Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سوال در مورد زنان
سلام من زیردلم درد میکرد سونوکرافی دادم میوم دوازده سانتی درسمت راست وهشت سانتی درسمت چپ دیده شده بزرگ شده نظرشماچیست درآوردن رحم یا فیبروم
- هیستروسکوپی
سلام خانم دکتر هیستروسکوپی پولیپ باعث چسبندگی میشه؟ واینکه لکه بینی بعد نیست و تا چند روز طبیعیه؟؟؟
- زایمان طبیعی
سلام خسته نباشید۷روزه زایمان طبیعی کردم،،الان لابیای بیرونی که سمت بخیه ها هست ورم کرده ودرد داره و تیرمیکشه ممکنه عفونت باشه؟؟بخیه ها درد ندارن
- بیمارستان ها
سلام و وقت بخیر. خواستم بدونم خانم دکتر با بیمارستان قائم هم قرارداد دارن؟؟ اگه نه که با کدوم بیمارستان ها قرارداد دارند؟
- بارداری
سلام خسته نباشید من آزمایش خون دادم باردارم شاید توی هفته سوم بارداری باشم اما امروز شکم درد وکمر درد ولکه بینی دارم باید چکار کنم
- هماتوم
سلام.من ۳۳ سالمه و تیرماه اقدام به بارداری کردم.با اولین اقدام باردار شدمو تو ۶هفته لکه بینی و خونریزی کردم دکتر گفت ک هماتوم دارمو شبی ۱عددشیاف و آمپول پروژسترون تجویز کرد ولی درآخر جنین دفع شد.الان بعد ۳ ماه دوباره میخوام اقدام کنم.میخواستم بدونم ممکنه دوباره هماتوم بگیرم؟و اینکه برای جلوگیری از هماتوم چکار باید بکنم؟خیلی نگرانم ممنونم راهنمایی کنین
- امنوره اولیه
اندازره رحم 25,27 تخمدان سالم
- بیماریهای زنان
با سلام خانوم دکتر ۲۲ سالمه دیروز رفتم سونو دادم نوشته رحم با سایز نرمال واکوی میومتریال غیر هموژن دارد. هر دو تخمدان حاوی فولیکول های ریز و متعدد با نمای pcom میباشد. خیلی نگرانم ممنون میشم راهنماییم کنید.
- کیست
- سلام وقت بخیر برای خانمی که ادنوم هیپوفیز و پرولاکتین دارد خوردن قرص اووسیز۰/۷۵ مشکلی ندارد؟
- بارداری
سلام خسته نباشید من همونم دوقلو همسان باردار بودم و یکی رو از دست دادم ... ممنونم که به سوالاتم جواب میدید من در ۲۶ هفتگی در دو روز ۶ عدد بتامتازون و ۲۹ هفتگی نیز ۶ عدد بتامتازون مجموع ۱۲ عدد تزریق کردم 1.الان ۳۲ هفته تمام هستم خواستم بپرسم باز نیاز ب تزریق هست؟ 2.و اینکه من یه هفته بستری بودم بیمازستان و تست های انعقادی در دو روز انجام دادم و یک روز درمیان ان اس تی انجام دادم که همه خوب بود و دکتر گفت اگر بخوام میتونم مرخص شم خواستم نظر شمارو بدونم 3.و اینکه در این ۲ ..۳ هفته باقی مانده چه مراقبت هایی رو باید انجام بدم ؟ 4.رشد این جنین روی نمودار رشد در سونو داپلر در ۳۱ هفته و ۳ روز (۶۵ درصد هست) خواستم بدونم خوبه؟
- قبل بارداری
سلام خانم دکتر ممنون که به سوالا پاسخ میدید خواستم بپرسم چند روز بعد از مصرف دوفاستون باید پریود شد؟؟ من از ۱۷ سیکلم به مدت ده روز روزی یه عدد استفاده کردم ..بخاطر اینکه در سونوی ۱۷ سیکلم چندین فولیکول ریز در تخمدان هایم داشتم که سایزشون زیر ۱۰ بود. امروز ۳۴ سیکلم هست یعنی ۸ روز از قطع دوفاستون گذشته و هنوز پریود نشدم.. احتمال حاملگیم هست؟ اگه نتیجه تست منفی بود کی به دکتر مراجعه کنم؟
- اقدام به باردارى
باسلام
این ماه برای اقدام به بارداری دکتر قرص کلومیفن و لتروزول برام تجویز کرده بود که از شب سوم پریود شبی دوتا از هر کدوم بخورم و شب دهم هم یک آمپول استرادیول زدم و شب های 10 و11 نزدیکی داشتم
امروز روز 13 هست از دیشب درد شدید زیر شکم و تخمدانم داشتم و امروز هم خونریزی زیاد همراه با لخته
میخواستم بپرسم دلیلش چی میتونه باشه؟
آیا از عوارض قرص و آمپول هست؟
یعنی قرص ها و آمپول فایده ای نداشته؟؟
و این ماه نمیتونم برای بارداری امیدوار باشم؟ - سن بارداری
سلام وقت بخیر، خانم دکتر سن بارداری چطور محاسبه میشود. وقتی مثلا شما میفرمایید که سونو را در هفته ی یازدهم انحام بده، بنده این هفته ها را از چه روزی حساب کنم؟ مثلا وقتی ۱۴ ام خرداد ، اولین روز از آخرین قاعدگی من بوده است، الان من دقیقا در هفته ی چندم هستم؟ با تشکر فراوان
- بزرگ شدن سینه
سلام خسته نباشید ببخشید من سینه هام واقعا کوچیکن مثل یه بچه ۱۲ساله ودراین قضیه هم تو زندگیم به مشکل برخوردم الان خوندم ک قرص سیپروترون خیلی خوبه من مشکل تنبلی تخمدان دارم ی دختر ۲ساله هم دارم ک قصد دارم یه سال دیگه مجدد باردار بشم میخاستم ببینم اگه این قرص رو بخورم به مشکل برنمیخورم بعدا واسه بچه دار شد؟؟؟؟ ممنون میشم راهنماییم کنید
- بقایا سقط
سلام وقت بخیر من زیر ۸ هفته بودم که سقط کردم ۴روز گذشته رفتم سونو گفتن بقایا داری#رحم بزرگترازحدطبیعی به ابعاد۱۰۷*۵۷میلیمترواندومترهتروژن باضخامت افزایش یافته میانگین۱۰ میلیمتراست.ضایعه متراکوبه ابعاد۲۹*۱۵میلیمتردرقسمت میانی کاویته ی رحم دیده شده که باتوجه به هیستوریabortionاخیربیماردر راس تشخیص مطرح کنندهR/o Retained product of conceptionمیباشد. تطابق باتیتراسون سریال bhcgو سونوگرافی تراس واژینال توصیه میشود اگه ممکنه بفرمایید یعنی چی ممنون میشم خیلی نگرانم استرس دارم
- تبلی تخمدان
سلام خدمت خانم دکتر خدا قوت سوالی داشتم میشه از قرص پژسترون در دوران قائدگی استفاده کرد یا نه . خیلی ممنون از شما پاسخی بدهید .
- سقط جنین
من با قرص سایتوتک سقط کردم ولی زیاد خونریزی نداشتم لخته خونی خیلی کمی هم داشتم آیا بچه سقط شده
- متخصص زنان وزایمان
سلام از روز دوم قاعدگی ۳ استرادیول ۱میلی استفاده کردم ولی دکتر توجه نکرده الان گفته یک قرص دومیلی که ۴عددبشه استفاده کن در صورتی که دکتر فکرکرده قبلا دو میلی استفاده کردم دوروزه انتقال دادم لطفا راهنمایی کنید
- سلام ادنوم هیپوفیز همیشه سمت راست؟


