Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- فیبروم وپولیپ
سلام.خسته نباشین خانوم دکتر.من یه پولیپ به اندازه ۸.۴ ویه فیبروم ساب سروزال به اندازه ۱۷.۱۵میلی متر دارم.قصد بارداری دارم دکترم گفتن برای پولیپ باید کورتاژ تشخیصی انجام بدن وبااین سایز فیبروم می تونم باردار شم.می خواستم لطف کنین نظرتون رو بفرمایین.ممنونم
- سرکلاژ شکمی
سلام باتوجه به این که در سرکلاژ شکمی از بالاترین نقطه رحم دوخته میشه نخ سرکلاژ موجب پارگی کیسه اب نمیشه؟
- جواب نمونه پولیپ دهانه رحم
باسلام،،میخواستم بدونم این اصطلاح یعنی چی(برشهایی از مقاطع پولیپی با پوشش سیلندریک و کوریون فیبروزی حاوی مقاطع غدد آندوسرویکال و عروق با جدار ضخیم مشهود است)
- سزارین پنجم
ایا میتوانم سزارین پنجم را انجام بدم من سنم ۳۷ سال هست
- کیست تخمدانی
سلام من قبلا سابقه عمل كيست داشتم ولي كيست قبليم ساده نبود الا بعد از ٢سال يه كيست41mmساده يوني لوكولار باجدار نازك بدوني سپتاي خارجي بوجود اومده در تخمدان راستم الان ميخام بدونم اين كيست خطرناكيه يا با دارو رفعه ميشه يا نياز به جراحي؟
- متخصص زنان
سلام . من چند وقتی بود که پریود نمیشدم به دکتر زنان رفتم و بعد از انجام سنوگرافی مشخص شد که تنبلی تخمدان دارم . دو تا آمپول پروژسترون و قرص گلای وانس 500 برام تجویز کردن که الان 17روز که پریود شدید شدم و پاک نمیشم . لطفاً راهنماییم کنید ممنون.
- سزاریان
سلام من سال نود و هشت سزاریان کردم الان چند هفته هست جای بخیه هام درد میکنه مخصوصا وقت نشستن علتش چیه ؟؟؟و اینکه گاهی آروم هست گاهی درد دارم انگار زیر شکمم داره کش میاد
- چیزی مث تیله داخل لب بزرگ
دختر ۲۰ ساله هستم مجردمم الان چند مااه میشه که احساس میکنم یه چیزی مث تیله داخل لب بزرگ سمت چپ دستگاه تناسلیم این هم هر ماه بعد از مرور ۴ یا ۵ یا ۶ یا ۷ روز از تموم شدن پریود در میاد ، وقتی بهش دست میزنم حرکت میکنه یه جا نمیمونه پایین وبالا میره ، میخوام بدونم این مال چی ؟ آیا نیاز داره دکتر برم آیا چیزی عادی یا قابل نگران ؟ ممنونم از اینکه سوالم خوندید وجواب دادید❤
- کیست پستان
سلام من سونو گرافی انجام دادم و نوشته که کیست پراکنده به دیامتر حداکثر 10mm در پستان مشاهده شد که بعضی از انها حاوی سپتای اکوژن ظریف داخلی است . ایا سپتای اکوژن خطرناکه با نه؟ درمانی دارد؟
- درباره مصرف قرص دوفامد
سلام وقت بخیر من برای اینکه پریود نمیشدم پزشک برام قرص دوفامد ۱۰ نوشتن از روز ۱۴ قاعدگی به مدت دوهفته گفتن مصرف کن بعدش ک تموم شد دیگه نباید بسته ی دیگه ای مصرف کنم؟چون چیزی نگفتن
- در مورد عمل میومکتومی
سلام خانم دکتر عزیز من دوازدهم اسفندعمل میومکتومی داشتم استروژن و پروژسترون بهم دادن ولی دوبار پریود شدم قرصها رو طبق دستور پزشکم خوردم ولی بازم پریود می شم خیلی نگرانم میشه راهنماییم کنید منون میشم
- سقط جنین
سلام خسته نباشید،من 27 سالمه،دوتا بچه دارم،15برج باید پریود میشدم ولی نشدم،تست دادم باردار بودم.بعد یه هفته قرص سایتوتک مصرف کردم،هم زیرزبونی هم داخل واژن،بعد دوساعت که بلند شدم وطناب زدم 3تا قرص داخل واژن دراومد،خونریزی داشتم با چند تکه کوچیک لخته،رفتم سونو گفت هنوز یه ساک حاملگی هنوز مونده با جنین که ازهم پاشیده شده،حالا چیکار کنم که اون هم بیفته ،از همون موقع خونریزی دارم،ولی چیزی نیفتاده،داروگیاهی خوردم طناب هم زدم ولی فایده نداشته،بجز کورتاژ چه راه دیگه ای مونده،ممنون میشم جواب بدین،خیلی اوضام بده،بچه یک سال ونیم هم دارم
- آیا کیست آندومتریوما نشانه بیماری آندومتریوز هست یا خیر؟وایا من دارای بیماری آندومتریوز هستم؟
سلام . من جز آژنزی مولرین هستم دارای رحم آنومالی مولرین هستم وسه بار سپتوم واژن وآژنزی واژن و آژنزی سرویکس داشتم وجراحی شده ام و واژينوپلاستي انجام دادم و رحم وتخمدان هم دارم. ویک بار کیست آندومتریوما داشتم جراحی شده ام و دارای دو دهانه رحم هستم و ام آر آی من مختصر شواهد آدنومیوزیس درشاخ سمت چپ. سوال من هست کیست آندومتریوما همان بیماری آندومتریوز هست؟ اگر هست درچه مرحله و درجه میشود؟ خفیف یا شدید؟و کیست آندومتریوما همان کیست شکلاتی میشود؟ وایا من دارای بیماری آندومتريوز هستم خواهش میکنم جواب بدید. ضروریه
- تست پاپ اسمیر
سلام.در تست پاپ اسمیرم این نتیجه داده یعنیFollow up by hpv Test or colposcopic cervical Mucosabiopsy is recommended
- کیست سینه راست
راه درمان کیست سینه چیست؟؟
- آندومتر ضخیم شده
سلام من چند وقت خونریزی شدید داشتم رفتم سونو گرافی گفت که آندومتر ضخیم شده باید کورتاژ کنیم تا بفهمیم چی هست من نرفتم کورتاژ کنم اما الان که پریود شدم درد خیلی شدیدی داشتم بعد از داخل واژنم ۳تیکه گوشت سفید بیرون اومد میشه بگین چی بوده که بیرون اومده آیا خطرناکه یا نه باتشکر
- کیست
سلام وقتون بخیرمن ۲۶سالمه دوسال پیش کیست ۶۲میل داشتم که به خاطردردخیلی شدیدوپیچ خوردگی مجبورشدم سریع جراحی انجام بدم یک ماه بعدسنوگرافی دادم همون کیست اکوفری ۶۲میل روداشتم تشخصیص دوتادکتراین بوده که اصلابرداشته نشده اخرین سنورویک ماه پیش انجام دادم سایزکیست اکوفری شده ۹۰ یعنی دوباره به جراحی نیاز داره راهی نداره که بادارورفع بشه هیچ دردیم احساس نمیکنم
- راکی تانسکی
توروخدا به من بگید که من جز سندرم راکی تانسکی هستم یا نیستم. من سال ۸۳سپتوم طولی وعرضی واژن داشتم وجراحی شده ام وسال ۹۲آژنزی واژن وآژنزی سرویکس داشتم وجراحی شده ام ورحم وتخمدان هم دارم ودرسونوگرافی من نوشته شده که رحم partialbicornate وسپتوم بلند . خواستم بپرسم من الان جز سندرم راکی تانسکی ها هستم یا نیستم؟
- عقب انداختن پریود.
سلام خانم دکتر وقتتون بخیر من ۱۷مرداد عازم سفر هستم و تقریبا همون تاریخ ۱۸-۱۷زمان پریودم هست میخوام که عقب بیندازم امروز داروخانه قرص دروسلبین بهم داد و گفت از امشب که ۱۰روز مانده به پریودت هرشب ۱عدد بخور سر یکساعت ایا تجویز درست هست که من شروع کنم؟ ممنونم🙏
- علتخارش بخیه
سلام وقت بخیر دکتر من دوسال کامل هست و سزارین کردم دقیقا چندروزهستجایبخیمشدید میخاره


