برام؟ خواهشا راهنماییم کنید 🙏🙏🙏🙏
- متخصص زنان وزایمان
سلام باردارهستم شش هفته هستش ودرحال حاضر خون ریزی دارم خیلی نگرانم
- خاتمه بارداری
چهاربار سزارین شدم برای بارپنجم ناخواسته باردارم پنج هفته شده میخام خاتمه بدم نمیدونم چطوری راهنمایی کنیدلطفآ
- کیست یونی لوکولار
سلام وقت بخیر در سونو گرافی کیست یونی لوکولار دارای جدارنازک و محتوی اکوفری به ابعاد ۸۶*۷۵ م م منطقی بر آندکس سمت چپ رویت شد ممنون میشم راهنمایی کنید
- واکسن
سلام خانم دکتر میخواستم بدونم من که باردارم میتونم واکسن انفولانزا تزریق کنم یا خیر
- خانم دکتسلامر من 15 بهمن پریود شدم و الان بعد 10 پاک بودم دوباره خون قهویی رنگ میوفته رومن یعنی چیه لطفاً زود جوابم بدین خیلی نگرانم
خانم دکتسلامر من 15 بهمن پریود شدم و الان بعد 10 پاک بودم دوباره خون قهویی رنگ میوفته رومن یعنی چیه لطفاً زود جوابم بدین خیلی نگرانم
- عفونت ادراری در شیردهی
سلام من عفونت ادراری دارم دکتر قرص سیپروفلوکسین تجویز کرده به بچه هم شیر میدم چیکار کنم
- لکه بینی
سلام من قرص ال دی مصرف میکنم ولی الان چند روز لکه بینی دارم کمر درد هستم قرص ال دی نصف شده علت چیست؟
- ازمایش
سلام برای دادن ازمایش پرولاکتین باید ناشتا بود؟
- حین پریودی
من روز سوم پریودم اکثرا تکه گوشت همراه با درد شدیدازم خروج میشه با توجه به مطالبی که خوندم آیا خطرناکه
- سردرد در بارداری
سلام خانم دکتر من در هفته ۱۱ بارداری هستم گاهی سردردای شدید میگیرم با حالت تهوع قبلا سابقه میگرن داشتم ،میتونم از شیافت دیکلوفناک استفاده کنم؟و اینکه چندبار پماد ویکس مالیدم به پیشونیم بهتر شدم آیا این پماد مشکلی داره برای جنین؟
- سرکلاژ
سلام افرادی که سابقه زایمان زودرس دارند و با سرکلاژ جواب نگرفتن چکار باید انجام دهند تا بچشون از بین نره؟


