Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- بیمارینفولوژیکلیه
آیامیتوانمباردارشومباپروتئین۱۴۰۰۰۰دفعازکلیهدارمخیلیخطرناکاست
- واژن
با سلام خدمت خانم دکتر.ممنون از اینکه وقت خود را در اختیار ما قرار میدهید.سوالم اینه که آیا میتوان برای رفع موهای زاید اندام تناسلی حتی داخل و روی لبها را با موچین برداشت.؟ آیا مشکلی دارد؟چون در جایی خواندم از ریشه کندن مو اندام تناسلی باعث تحریک غدد لنفاوی در اون قسمت میشه و ممکنه خطرناک باشه. ممنون ازاینکه به سوالم پاسخگو هستید.
- یایسگی وتزریق امپول دیفرلین
سلام وقت بخیر من خانم ۵۱ساله هستم که چند ماهی پریود نشدم بعد از ۴ماه پریود شدم که هم خونریزیم زیاد بود هم ضخامت اندمترم ۱۴بود کورتاژ شدم گفتن که هیچ مشکلی ندارم دکتر بهم امپول دیفرلین داد که زودتر یائسه بشم میخواستم ببینم نظر شما چیه البته بعد از کورتاژ امپول مجسترول داد به مدت ده روز خوردم بعد از قطع اون الان هفت روز لکه بینی دارم
- رابطه بین فریتین خون و تزریق واریوپیتیل
سلام وقت بخیر فریتین خونم عرض یکماه از ۸ به ۱۴ رسید با تزریق آیروجت به علت خونریزی زیاد یک دوره تزریق واریوپیتیل داشتم فریتین خونم از ۱۴ به ۳۸۰ رسید آیا این حالت طبیعیه ؟ ممنونم از پاسخ شما
- کیست تخمدان
سلام خسته نباشید من کیست درمویید در هر دو تخمدانم داشتم الان ۳ ماه است ک عمل کردم ی هفته اس ک درد داشتم رفتم سونو گرفتم تخمدان سمت راستم یک کیست حاوی اکوهای اینترنال با ابعاد11*26م.م وجود داره ک میتواند مطرح کننده کیست همورژیک ویادر درجه بعد اندومتریوما باشد و مایع در کلدوساک خلفی با حجم حدود10-9 سیسی مشاهده شده
- شیردهی
سلام خانم دكتر عزيزم بعد از ٣ماه از زايمان تازه عادت شدم و شير ميدم به پسرم ميتونم تو ٧روز عادت قرص آهن رو بخورم مشكلي براي شيردهي ندارد
- بارداری
سلام خانومدکترعزیز خسته نباشید من یروزآزمایش بارداری دادم مثبت بود وعددبتا ۶۰۰ بود میخواستم سواب کنم بنظرشما حدودامیشه گفت چندهفته هستم ؟ تاریخ آخرین پریودم ۳۰مردادهست یسوال دیگه بایدچندهفتگی اولین سونوگرافی روبدم تشکر
- کیست
سلام من چند روز پیش رفتم دکتر و گفتن کیست کوچک دارم و برای قرص استروژن و دوفاستون نوشتن ، و گفتن قرص استروژن هر ۶ ساعتی ۲ تا باید بخورم ، از جمعه شروع کردم به خوردن و امروز یکشنبه است و خونریزیم قطع نشده باید چیکار کنم؟
- سلام بنده بارداری خارج از رحم در کانال سرویکال داشتم که ۷ هفته سقط شد.الان در سونوگرافی توده ی اکوژن باضخامت ۱۳ میلی متر دیده شد.خطرناکه؟
- عموم
با سلام و خسته نباشید خدمت شما...من در ۱۸ هفتگی سقط جنین به صورت طبیعی داشتم و ۷ روز در بیمارستان بستری بودم ۵ روز هر ۸ساعت نصف قرص زیر زبونی میدادند تا بچه دفع بشه اما نشد روز هفتم سرم اینداکشن بهم زدن و هر سری دو سی سی دارو بیشتر میریختن داخلش و میگفتن بخاطر شرایطت باید حوصله داشته باشی و کم کم جنین دفه بشه بخاطر سزارین قبلی و چسبندگی رحم و جفت سر راهی ...و میگفتند اگر اول جفت بیاد بچه میره داخل شکم و مجبوریم رحمت و برداریم..بالاخره با اینداکشن بچه و جفت دفع شدند و همون موقع سونو کردند و گفتند بقایا داری و فردایی کورتاژ هم کردند ..سوال من این است بعد از ۱۸ روز از کورتاژ سونوگرافی واژینال رفتم که اون موقع خونریزی هم نداشتم در حد لکه بینی و ترشحات کشدار صورتی یا قهوه ای روشن و این را نوشتند در سونو ابعاد رحم ۵۰×۴۷×۸۹ میباشد اکوی میومتر رحم هتروژن است ...ضخامت آندومتر ۲/۵ میباشد توده فضاگیر رویت نشد...در سرویکس تعدادی کیست نابوت با حداکثر قطر ۷ میلیمتر دیده میشود...ابعاد تخمدان راست ۲۱×۴۲ و تخمدان چپ ۲۵×۴۰میباشد هر دوتخمدان بزرگتر از حد طبیعی و حاوی تعدادی فولیکول با حداکثر قطر ۱۰ میلیمتر هستند ...در آدنکسها توده فضا گیر دیده نشد مایع آزاد در لگن دیده نمیشود...با توجه به اینکه ۱۸ روز از کورتاژ میگذرد اکوی میومتر رحم هتروژن طبیعی است یعنی بخاطر زایمان اینگونه شده چون در سونوگرافی سال قبل و سالهای قبل تر اکوی میومتر رحم همیشه هموژن بود اما این دفعه هتروژن شده ممنون میشم راهنمایی کنید
- ترشح قهوه ای
باسلام خدمت خانم دکتر،وقتتون بخیر خانم دکتر آیادیدن ترشحات قهوه ای یک روز بعد از نزدیکی مشکلی دارد...۳۲سال سن دارم
- بارداری
سلام من یه دختر سه سال و ده ماه دارم و الان ۶ ماه شده برای بچه دوم اقدام کردم ولی هنوز باردار نشدم و عادت ماهانه ام منظم هس میخاستم بدونم برای چی باردار نمیشم دلیلش چی هس و قبل از اینکه اقدام بکنم تمام آزمایشات رو انجام دادم و مشکلی نداشتم
- خون ریزی
سلام وقت بخیر ۱۹سالمه بار اول که با همسرم رابطه داشتم در واژن سوزش و درد داشتم و بعدش در حد دو یا چهار قطره طی سه روز تو دستشویی خون می اومد آیا به خاطر پارگی پرده بکارت این خون ریزی بوده؟ ,بار دوم رابطه بعدش درد واژن داشتم و مقدار زیادی خون ریزی در حد کثیفی لباسام بعدش که رفتم دستشویی کمتر بود با اینکه بار دوم رابطه بود چرا خون ریزی زیادی داشتم ممکن بعداً هم خون ریزی باشه؟ ببخشید طولانی شد ممنون می شم کمکم کنید
- لکه بینی
من کیست اندومتریوز دارم و ۳۸ روز قرص می خورم الان دو هفته هست لکه بینی دارن تا کی ادامه داره وایا راه حلی هم واسه قطعش هست؟
- پوشیدن شرت تور و خارش بیرونی و داخلی
- بارداری
سلام روزتون بخیر میخواستم سوال کنم که ممکنه سونوگرافی بارداری اشتباه کنه چون من فرزند اولم ۱۳ سال سن دارد والان باری بار دوم بار دار شدم گمان میکنم ۷ هفته داشته باشم البته دوران پریوم زیاد منظم نبود امروز اولین سونو رو انجام دادم گفتن کیسه زرد مشاهده نمیشود واندازه رحم بزرگتر از حد نرماله MCD21mmهست ومایع ازاد هم رویت نشد کلی منو ترسوندن که باری پوچه ولی من اصلا نه خونریزی دارم نه حالت تهو واستفراغ تا دوروز دیگه پزشکم رو نمیتونمببینم لطفا راهنمایی کنید ممنون میشم
- کیست سینه
سلام خسته نباشید من کیست سینه دارم و برای جوش های صورتم دکتر راکوتان نسخه کردن میخاستم ببینم این دارو برای کیست سینه ضرری نداره
- لکه بینی
سلام آیا لکه بینی بعدازتخمک گذاری نشانه بارداری هست اقدام کردم و تا روز ۲۲ سیکلم که امروز هست همچنان لکه بینی (ترشح آغشته به خون)مشاهده میکنم هرساعت
- سوال
سلام. پلی کیست و باعث پریود نشدن میشه؟ و اگه بخاطر پلی کیست پریود نشی حتی تا دوماه باعث بالا رفتن پرولاکتین میشه؟ من قرص واسه هردو بهم دادن ولی میخوام بدونم اگه قرص های پلی کیست رو بخورم و پریود شم پرولاکتیم میاد پایین یا خیر
- سینال اف وزمان تزریق
بهترین زمان تزریق سینال اف کی هستش خیلی سینال تزریق کردم ولی جواب نداد این دوره دکتر برام شش عدد نوشت باید روزی دوتا تزریق کنم


