Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- قرص ویتاگنوس
سلام من قاعدگی نامنظم دارم و میخوام از قرص ویتاگنوس مصرف کنم و هنوز نمیخوام بارداربشم آیا این قرص باعث بارداری میشه یا نه و پریودی هام منظم میشه باروری دوبار مصرف
- جواب آزمایش اسپرم روز تشکیل جنین
با سلام خانم دکتر عزیزم دوبار آی وی اف ناموفق با دو رحم جایگزین متفاوت در کلنیک مام با جنین کامپکت آ که روز انتقال بلاست آ شدند داشتم سوال داشتم آیا ممکنه به دلیل اشکال اسپرم همسرم جنین از نظر ماهیت ضعیف باشد که موفق به لانه گزینی نمیشود. به نظر شما با این آزمایش همسرم امیدی به مثبت شدن جنین هام وجود دارد. جنین هام چهار روزه فریز شدند به صورت کامپکت آ و کامپکت بی آیا با این جنین ها با این آزمایش همسرم ادامه بدم یا به فکر جنین اهدایی باشم.با توجه به فرسایشی که در راه نتیجه آی وی اف وجود دارد و هم هزینه بالای این امر پیشنهاد شما ادامه با این جنین ها که حاصل از این آزمایش هستند امیدی به مثبت شدن هست. sperm count :40*1.1 volume:2 ml seperm morphology:2% total sperm:80*1.1 total motility:30% motility (A/B): 0/20%
- اقدام ب بارداری
سلام خانم دکتر من روز ۹ پریود آمپول hmg زدم الان سه هفته از تزریق میگذره و یک هفته هس کمر درد و درد زیر شکم دارم و وقت پریودم هم هس یکی دو روز از پریودم گذشته بی بی چک انجام دادم منفی بود علت تاخیر پریودم چی میتونه باشه
- نتیجه سونو گرافی مرا نگران کرده
سلام .۴۰ سالمه .قصد بارداری دارم .در سونوگرافی چند ناحیه هترواکو که بزرگترینش ۳۵تا ۴۰ mm دیده میشه .ایا با این شرایط میتونم باردار بشم ؟ قبلا کیست داشتم که جراحی شدم .و در بارداری اولم با کیست شرایط سختی داشتم .
- تفسیر عکس رحم
سلام خانم دکتر خدا قوت احتراماً عنایت بفرمائید رحم رتروورسه میباشد. ضایعه پاتولوژیک مشاهده نشد. Filling defect در پروگزیمال لوله فالوپ دیده میشود که میتواند به علت tube blockase باشد. ورود ماده حاجب به هر دو لوله و spillage از هر دولوله دیده شد.کانال سرویکال طبیعی است.کلیشه تخلیه طبیعی است . تشکر
- امنوره هایپوتالامیک
خانم ٢٦ ساله و مجرد با امنوره هايپوتالاميك كه فقط با داروهاي جلوگيري پريود ميشوم، در آزمايشات اوليه FSh: 2/06 LH: 2/01 AMh: 3/1 و در اخرين سونوگرافي: ابعاد رحم 31*26*60 ميلي متر. ضخامت اندومتر ٦ ميلي منر. تخمدان ها شكل و اكوي نرمال دارند. حداكثر سايز فوليكول 6/4 ميلي متر و در تخمدان راست. و در ازمايشات اخر Fsh: 2/4 Lh: 1/4 براي ازدواج و بارداري نگران هستم. لطفا در اين زمينه راهنمايي فرماييد؟ مشكل خود را چگونه به نامزدم مطرح نمايم؟
- لکه بینی بعد از هیسترکتومی
من ۲ ماه پیش عمل هیسترکتومی انجام دادم بعد دوماه لکه خیلی کمی خون دیدم علتش را میفرمایید تا به امروز هم لکه نداشتم ممنونم پاسخ بدید
- Ivf
سلام خانم دکتر . آیا شما iuiوivfهم انجام میدهید.اگر میدهید ،در کجا؟ممنون از لطفتون.
- موجودیت کیست به ابعاد ۷ سانتی در ۷ سانتی در تخمدان چپ
با سلام خدمت جناب دکتور من تقریبا ۲۸ سالمه و هنوز ازدواج نکردم ولی تخمدان چپ من کیست داره به ابعاد ۷ در ۷ و تقریبا سه دوره دارو و تابلیت ضد بارداری استفاده کردم ولی در یک سنوگرافی خورد میشه بعد در سنوگرافی بعدی پس بزرگ میشه. دکتور دیروز رفتم میگه باید جراحی بشه و کیستو برداریم . نمیدونم چه کنم چون مجرد هستم میترسم به مشکل بی اولادی مواجه نشم. نظرتون خیلی برام با ارزش و حیاتی هست. ممنون میشم یه جواب برام بدین
- پریودی
سلام خانم دکتر دختر دوازده ساله ای دارم که پریود شده دومین بارش هست که پریود شده ولی دوره ی پریودیش ۱۷ روز طول میکشد خونریزی خیلی شدیدی دارد آیا عادی هست؟؟
- زنان
سلام من سه ماهه سز شدم از اون موقع تاالان همش شرتم قهوه ای کمرنگه و بو میدم سفکسیم هم مصرف کردم
- مصرف دمنوش در شیردهی
سلام خاتم دکتر خسته نباشید من کبد چرب گرید یک دارم.پنج ماهه زایمان کردم و شیرمیدم.میتونم دمنوش چای سبز و عرق کاسنی و یا هر دمنوش دیگه ای بخورم؟
- آمپول واریوپپتیل
آمپول واریوپپتیل و ویتامین k تداخل ندارن باهم؟
- سلام خانم دکتر قارچ رحم داشتم مامایی برام شستشو داد بار اول خوب بود اما بار دوم بعد آز فریز به شدت درد وسوزش دارم
- رویت شدن فوکوسهای اکوژن
سلام. در سونوگرافی این متن نوشته شده .. فوکوسهای اکوژن اطراف آندومتر در محل body رحم(benign finding) رویت شد، میخوام بدونم چی هست
- امپول سینال اف
سلام من روز ۶،۷و ۸ سیکلت سینال اف زدم و ۹و ۱۰ الان ۲۶ اچ ام جی الام ۲۶ سیکلم هستم آیا باردارم ؟
- آزمایش بارداری
سلام.. وقت بخیر،خانم دکتر من یک سوال از خدمت شما پرسیدم ولی جواب شما را متوجه نشدم.. من رفتم آزمایش خون بارداری ولی در نتیجه نوشته Negative.. قبلاً ک آزمایش داده بودم مقدار آن را نوشته بود.. و من آزمایش را نزد پزشک می بردم و ایشان نتیجه گیری میکرد.. این جواب یعنی مقدار هورمون hcg پایین بوده و خود آزمایشگاه نتیجه گیری کرده یا این که اصن در خون من وجود نداشته؟
- پریودی نامنظم دارم
باسلام،من 3ماهی است،که وقت پریودم 4،5بالکه بینی شروع میشه و بعد روز7خونریزی ام شروع میشه،امروز،روز11پریودم هست بازم خونریزی دارم چیکارکنم قطع بشه؟
- نازایی
سلام من نزدیک به دوسال هست ک لیزر میرم دکترم برای کم شدن مو قرص اسپرینولاکتون و قرص سیبل رو تجویز کردن که به مدت یک سال مصرف کنم.برای بارداریم مشکلی پیش میاد یا نازایی میاره این قرصها؟
- قرص ضد بارداری
باعرض سلام بنده دوهفته پیش باخانمم رابطه مشکوک داشتم که ایشون قرص اورژانسی اوسیز ۷۵ طبق دستورالعمل یکی بعدازرابطه ویکی دوازده ساعت بعد خورد وبعد آن پریودشدند وبعد قاعدگی بازهم رابطه مشکوک داشتیم که بازهم همان قرص راخورد ولی این دفعه قرص دوم را بعد ۱۴ ساعت خورد درضمن ایشان ام اس خفیف دارند حال سوال بنده اینکه: ۱_آیا اینکه دریک ماه دو دفعه از قرص ضدبارداری اورژانسی استفاده کردند ضرری داره یا اینکه اثرش در پیشگیری ازبارداری کمتره چون دودفعه استفاده شده؟ ۲_آیا اینکه قرص دوم پس از دوازده ساعت خورده نشده و پس از ۱۴ ساعت خورده شده ایا مشکلی به وجود می اورد در پیشگیری از بارداری؟؟ ۳_ایا داروی اوسیز باعث اود کردن بیماری ام اس میشود؟؟


