Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- بارداری
فاصله بخش تحتانی پلاسنتا از 14int OSOSمیلیمتر است
- باروری بعد کورتاژ
سلام.دقیقا یک ماه پیش به خاطر بارداری مول ساکشن کورتاژ شدم.ترشحات تازه سفید رنگ شده از آنجایی که تا شش ماه یا بیشتر نباید حامله شد. ورابطه بدون کاندوم داشتم آیا میشود قرص ال دی خورد ودوباره دچار خونریزی شدید نمیشوم.
- فوکوس اکوژن بطن چپ
باسلام خانمی39ساله هستم زایمانه سوممه.البته بافاصله 15ساله بین دوم وسوم بارداریم.هفته بیست و یکم برای غربالگری رفتم سونو گفتن کانون اکوژن دربطن چپ جنینه.یعنی تجمع کلسیم،با این حال برام کلسیم دی نوشتن و چند روزی مصرف کردم الان دست و پام خیلی ورم داره.آیا مصرف کنم یا نه
- سونوگرافی
باسلام.من امروز۶هفته م تموم میشه فردامیرم توهفته ۷ .دیروز سونودادم برانوشتس تصویر ساک فاقدفتال پل وyolksacو همچنین تصویرناحیه اکوژن به ابعادتقریبی ۱۱.۸درداخل ساک ک می تواند مطرح کنندا هموراژی باشد و دوهفته دیگ هم سونوکنترل توصیه کردن ممنون میشم راهنمایی کنید
- با عرض سلام خدمت خانم دکتر عزیز من مهر سال ۹۷ متاسفانه حاملگی خارج از رحم داشتم لاپراسکوپی شدم لوله سمت چپم برداشته شد الان قصد بارداری دارم چه اقداماتی قبلش لازمه انجام بدم داروی خاصی لازم نیست بخورم غیر از فولیک اسید در ضمن ۳۵ سالمه
- دندان درد
من در سه ماه اول بارداری هستم دندونام درد میکنه چکار کنم رام میمیرم راهنمایی کنین
- سلام میخواستم بدونم ،خانم دکتر شرف الدین اگه دوره بارداری رو باهاشون باشیم برای زایمان با بیمارستان اریا همکاری دارند؟
- قاعدگی
سلام خانم دکتر شب بخیر.خانمی ۴۵ ساله هستم از یکسال پیش بمدت ۴ ماه دچار قطع قاعدگی شدم وبعد از مراجعه به ماما استروژن و پروژسترون دادن بمدت ۲ ماه تو این دو ماه پریود منظم داشتم بعد دوباره قطع شد اما بعد از ۴۰ روز شروع کردم به مصرف پروژسترون وبا این دارو پریود میشدم.یک هفته پیش از پریود پاک شدم الان روز سیزدهم هست دوباره با درد پریود شدم مثل روز اول.حال فردا که ۱۴ قاعدگی هست و باید پروژسترون مصرف کنم آیا باید صبر کنم پاک بشم یا نه میشه مصرف کنم؟ ممنون میشم پاسخ بفرمایین
- قرص دوفامد
سلام.. خسته نباشید... من به دلیل وجود کیست تخمدان راست، دو دوره پریود نشدم و فقط لکه بینی داشتم.. دکتر دو دوره قرص دوفامد ده بهم داد که به مدت چهارده شب از روز چهاردهم قاعدگیم مصرف کنم که بعدش پریود بشم که کیستم برطرف بشه.. دوره اول سه روز بعد از قطع دوفامد، پریود شدم به مدت دوروز... دوره دوم، روز یازدهم مصرف قرص دوفامد، دچار لکه بینی شدم.ولی من سه تای باقیمونده رو هم خوردم و امروز آخرین قرص دوفامد رو مصرف کردم..حالا سوالم اینه که آیا این لکه بینی پریوده، یا باید سه روز بعد از قطع قرص منتظر بمونم تا پریود بشم که بعد از اتمام پریودی برم سونوی واژینال؟ چون دکتر بهم گفت روز بعد از اتمام پریودی، سونو بده... حالا اصلا نمیدونم این لکه بینی چیه؟ آیا پریوده یا از عوارض قرص دوفامده؟ ممنون میشم راهنماییم کنید. 🙏🏼🙏🏼
- درمورد کیست درموئید وتنبلی تخمدان دخترم ۲۱ سالشه ودر سونو گرافی رکتال تنبلی تخمدان وکیست درموئید به اندازه ۵ سانتی متر نشان داده شد خانم دکتر من خودم بیمار شماهستم وخیلی نگران دخترم هستم لطفا مرا راهنمایی کنید
خانم دکتر اگر ممکن بپرسید کی دختر من پریود شروع میشه ممنون از پاسخگویی
- بارداری
من۴۲ سال سن دارم دوتا بچه دارم دو تا هم زایمان زود رس داشتم که از بین رفتن الان میتونم سزارین ۵ داشته باشم
- بارداری؟
من دو ماه پریود نشدم تست بارداری دادم مثبت بوده از دیروز دچار خون ریزی خفیف همراه با درد شدم رفتم سونو دادم گفته کهفولیکول به دیامتر ۲۵ میلی متر در تخمدان چپ مشهوده بعدم در ناحیه هتروژن ۳۰*۱۷*۱۸ میلی متر وبه حجم ۷/۷سی سی در حفره آندومتر رویت میشه خون ریزی داخلی هم ندارم
- بارداری
سلام من در هفته ۱۹بارداری سونوی انومالی دادم که نوشته بود ر وده اکوژن گرید ۱ رویت شد میخواستم اگه بشه منوراهنمایی کنید چکار کنم
- زنان
سلام خانمی ۴۲ ساله هستم ده روز که پریودم عقب افتاده باردار هم نیستم چون این مورد ستبقه قزلی داره سال پیش دو بار سونو گرافی داخلی انجام دادم که تشخیص میوم داده شد الان هم نمیدونم که باز همون اتفاق افتاده یا نه باید با مورد چهکنم
- قرص دزوسپتیو
سلام خدمت شما دکتر عزیز. من با شکایت از لکه بینی های مکرر و مراجعه به دکتر و سونوگرافی متوجه شدم که میوم های ریز دارم الان دکتر برام دزوسپتیو تجویز کرده امروز روز پنجم قاعدگی اولین قرص رو مصرف کردم. آیا لکه بینی من بااین قرص برطرف میشه یا خیر؟ ممنون میشم راهنماییم کنید
- خون کم در قاعدگی
سلام ، من این ماه خون پریودم خیلی کم و قهوه ای رنگه در حد لکه بینی هستش ، دیشب پریود شدم و هنوز یک روز گذشته ولی هنوز همونجوریه ، دارچین و عسل هم خوردم ولی درست نشد ! خیلی نگرانم باید برم دکتر ؟ البته پریودم خیلی نامنظمه الان بعد از ۲ ماه پریود شدم ! البته این سال اول پریودمه و من شنیدم که ممکنه کمی نامنظم باشه ولی نه انقدر
- نازایی
سلام من 4روزازپریودم گذشته 2روزه آمپول پرژسترون تزریق کردم امروزبی بی چک زدم مثبت شدامکان داره کاذب باشه بخاطرآمپول
- بارداری
سلام خانم دکترعزیز وقتتون بخیر درد پریدی وافت فشاروقند روزیازدهم انتقال جنین فریزسه روزه دلیلش چیست
- هایمن
سلام خانم دکتر خیلی نگران هستم خودارضایی به صورت فشار دادن پاها بهم باعث پارگی پرده میشه؟اخه حس فشار زیادی حس میشه خیلی نگرانم
- بارداری
سلام خسته نباشید من ۲۰ روز پیش سزارین کردم به دلیل تشنج نوزاد خود را از دست دادم حال دوباره میخوام زود باردار بشم چه زمانی اقدام کنم بهتر البته بعد ۹ سال توسط عمل آیوآ باردار شده بودم


