Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- رابطه جنسی محافظت نشده
سلام .من دیروز بعداظهر با شریک جنسیم از طریق لاپایی رابطه داشتم بعد مایع منی رو ایشون روی کمرم ریختن بعد فقط با دسمال خوشک کردم و یادم رف چیکار کنم اومدم خونه استرس شدید گرفتم یه حالت حالت تهوع دارم با شکمم یجویه
- دردواژن دربارداری
سلام هفته ۲۲گاهی ولژنم تیرمیکش دردمیگیرارمایش ادرارم میدم یکم باکتری دار خون درادرارمثبت میزن دکترم میگ چیزی نیست هپارین مصرف میکنم خطرناک نیست
- مصرف مترژن برای دفع بقایا
باسلام من یک ماه پیش سقط کردم رفتم سونو گفت بقایا دارم،خونریزی ندارم دکتر بهم مترژن داد آیا استفاده کنم ؟مترژن جلوی خونریزی رو نمیگیره؟
- مصرف قرص سیپرونرون کامپاند
سلام خانم دکتر شما بهم قرص سیپروترون دادین گفتین از روز ۵ پریود بخورم برای مصرف دوبارش باید بمونم بعد از شروع پریود دوباره از روز ۵ پریود بخورم؟ چون داروخونه گفت ۷ روز بعد از قطع قرص دوباره بخورم اما من هنوز پریود نشدم بعد ۴ روز
- بارداری
سلام مشكل پوليپ رحم دارم و ميخوام باردار بشم با وجود پوليپ خطري براي جنين ايجاد نميشه؟ آيا دارويي هست كه پوليپ رو برطرف كنه و بعد باردار بشم؟
- تاثیر رنگ وتینر بر جنین
سلام من ۱۶ هفته هستم روی دستم رنگ ریخت وبا تینر پاک کردم اون موقع اصلا حواسم به مضر بودن این مواد نبود بعداز پاک کردن رنگ با تینر سریع دستم رو چند بار با شوینده دست شستم این مواد ازجفت عبور میکنه؟برای جنین ضرر داره؟خیلی نگرانم ممنون میشم جواب بدید
- هماتوم
من شش هفته وشش روزه باردارم وازپنج هفته و چهار روز من خونریزی ودفع لخته دارم بلافاصله دکتررفتم برایم ده عدد شیاف پروژسترون تجویز کردند والان سردرگمم باوجود خونریزی شیافم توانم شد تمام شد بازهم تهیه کنم
- عمومی
سلام خانم دکتر خسته نباشید ..من از تابستان متوجه شدم که غده لنفاوی کشاله رانم قابل لمس شده و سونوگرافی رفتم و گفتن چیز خاصی نیست و غدد ری اکتیو میباشد متخصص زنان مراجعه کردم و گفتن عفونت باکتریایی داری و دارو دادن با مصرف دارو ها غده لنفاوی کشاله رانم کوچک تر شده .و سوالم این هست که آیا با غده لنفاوی قابل لمس میشه لیزر موهای زائد برای بیکینی انجام داد.چون زیر بغل هامم غدد لنفاوی قابل لمس ری اکتیو داره که متخصص جراح عمومی گفتن لیزر باعث تحریک غده لنفاوی میشه میخواستم نظر شمارا هم بدانم ..در ضمن من بیمار بیمار شما هستم که فعلا شهرستان دیگری زندگی میکنم و امکان مراجعه حضوری نیست ممنون
- باداری و مکمل
سلام تصمیم دارم باردار بشم. مکمل برای آقایان هم پیشنهاد میدید؟ اگه میشه لطفا نام ببرید.
- لکه بینی با وجود خوردن قرص مدوکسی پروژسترون
سلام من پریودهای منظم دارم اما به دلیل سفر زیارتی قصد عقب انداختن پریود رو دارم از روز چهاردهم روزانه دو عدد قرص مدوکسی پروژسترون مصرف میکنم اما متاسفانه الان دچار لکه بینی شدم. میخواستم ببینم برای برطرف شدن این لکه بینی میتونم دوز مصرف دارو رو بالا ببرم؟ مثلا به جای روزی دو عدد قرص روزی چهار عدد مصرف کنم؟ یا راهی هست که این لکه بینی برطرف بشه؟
- 24سالمه بارداریم خطرناکه یانه
سلام من امروز سونو دادم میشه جوابشو بگید خیلی نگرانم اکولوسنسی با حدودمنظم درکاویته رحم در لوکیشن فوندال دیده شد مایع ازاد در حفره لگن مشهود نیست توده اکویmixedبه ابعادmm۲۰×24 درمجاورت تخمدان راست مشاهده شد دربررسی کالرداپلر the ring of fire sign دراطراف ان مشهود است یافته های فوق به نفع E.Pمی باشد سونوگرافی کنترل توصیه شود کسی میدونه چی میشه
- سقط
سلام خسته نباشید دو هفته از پریودیم گذشته بود ک فهمیدم باردارم علان بخاطر مسائل هایی با قرص تو خونه سقط کردم و بعد ۱۰ روز خونریزیم قط شد و لکه بینی داشتم ک قرص ال دی مصرف کردم علان ۷ روزه که دارم مصرف میکنم گاهی اوقات لکه بینی دارم بخاطر پیشگیری این قرص رو میخورم بنظرتون مشکل دارم خطری نداره برام؟؟
- قرص پردنیزولون۵
هفته بیست ونه بارداری هستم پلاکتم ۹۰ هزار دکترپردنیزولون ۵ داده خاستم بدونم برای جنین ضرر نداره وباعث زایمان زودرس نمیشه
- بارداری و پلی کیست
سلام من میخوام اقدام کنم ولی پلی کیست دارم و نمیدونم باردار میشم یا نه و شوهرم مخالف هم هست میخواستم بدونم راهی هست که بشه باردار بشم؟ من به شدت بچه میخوام اما شوهرم خیلی مخالف عذر میخوام که میپرسم اگه نزدیکی بیرونی واژن باشه اما نه داخل..بازم باعث بارداری میشه؟؟
- هفته بارداری ب روش iui چگونه محاسبه میشود
سلام وقت بخیر کسی ک به روش iuiباردار میشوداز تاریخ iuiبرای هفته های بارداری باید حساب کند اخه رفتم سونو گفت ۶هفته ای اما از نظر خودم ۷هفته و چندروز بودم یعنی ممکنه مشکلی برای جنین باشه
- واریوپپتیل و پریود شدن
سلام. درسیکل ای وی اف هستم. قبل انتقال باید ۳تاواریوپپتیل بزنم پریود نشم. اما روز ۱۶ دوره ام و ۱۴روز بعداز تزریق اولین آمپول پریود شدم.ایا این پریودی طبیعی؟مشکلی برای انتقال جنین نداره؟باتشکر
- بریچ
باسلام خسته نباسید خانم دکتر جان من هفته 31 بارداری هستم در سونو نوشته پرزانتاسیون جنین بریچ است رایته این حالت خطرناکه؟
- نازایی
سلام خسته نباشید ۶ساله بچه دار نمیشم ذخیره تخمدانم ۱/۵۷هست شوهرم تحرک اسپرمش ضعیفه دکتر این ماه قرص مترونیدازول و آمپول سینال اف ۷۵ تجویز کرده من نمیخوام آی وی اف کنم میخوام با دارو بچه دار بشم آیا امکانش هست
- عقب افتادگی پریود
باسلام ، من در ۱۷ سالگی هستم ،
یه بار حدود دو ماه عادت من عقب افتاد ، و الان هم حدود یک ماه و خورده ای هست که من هنوز نشدم.
گاهی اوقات واژن هم خارش دارد ، و در لباس زیر هم یه مایع های سفید رنگی مشخص میشه و خروجشون رو هم حس میکنم .
این نشونه ی چیه ؟
حتما باید به پزشک مراجعه کنم ، با با درمان های خانگی هم قابل حل است ؟
ممنون از شما - رحم
سلام معاینه جسم رحم چگونه انجام میشود؟


