Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سلام خانم دکتر ببخشید من ۶سال پیش عمل فتق ناف انجام دادم افتادگی شکم هم دارم الان میتونم مجددا باردارشوم باتشکر
- سونوگرافی رحم . ضروریه توروخدا جواب بدید
باسلام در سونوگرافی من نوشته شده که کوچک بودن lnt.os .خواستم lnt.os به چه معنی هست. واینکه گفته شده کوچک بودن یعنی یکی از اعضای بدن من رشد نکرده؟
- قرص دوفامد
سلام خانوم دکتر من سقط جنین داشتم خونریزیم داشتم بیست روز رفتم پیش دکتر برا قطع خونریزیم قرص دوفامد داد منم خوردم چند روزی خونریزیم قطع شد وقتی ک قرصم تموم شد بازم پریود شدم میخواستم این پریودی ک با قرص انجام شده این خونم قطع میشه
- سرویکس
سلام خانم دکتر خسته نباشی من مرداد ۹۹ زایمان سزارین داشتم و الان مجدد باردارم ۲۱ هفته . سرویکس در ۱۲ هفتگی ۳۰ بود . ولی ۲۰ هفتگی شد ۲۰ و دکتر سر کلاژ کرد. خواستم بدونم باید استراحت مطلق باشم و حموم میتونم برم ؟
- پریود طولانی
سلام روزتون بخیر، من تخمدان پلی کیستیک هستم پریود هام نامنظم، دوماه پریود نشدم و شهریور پریود شدم الان پریودم طولانی شده و بیشتر از 20 روزه که خونریزی دارم و طی این مدت در بعضی روزها تکه های گوشتی مانند دفع کردم، 33 سالمه و متاهل هستم. چه کار کنم پریودم تمام شود؟ آیا این طولانی شدن طبیعی است؟
- مقداری مایع ازاد درکلدوساک خلفی دیده میشود
- Acti natal
سلام خانم دکتر .۱۶ هفته باردارم.قرص اکتی ناتال تجویز کردید برام .قرص مولتی ویتامین و قرص امگا رو چجوری استفاده کنم؟ جفتشو باهم بخورم یا با فاصله ؟
- استراحت مطلق بارداری
سلام.و خسته نباشید بسیار بسیار از لطف شما ممنونم خانم دکتر عزیز و مهربون من دربارداری قبلیم استراحت مطلق بودم البته از ابتدای ماه پنجم و حدودا سه هفته بعد سرکلاژشدم چون انجامش به تشخیص شما اجباری بود و دلیلش هم کوتاه شدن طول سرویکم بود.میخواستم بدونم ایا راهی هست که دربارداری دومم این اتفاق پیش نیاد با توجه به اینکه الان یک پسر حدودا دوساله دارم؟و تصمیم به بارداری مجدد دارم... بازهم تشکر میکنم
- لکه بینی دربارداری
متن سونوگرافی که این صورت هستش برام تفسیر کنید.رحم ازحدطبیعی بزرگتر وبه سبب بارداری حاوی یک ساک بارداری باحدودمنظم وواکنش دسیدوایی بارداری براساسmsdبرابربا۹ mm معادل ۵هفته و۵روزدیده مشود -درحال حاضر yolksacوfetal -poleمشاهده نمی شود.جهتpregnancyR/O early یامراحلpost abortion(باتوجه به سابقه خونریزی)تیتراژ BHCGوسونوگرافی پیگیری توصیه میشود. درادنکس ها ضایعه سیستیک وsolid دیده نشد اینترنال os بسته است
- قرص مدروکسی پروژسترون و اقدام به بارداری
سلام خانم دکتر، من پریود تقریبا نامنظم دارم و در حال اقدام برای بارداری هستم، دکتر برام مدروفم 5 از روز 15 قاعدگی به مدت 10 شب نوشتن، چون از باردار نبودنم مطمئن نیستم، (چون پریود این دفعه ام مقداری فرق داشت، هم مقداری کمتر بود هم زود تر تموم شد) استفاده از این قرص ایرادی داره؟ راستی من از حرف های دکتر اینطور برداشت کردم که اقدام به بارداری در حین مصرف قرص ایرادی نداره، درست متوجه شدم، ایرادی نداره در حین مصرف، اقدام کنیم؟
- طریقه مصرف قرص
سلام خوب هستین من ۱۸ سالمه و دکتر برام قرص اسپیرونولاکتون تجویز کرده و بهم گفته از روز ۵ قاعدگی سیبل مصرف کنم میخوام بدونم تا چه زمانی باید سیبل رو مصرف کنم ؟
- تبخال ناحیه تناسلی
سلام و عرض ادب چند روزی است دچار تبخال تناسلی شده ام و هر روز وضعیت بدتر شده بطوریکه حتی دستشویی رفتن برام به شدت دردناکه میشه لطفا راهنماییم کنیین سپاسگذارم
- سلام این روزها همه واکسن کرونا میزنن من می ترسم میگن ۲سال بعد زدن واکسن کرونا آدم میمیره آیا راست یا نه
- آزمایش amh
سلام
من ۲ اسفند ۹۶ سقط در ۵ هفته داشتم که اولش با لکه بینی شروع شد و بعد لخته خون داشتم و درنهایت سقط شد. در تاریخ ۱۶ فروردین عادت ماهیانه شدم که روز ۶ام عادت آزمایش amh دادم که ۴.۸ بود. میخواستم بدونم که آیا خوبه و یا اینکه مشکلی وجود داره؟ - قرص دروسبلا
سلام دخترم قرص دروسبلا مصرف کرده پریود شده بسته دوم هم نصفه شده ولی خونریزیش قطع نمیشه الان 15 روزه
- مربوط به زنان
سلام خسته نباشید من یک ماهی است ک سقط داشتم الان ترشح چسپناک قهوای رنگ داشتم به اندازی یه سر ناخن زاج سفید مصرف کردم الان عفونت مثل دستمال کاغذی ازم میاد نمی دونم و کرم واژینال استرومارین هفته دوبار و فلوکونازول هم مصرف میکنم آیا عفونت کامل دفع می شود و تا کی پریود نمی شوم بعد از سقط
- عفونت واژن
سلام وقتتون بخیر 20 سالمه 11تیر باید پریود می شدم امروز 13 تیر وپریود نشدم عفونت باکتریایی واژن دارم چی کار کنم هم عفونتم خوب بشه هم اینکه پریود بشم؟
- سفت شدن زیر عمل سزارین
سلام من چهار ماه پیش سزارین شدم الان زیر یکم سفت شده و درد میکنه میخواستم بدونم علتش چیه و باید چکار کنم
- پریود مجدد
سلامو وقت بخیر .من دکتر زنان رفتم برای اینکه پریود مجدد شدم بفاصله کم، برام قرص استورمارین و دوفامد داده من مجردم اینا موردی که نداره برای استفاده؟
- کیست درموئید
سلام خسته نباشیدمجردم و۱۹ساله ام من چندروزی هست که دل دردوکمردرددارم سونوانجام دادم درسونوم تصویرفولیکول های متعددبه قطر۲تا۷میلیمتردرقسمت محیطی تخمدانهادیده میشودکه مطرح کننده pcodاست.یک ضایعه کیستیک باجداراکوژن وضخیم به ابعاد۲۱×۲۶میلیمتردرتخمدان راست دیده میشودکه میتواندمطرح کننده کیست درموئیدیا....باشد.رحمم ۲شاخه است..راه درمان چیست؟باوجودضمینه ارثی سرطان ممکن کیست بدخیم باشه؟


