Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- کانون اکوژن
سلام خانم دکتر توی سونوگرافی مادرم نوشته \"یک کانون اکوژن به نظر می رسد کلسیفیه ظریف در حاشیه تخمدان چپ دیده می شود. ایا مورد نگران کننده ای هست؟ سن مادرم هم ۵۱ هست
- مصرف قرص اورژانسی
سلام وقت بخیر بنده ۳۸ سال سن دارم و امروز نزدیکی بدون محافظت داشتم در نتیجه مجبور شدم ساعت ۱۰ صبح امروز یک قرص لونژیل ۱/۵ بخورم و از اونجایی که بارداری سومم ناخواسته بود مجدد ۱۲ ساعت بعد یعنی ساعت ۲۲ یه قرص لونژیل ۱/۵دیگه خوردم که بعد از چند دقیقه احساس کردم که ترشحاتی حاوی لکه های خون دارم یعنی در واقع لکه بینی میخواستم بدونم با توجه به اینکه دوز بالایی از این قرص رو در ۱۲ ساعت مصرف کردم چه عوارضی ممکنه داشته باشه و برلی به حداقل رسیدن این عوارض چه کاری باید انجام بدم
- ترجمه
Speclmen
Endometrial pipelle biopsy
Macroscopic evaluatoin
Specimen received in formalin container consists of several pieces of
soft-pinkish tissue
measuring 2.0 x 2.0 x 0.5 cm in aggregate.SOS:M/1,E:100 %
Microscople evaluation: Sections are showing fragmented suporficial epithelium of endocervical mucosa with cellular dysplasia ( nuclear enlargment and hyperchromasia ). Sections are also showing some atypical glands with nuclear onlargment and hyperchromasia ; located in mucoid-proteinous background
Dx: Uterus
endometrial pipelle biopsy:
* Superficial columnar epithelium
Cervical intraepithelial neoplasia , high grade
• Some atypical glands
Please see the comment
• Comment: We can not identified where is the origin of these glands,
(endometrium or cervix ). Fractional curettage is recommended - غدد
سلام بارتولنم گاهی خارش داره و وقتی یه حالاتی میشینم یا میخوابم احساس میکنم یه چیز سرد ازش میاد اما ترشح یا چیزی خارج نمیشه. موقه ی نشستن اذیتم میکنه. کیست و ابسه ندارم. معاینه شدم گفتن مشکلی نداری. مترونیدازول و اموکسیلین خوردم بی فایده بود. شما چه دارویی پیشنهاد میکنید؟ برای درمان قطعی عفونت بالای واژن چه چیزی باید مصرف کنم؟ امپول برای درمان قطعی هست یا خیر
- کیست تخمدان
سلام خسته نباشید من خانمی ۴۲ ساله هستم که الان فهمیدم کیست بزرگی در تخمدان من دیده شد. که نوشته تخمدان چپ به ابعاد ۳۸mm*۵۱ و حاوی یک کیست بایلوکوله با جدار و سپتوم نازک به سایز 43*38mm* است. این یعنی چی؟؟ با دارو درمان میشه؟؟؟
- سرکلاژ شکمی
سلام خداقوت خانم دکتر عزیز سرکلاژ شکمی برای خانمی که نارسایی دهانه رحم دارد و دوبار زایمان زودرس هم در هفته های بالا داشته اگر دوقلو باردار بشه جواب میده؟
- کیست تخمدان
سلام کیست اکو فری داشتم قبل سقط۶ ساعت بود بعد سقی ۴ سانت شد بعد دوماه استفاده از دارو قرص ال دی شده ۶ سانت دکتر میگه باید عمل کنم به نظرتون عمل کنم و اینکه عملش چطوریه لاپارسکوپیه یا. و اینکه بعد عمل کی میتونم باردارشم
- خونریزی شدید و طولانی
با سلام و تبریک عید نوروز و عید نیمه شعبان خانم دکتر من تقریبا از ۱۸اسفند ماه پریود شدم تا به امروز ادامه داره که ۸فروردین هست رفتم دکتر سونو نوشت تو تخمدان چپم کیست ۲۸میلی متری نشان داد خانم دکتر قرص ترنسید و مفنامیک اسید و آمپول نوشت هیچ کدام اثر نکرده الان که سه روز استفاده میکنم خونریزی ام ادامه داره چیکار کنم به نظرتون ؟ممنون میشم جواب بدید
- سوزش
من موقه ای که میخوام عادت ماهیانه بشم داخل واژن و بالای واژن سوزش دارم. علت عفونت است یا زخم؟
- سیپرو فلوکساسین
سلام من به خاطر بیماری ماستیت پستان انتی،بیوتیک سیپروفلوکساسین میخورم. و این قرص به خاطر دوازده ساعته بودنش توی ماه رمضان روی روزه من تاثیر میزاره. ایا امکانش هست قرصی جایگزین خورده شود. یا حتما باید همین قرص با همین میزان ساعت استفاده بشه. ممنون
- پرده بکارت
آیا امکان دارد در پرده حلقوی پرده دایره کامل نباشد وقیمتی از پرده داخل حلقه باشد در قسمت چپ یعنی قسمت کوچکی از سمت چپ بیشتر رشد کرده باشد یا علامت پاره شدن است
- سقط
من یه دختر یساله دارم ناخاسته دوماه باردارم اصلا نمیخام بچه داشته باشم میخام سقط کنم چجوری امکان سقطش هست آیا؟؟؟
- استفاده از کرم واژینال دالاواگ در دوران پریودی
سلام.خانم دکتر عزیز . من عفونت شدید داشتم تقریبا ۵ ماه بود پریود نمیشم . ولی همین که کرم واژینال کلیندامایسین رو استفاده کردم دچار خونریزی شدم. ایا روند درمان رو ادامه بدم یا نه ؟ درضمن همزمان دارم کپسول ازیترومایسین و افلوکساسین هم میخورم. ممنون از پاسخ گویی شما
- سونگرافی رحم
سلام خسته نباشید من ۲۱ سالم هستش خیلی سمت راست زیر شکمم درد مکنه معاینه داخلی شدم عفونت نداشتم الان واسم سونو نوشتن در سونو نوشته رحم به ابعاد ۸۷*48م.مباضخامت اندومتر۱۴م.م اندومترهتروژن میباشدIUDجاش مناسب فاصلش از فوندس۱۷م.م باوجود IUDهایپرتراپی اندومتر در کنار شرح لگنی مزمن در نظر داشتن PIDخصوصا با پتوژن اکتینومایکوز وبررسی توصیه میشود یک کانون کیستیک حاوی اکوی IOwIeveIداخلی باابعاد ۳۲*۲۲م.م در اندکس،چپ رویت میشود مایع آزاد مختصر در لگن مشهود است لطفا جوابم سونو گرافی مو بدین دارم از درد میمیرم
- زنان
سلام آیا رحم رو میشه پیوند زد.
- ترمیم بکارت
درود ب شما دکتر.ترمیم بکارت عوارض جانبی هم داره؟ایا نیازه ک اصلن اینکار انجام بشه؟ ملزومات ترمیم چ مدارکی مدنظر هس؟
- سقط
سلام خانم دکتر ،من حدود ۴۰ روز با قرص سایتوتک سقط انجام دادم در هفته پنجم بارداری بودم،الان خونریزیم بند نمیاد اخرین بار ک سونو دادم ۱ سانت بقای مونده تبدیل ب پولیپ شد ،ک بهم پشنهاد کورتاژ شده ولی نظر شما رو میخاستم بدونم
- ارتا
سلام خانم دکتر قرص شیردهی قطع کردم الان سه هفته است پریود نشدم ،قرصام سرساعت میخوردم فرزندم فقط شیر خودم میخورد،الانم شیر خودم میخوره،چقدر زمان میبره تا پریود بشم ؟
- رحم
سلام.. 46 روز از آخرین دوز آمپول دی کاپییل گذشته وپریود شدم... آیا طبیعی
- ضربه به زیر شکم
سلام خسته نباشید خانم دکتر،بنده بوکسور هستم داشتم با هم رزمیم فایت میدادم ضربه محکمی به زیر شکمم زد الان هم خون مردگی در محل دیده میشه و الان شش روز هست که از پاک شدنم میگذره(پریودی) که الان دوباره پریود شدم مشکلم جدی هست؟🥺


